Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Wereldkeuken

1. Wereldkeuken
  1. Toon telefoonnummer 023 531 19 11

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 531 19 11

imdevries

Wij (gezin 2ouders 2kinderen) hadden gereserveerd via Social Deal. Je kon hiermee alles van de kaart kiezen, dus geen aangepast goedkoop menu.
Vooraf; gamba's, carpaccio, en 2x zalmbonbon, waren alledrie heerlijk!!
Hoofdgerecht 2x dorade (wel stoeien met de graten), biefstuk en Surinaamse kip, waren ook heel lekker.
Dessert 3 brownie met ijs, ook heerlijk.
Het restaurant zelf was gezellig ingericht met (niet onbelangrijk) fijne stoelen.
Spontane en leuke bediening en een vrolijk zingende kok!
Kortom; prima ervaring!

Gegeten op 21 augustus 2014

yvonnevS

Wij hebben hier gegeten omdat ik bonnen had gekocht via socialdeal. Heerlijk gegeten. En prettig persoonlijk kontakt. Zeer vriendelijk mensen die bij elk gerecht iets te vertellen heeft.
Erg gezellig.

Gegeten op 13 augustus 2014

soofvdgrill

Heerlijke avond gehad bij Esperanto!
De ontvangst was ontzettend hartelijk door een aardige jongen met krullen. We begonnen met een glaasje prosecco.
Als voorafje hadden we vers gesneden carpaccio en salade met gorzonzola en gemarineerde aardbeien, helemaal top!
Als hoofdgerecht hadden we hele dorade gegaard met venkel, sinaasappel en dille en Engelse kotelet. Van de kotelet kon je zelfs de vetrandjes eten, hoewel dit vaak taai is!!
Toe hadden we Key lime pie, simpelweg fantastisch!!!
Gedurende de avond hebben we een heerlijke rose gedronken.
De bediening was zeer kundig en galant.
Kortom, fantastisch eten in een prachtzaak! Enorme aanrader voor als je in Haarlem bent!

Gegeten op 1 augustus 2014

jesse11

Ik ben er al erg vaak in de stad langsgelopen en had nog nooit eerder de kans gehad om er naar binnen te lopen, ik ben blij dat ik dat uiteindelijk een keer gedaan heb! Wat een prettige ervaring, heerlijk lamsköfte met een uitmuntende muntsaus en als hoofdgerecht de Franse dorade. De service was erg prettig en maakte het 5 jarig jubileum van mij en mijn vriendin tot een fantastische ervaring. Er hangt een hele prettige sfeer en het zit niet helemaal volgepropt, kortom er was ruime tijd om rustig van elkaar te genieten. Zeker een tip!

Gegeten op 1 juni 2014

BusyLady

Als iemand die vaak naar Haarlem afreist voor zaken, is Esperanto zeker mijn place to go! Lekker eten, zeer vriendelijk personeel (jong maar erg professioneel die weten waar ze het over hebben) en in het algemeen een fijne sfeer. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 23 mei 2014

annemarie9

Vorige week voor het eerst gegeten. Bediening was erg attent. Vooraf gekozen voor de gamba's, en als hoofdgerecht de dagschotel (die dag een visschotel met verschillende soorten vis). Het eten zelf viel mij wat tegen; de dagschotel was bijna hetzelfde als het voorgerecht, garnituur en presentatie weinig bijzonder. Verder viel op dat het toilet niet erg fris was, terwijl wij op dat moment de eerste en enige gasten waren...
Gelet op de prijs waarvoor je een eigen drie-gangenmenu kan samenstellen (30 euro), zou ik voor een ander alternatief in Haarlem kiezen.

Gegeten op 17 mei 2014

papaluichi

Ontvangst was vriendelijk, we konden even beide rode huiswijnen proeven. Niks mis met het eten maar niveau eetcafe. Eten en opmaak is een beetje achterhaald. met iets meer inzet en fantasie vanuit de keuken zouden ze het zeker tot een hoger level kunnen trekken.

Gegeten op 17 januari 2014

debimus22

Vorige week samen met met vrouw gegeten in dit gezellige restaurant, de aankleding is niet te druk en zonder teveel poespas, maar wel netjes en sfeervol. De bediening is vriendelijk en heeft kennis van zaken. We gingen namelijk eigenlijk voor de mri biefstuk, want daar hadden we goede berichten over gehoord, maar de dagschotel kon mij verleiden. Lamskoteletjes met honing en tijm. Ik ben gewoon om de vetrandjes ervan af te snijden, maar hij wist me te vertellen dat je deze prima kon eten. Vers vlees, dus niet ingevroren geweest, heeft geen taaie vetrandjes en zijn een aanvulling voor de smaak. Heb ik weer wat geleerd, het was echt lekkerder met de vetrandjes. Ik heb van mijn vrouw de mri biefstuk mogen proeven en inderdaad, degene die dit ons adviseerde had gelijk, een goede stuk vlees. De frieten waren duidelijk vers en de carpaccio was prima. Ik ben verzot op carpaccio en heb bij andere gelegenheden echt veel mindere voorgeschoteld gekregen. Als nagerecht besloten we vanuit nieuwsgierigheid, om van alles wat te nemen, dit is geen foute keuze geweest, we hebben van alles zitten smullen, de limoentaart was mijn favoriet en de toffee pudding, die van mijn vrouw. De rode wijn was ook goed en we hebben dus een fijne avond gehad.
Kortom: goed eten, zonder teveel poespas, voor een mooie prijs door deskundig personeel. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 3 april 2014

relaxen

Viel bijzonder tegen......was eigenlijk heel lachwekkend hoe het er daar aan toe ging, het was zo erg dat het leek alsof het een grap was. Wijn en fles water veel te duur, porties te klein en niet om aan te zien, hoe het op het bord was gepresenteerd. Alleen de randen van de gourmetborden en sauzen ontbraken nog. De grote hoeveelheid sla en colesla met heeeeeel veel ui er in was op het bord gedrappeerd. Daarnaast een mini stukje kabeljauw of varkenshaas en de frieten op een bord. Het toetje een cakje van chocola was smaakvol, maar totaal niet leuk gepresenteerd. De koffie was daarin tegen prima.

Gegeten op 8 maart 2014

kikkiemam

Op basis van de positieve recensies van iens en de aantrekkelijke kaart hier ons weekendje haarlem gegeten.
Eendebirst en pompoensoep vooraf...mmmm. italiaanse varkenshaas gevuld met erg lekkere pesto als hoofdgerecht....mmmm. zelfgemaakte patat en rijke salade op het bord, scheelde bakjes op tafel. Kon prima. Heerlijke tempranillo erbij.
Als toetje lemonpie en sticky toffee-pudding...ook lekker.
Tafeltjes leuk opgesteld, niet bovenop elkaar.
Leuk dat je de activiteiten in de keuken kunt zien.

Schrijf zelf een recensie over Esperanto in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Esperanto. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.