Madame van Dam bistrot

• 7.5

• 7.5

niels55
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een hele leuke tent. Ik had nog niet eerder op Katendrecht gegeten en dit ga ik nu zeker vaker doen. Bij binnenkomst werden de jassen netjes aangenomen. Vooraf een fles champagne, deze was niet goedkoop (€ 35,-) maar wel erg lekker. Al snel kwam de wijnkaart op tafel, hierbij werden we ook goed geholpen bij de wijnkeuze voor de gerechten. Ook mochten we netjes proeven voordat we de fles kochten. We namen allemaal het goed betaalbare menu á € 32,50. Vooraf kokkels met spek, doperwten en spek. Overigens fijn om te zien dat de kaart al bijna geheel af was gestemd op het voorjaar. Het was den prima gerechtje, lekker in het kookvocht deppen met sneetjes vers gebakken brood. Minpuntje was echter dat de kokkels niet goed waren schoongemaakt, we hadden allen wat last van zand in het bord. Jammer. Smaak was wel goed. Als hoofdgerecht lamsrack. Erg goed. Goed op smaak gebracht met een heerlijke jus. Simpele salade welke op Franse wijze was aangemaakt, gewoon met wat olie en flink wat azijn. Verder zat er aardappelpuree bij welke ook heerlijk op smaak was gebracht. Hiernaast wel eens fijn om wat anders te krijgen dan friet of gebakken aardappelen. Nagerecht was het kaasplankje, wederom met een lekkere dessertwijn erbij. Personeel was erg goed op de hoogte van de wijn-spijzen combinaties. Bij het kaasplankje de voorspelbare blauw-aderkaas maar ook een onvoorspelbare kaas met peperkorrels (erg lekker) een heerlijk geitenkaas en als vierde kaas een beetje teleurstellend een kaas die eigenlijk boeren belegen was. Toch jammer dat je voor zo'n kaasplankje 3,50 meer moet betalen en er maar 2 verassende keuzes bij zaten.

Concluderend is Bistrot Du Bac een echte aanrader. Alles voelt Frans aan en heb hem al meerdere keren aanbevolen in de afgelopen 3 dagen. Helaas in het menu een paar missertjes maar die zijn snel vergeven. Voor 63 euro excl. fooi klaar wat een prima prijs is voor een menu van 32,50 met lekkere wijnen bij elk gerecht. Een topper!

Florens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellige eerste indruk en lekker voorafje, heel lekker brood! Hoofdgerechten ook lekker, 3 verschillende pannetjes, kip heerlijk. Maar... er waren 2 soorten bier op! Er zou een huiswijn (rood en wit) opgenomen kunnen worden want er werd zo'n royaal assortiment aangeboden ('kiest u maar, ik heb wel 30 soorten!'), terwijl dat echt een Franse gewoonte is! En bij het dessert mochten we kiezen uit: chocolade mousse, advocaat met slagroom of appel. Denkend dat appel warm met bijv. kaneel is, bleek dat het om een appel met een schilmesje ging! We vonden deze selectie wel erg beperkt en niet Franswaardig.

Gegeten op 15 september 2013

Dephenix
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van begin af aan: ober weet niet wat op de kaart staat, mosselmenu? Geen idee, ff kijken of we dat vandaag koken. Ja koken we vandaag, Gefrituurde visjes, mosselen en een toetje, ff spieken, nee, geen toetje maar koffie.

Gefrituurde visjes, valt tegen, 2 ringen calamaris, 2 te lang gefrituurde visjes en een garnaal met teveel beslag.

Soep zat bij één van de gasten een vlieg(!) in, ok , sorry, ik haal de soep van de rekening, is de reactie.

In de salade zit nog zand, volgens eigenaresse is dat echter zout, voor de kraak. We zijn de eersten die er wat van zeggen (surprise surprise).

Bij afrekenen, drie stellen, we vragen 1 rekening die we door drieen delen,1 betaalt contant, de 2 anderen willen pinnen. Wordt er door de fout van de eigenaresse toch het hele bedrag van 1 persoon afgeschreven.

M.a.w.: mij zien ze daar NOOIT meer terug, men heeft pretenties maar men kan het absoluut niet waar maken.

Gegeten op 23 augustus 2013

aspeeltuin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellige onontdekte plek om heerlijk op zijn Frans te eten. Ongedwongen sfeer, vers bereid eten en goede wijn. Wat wil je nog meer.

MHull
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een echte, gezellige bistro. Veel keuze qua wijnen en het personeel geeft een leuk wijnadvies bij elk gerecht. Eten is eenvoudig en prima. Leuk en gezellig tentje al met al!

Proever49834

• Uitstekend

Leuke gerechten. Alles lekker en vers gemaakt. Prima sortering open wijnen, kortom zoals 't in een bistrot hoort te zijn.

zsazsap

• Uitstekend

Een bistro zoals die zijn moet. Goede wijn keuze voor een schappelijke prijs, alles wordt vers bereid en als je iets meer of iets minder wilt kan dat ook. Voor €30 pp kom je prima rond met wijn nagerecht en koffie.

sweetspeed

• Slecht

Beetje lachwekkend eigenlijk; kaart is niet echt in balans. Eetcafe met restaurantprijzen. Dorade in zoutkorst was op zich lekkere maar voor 2 pers echt veel te weinig..1 Dorade met zijn tweetjes delen en dat voor 17 euro pp ?? Kom op hee, een Dorade kost 5 euro inkoop, je kan het overdrijven.
Als bijgerecht kregen we een salade die identiek was aan de salade die ik als voorgerecht had.....dat is niet handig. Wel lekker, daar niet van.
Bij de rekening kregen we mandarijntjes want de pepermuntjes waren op.
Na het voorgerecht kregen we te horen dat we ons vuile bestek mochten laten liggen om bij het hoofdgerecht opnieuw te gebruiken. dat was een goed frans gebruik. Onder clochards wellicht ja, maar niet in een restaurant hoor, kom op.

Van mij mogen ze er weer een kroeg van maken....alle goede bedoelingen ten spijt.

chrizzl

• Uitstekend

Het was een heerlijke avond bij Madame van Dam. Ontvangst, bediening, HET ETEN, bediening, interieur, de wijnen, het terras met tomaten(?)plantjes en sla, het brood vooraf, de prijs... En je moet de chocolademousse proeven, gemaakt met Callebautchocolade. Afgemaakt met een saus van...ja Callebautchocolade. De rumrozijnen zijn ook niet te versmaden. De film die in de planning lag hebben we maar overgeslagen omdat het hier zo fijn toeven was!

Wouter De Laet - Jessie Thijs

• Uitstekend

Weekendje weg naar Limburg, voor zaterdagavond gereserveerd. Was een reuze meevaller! Echt heel gezellig, knus, leuke muziek, vriendelijk onthaal, gewoon een gemoedelijke sfeer. Grappig interieur, zeker het oude liftje waarmee de drankjes naar boven vliegen! Beperkte kaart, maar overheerlijke gerechten! Vooral goede kwaliteit! Je proeft nog echt alles wat je op je bord krijgt. Wij hadden vooraf lekkere gamba's, als hoofdgerecht de bekende gehaktballen van Jeanne met tomatensausje en een (grote) rib-eye met overheeeeeerlijke aardappeltjes en als toetje een flinke portie chocomousse! Nog wat drankjes vooraf en een fles wijn erbij. En dit alles voor maar 77 EUR. Heel fijn plekje waar we zeker nog eens terug willen komen!

Schrijf zelf een recensie over Madame van Dam bistrot in Heerlen

Schrijf hieronder je recensie over Madame van Dam bistrot. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!