• foto's van San Siro in Utrecht - 1

• 7.9 10 41

• 8.0

• 8.2

Geniet en beleef

Stijlvolle Italiaan in de binnenstad van Utrecht. Het is misschien een beetje een cliché dat de Italiaanse keuken puur smaakt, maar dan wel een bijzonder smakelijk cliché. San Siro is tevens de trotse bezitter van een grote collectie wijnen die vrijwel allemaal per glas te bestellen zijn.

Proever79684
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren sprak ik met een goede vriend en mede-bourgondiër af in San Siro. Even bijpraten. We namen plaats op een comfortabele bank tegen de muur, in het middelste en meest knusse gedeelte van het restaurant. De wijnkaart is fameus, van een aantal wijnen wordt je weliswaar snel arm maar jongens, wat zijn ze heerlijk en wat zijn ze het waard. Daarna bestelden we prosciutto e salume als entree. Alle details kloppen en zijn erg smakelijk, tot aan het Italiaanse brood en de prima olijfolie toe. Vervolgens koos ik de zeewolf in kreeftenolie met oesterzwammen. Een rijk palet aan smaken verrast je prettig. Als dan ook nog de bediening uitstekend is en de sfeer en het decor precies wat ze moeten zijn... meestal is er wel een ding te vinden dat anders of beter zou kunnen, ik heb het serieus niet kunnen vinden. Als we niet op een bepaalde tijd elders hadden moeten opdraven zaten we er nu nog. Dit restaurant steekt ver boven de Utrechtse middelmaat uit.

Gegeten op 13 april 2014

baukeboogers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten en geborreld met 20 meiden. Bedrijfsleider Jack had voor ons een deel vd bar boven gereserveerd. Paar hoge tafels en krukken erbij... Uitzicht op het mooie utrecht, top bediening en prachtige wijnen en anti pasti. Enorme aanrader!

Lely1982
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi restaurant, fijne mensen in de bediening die je ook goed kunnen adviseren. Ontzettend lekkere wijn gedronken. 4 gangen menu genuttigd van de dag kaart ( en zelf nog een nagerecht gekozen) Alles was lekker. Bijzonder samengesteld en perfect gecombineerd. Zeker een aanrader.

Gegeten op 1 maart 2014

jasper38
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond met 5 oude vrienden vanuit heel Nederland bij San Siro gegeten. Voorgerecht met coquilles met varkenswang, een originele combi, was erg goed. Vooral de varkensvang was super mals. Als hoofdgerecht de eend. De combi met de saus was erg goed. Als toetje de panne cotta, ook lekker. Wat de andere precies heb ik niet bijgehouden, maar iedereen was erg tevreden over het eten. Verder was het lekker druk en ongedwongen gezellige sfeer met vriendelijk en professioneel personeel. Kortom, een erg gezellige avond, zoals je zou willen dat ze allemaal zijn. We gaan zeker vaker terugkomen!

Gegeten op 8 februari 2014

Ideetje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Genoten van een heerlijke lunch. Een van de pasta gerechten gekozen als klein gerecht. Daarbij een glas wijn gevraagd. De wijn mochten we eerst proeven, voor het eten kwam. Prima. Het gerecht zag er mooi uit; lasagne met paddenstoelen, spinazie, biet. Compleet gemaakt met een klein beetje truffel. De spaghetti was qua portie iets groter uitgevallen maar oogde prachtig en smaakte voortreffelijk. Goede sfeer, wijn paste prima bij het eten. Wij komen nog eens terug. Ik wil hier graag dineren.

Gegeten op 2 februari 2014

edrie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hele fijne avond gehad afgelopen vrijdag. Goede, snelle en vriendelijke bediening. Als voorgerecht had ik vegetarische antipasti, hoofdgerecht lasagne. Allebei erg smaakvol en een mooie opmaak! Dessert viel wat tegen, had de Friandiso, erg plakkerig allemaal. Wijn was lekker! Zeker een aanrader.

ChefWim
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben een aantal keer lekker gegeten bij San Siro, maar deze keer viel het wat tegen. Op de kaart omschreven als "Om mee te beginnen" bestelden we de prosciutto met daarbij andere Italiaanse vleeswaren. Erg lekker, maar per persoon echt veel te veel. Het was erg druk en ons tweede gerecht was prima van smaak, maar kwam na ruim 2 uur. Je zit gezellig bij San Siro en de bediening en service is goed en plezierig, maar dat duurt echt te lang. Helaas was de saltimbocca als hoofdgerecht daarna niet echt geslaagd; te vet en niet mals. Jammer van deze kleine teleurstelling want San Siro is gewoon een fijn restaurant met normaliter lekker eten. Wij geven zeker een herkansing!

ralf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nog nooit eerder bij San Siro gegeten; maar een echte verrassing. We kozen voor het 3 gangen menu met vooraf een octotpus carpaccio; als tussengerecht zalm en steak met een heerlijke bietensaus als hoofdgerecht. Alle smaken op het bord pasten perfect bij elkaar; maar waren ook goed te onderscheiden; erg verfijnd. De sfeer en bediening is prima, zelfs op de drukke vrijdagavond. Kortom: prima; ook prima waarde voor geld.

Paulusma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eigenlijk was niet alles goed. Een eerder bezoek was goed bevallen en de tweede keer hadden we qua voorgerecht hetzelfde niveau. Het hoofdgerecht was wisselend van kwaliteit in ons gezelschap van zes man. Ikzelf was heel tevreden, anderen hadden een flauwe, haast smakeloze pasta.
De wijn was heel goed: advies en voorproeven zonder zeuren. Vriendelijke en attente bediening. Interieur prima, maar niet bijzonder.

Gegeten op 15 december 2013

donmateo
  • Recensies in de laatste twee jaar

i come to San Siro very often and i always love it,this time i dont underestand what happened,the restaurant was not full,and it looks like they made some changes but also made some changes in the food,it does not taste like it used to,not much flavor or love was put into the pasta,the only good thing was the bread,this was my favorite italian restaurant in utrecht i hope next time it will be better.

Gegeten op 1 december 2013

Schrijf zelf een recensie over San Siro in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over San Siro. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!