Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Librije's Zusje in Zwolle - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 038 853 00 00

Van gevangenis tot eetpaleis

Librije’s zusje is het tweede restaurant van restaurantgiganten Jonnie en Thérèse de Boer. De fijne gerechten van de grote broer De Librije zijn ook hier te vinden. Ze hebben een oude vrouwengevangenis omgetoverd tot een hip eetpaleis. Dolce & Gabanna stoelen sieren het interieur.

sabloniere

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten bij Librije's zusje. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. De drankjes vonden we wel extreem duur. Dat er € 5 pp wordt gerekend voor kraanwater hebben we verwerkt in de score voor de service.

Gegeten op 20 december 2014

gerjel65

Via online reservering

Gegeten bij Librije's Zusje via Iens lunchdeal. Overall was het een heerlijke ervaring met bijzondere gerechten en amuses, vergezeld door verrassende en bijpassende wijnen. Als enig minpuntje geldt wel de buitensporig hoge prijs voor het tafelwater.

Gegeten op 13 december 2014

hellen7

Via online reservering

We hebben een heerlijke lunch daar gehad echt voortreffelijk en wat een heerlijke omgeving om daar te lunchen top zeker voor herhaling vatbaar en ze houden ook heel goed rekening met mensen die niet van bepaalde dingen houden

Gegeten op 22 november 2014

floris44

Op de vakreep kennis gemaakt met Librije's Zusje. Een sensationele ervaring. Elk gerecht en amuse, dat waren er aardig wat, was raak. De keuken vermijdt clichés en brengt diversiteit in smaken, wijze van garing en het gebruik van ingrediënten. Een absolute aanrader. De bediening was professioneel maar vriendelijk. Het interieur is wat ingehaald door de tijd, maar dat is niet storend. Als ik de kans krijg ga ik snel weer!

Gegeten op 29 november 2014

angelique62

Via online reservering

Na een vriendelijk onthaal werden wij naar onze tafel begeleid, waar we de rest van de middag ontzettend hebben genoten van culinaire hoogstandjes; de opmaak, de presentatie en service waren voortreffelijk! Het is jammer dat het geen stralende zomerdag was want de tuin ziet er zeer mooi en uitnodigend uit. Binnen een tikkeltje chique ordinair, maar dat is wellicht een kwestie van smaak.... Enorm genoten!

Gegeten op 27 november 2014

andravl

Ik heb hier een Green Egg kookworkshop gevolgd en dit was uit de kunst! Het personeel is super beleefd en vriendelijk. Ik moest iets eerder weg, dus ik kon niet onze zelfgemaakte hapjes proberen. Maar dat weerhield het personeel er niet van om een heerlijke maaltijd voor mij voor te bereiden, aangezien ik zwanger ben hadden ze hier uit zich zelf al rekening mee gehouden. Een geslaagde avond én zeker de moeite waard om nog een keer naar terug te gaan!

Gegeten op 20 oktober 2014

mariovl

Het Zusje van de Librije is natuurlijk altijd weer een feest om naar toe te gaan.

Wij hebben hier met z’n vieren gegeten, waarvan voor een aantal gasten het hun eerste bezoek was.

Aankomst en Valet Parking is altijd perfect in orde, alleen de restaurant ruimte is minder dan je bij een dergelijk restaurant mag verwachten. Een vrij smalle ruimte inpandig, maar ik begreep dat dit in 2015 gaat veranderen.

Natuurlijk hebben wij voor de rest genoten van de ene smaakbeleving na de andere, welke in eigen keuken volledig onmogelijk zijn om te bereiden (althans voor mij).

De bediening vond ik vroeger nog wel eens wat onpersoonlijk, maar dat was deze keer zeker niet en was zeer goed.

Alle vier vonden het eten een 10!

Gegeten op 13 november 2014

mrudolf

Werkelijk heerlijk gegeten. Hoewel ik ze niet persoonlijk ken, maar wat hou ik van Jonnie en Therese Boer. Deze mensen hebben het culinaire landschap in Nederland zo verbreedt, en verrijkt. We beseffen ons dat wellicht niet, maar dit zijn pioniers van het zuiverste soort. Vanavond in het zusje geweest. Prachtige ambiance, een voormalige gevangenis is omgetoverd tot een prachtig etablissement! De sfeer is er een uit duizenden! De bediening is top, hier zie je de hand van moeder Theresa de Boer. Vanaf het moment dat je binnenkomt wordt je echt verwent met heerlijke amuses. De gerechten doen ons steeds verbazen. Onze verwachting wordt weer overtroffen. We hebben vaker bij 2 sterren restaurants gegeten maar hier zien, proeven en ervaren we toch ook weer andere smaken en sensaties. Van de voorgerechten tot het hoofdgerecht vallen we van de ene in de andere verbazing. We likken onze vingers af bij de heerlijke gerechten. De sommelier is iemand die van zn vak houd! De start en ontstaan van het wijnhuis van de 3e wijn houden we alleen nog tegoed. We zijn heerlijk weggeblazen vanavond, werkelijk genoten samen met mijn prinses! Met dank aan mijn tevreden klant Piere! Ga een keer lekker eten bij Librije! En, dat hebben we gedaan! Jonnie en Therese, enorm bedankt voor wat jullie doen voor Nederland! Jullie hebben uiteraard grote offers moeten brengen maar het resultaat is er dan ook naar! Dank jullie wel dat jullie de culinaire kaart en zijn beleving zo omhoog hebben getild! Grazie e Mille!!

Gegeten op 10 november 2014

rondan10

Fantastische lunch gehad, op zondag middag echt een aanrader niet te druk en zeer gastvrij ontvangen, rondleiding door het hotel gehad (oude vrouwen gevangenis) .
Personeel zeer gastvrij, gelukkig niet stijf , eten ,met name door alle verrassende tussengangen, bijzonder goed! Komen zeker terug!

Gegeten op 19 oktober 2014

human1

Via online reservering

Lunch gehad afgelopen zaterdag. Lekker rustig. Veel amuses, goede bediening en voorsteffelijke presentatie. Heerlijk gegeten. Aanrader.

Gegeten op 25 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Librije's Zusje in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Librije's Zusje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.