Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Wereldkeuken

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 531 19 11

martin126

Via online reservering

Oprecht vriendelijke bediening, Het eten was prima verzorgd en lekker zonder al te culinair te zijn.
Wij kunnen dit restaurant zeker aanbevelen!

Gegeten op 1 november 2014

Nosy50

Ze maken waar wat ze beloven! Ook met een Social Deal voucher mag je vrij kiezen van de rijke kaart. Zeer attente bediening, hoewel er wel wat schoonheidsfoutjes waren w.o. dessert vergeten te brengen. Maar toen mijn tafelgenoot klaagde over de zwarte laag op de kip, kregen we uitleg waardoor het er op zat, (kruiden) het was niet aangebrand en kregen we koffie aangeboden om onze bezwaren verder weg te nemen. Toch vonden we het eten niet super, best wel zout en vol knoflook, de borden waren exact gelijk opgemaakt met rauwkost, friet, ook al had ik een Spaans hoofdgerecht en mijn tafelgenoot een Surinaams. Dat is niet creatief. Los van de bediening is de passie voor het vak in de keuken niet duidelijk merkbaar. Gemiste kans! Voor Social Deal prijs uiteraard alleen voldoendes, maar er zijn in Haarlem veel betere restaurants als je het volle pond moet betalen.

Gegeten op 24 oktober 2014

imdevries

Wij (gezin 2ouders 2kinderen) hadden gereserveerd via Social Deal. Je kon hiermee alles van de kaart kiezen, dus geen aangepast goedkoop menu.
Vooraf; gamba's, carpaccio, en 2x zalmbonbon, waren alledrie heerlijk!!
Hoofdgerecht 2x dorade (wel stoeien met de graten), biefstuk en Surinaamse kip, waren ook heel lekker.
Dessert 3 brownie met ijs, ook heerlijk.
Het restaurant zelf was gezellig ingericht met (niet onbelangrijk) fijne stoelen.
Spontane en leuke bediening en een vrolijk zingende kok!
Kortom; prima ervaring!

Gegeten op 21 augustus 2014

yvonnevS

Wij hebben hier gegeten omdat ik bonnen had gekocht via socialdeal. Heerlijk gegeten. En prettig persoonlijk kontakt. Zeer vriendelijk mensen die bij elk gerecht iets te vertellen heeft.
Erg gezellig.

Gegeten op 13 augustus 2014

soofvdgrill

Heerlijke avond gehad bij Esperanto!
De ontvangst was ontzettend hartelijk door een aardige jongen met krullen. We begonnen met een glaasje prosecco.
Als voorafje hadden we vers gesneden carpaccio en salade met gorzonzola en gemarineerde aardbeien, helemaal top!
Als hoofdgerecht hadden we hele dorade gegaard met venkel, sinaasappel en dille en Engelse kotelet. Van de kotelet kon je zelfs de vetrandjes eten, hoewel dit vaak taai is!!
Toe hadden we Key lime pie, simpelweg fantastisch!!!
Gedurende de avond hebben we een heerlijke rose gedronken.
De bediening was zeer kundig en galant.
Kortom, fantastisch eten in een prachtzaak! Enorme aanrader voor als je in Haarlem bent!

Gegeten op 1 augustus 2014

jesse11

Ik ben er al erg vaak in de stad langsgelopen en had nog nooit eerder de kans gehad om er naar binnen te lopen, ik ben blij dat ik dat uiteindelijk een keer gedaan heb! Wat een prettige ervaring, heerlijk lamsköfte met een uitmuntende muntsaus en als hoofdgerecht de Franse dorade. De service was erg prettig en maakte het 5 jarig jubileum van mij en mijn vriendin tot een fantastische ervaring. Er hangt een hele prettige sfeer en het zit niet helemaal volgepropt, kortom er was ruime tijd om rustig van elkaar te genieten. Zeker een tip!

Gegeten op 1 juni 2014

BusyLady

Als iemand die vaak naar Haarlem afreist voor zaken, is Esperanto zeker mijn place to go! Lekker eten, zeer vriendelijk personeel (jong maar erg professioneel die weten waar ze het over hebben) en in het algemeen een fijne sfeer. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 23 mei 2014

annemarie9

Vorige week voor het eerst gegeten. Bediening was erg attent. Vooraf gekozen voor de gamba's, en als hoofdgerecht de dagschotel (die dag een visschotel met verschillende soorten vis). Het eten zelf viel mij wat tegen; de dagschotel was bijna hetzelfde als het voorgerecht, garnituur en presentatie weinig bijzonder. Verder viel op dat het toilet niet erg fris was, terwijl wij op dat moment de eerste en enige gasten waren...
Gelet op de prijs waarvoor je een eigen drie-gangenmenu kan samenstellen (30 euro), zou ik voor een ander alternatief in Haarlem kiezen.

Gegeten op 17 mei 2014

papaluichi

Ontvangst was vriendelijk, we konden even beide rode huiswijnen proeven. Niks mis met het eten maar niveau eetcafe. Eten en opmaak is een beetje achterhaald. met iets meer inzet en fantasie vanuit de keuken zouden ze het zeker tot een hoger level kunnen trekken.

Gegeten op 17 januari 2014

debimus22

Vorige week samen met met vrouw gegeten in dit gezellige restaurant, de aankleding is niet te druk en zonder teveel poespas, maar wel netjes en sfeervol. De bediening is vriendelijk en heeft kennis van zaken. We gingen namelijk eigenlijk voor de mri biefstuk, want daar hadden we goede berichten over gehoord, maar de dagschotel kon mij verleiden. Lamskoteletjes met honing en tijm. Ik ben gewoon om de vetrandjes ervan af te snijden, maar hij wist me te vertellen dat je deze prima kon eten. Vers vlees, dus niet ingevroren geweest, heeft geen taaie vetrandjes en zijn een aanvulling voor de smaak. Heb ik weer wat geleerd, het was echt lekkerder met de vetrandjes. Ik heb van mijn vrouw de mri biefstuk mogen proeven en inderdaad, degene die dit ons adviseerde had gelijk, een goede stuk vlees. De frieten waren duidelijk vers en de carpaccio was prima. Ik ben verzot op carpaccio en heb bij andere gelegenheden echt veel mindere voorgeschoteld gekregen. Als nagerecht besloten we vanuit nieuwsgierigheid, om van alles wat te nemen, dit is geen foute keuze geweest, we hebben van alles zitten smullen, de limoentaart was mijn favoriet en de toffee pudding, die van mijn vrouw. De rode wijn was ook goed en we hebben dus een fijne avond gehad.
Kortom: goed eten, zonder teveel poespas, voor een mooie prijs door deskundig personeel. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 3 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Esperanto in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Esperanto. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.