Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Kees. drinken, eten en drinken in Amsterdam - 1

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 06 307 126 06
  2. www.bijkees.nl

Dit voelt als thuiskomen

Als je bij Kees gaat eten lijkt het net alsof je bij iemand thuis aan de eetafel zit. Maar dan wel bij iemand die héél goed kan koken. Alles wordt ‘family style’ geserveerd in grote schalen. De ideale plek om met een groep vrienden bij te praten en herinneringen op te halen. Na het eten nog geen genoeg van Kees? Geen probleem, de knusse bar blijft nog een hele tijd voor je open.

Kiakia

Diverse keren geweest. Eten altijd lekker en bijzonder. Ik vind het heerlijk dat je niet hoeft te kiezen uit een uitgebreid menu, maar gewoon verrast wordt. Ik heb een heel lastig dieet en daar wordt bijzonder goed rekening mee gehouden.

Gegeten op 18 oktober 2014

Proever34435

Via online reservering

Diverse hapjes als voor- en hoofdgerecht. Vlees, vis, groenten, salades - alles met liefde gemaakt en opgediend. Het was 'snoepen' zoals mijn tafelgenoot het noemde.
Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 3 oktober 2014

Mrijkie

Tijdens de Iens dinerdagen bezochten wij dit ontzettend knusse restaurantje, waar alle tafeltjes boven in het restaurant staan. Aan de muur hangen gezellige schilderijtjes en tussen de bar en de toiletten beneden is een gezellig hoekje gecreëerd. We hebben hier voor €20,- p.p. fantastisch gegeten. We kregen 3 voorgerechtjes, 3 hoofdgerechtjes en een heerlijk toetje, welke allemaal bereid waren met seizoensproducten. Het meisje wat ons bediende leek er niet veel zin in te hebben deze dag en het duurde erg lang voordat ik oogcontact met haar kreeg om een drankje te bestellen. Verder was de bediening erg vriendelijk en werd er elke keer precies verteld wat er voor je neus stond.

Gegeten op 1 oktober 2014

ikblijfgraaganoniem

Na lange tijd weer eens gegeten bij Kees...Wat een fijn tentje is dit toch...Shared dining zonder pretenties. Alles vers bereid/zelf gemaakt, een leuke variatie in verschillende hapjes (zonder iets confusion-achtigs te hebben), alles met liefde bereid en dat proef je...alle groenten mooi beetgaar, wij hadden als hoofd zowel lekkere sappige kippen-dijen met een vleugje midden-oosten, als een mooi gegaard stuk griet met een soort citroen beurre-blanc die erg lekker van smaak was...volgende keer nemen we onze vrienden mee!

Gegeten op 20 juni 2014

Ricardo

Prima restaurantje, zeer vriendelijke en gezellige bediening. Er is plek om buiten te zitten en binnen (boven) waar het niet heel groot is maar groot genoeg om niet te dicht naast een ander tafeltje te zitten.

het eten was best aardig, vond het zelf niet heel bijzonder, maar wel lekker.
je krijgt wat ze op dat moment hebben (erg leuk gegeven) dus het blijft een verassing wat je krijgt.
wij hadden een salade vooraf, als hoofdgerecht garnaaltjes, vis, kip, krieltjes en wat kool.
Allen kleine gerechten maar meer dan voldoende, er zou wel wat meer groente bij mogen als bijgerecht.

als toetje was er een taartje van hangop.

prima om een keertje te eten, maar weet niet of ik er snel nog eens heen zou gaan.

Gegeten op 16 juni 2014

Cecile O.

Al jaren niet meer geweest, maar hier moet ik toch weer eens vaker heen! Eten wat de pot schaft, maar je mag aangeven wat je niet mag of lust. Wij waren met zijn zevenen, waaronder een jarige job.
Alles was heerlijk! En eigenlijk had ik spijt dat ik had gezegd dat ik wel vis at want de vegetarische gerechtjes vond ik het allerlekkerst, maarja die waren natuurlijk vooral voor de vega's aan tafel. Maar de vis was ook lekker, vooral de griet uit de oven. Maar ook de gevulde portobello was heerlijk, en de asperges... En het toetje was ook fantastisch, rabarbertaart, lekker zoet en toch speciaal.
Dit alles werd door de ietwat ruig uitziende en aardige bediening en Kees zelf op tafel gebracht en uitgelegd. Al met al een prima avond!

Gegeten op 29 april 2014

laoz1978

Wow, wat was dit fijn! Met een vriendin heb ik hier gegeten en ben blij dat wij deze juweel ontdekt hebben! De ambiance is heel gezellig, donker, knus en vooral ook lekker informeel. Het concept: Je betaalt een vaste prijs voor een 3- of 4 gangen menu waarvan je vooraf niet weet wat het inhoudt. Uiteraard mag je aangeven wat je echt niet lekker vindt of niet mag hebben.
De bediening was erg hartelijk en gaf een uitgebreide toelichting bij alles wat er werd voorgezet.
Vooraf waren er maar liefst 3 kleine gerechtjes; een mini huzarenslaatje, een lepel met gerookte kip, paprika en een heerlijke dressing, en een salade met zalm, garnaaltjes, walnoten etc. Allemaal heerlijk!
Het hoofdgerecht was zo mogelijk nog lekkerder: Een schaal met diverse gerechtjes; garnalen in chilisaus, ravioli met venkel (wow!), heerlijk mals gebakken kip, diverse groenten en een heerlijk vispakketje uit de oven met citroen, tomaat en kruiden.
Daarna volgden nog een heerlijk frisse key lime pie en -altijd fijn- een kaasplankje.
Voor een 'knusse kroeg' (want zo voelt het een beetje, op een positieve manier overigens!)
was het menu een enorme verrassing en bovendien erg lekker. Ik kom dan ook ongetwijfeld nog een keer terug! Aanrader plus!

Gegeten op 11 april 2014

Mokie

Met een aantal mensen bij Kees gegeten. Het leuke hier is dat je gewoon grote schalen krijgt waarvan iedereen een grote of kleine portie kan nemen. Vooraf Turks brood (even oppiepen in de oven, wordt het nog lekkerder van) met een knoflookdip, een heerlijke amuse van o.a. gestoofde paprika, een goed aangemaakte salade met gerookte zalm en kleine garnaaltjes, hazelnoten en diverse soorten sla. Als hoofdgerecht witvis met diverse kruiden gegaard in een papillotte in de oven, huisgemaakte ravioli met ricottacitroenvulling, stukjes kip die ik zelden zo mals heb gegeten, vergeten groenten en grote gamba's met stukjes tomaat in een dressing. Bij dit alles een heerlijke chardonnay uit Argentinië gedronken! Het toetje was werkelijk zalig, een stukje taart van citroen en kwark met een heerlijk krokante bodem. Karaffen met water, citroen en munt worden ongevraagd op tafel gezet en zijn niet op de rekening terug te vinden. Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding in dit leuke vintagezaakje aan de Amstel dat ook nog een leuk terras heeft! Kortom, een aanrader!

Gegeten op 5 april 2014

Proever76570

Sinds lange tijd weer eens bij Kees gaan eten met al mijn collega's. Collega's waren bij verrast. Erg lekker, knus en gezellig. Alles smaakte goed maar de voorgerechtjes, het toetje en de wijn sprongen er er echt uit. De kannen gratis water erbij konden we ook erg waarderen. We gaan hier zeker weer vaker naar toe!

Gegeten op 5 april 2014

MariekeMig

Met vier personen weer een keer bij Kees gegeten. Ik vind dit toch echt een van de fijnste plekjes in Amsterdam, gezellig knus aan de mooie Amstel.

Zoals altijd begonnen we met wat hapjes. Een salade, een bruschetta en een schuitje van, ik dacht, gerookte koolrabi. Lekker! Alleen de salade vond ik wat vettig, ik denk dat de chef iets te gortig met de olie was.

Daarna een lekker visje gebakken in de roomboter, malse garnalen in een romig sausje en stoofvlees. Ik vond het vlees niet heel erg mals, maar de smaak was goed met een fijne kaneeltoets. Het dessert was een appeltaartje. Lekker, maar niet heel bijzonder! Ik eet dat toch sneller met een kop thee in de middag, niet als dessert.

Gegeten op 15 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Kees. drinken, eten en drinken in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Kees. drinken, eten en drinken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.