a TripAdvisor company

OCHA

1. Thais
  1. Toon telefoonnummer 020 625 99 58

Appels-1

Miniem eettentje vlak bij de Zeedijk waar de befaamde Thaise snackbar (en restaurant aan de overkant) Bird zit. Voor de verandering maar eens eten bij O-Cha, nieuwsgierig door de vele positieve recensies. We hadden al een keer eerder hier eten afgehaald en dat viel ons toen een beetje tegen, en eerlijk gezegd hadden we nu weer dezelfde ervaring. Hele leuke ambiance in zo'n klein tentje met de tafels op elkaar, verwacht geen privacy, en het is er bijna altijd vol. De dames van de bediening en de keuken, twee in totaal, blijven superrelaxed en haasten zich niet, het duurt daardoor wel even voor het eten op tafel staat maar hun vriendelijkheid maakt veel goed. Wij vonden het eten toch minder dan bij Bird: de biefstuk met rode curry was niet echt pittig en er waren heel weinig kruiden gebruikt waardoor het weinig smaak had, de specialiteit van de chef (eend met aubergine) was een ietwat vreemde combinatie van eend, lychee en tomaatjes en kon niet bepaald overtuigen, bovendien ontbrak de aubergine. Eend is natuurlijk ook een beetje wezensvreemd aan de Thaise keuken, en dit experiment is dan ook niet echt een succes. We blijven het proberen maar we zijn nog steeds niet overtuigd.

Gegeten op 2 mei 2015

ChezAnand

Klein zaakje ingeklemd tussen Gelderse Kade en de Oude Waal. 3 Thaise dames die bedienen en koken. Het zit er vol met een mix van toeristen en locals.
Geen goede afzuiging dus binnen no time ruik je zelf ook naar Thaise curry.
Wij bestellen de specialiteit van het huis, Eend met aubergine extra spicy. Dat hebben we geweten, het leek wel Vindaloo zo pittig. Jammer dat de eend wat karig was, 5 stukjes. Half bakje. Beetje zuunig! Smaak waanzinnig lekker. Een 7 omdat hiermee de prijs/kwaliteit niet klopt voor iets van 19 euro voor 1 klein hoofdgerecht. Gebakken rijst er bij , prima. Alleen de kokkin zou niet in een open keuken met haar vinger moeten proeven, ook niet in een gesloten keuken. Niet; Comme il faut. Proeven doe je met een schone lepel.
Inrichting is sober maar functioneel. We zullen voortaan elders gaan eten.

Gegeten op 14 maart 2015

Foodexpertamsterdam

Heerlijke keuken en goede prijs kwaliteit. Alles is best pittig maar dat hoort dan ook bij de thaise keuken. De beef salade is voortreffelijk! De vrouw in de keuken is heel vriendelijk, zit vaak vol dus bellen van tevoren kan geen kwaad

paul224

Ocha is een klein zaakje waar niet veel mensen in passen, je kan er niet pinnen en geen bier drinken. Dit draagt allemaal bij aan de charme. Bij binnenkomst kan je de keuken in kijken en word je begroet door vriendelijke vermoedelijk Thaise vrouwen. In mijn ervaring is het eten altijd snel verschrikkelijk goed geprijsd en boven alles lekker! Zeker een aanrader voor de kleinere beurs. En mocht je wat pittiger willen eten omdat je merkt dat je eten niet zo pittig is gewoon even vragen om de "spicy".

Gegeten op 25 september 2014

May085

De Thaise kip basillicum was heerlijk. Ik was er vorige week ook met een goede vriend en toen vond ik het heerlijk spicy. Dit keer iets minder spicy maar net zo lekker.
Ik vind de bediening niet altijd even aardig, daar heb ik wel wat van gezegd. Reserveren kan ook niet, dus dat vind ik erg jammer.

Gegeten op 31 augustus 2014

wartenbergh

Ocha is een eenvoudig Thais eethuisje dat pretendeert authentiek Thais eten te serveren. De prijzen zijn aards, in tegenstelling tot het bekendste Thaise restaurant aan de Zeedijk. En ondanks de kleinere kaart blijkt het eten hier niet minder lekker te smaken. Sterker nog: de dames in de open keuken weten te overtuigen!

De soepen smaken authentiek en ook de biefstuksalade smaakt goed, al zou de ui verfijnder geneden kunnen worden, deze overheerst hierdoor. De Phad Thai wordt smaakt niet slecht maar wordt aangepast geserveerd: verwacht geen Chinese bieslook of ingelegde radijs in dit gerecht.

Samenvattend? Ocha heeft charme maar weet mij nèt niet te overtuigen. Ik ga liever een blokje om, om de Marnixstraat te bezoeken...

Gegeten op 12 juli 2014

SmakelijkEtentje

Mijn kennismaking vrijdagavond bij O cha: Klein maar gezellig, ideaal voor een snelle, goedkope maar zeker goede maaltijd. De bediening was snel, het eten prima.
Ik vond het erg gezellig om zo met anderen dicht bij elkaar even wat te eten. Op een bepaalde manier sfeervol. Top

Gegeten op 23 mei 2014

danny17

Dacht ik een vriend blij te maken met een garnalencurry van Ocha (afhaal) en wat viskoekjes. Wat een deceptie. Een halfvol bakje met scherpe maar weinig smaakvolle currysaus met enkele garnaaltjes en wat jonge bamboe. Voor 18,50 euro! Spijt van.

Gegeten op 25 april 2014

Proever2809

Ocha!! Je bent en blijft geweldig!!
Even na het werk hier aan schuiven. Tafelgenoot ging voor koeng pad phed, ik ditmaal voor de keng massaman neua. De tod man pla zijn voor mij een standaard. Het waa weer voortreffelijk dames! Tot volgende week!

thomas123

Hier gegeten op aanraden van wikitravel, zo kom je nog eens ergens. Het zat gelukkig niet vol met toeristen, maar vol zat het zeker. De combinatie van de prijs met het lekkere eten, de drukte en de thaise vrouwtjes maakt het voor mij een leuke ervaring.
Ga hier alsjeblieft niet heen om gezellig een avondje te dineren, maar als je lekker eens buiten de deur wilt eten voor een betaalbare prijs en tegen drukte kan.
Ik denk dat ik nog wel terugkom.

Gegeten op 19 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over OCHA in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over OCHA. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.