• foto's van Bombarino in Valkenburg - 1

• 8.5

• 8.5

erik123
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren een weekendje in Valkenburg om een verjaardag te vieren. We besloten na een tijdje om op het terras van Bombarino te gaan zitten. Het terras was zo gezellig en de bediening zo goed dat we ook besloten te blijven eten. We werden naar een mooie tafel begeleid en het eten was heerlijk. De porties waren wat aan de grote kant, maar het was erg lekker. De inrichting is ook erg leuk, vooral de krijtborden op het toilet waar iedereen iets op kan schrijven. Ook de gratis wifi is een goede service. Al met al een goede ervaring.

Gegeten op 26 januari 2014

marylemmens
  • Recensies in de laatste twee jaar

helemaal geweldig !!!! eten top en heel goed verzorgd !!! bediening ook helemaal top !!! Hier gaan we zeker terug !! Ook de entourage van het restaurant was zeer warm en aangenaam ,wij voelden ons hier zeer welkom !!!!! M.LEMMENS Maastricht

Gegeten op 18 januari 2014

Ilse1975
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eén van de betere restaurants in Valkenburg. Zeer vriendelijk, kundig personeel en een prachtige ambience. De eten is van prima kwaliteit en de gerechten zien eruit om door een ringetje te halen. Hier kan je nog rustig van je eten genieten zonder het gevoel dat je spoedig plaats moet maken voor de volgende shift. Misschien ietsje duurder dan de buren maar dat is het dubbel en dwars waard.

Gegeten op 22 juni 2013

benny21
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed en smakelijk eten tegen een goede prijs. Bediening is vlot en leuk. We hebben de lunch gebruikt en het was uitstekend. Kappertjes vergeten in de salade nicoise (kleinigheid) maar dat werd professioneel en vriendelijk uitgelegd, dat maak je soms wel anders mee. Zeker een aanrader om deze uit te kiezen tussen al die vele,vele aanbieders in Valkenburg !

Gegeten op 30 maart 2013

monique69
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben al diverse malen in bombarino gegeten en altijd heerlijk gegeten.
Maar afgelopen vrijdag was een dieptepunt.
We kozen voor de 5 gangen amuselunch
Het eerste gerecht was een matig, draderige carpaccio, die geen verrassing bood.
Gang 2, was een zalmroosje met whisky saus. Hoe verzin je het
Gang 3 waren 2 gamba%u2019s uit de oven in een tomatenkerrie prutje
Gang 4 was echt smerig. Een droog stukje gebakken witvis op een plak risotto. De risotto was compact, zwaar, klef en droog gebakken. Helemaal niet romig. Gewoon niet lekker.
Dit allemaal werd tenslotte afgesloten met een karamel/bananen taartje.
Wij konden weinig creativiteit ontdekken in dit menu en vonden geen hand van de chef.
Ons werd gevraagd hoe het smaakte en we gaven bij de risotto aan wat we vinden, werd daar niet echt adequaat op geregeerd.
De dame zei dat dit hun risotto was en dit altijd op deze manier gemaakt werd.
Ik denk dat bombarino een andere kok heeft, want zo slecht heb ik daar nog nooit gegeten. Integendeel

Gegeten op 18 februari 2013

WimMandy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor mijn moeders 60e verjaardag hebben we haar getrakteerd op een etentje bij Bombarino.
Van te voren hadden we aangegeven dat ze jarig was en we haar graag wilden verrassen met iets speciaals.
Nou is het eten bij Bombarino sowieso iets speciaals, want het is gewoon ontzettend lekker en goed verzorgd! Maar toen mijn moeder als toetje een heerlijk bord lekkernijen kreeg met in het midden vuurwerk kon het feest helemaal niet stuk!

Bediening is zeer netjes, klantgericht en heel vriendelijk. Het eten is heel goed in prijs/kwaliteit verhouding en de sfeer in het restaurant is ongedwongen. Decor is gezellig en warm.
Kortom: we zijn super tevreden en gaan dan ook gauw (10 maart) weer terug!

Gegeten op 4 januari 2013

Michael-leahciM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer verrast over de kwaliteit van dit restaurant. we waren bang om in een touristenval te lopen omdat dit restaurant in het uitgaanscentrum van Valkenburg ligt. Na uiteindelijk de kaart bekeken te hebben leek ons dit restaurant het proberen waard met de verwachting een redelijk goed gerecht te krijgen voor een te hoge prijs. Maar we hebben werkelijk zitten smullen. We hebben enkel een hoofdgerecht gegeten omdat we geen grote honger hadden. 2x tournedos met truffelsaus, 1x tournedos met ganzenlever en madeirasaus en de zwaardvis. alle 4 de gerechten waren voortreffelijk, perfect gegaard en zeer goed op smaak. Bij iedere hap een zacht hmmmm geluid geproduceerd. Deze mensen weten wat koken is en halen de beste producten in huis. En ze zijn niet zuinig, de maag zat meer dan vol! Daarnaast is het personeel zeer alert en uitermate vriendelijk. En het restaurant is gezellig en ziet er mooi uit.

complimenten! Dank voor deze prettige ervaring

Gegeten op 2 februari 2013

wubbejan

Inleiding:

Tijdens de afgelopen herfstvakantie hebben we genoten van ons verblijf op het kasteeldomein Valkenburg, met de voltallige familie, in een tienpersoons huisje, voor elk kleinkind een eigen kamer dus. Tijdens deze midweek met temperaturen rond 20 graden, hebben we echt genoten, we hebben de schitterende nieuwe dierentuin in Kerkrade bezocht (voor minder dan de halve prijs met Groupon-vouchers) en drie middagen en avonden geluncht en gedineerd onder de luivel van een restaurant, wel met verwarming natuurlijk. De laatste dag, donderdag, was het weer wat minder (kil en vochtig) en hebben we het rustig aan gedaan, de kinderen waren dus goed uitgerust om opnieuw een avondje uit eten te gaan.
Onze ervaringen met de eetgelegenheden in Valkenburg van nu en vorig jaar zijn echt heel goed, volgens mij vind je nergens zo’n grote dichtheid van eetgelegenheden als in het centrum van Valkenburg vandaar misschien, dat de kwaliteit van de restaurants ver uitstijgt boven die van het gemiddelde niveau van eetgelegenheden in toeristencentra.
We hebben vier keer genoten van een prima diner bij verschillende uitbatingen, maar het diner op de laatste avond bij Bombarino spande toch wel de kroon.

Samenvatting:

De laatste dag van de vakantie was nogal mistig, niet echt koud, maar we besloten toch om het diner binnen te gaan genieten. Een goede keuze, want al met al duurde het á la carte menu bestaande uit drie gangen zo’n 2 1/2 uur. Eigenlijk wel wat te lang hoor.
We hebben á la carte gegeten en iedereen heeft genoten, ik heb geen wanklank gehoord!
De kleine meid (bijna zeven) heeft tussendoor met haar pop getutteld en spelletjes gespeeld op de nieuwe tablet (WiFi in resto aanwezig, ideaal voor de kleine) en de kleine man (amper 2) werd tussen de bedrijven door vermaakt door mijn zoon en mij.
Ik kan wel begrijpen dat e.e.a. wat lang duurde, want iedereen koos een verschillend gerecht van de kaart (een gruwel voor de keuken natuurlijk), maar toch, wel een minpuntje.
Iedereen, behalve ik, koos voor wild (zowel voor het voor- als hoofdgerecht). Ik koos voor het drie-gangen verrassingsmenu met kreeft (hierin wordt een hele kreeft verwerkt). Na deze copieuze maaltijd moesten we nog de Cauberg op, maar, wijsgeworden, waren we met de heilige koe afgedaald, die ouwe van mij ging ’s avonds weer als een speer omhoog.

Ambiance:

Het restaurant ligt heel gunstig op de ingang van het uitgaansgebied, echt op de looproute.
Het terras ziet er goed uit, netjes, strak, net als het interieur. Er zaten wat die-hards buiten, maar wij gingen naar binnen. De aankleding binnen is ook prima, comfortabele stoelen en ruime tafels, met voldoende privacy. Het was, gelukkig, niet heel erg druk. We kregen een mooie en riante plek in het restaurant.

Het eten:

We hebben hier á la carte gegeten. Dit betekende dat de keuken in het geweer moest, voor al die verschillende bestellingen!

Na het bestellen en uitserveren van het aperitief, kregen we een mandje met heel lekker brood en een heel grote chip, deze chip was echt een spekkie naar het bekkie van de kindertjes, die hebben er echt van gesmuld. Het brood kwam samen met huisgemaakte kruidenboter, heerlijke pesto en olijfolie.

Al snel daarna werden we verrast met een lekkere amuse: vitella tonato in een glaasje. Een stukje kalfsfricandeau in tonijnsaus met snippertjes van groentjes, een heerlijk hapje vooraf.

Voorgerechten:

De kleine man kreeg vooraf een potje Olvarit (spinazie) opgewarmd in de magnetron, dit heeft hij zelfstandig naar binnen zitten te lepelen.
De kleine meid kreeg een portie frites, met appelmoes, mayonaise en twee fricandellen, zoals gebruikelijk was dit weer smullen in een zeer laag tempo. De jongste spruit heeft ook een hele poos gesmuld van de frietjes, die niet door z’n grote zus werden opgegeten.

Ik kreeg vooraf de eerste helft van de kreeft. Een heerlijk, koud, voorgerecht met veel groen, de waterkers erbij vond ik heel goed combineren, maar de rucola vond ik wat veel, ik ben nu eenmaal geen konijn en bovendien geen liefhebber van deze nieuwerwetse sla, geef mij maar de blaadjes van de ouderwetse krop- of veldsla.

Een paar van de andere voorgerechten:
Carpaccio van hert met gebakken bospaddenstoelen, een crème van spruiten,
rucola sla met olijfolie en aceto balsamico en een koekje van Taleggio. De carpaccio vormde volgens mijn lief een prima combinatie met de paddenstoelen (o.a. eekhoorntjesbrood en cantharellen)
Gekonfijte eendenbout op een salade van spinazie, appel en walnoot
met armagnac pruimen, een frisse appeldressing, daarbij stukjes eendenlever terrine. Schoondochter heeft ervan genoten, fris en zoet, een heerlijke combinatie met de bout.

Hoofdgerechten:

Als hoofdgerecht kreeg ik de andere helft van de kreeft met saus op basis van de kreeft en begeleidende pasta en olijfjes. Ik heb er echt van genoten en er letterlijk mijn vingers bij afgelikt.

Een paar andere hoofdgerechten:
Herten ossobucco met gebakken bospaddenstoelen, spätzle en romanesco. Deze keuze van mijn dochter viel in goede aarde, heerlijk gestoofd hertenvlees, met lekkere paddo’s, een lekkere koek, de romanesco past natuurlijk prima bij zo’n gerecht.
Hazenbout op grootmoederswijze met spruitjes, rode kool, compôte van winter fruit
en aardappel puree. Volgens mijn zoon een gerecht dat hij wel vaker wil nuttigen, kan ook niet anders, want het is een echte, onovertroffen, klassieker natuurlijk.

Nagerechten:

Mijn nagerecht bestond uit een bol kersenijs op een soort van cake, waarvan ik de samenstelling ben vergeten, twee chocolade taartjes met kersen, lekkere druppels caramel, het was wel lekker, maar eigenlijk niet aan mij besteed, want ik ben niet zo’n liefhebber van zoete ‘toetjes’, geef mij maar een kaasplankje of een bijzondere koffie.
De dochters kozen voor:
Brownie van Valrhona chocolade met een mousse van amarenen kersen, gelei van
rooibos thee met Tia Maria en goudpoeder, pistache crumble en een pistache roomijs.
Ze hebben met z’n tweeën één portie besteld, was meer dan genoeg en, volgens zeggen, heel erg lekker.
De kleine meid kreeg een kinderijspalet. De presentatie daarvan ziet er heel leuk uit, twee bolletjes ijs (op verzoek straggiatella, slagroom en snoepjes). De kleine man heeft alles verorberd wat zijn grote zus niet luste.

De jongste spruit zat zichtbaar te genieten tijdens het diner. Het kleine mannetje heeft niet één wanklank laten horen tijdens ons meer dan twee uur durende, heerlijke, diner!

De wijn:

Onze kinderen zijn geen wijndrinkers, dus hebben we gekozen voor de rode huiswijn. Deze wijn vond ik best wel lekker, fruitig, met rood, rijp, fruit en een lekkere afdronk. Voor mij en mijn lief paste deze wijn prima bij de door ons genoten gerechten.

De bediening:

De bediening was heel vriendelijk, normaal natuurlijk. Zoals ik al eerder opmerkte duurde het wel erg lang, een driegangen-diner met twee kleine kinderen, dat zo’n twee en een half uur duurt, dat kan eigenlijk niet (het was toch niet echt druk!)

Extra info:

Prima restaurant hoor. Goede, attente bediening. Ze hebben een ook een heel aantrekkelijke kaart. De prijs is aan de hoge kant als je deze vergelijkt met de overige restaurants in het centrum, maar de kwaliteit is echt in verhouding met de prijs.
Wij hebben er genoten.
Het diner was heel gezellig en zeer geslaagd, dus onbetaalbaar. Ik zal dus ook nooit iets van een prijs hier vertonen, ik vind dat gewoon banaal. Als je meer info wilt moet je gewoon naar de site van het restaurant gaan!

Gegeten op 25 oktober 2012

josk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al drie maal bezocht. Eten is heerlijk. Passende ingrediënten en fantastisch sausen. Goede huiswijn keuze.
Bediening is accuraat en vriendelijk. Kennis van wijnadvies door bediening is prima. Kreeftenmenu is om te smullen. Alleen de tijd tussen de verschillende gangen is wat krap. Hier zou ik toch wat meer ruimte willen.
Een aanrader met een perfecte prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 22 september 2012

HC
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toevallig hier terecht gekomen, veel buur-terrassen waren vol. Genoten van het heerlijke zomermenu (€24.50), keuze uit 4 voorgerechten en 4 hoofdgerechten. Jammer er niet zoveel klanten waren, afgeschrikt door de prijslijst? Vriendelijke bediening.

Gegeten op 5 september 2012

Schrijf zelf een recensie over Bombarino in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Bombarino. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!