a TripAdvisor company

foto's van Kees. drinken, eten en drinken in Amsterdam - 1 foto's van Kees. drinken, eten en drinken in Amsterdam - 2 foto's van Kees. drinken, eten en drinken in Amsterdam - 3 foto's van Kees. drinken, eten en drinken in Amsterdam - 4 foto's van Kees. drinken, eten en drinken in Amsterdam - 5

Kees. drinken, eten en drinken

3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 06 307 126 06
  2. www.bijkees.nl

Dit voelt als thuiskomen

Als je bij Kees gaat eten lijkt het net alsof je bij iemand thuis aan de eetafel zit. Maar dan wel bij iemand die héél goed kan koken. Alles wordt ‘family style’ geserveerd in grote schalen. De ideale plek om met een groep vrienden bij te praten en herinneringen op te halen. Na het eten nog geen genoeg van Kees? Geen probleem, de knusse bar blijft nog een hele tijd voor je open.

rosalangerak

Kees tovert de lekkerste gerechten op tafel, altijd met seizoensgroenten en veel variatie.
Ook met een groep kan je hier makkelijk eten. Het is een knus huiskamer restaurant en tegelijkertijd een gezellig café.

Gegeten op 24 april 2015

AgaathS

Gemoedelijke sfeer. Heerlijk 4-gangenmenu. Alle gangen waren bijzonder verrassend en bijzonder lekker.
Gewoon een keer komen ervaren!

Gegeten op 6 mei 2015

anktun

Gisteren heb ik met een vriendin gegeten bij Kees. Het was een fantastische avond. Van zes uur tot half 11 hebben we daar gezeten. Ik vroeg een vegetarische variant van het menu. Prima. Je speciale wensen worden bediend. De ontvangst/bediening door de serveerster (ahum, die aardige jonge vrouw) was hartverwarmend. We hebben met haar gelachen. Maar dan toch een kleinigheidje: de espresso mag wel wat sterker.

Gegeten op 4 april 2015

duckdonald

In eerste instantie schrok ik van het verwaarloosde uiterlijk van het pand en de vettige ramen. Niet echt een goed visitekaartje. Maar omdat we met vrienden hadden afgesproken toch maar naar binnen gegaan.
En daar hebben we geen spijt van gehad. De bediening was zeer vriendelijk . Het restaurantje op de bovenverdieping zag er eenvoudig maar gezellig uit en het eten en de wijnen waren ronduit heerlijk. Als je geen moeite hebt met de eerste armoedige aanblik en een toilet dat hard nodig aan vervanging toe is is dit een echte aanrader. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 12 maart 2015

Sander_2000

Tijdje geleden gegeten bij Kees, toen te druk om te bespreken, maar ik wou toch even melden dat we er uitstekend hebben gegeten. De formule van eten wat de pot schaft zal niet iedereen aanspreken. Toch werkte het prima, ik merkte zelfs dat sommigen van ons gezelschap het wel fijn vonden dat ze niet eerst hoefden te beslissen. De ambiance is camp, ook niet ieders smaak maar wij konden het waarderen. Al met al een hele leuke ervaring, Kees is voor ons een plek waar we graag nog eens terug komen.

Gegeten op 2 oktober 2014

masha3

Sssst niet verder vertellen > dit pareltje in Oost moet geheim blijven!
Super sfeervolle inrichting met oog voor geweldige details > Berlin style.
Het verassingsmenu van de kok zijn de meest voortreffelijke gerechtjes.
~ Echt Heerlijk gegeten ~

Gegeten op 9 december 2014

rosetta2

Gisteren heb ik met 30 vrouwen bij Kees gegeten. Toen ik binnenkwam zag ik een bekende koektrommel en meteen voelde ik mij thuis. Het verrassingsmenu was heerlijk. Het begon allemaal met een amuse met makreel. Na een bieten carpaccio en een exotische salade volgde gevulde pasta met ricotta en pernod, aardappelen met schil en rundvlees, heilbot met garnalen in een voortreffelijke saus. Na een buitenaardse chocoladetaart en een toef slagroom was het drie gangen diner af. Dank je wel Kees en niet te vergeten jouw charmante barkeepster.

Gegeten op 9 december 2014

frans1

Wat en verrassing, dit restaurantje aan de Weesperzijde! In een sfeer van bruine kroeg meets Oudhollandse huiskamer krijg je gerecht na overheerlijk gerecht opgediend door de supervriendelijke bediening. Er is geen kaart; je geeft je diëetwensen door en daarna is de keus aan Kees. Het eten zelf is geenszins oudhollands: verrassende smaakcombinaties.

En, niet onbelangrijk voor mij als vegetariër, Kees kan ook nog eens ontzettend lekker vegetarisch koken! Met noten, champignons, lekkere groenten en sausjes, weer eens wat anders dan de standaard greep naar gegrilde kaas die zoveel andere restaurants doen als ze "vegetarisch" horen.

Wat we allemaal hebben geproefd is te veel om te onthouden. Bijgebleven zijn de "carpaccio" van rode biet met pesto, de salade met hazelnoten, roergebakken groente op portabello met pijnboompitten, en de chocoladecake met rode wijn en room met een rood pepertje. Allemaal smakelijk en zeker niet standaard.

De prijs is ook nog eens heel redelijk: voor €27,50 krijg je meer dan genoeg eten, en de wijnen zijn ook fatsoenlijk geprijsd en lekker. Over een karafje kraanwater wordt niet moeilijk gedaan, en de twee dames in de bediening doen alles met een lach.

Gegeten op 22 november 2014

Joa_32

Met z'n tweeën een menu gegeten bij Kees dat bestond uit verschillende heerlijke gerechtjes. Vlees en vis voor mij, maar mijn partner eet veganistisch. Daar ging Kees heel gemakkelijk mee om en wat er voor haar werd klaargemaakt was ook erg lekker en ook nog fancy. Het is typerend voor dit restaurant, Kees is best creatief en tegelijk helemaal niet hoogdravend; gastronomische verassingen binnen een no-nonsense setting. We hadden het erg getroffen en gaan zeker nog eens!

Gegeten op 29 augustus 2014

CLD

We hebben ons laten verrassen en dat was zeer verrassend. Prima kwaliteit eten.
Verrassingsmenu's zijn een goede oplossing voor verse wisselende mise-en-place die je betaalbaar probeert te houden. Je moet dan wel kunnen koken met wat er voor handen is. Dat kunnen ze hier!!
Ook nog top personeel: geïnteresseerd, betrokken maar ook professioneel afstandelijk.
Superzaak.

Gegeten op 28 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Kees. drinken, eten en drinken in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Kees. drinken, eten en drinken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.