Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Madame van Dam bistrot

1. Frans

Madame van Dam bistrot

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 045 750 46 71

janine34

Via online reservering

leuke intieme sfeer. de drank lift erg origineel en authentiek wat past bij de uitstraling van de bistrot. De service was vriendelijk en de gerechten werden op verzoek ook goed afgestemd. (vb een alcoholvrij dessert bij het Italiaans menu).

Gegeten op 26 oktober 2014

ellen131

We hadden gereserveerd met de actie van ah. Maar dat maakt op zondagavond niets uit, want dan is er keuze uit alleen het Italiaans menu. Dit staat ook duidelijk op de site, en is geen probleem.

Keuze was zonder even een menukaart in te zien: vlees of vis? Uhm.... Welke vis/vlees is het dan?
Voorgerecht antipasti was lekker, maar niets bijzonders. Er werd wel goed rekening gehouden met een persoon die geen vlees eet.
Hoofdgerecht een of andere vis die wij niet kenden en wilde uitproberen. Was voor ons allemaal een tegenvaller, maar dat kan een kwestie van smaak zijn. Bij het hoofdgerecht werd pasta en groenten geserveerd. Groente was zeer weinig, 1/8 (!!!!)witlof en stukje pompoen.
Nagerecht viel ook tegen. Vier soorten kaas, inspiratieloos op een bordje gelegd zonder brood e.d. En een ander had cantucini met desertwijn, maar ook inspiratieloos op een bordje gelegd.

Uitserveren van de gerechten duurde erg lang. Bediening was wel vriendelijk, maar heeft de horeca niet echt in zich.

Gegeten op 12 oktober 2014

Martina1971

Via online reservering

Het eten was lekker, absoluut maar het tempo van het doorbrengen van de gangen was tergend langzaam.
Na 3 uur hadden we het wel gezien en hebben het toetje maar gelaten voor wat het was. Ook al hadden we gevraagd om het meteen te brengen. Opmerking Vd serveerster was: de hoofdgerechten gaan voor.
Jammer. Het was niet druk en op die avond werd maar EEN drie gangen menu geserveerd, dus niet a la Carte. Dessert werd ook niet verminderd op de rekening.
Voor ons dus nooit meer!

Gegeten op 9 oktober 2014

famoes

Woensdag waren diverse eters via de iens/ah aanbieding aan de beurt. Dus volle bak. En dan gaat het fout bij de wel vriendelijke bediening. Het duurde erg erg lang voordat de gerechten op tafel verschenen en het ging regelmatig fout bij de bestelling van dranken. Te weinig personeel? Er was maar een serveerster. De gerechten waren prima en lekker, maar nogmaals het duurde te lang. Wachten bij madame van Dam met verse producten is niet erg, maar dit was extreem. Iets teveel doucement. De afrekening van de aanbieding iens/ah was precies en eerlijk. Daar kunnen andere restaurants nog een voorbeeld aan nemen. De sfeer is en was zoals altijd gezellig.

Gegeten op 17 september 2014

willemwillems

Via online reservering

Zondagavond, Italiaans helemaal subliem, zoals beloofd alles verse kruiden en een smaak die zo goed was dat het gewoon jammer is om een toetje er na te eten.

Gegeten op 14 september 2014

troutje

Via online reservering

Het eten was heerlijk en de sfeer heel bijzonder.
We hebben een relaxte avond gehad !!!
Een bijzondere lokatie die je moet ervaren .

Gegeten op 11 september 2014

hadiloba

Via online reservering

Gezellig restaurant met persoonlijke aandacht. Een aanrader.
Voldoende keuzemogelijkheden uit het menu.
Diner was erg smaakvol; duidelijk dat met verse ingredienten gekookt werd. Advisering wijn was uitstekend. Leuke bijkomstigheid: alle glazen wijn kosten hetzelfde.

Gegeten op 7 september 2014

niels55

Een hele leuke tent. Ik had nog niet eerder op Katendrecht gegeten en dit ga ik nu zeker vaker doen. Bij binnenkomst werden de jassen netjes aangenomen. Vooraf een fles champagne, deze was niet goedkoop (€ 35,-) maar wel erg lekker. Al snel kwam de wijnkaart op tafel, hierbij werden we ook goed geholpen bij de wijnkeuze voor de gerechten. Ook mochten we netjes proeven voordat we de fles kochten. We namen allemaal het goed betaalbare menu á € 32,50. Vooraf kokkels met spek, doperwten en spek. Overigens fijn om te zien dat de kaart al bijna geheel af was gestemd op het voorjaar. Het was den prima gerechtje, lekker in het kookvocht deppen met sneetjes vers gebakken brood. Minpuntje was echter dat de kokkels niet goed waren schoongemaakt, we hadden allen wat last van zand in het bord. Jammer. Smaak was wel goed. Als hoofdgerecht lamsrack. Erg goed. Goed op smaak gebracht met een heerlijke jus. Simpele salade welke op Franse wijze was aangemaakt, gewoon met wat olie en flink wat azijn. Verder zat er aardappelpuree bij welke ook heerlijk op smaak was gebracht. Hiernaast wel eens fijn om wat anders te krijgen dan friet of gebakken aardappelen. Nagerecht was het kaasplankje, wederom met een lekkere dessertwijn erbij. Personeel was erg goed op de hoogte van de wijn-spijzen combinaties. Bij het kaasplankje de voorspelbare blauw-aderkaas maar ook een onvoorspelbare kaas met peperkorrels (erg lekker) een heerlijk geitenkaas en als vierde kaas een beetje teleurstellend een kaas die eigenlijk boeren belegen was. Toch jammer dat je voor zo'n kaasplankje 3,50 meer moet betalen en er maar 2 verassende keuzes bij zaten.

Concluderend is Bistrot Du Bac een echte aanrader. Alles voelt Frans aan en heb hem al meerdere keren aanbevolen in de afgelopen 3 dagen. Helaas in het menu een paar missertjes maar die zijn snel vergeven. Voor 63 euro excl. fooi klaar wat een prima prijs is voor een menu van 32,50 met lekkere wijnen bij elk gerecht. Een topper!

Florens

Gezellige eerste indruk en lekker voorafje, heel lekker brood! Hoofdgerechten ook lekker, 3 verschillende pannetjes, kip heerlijk. Maar... er waren 2 soorten bier op! Er zou een huiswijn (rood en wit) opgenomen kunnen worden want er werd zo'n royaal assortiment aangeboden ('kiest u maar, ik heb wel 30 soorten!'), terwijl dat echt een Franse gewoonte is! En bij het dessert mochten we kiezen uit: chocolade mousse, advocaat met slagroom of appel. Denkend dat appel warm met bijv. kaneel is, bleek dat het om een appel met een schilmesje ging! We vonden deze selectie wel erg beperkt en niet Franswaardig.

Gegeten op 15 september 2013

Dephenix

Van begin af aan: ober weet niet wat op de kaart staat, mosselmenu? Geen idee, ff kijken of we dat vandaag koken. Ja koken we vandaag, Gefrituurde visjes, mosselen en een toetje, ff spieken, nee, geen toetje maar koffie.

Gefrituurde visjes, valt tegen, 2 ringen calamaris, 2 te lang gefrituurde visjes en een garnaal met teveel beslag.

Soep zat bij één van de gasten een vlieg(!) in, ok , sorry, ik haal de soep van de rekening, is de reactie.

In de salade zit nog zand, volgens eigenaresse is dat echter zout, voor de kraak. We zijn de eersten die er wat van zeggen (surprise surprise).

Bij afrekenen, drie stellen, we vragen 1 rekening die we door drieen delen,1 betaalt contant, de 2 anderen willen pinnen. Wordt er door de fout van de eigenaresse toch het hele bedrag van 1 persoon afgeschreven.

M.a.w.: mij zien ze daar NOOIT meer terug, men heeft pretenties maar men kan het absoluut niet waar maken.

Gegeten op 23 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Madame van Dam bistrot in Heerlen

Schrijf hieronder je recensie over Madame van Dam bistrot. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.