Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Kees. drinken, eten en drinken in Amsterdam - 1

3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 06 307 126 06
  2. www.bijkees.nl

Dit voelt als thuiskomen

Als je bij Kees gaat eten lijkt het net alsof je bij iemand thuis aan de eetafel zit. Maar dan wel bij iemand die héél goed kan koken. Alles wordt ‘family style’ geserveerd in grote schalen. De ideale plek om met een groep vrienden bij te praten en herinneringen op te halen. Na het eten nog geen genoeg van Kees? Geen probleem, de knusse bar blijft nog een hele tijd voor je open.

masha3

Sssst niet verder vertellen > dit pareltje in Oost moet geheim blijven!
Super sfeervolle inrichting met oog voor geweldige details > Berlin style.
Het verassingsmenu van de kok zijn de meest voortreffelijke gerechtjes.
~ Echt Heerlijk gegeten ~

Gegeten op 9 december 2014

rosetta2

Gisteren heb ik met 30 vrouwen bij Kees gegeten. Toen ik binnenkwam zag ik een bekende koektrommel en meteen voelde ik mij thuis. Het verrassingsmenu was heerlijk. Het begon allemaal met een amuse met makreel. Na een bieten carpaccio en een exotische salade volgde gevulde pasta met ricotta en pernod, aardappelen met schil en rundvlees, heilbot met garnalen in een voortreffelijke saus. Na een buitenaardse chocoladetaart en een toef slagroom was het drie gangen diner af. Dank je wel Kees en niet te vergeten jouw charmante barkeepster.

Gegeten op 9 december 2014

frans1

Wat en verrassing, dit restaurantje aan de Weesperzijde! In een sfeer van bruine kroeg meets Oudhollandse huiskamer krijg je gerecht na overheerlijk gerecht opgediend door de supervriendelijke bediening. Er is geen kaart; je geeft je diëetwensen door en daarna is de keus aan Kees. Het eten zelf is geenszins oudhollands: verrassende smaakcombinaties.

En, niet onbelangrijk voor mij als vegetariër, Kees kan ook nog eens ontzettend lekker vegetarisch koken! Met noten, champignons, lekkere groenten en sausjes, weer eens wat anders dan de standaard greep naar gegrilde kaas die zoveel andere restaurants doen als ze "vegetarisch" horen.

Wat we allemaal hebben geproefd is te veel om te onthouden. Bijgebleven zijn de "carpaccio" van rode biet met pesto, de salade met hazelnoten, roergebakken groente op portabello met pijnboompitten, en de chocoladecake met rode wijn en room met een rood pepertje. Allemaal smakelijk en zeker niet standaard.

De prijs is ook nog eens heel redelijk: voor €27,50 krijg je meer dan genoeg eten, en de wijnen zijn ook fatsoenlijk geprijsd en lekker. Over een karafje kraanwater wordt niet moeilijk gedaan, en de twee dames in de bediening doen alles met een lach.

Gegeten op 22 november 2014

Joa_32

Met z'n tweeën een menu gegeten bij Kees dat bestond uit verschillende heerlijke gerechtjes. Vlees en vis voor mij, maar mijn partner eet veganistisch. Daar ging Kees heel gemakkelijk mee om en wat er voor haar werd klaargemaakt was ook erg lekker en ook nog fancy. Het is typerend voor dit restaurant, Kees is best creatief en tegelijk helemaal niet hoogdravend; gastronomische verassingen binnen een no-nonsense setting. We hadden het erg getroffen en gaan zeker nog eens!

Gegeten op 29 augustus 2014

CLD

We hebben ons laten verrassen en dat was zeer verrassend. Prima kwaliteit eten.
Verrassingsmenu's zijn een goede oplossing voor verse wisselende mise-en-place die je betaalbaar probeert te houden. Je moet dan wel kunnen koken met wat er voor handen is. Dat kunnen ze hier!!
Ook nog top personeel: geïnteresseerd, betrokken maar ook professioneel afstandelijk.
Superzaak.

Gegeten op 28 september 2014

DPVDM

Gezellig restaurantje in de stijl van een bruin café (met consequent kitsche aankleding), wat het natuurlijk óók is. Persoonlijk houd ik van licht, maar voor deze entourage is zeker ook wat te zeggen. Ik at hier op uitnodiging en er werd erg goed rekening gehouden met mijn lactoseintolerantie (en de intoleranties van anderen in het gezelschap). Het eten was bovendien lekker: mals vlees, goed gekruid, veel variatie en voldoende groenten. Lekkere huiswijn, eenvoudige taart als dessert ook smakelijk. Daar was wel iets misgegaan met de lactose, gaf de sympathieke bediening aan, maar gelukkig kan ik het in kleine hoeveelheden prima hebben, dus gewoon van meegenoten. Het damestoilet is gezellig versierd met een soort poezieplaatjes, wat bij een meisje de benaming 'schattige wc!' opleverde. Bovendien allerlei accessoires aanwezig als deo, tampons etc. Altijd sympathiek. De al eerder genoemde poes is inderdaad minder hygiënisch, zeker omdat hij geen afstand bewaard. Dat was ook storend voor een van de kinderen, die enigszins bang was. Al met al leuke plek om te eten als je in de buurt bent.

Gegeten op 8 oktober 2014

Kiakia

Diverse keren geweest. Eten altijd lekker en bijzonder. Ik vind het heerlijk dat je niet hoeft te kiezen uit een uitgebreid menu, maar gewoon verrast wordt. Ik heb een heel lastig dieet en daar wordt bijzonder goed rekening mee gehouden.

Gegeten op 18 oktober 2014

Proever34435

Via online reservering

Diverse hapjes als voor- en hoofdgerecht. Vlees, vis, groenten, salades - alles met liefde gemaakt en opgediend. Het was 'snoepen' zoals mijn tafelgenoot het noemde.
Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 3 oktober 2014

Mrijkie

Tijdens de Iens dinerdagen bezochten wij dit ontzettend knusse restaurantje, waar alle tafeltjes boven in het restaurant staan. Aan de muur hangen gezellige schilderijtjes en tussen de bar en de toiletten beneden is een gezellig hoekje gecreëerd. We hebben hier voor €20,- p.p. fantastisch gegeten. We kregen 3 voorgerechtjes, 3 hoofdgerechtjes en een heerlijk toetje, welke allemaal bereid waren met seizoensproducten. Het meisje wat ons bediende leek er niet veel zin in te hebben deze dag en het duurde erg lang voordat ik oogcontact met haar kreeg om een drankje te bestellen. Verder was de bediening erg vriendelijk en werd er elke keer precies verteld wat er voor je neus stond.

Gegeten op 1 oktober 2014

ikblijfgraaganoniem

Na lange tijd weer eens gegeten bij Kees...Wat een fijn tentje is dit toch...Shared dining zonder pretenties. Alles vers bereid/zelf gemaakt, een leuke variatie in verschillende hapjes (zonder iets confusion-achtigs te hebben), alles met liefde bereid en dat proef je...alle groenten mooi beetgaar, wij hadden als hoofd zowel lekkere sappige kippen-dijen met een vleugje midden-oosten, als een mooi gegaard stuk griet met een soort citroen beurre-blanc die erg lekker van smaak was...volgende keer nemen we onze vrienden mee!

Gegeten op 20 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Kees. drinken, eten en drinken in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Kees. drinken, eten en drinken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.