Esperanto

• 8.3

• 7.4

papaluichi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ontvangst was vriendelijk, we konden even beide rode huiswijnen proeven. Niks mis met het eten maar niveau eetcafe. Eten en opmaak is een beetje achterhaald. met iets meer inzet en fantasie vanuit de keuken zouden ze het zeker tot een hoger level kunnen trekken.

Gegeten op 17 januari 2014

debimus22
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week samen met met vrouw gegeten in dit gezellige restaurant, de aankleding is niet te druk en zonder teveel poespas, maar wel netjes en sfeervol. De bediening is vriendelijk en heeft kennis van zaken. We gingen namelijk eigenlijk voor de mri biefstuk, want daar hadden we goede berichten over gehoord, maar de dagschotel kon mij verleiden. Lamskoteletjes met honing en tijm. Ik ben gewoon om de vetrandjes ervan af te snijden, maar hij wist me te vertellen dat je deze prima kon eten. Vers vlees, dus niet ingevroren geweest, heeft geen taaie vetrandjes en zijn een aanvulling voor de smaak. Heb ik weer wat geleerd, het was echt lekkerder met de vetrandjes. Ik heb van mijn vrouw de mri biefstuk mogen proeven en inderdaad, degene die dit ons adviseerde had gelijk, een goede stuk vlees. De frieten waren duidelijk vers en de carpaccio was prima. Ik ben verzot op carpaccio en heb bij andere gelegenheden echt veel mindere voorgeschoteld gekregen. Als nagerecht besloten we vanuit nieuwsgierigheid, om van alles wat te nemen, dit is geen foute keuze geweest, we hebben van alles zitten smullen, de limoentaart was mijn favoriet en de toffee pudding, die van mijn vrouw. De rode wijn was ook goed en we hebben dus een fijne avond gehad.
Kortom: goed eten, zonder teveel poespas, voor een mooie prijs door deskundig personeel. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 3 april 2014

relaxen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Viel bijzonder tegen......was eigenlijk heel lachwekkend hoe het er daar aan toe ging, het was zo erg dat het leek alsof het een grap was. Wijn en fles water veel te duur, porties te klein en niet om aan te zien, hoe het op het bord was gepresenteerd. Alleen de randen van de gourmetborden en sauzen ontbraken nog. De grote hoeveelheid sla en colesla met heeeeeel veel ui er in was op het bord gedrappeerd. Daarnaast een mini stukje kabeljauw of varkenshaas en de frieten op een bord. Het toetje een cakje van chocola was smaakvol, maar totaal niet leuk gepresenteerd. De koffie was daarin tegen prima.

Gegeten op 8 maart 2014

kikkiemam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op basis van de positieve recensies van iens en de aantrekkelijke kaart hier ons weekendje haarlem gegeten.
Eendebirst en pompoensoep vooraf...mmmm. italiaanse varkenshaas gevuld met erg lekkere pesto als hoofdgerecht....mmmm. zelfgemaakte patat en rijke salade op het bord, scheelde bakjes op tafel. Kon prima. Heerlijke tempranillo erbij.
Als toetje lemonpie en sticky toffee-pudding...ook lekker.
Tafeltjes leuk opgesteld, niet bovenop elkaar.
Leuk dat je de activiteiten in de keuken kunt zien.

SabineKoster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een tijdje geleden dat ik hier geweest ben maar moest er ineen aan denken. Ze hebben hier een uitstekende carpaccio maar het hoofdgerecht was niet wat ik er van verwacht had. De huiswijn vond ik simpel. Bediening, ok

Gegeten op 19 september 2013

inge55
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima avondje gehad in Esperanto. De inrichting is op zichzelf niet bijzonder: vrij open van buitenaf gezien, weinig fratsen, toch wel stemmig... maar als je er wat langer zit is het eigenlijk juist heel prettig zo. Niet te druk, wel open en vriendelijk.
De service en bediening zijn uitstekend. Je voelt je echt welkom en als je enige interesse laat blijken voor bepaalde gerechten of hoe je ze maakt, of andere aspecten van het restaurant, dan wordt daar al snel met enthousiasme op ingegaan. Dat geeft al gauw dat je je thuisvoelt.
Niet onbelangrijk: het eten natuurlijk. Dat is ook prima. Bijvoorbeeld de eendenborstfilet met sojadressing en honing vooraf is prachtig uitgebalanceerd. Maar ook over de - misschien voor sommigen eenvoudig lijkende - carpaccio kan men daar de echte oorsprong van het recept uit de doeken doen, en het smaakt goed. Als hoofdgerecht had ik de Spaanse kabeljauw uit de oven, gegratineerd met een mengsel van ansjovis, citroen en broodkruim. Zalig! En ook weer perfect in balans. En dan het toetje... de typisch Engelse sticky toffee pudding. Toen ik die proefde wilde ik meteen met de maker ervan trouwen. Wat godszalig. En ook een geanimeerde conversatie over wat er nou toch in zat dat het zo lekker maakte wordt hier niet uit de weg gegaan.

Kortom: een aanrader voor lekkerbekken die ook wel van een beetje inhoud houden.

Gegeten op 19 oktober 2013

joyce41
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel erg lekker gegeten. Voorgerecht carpaccio, hoofdgerecht varkenshaas met spek en toetje een sticky pudding. Alles erg smakelijk. Het is een erg klein restaurantje maar er zit genoeg ruimte tussen de tafels om geen last van de buren te hebben. Het is geen restaurantje om "snel" even iets te eten

tomdevries023
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag bij restaurant esperanto gegeten. Zeer verast door het jongen maar zekker Professioneel personeel. Alle bij 2 jongen gasten. We begonnen bijde met een carpaccio die verrukkelijk was versgesneden vlees niks uit de vriezer en dat was zekker te merken. Hier na had ik de biefstuk die uitstekend was mooi medium rare gebakken met lekker frieten er naast. hier na kregen we zelfs voor 2 personen een grand desertje wat ongelofelijk lekker was. Puntje bij paaltje heb ik die dag gewoon ouderwets lekker en goed gegeten. Zekker een aanrader!!!

Egij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst uitstekend gegeten bij restaurant Esperanto. We begonnen met de zalmbonbon en de carpaccio. Bij de carpaccio kregen we een leuk verhaal over de afkomst van dit gerecht te horen. Ik heb genoten van mijn carpaccio en mijn vriend vond de zalmbonbon smaakvol. Als hoofdgerecht hadden we de biefstuk en de varkenshaas. Hoewel de varkenshaas heel lekker was begon ik op een gegeven moment mijn vriend zijn biefstuk over te nemen. In tijden niet zo een lekker gerecht gegeten. Echt een heerlijk stuk vlees, een zekere aanrader! Na eigenlijk al vol te zitten konden we toch de verleiding niet weerstaan om de cheesecake te nemen. Een heerlijk dessert alleen misschien een bolletje ijs erbij om het iets minder droog te maken. We dronken een lekkere fruitige rose aangeraden door de ober. De bediening was erg vriendelijk en hield alles goed in de gaten. Wij hebben een fijne avond gehad na een fijne dag en we komen zeker weten nog een keer terug.

vestdijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben op donderdag 11 juli gegeten in restauarant Esperanto in Haarlem. Wij zijn, i.t.t. bovenstaande recensies buitengewoon ONTEVREDEN. De kwaliteit van de gerechten is zeer matig al is de smaak niet slecht. Wij hadden als voorgerecht een caribische salade - smakelijk maar niks bijzonders - en scampi's - slechts DRIE kale garnalen met een miniem beetje veldsla ernaast - . Als hoofdgerecht hadden we de cajun kip - drie stukjes kip die weliswaar goed smaakten maar de entourage was magertjes - en de Indonesische saté - een slechte versie van een gerecht dat je op veel plaatsen kan krijgen en dat ik vele malen lekkerder en rijker op mijn bord heb gehad. De wijn was niet slecht, maar wel 4 euro per glas, te duur voor de kwaliteit. Het toppunt voor ons was echter de rekening die érg hoog uitviel, ook omdat de fles plat water 5 euro bleek te kosten! Dat is belachelijk veel voor een flesje kraanwater - de fles kwam niet afgesloten op tafel -.
Nee, een slechte prijs-kwaliteitverhouding en een zeer onbevredigd gevoel. GEEN AANRADER!!

Gegeten op 11 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Esperanto in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Esperanto. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!