Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Librije's Zusje in Zwolle - 1

4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 038 853 00 00
  2. www.librijeszusje.nl

laurakolbe

Het eten was heerlijk en erg verrassend. Helaas voelden we ons door de bediening niet op onze plaats. Bij het afruimen werd er gegrinnikt, wat zeer ongemakkelijk voelde. We hebben heel erg van het eten genoten, maar de onsympathieke houding van de bediening maakte de ervaring een stuk minder leuk.

Gegeten op 30 mei 2014

cpulleman

Kunst op je bord afgelopen dinsdagavond bij Librije's zusje. Heerlijk gegeten en met name de amuses waren een plaatje. We hebben het menu gekozen van 6 kleine gerechtjes. Eerste gerecht was ganzenlever. Heerlijke smaakcombinatie. Daarna 3 gangen vis en schelpdieren. Het hoofdgerecht was met lam. Iedere gang was heerlijk en de wijnen uit het wijnarrangement pasten hier goed bij.
Bediening is uitstekend. Voorkomend en toch wat losjes, dus een relaxte sfeer.

Gegeten op 26 augustus 2014

jeeteevee3

Via online reservering

Heerlijk: we zaten op de hoekbank. Op het menu: zalm-lam-gevarieerd dessert en de onge-evenaarde kleine proeverijen tussendoor. Op een iets te zacht krokant bedoeld chipje, een wijnglas met een stukje eraf en een ongenode gast (een vlieg op mijn broodje) was het een feest van afwisselende smaken. Prachtig opgediend en duidelijk toegelicht. De wijnen pasten prima bij de gerechten. De vlieg was de sommelier te slim af. De prijs was all-in dus een prettig arrangement.

Gegeten op 20 augustus 2014

vastab

Via online reservering

Ontvangst en bediening voortreffelijk: correct, vriendelijk, open, maar niet overdreven. De 3 gangen vh menu, voorafgegaan door 2x 4 leuke amuses, waren uitstekend: mooie balans, aardige variëteit, contrasterende en toch samengaande smaken, de begeleidende wijnen waren goed, pasten bij het gerecht of vormden een aangenaam licht contrast (bv bij het even grappig gepresenteerde als lekkere dessert). Er werd niet op een glas gekeken, (zonder dat de rekening anders werd) maar wel goed voorzien.

Gegeten op 14 augustus 2014

Ellalaa

Met de Iens DinerDeal heerlijk bij Librije's Zusje geluncht.
Bij De Librije weten ze wel hoe het moet! De sfeer van 'Zusje' verschilt met die van grote broer. De sfeer een stuk losser/informeler. Het eten was geweldig (het voorgerecht erg verrassend en het hoofdgerecht gewoon overheerlijk), en de wijnen pasten er mooi bij. Daarbij was de service ook erg aangenaam. Na de koffie in de binnentuin kregen we alle vrijheid om de locatie eens goed te bekijken (wijnbar en workshop ruimte).
Topper!

Gegeten op 10 augustus 2014

Maninon

Het eten was minder dan verwacht. Ik heb wel eerder in een dergelijk restaurant gegeten, maar toen had ik toch wel bij elk gerecht en bijna iedere amuse een smaak explosie in mijn mond. Dat heb ik hier maar bij 1 amuse gehad. Erg jammer. Bij 2 sterren verwacht ik toch meer dan dit. Bij meerdere gerechten waren de borden niet goed opgemaakt. Bv van de 4 amuses was er 1 maar half. Bij het hoofd gerecht was vergeten om bij 1 bord een schijfje bovenop het vlees te leggen. Erg slordig. Dat mag niet in zo'n restaurant. We hadden ook een wijnarrangement. Helaas kon ik bij de meeste wijnen niet zeggen dat de wijn gerecht lekkerder maakte of andersom.

De bediening mmmm, ik had mijn glas wijn nog niet leeg of het werd al weg gehaald, ik was mijn laatste hap nog aan het kauwen of de borden werden al afgeruimd. En het toppunt moest nog komen. Ik liep in de gang om naar het toilet te gaan. Hoor ik achter me : mevrouw... We willen net uw dessert reserveren. Ja, en? Dacht je dat ik dan maar een half uurtje later naar het toilet ga? Niet te geloven. De bediening heeft wat mij betreft nog veel te leren.
Het decors was wel erg leuk en gezellig.

Gegeten op 2 augustus 2014

foodi

Voor de 2e keer hier gegeten en wederom super kwaliteit die je mag verwachten. De service van het personeel is formeel/informeel en zij gaan mee in hoe je jezelf opsteld. Gelukkig zijn de meeste gasten er zelf ook op hun gemak waardoor het personeel minder stijf overkomt.
Uitleg bij gerechten is standaard en als je graag meer info wilt over je gerecht dan krijg je deze. Dat dit niet gegeven zou
Worden is vreemd want ik let er altijd op of de service bij ons het zelfde is als aan andere tafels en ik merk dat iedereen als gelijke behandeld wordt.
Structuren en smaakcombinaties zijn altijd goed, verrassend en gewaagd. En over smaak valt altijd te twisten want op een 6 gangen menu is er altijd een gerecht die er uitspingt en hierdoor een ander in de schaduw zet.
Deze keer hoofdzakelijk vis en schaaldieren gehad en wat mij betreft had het iets meer mogen exploderen door zoetjes en zuren. Dit menu was meer opgebouwd door combinaties van vis,schelp/schaal, vlees met groenten en kruiden smaken.
Maar dan nog is er over het geheel geen klagen.

Balans; als je wilt ervaren hoe top eten smaakt voor een betaalbare prijs dan is het zusje de plek. Meermaals bij andere zaken geweest met 2 sterren en de meerderheid kookt gastonomisch frans op hoog niveau. Wil je links en rechts een twist en fushion dan is dit een van de juiste plekken.

Gegeten op 29 juli 2014

Proever18868

wij hebben hier met 12 personen als lunch het z.g. wereldleidersmenu gegeten.
zowel de service als het menu vonden ik niet in overeenstemming met de klasse van dit restaurant. Er werd plat water geschonken aan alle gasten zonder te vragen en moest 2x gevraagd worden om wat extra brood. Wij kregen 2 amuses en de bediening erkende dat bij een menu minder cq andere amuses werden geserveerd dan bij a la carte lunches. de gerechten zelf waren matig en de gast die liever geen lamsvlees wilde kreeg hiervoor een vegetarisch gerecht in plaats van b.v. kalfsvlees.

Gegeten op 25 mei 2014

simone51

Gegeten op 23 juli 2014

Drunten1999

In de week van Dinner with the Stars hier geluncht. Mooi pand en de sporen van de gevangenis zijn zeker nog terug te vinden in o.a. de deuren en muren. Erg leuke bediening, lekker vlot en vrolijk. We hebben werkelijk heerlijk gegeten en het wijnarragement paste er erg goed bij. De smaken van de gerechtjes waren zeer goed op elkaar afgestemd en niet zo zout waardoor je de mooie zachte tinten goed kon proeven. De gemberkoek bij het kaasplankje was top, lekker krokant met een mooi gelakte bovenkant, de gember was niet overheersend maar subtiel. En het dessert was zalig, losgeslagen appeltaart. Deze was zo lekker dat wij geen extra lekkernijen meer wilden die ons nog wel werden aangeboden. Ik wilde de smaak nog zo lang mogelijk behouden! Jammer dat de middag alweer voorbij is.

Gegeten op 6 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Librije's Zusje in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Librije's Zusje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.