a TripAdvisor company

OCHA

1. Thais
  1. Toon telefoonnummer 020 625 99 58

doortje12

Ocha komen mijn kinderen en partner wel 3 tot 4 keer per maand! Altijd vers en heel erg lekker. Goed voor je dieet en je portemonnee!
Erg lieve mensen. Oke het is een beetje klein maar dat heeft ook zo zijn charmes.
Top restaurantje... echt een aanrader.. Wil eigenlijk nergens anders meer Thais eten..

Gegeten op 5 mei 2016

RubenvdV

Op vrijdag 20nov hier met zijn vieren gegeten. Ondanks de drukte hadden we snel een plek. Ocha is echt een restaurant zoals je deze in Thailand ziet, krap en klein maar het eten is betaalbaar en goed! De beef Laos is een aanrader naast de traditionele Thaise gerechten.

hansvandewaard

Wat een toprestaurant. Kan het niet echt een restaurant noemen maar het ademt wel thais met de stoeltjes en tafeltjes. Voor een snelle hap ben je hier aan het perfecte adres. Thaise dames koken het gerecht voor je en dat doen ze met de bekende thaise glimlach

Gegeten op 16 augustus 2015

TerVeld

Een Thais restaurantje in de Nieuwmarkt buurt in Amsterdam is niet vreemd. Ocha is niet een plek om romantisch te dineren en lang na te tafelen. Wat je wel krijgt is zeer goed eten. Keuze uit een zeer uitgebreid menu en gerechten. Service is goed. Probeer de rode curry gerechten of de typische Thaise salades. Neem wel cash mee want er is geen pin aanwezig.

Gegeten op 23 mei 2015

Appels-1

Miniem eettentje vlak bij de Zeedijk waar de befaamde Thaise snackbar (en restaurant aan de overkant) Bird zit. Voor de verandering maar eens eten bij O-Cha, nieuwsgierig door de vele positieve recensies. We hadden al een keer eerder hier eten afgehaald en dat viel ons toen een beetje tegen, en eerlijk gezegd hadden we nu weer dezelfde ervaring. Hele leuke ambiance in zo'n klein tentje met de tafels op elkaar, verwacht geen privacy, en het is er bijna altijd vol. De dames van de bediening en de keuken, twee in totaal, blijven superrelaxed en haasten zich niet, het duurt daardoor wel even voor het eten op tafel staat maar hun vriendelijkheid maakt veel goed. Wij vonden het eten toch minder dan bij Bird: de biefstuk met rode curry was niet echt pittig en er waren heel weinig kruiden gebruikt waardoor het weinig smaak had, de specialiteit van de chef (eend met aubergine) was een ietwat vreemde combinatie van eend, lychee en tomaatjes en kon niet bepaald overtuigen, bovendien ontbrak de aubergine. Eend is natuurlijk ook een beetje wezensvreemd aan de Thaise keuken, en dit experiment is dan ook niet echt een succes. We blijven het proberen maar we zijn nog steeds niet overtuigd.

Gegeten op 2 mei 2015

ChezAnand

Klein zaakje ingeklemd tussen Gelderse Kade en de Oude Waal. 3 Thaise dames die bedienen en koken. Het zit er vol met een mix van toeristen en locals.
Geen goede afzuiging dus binnen no time ruik je zelf ook naar Thaise curry.
Wij bestellen de specialiteit van het huis, Eend met aubergine extra spicy. Dat hebben we geweten, het leek wel Vindaloo zo pittig. Jammer dat de eend wat karig was, 5 stukjes. Half bakje. Beetje zuunig! Smaak waanzinnig lekker. Een 7 omdat hiermee de prijs/kwaliteit niet klopt voor iets van 19 euro voor 1 klein hoofdgerecht. Gebakken rijst er bij , prima. Alleen de kokkin zou niet in een open keuken met haar vinger moeten proeven, ook niet in een gesloten keuken. Niet; Comme il faut. Proeven doe je met een schone lepel.
Inrichting is sober maar functioneel. We zullen voortaan elders gaan eten.

Gegeten op 14 maart 2015

Foodexpertamsterdam

Heerlijke keuken en goede prijs kwaliteit. Alles is best pittig maar dat hoort dan ook bij de thaise keuken. De beef salade is voortreffelijk! De vrouw in de keuken is heel vriendelijk, zit vaak vol dus bellen van tevoren kan geen kwaad

paul224

Ocha is een klein zaakje waar niet veel mensen in passen, je kan er niet pinnen en geen bier drinken. Dit draagt allemaal bij aan de charme. Bij binnenkomst kan je de keuken in kijken en word je begroet door vriendelijke vermoedelijk Thaise vrouwen. In mijn ervaring is het eten altijd snel verschrikkelijk goed geprijsd en boven alles lekker! Zeker een aanrader voor de kleinere beurs. En mocht je wat pittiger willen eten omdat je merkt dat je eten niet zo pittig is gewoon even vragen om de "spicy".

Gegeten op 25 september 2014

May085

De Thaise kip basillicum was heerlijk. Ik was er vorige week ook met een goede vriend en toen vond ik het heerlijk spicy. Dit keer iets minder spicy maar net zo lekker.
Ik vind de bediening niet altijd even aardig, daar heb ik wel wat van gezegd. Reserveren kan ook niet, dus dat vind ik erg jammer.

Gegeten op 31 augustus 2014

wartenbergh

Ocha is een eenvoudig Thais eethuisje dat pretendeert authentiek Thais eten te serveren. De prijzen zijn aards, in tegenstelling tot het bekendste Thaise restaurant aan de Zeedijk. En ondanks de kleinere kaart blijkt het eten hier niet minder lekker te smaken. Sterker nog: de dames in de open keuken weten te overtuigen!

De soepen smaken authentiek en ook de biefstuksalade smaakt goed, al zou de ui verfijnder geneden kunnen worden, deze overheerst hierdoor. De Phad Thai wordt smaakt niet slecht maar wordt aangepast geserveerd: verwacht geen Chinese bieslook of ingelegde radijs in dit gerecht.

Samenvattend? Ocha heeft charme maar weet mij nèt niet te overtuigen. Ik ga liever een blokje om, om de Marnixstraat te bezoeken...

Gegeten op 12 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over OCHA in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over OCHA. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.