Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Trattoria A Proposito

1. Toon telefoonnummer 010 213 23 34

yoroen

Gegeten op 28 november 2014

Proever20111

Naar aanleiding van de recenties op iens nieuwsgierig geworden naar dit restaurant. 1 dag van te voren gebeld;er was na 20.00uur nog plek. Daar aangekomen waren alle tafels nog bezet, we konden aan de bar een drankje doen. De sfeer was gezellig en we konden later plaats nemen aan een ruime tafel. De bediening is aardig, vriendelijk en gastvrij! Maar ook weer niet overdreven. Ze nemen de tijd voor je. De gerechten zijn mooi gepresenteerd en zien er verzorgd uit. De prijs-kwaliteit verhouding klopt naar onze mening. Porties zijn ook voldoende. De vis en vlees en pasta waren goed op smaak,geldt ook voor de voorgerechten. Kortom, het was een zeer positieve ervaring ,zeker een aanrader!

Gegeten op 18 november 2014

saskia126

Eindelijk is het mij gelukt te reserveren in dit leuke en gezellge restaurant dat ook nog heel makkelijk bereikbaar is aangezien het tegenover CS Rotterdam is. Gisteren hier heerlijk gegeten. Ik was er met een groep van 9. Dit was geen probleem. Er was een grote tafel voor ons klaargezet. De kaart bestaat uit een schoolbord met vele heerlijke gerechten. We zijn gestart met een heel aantal voorgerechten waaronder heerlijke bruschetta met tomaat. Als 2e gang nam ik de ravioli met gorgonzola en peer en daarna een botermalse ossehaas met kaassaus met cognac. Mijn tafelgenoten waren ook heel te spreken over de hoofdgerechten waaronder gebakken tonijn en lam. Dit alles werd geserveerd met salade en pittige spagetti. De eigenaresse neemt zelf de bestelling op en neemt alle tijd om de gerechten toe te lichten. Ik laat er zeker niet meer zo lang over heen gaan om hier weer terug te keren.

Gegeten op 12 november 2014

yvonne155

Gisteravond met collega's gegeten. Ik ben, liefhebber Italiaanse keuken, nu per direct verslaafd geraakt aan dit restaurant en weet niet hoe snel ik terug moet gaan, wat een klasse. Werkelijk zo fantastisch gegeten, de anti pasta, het brood, de ossenhaas, het nagerecht, spagetti, salade, alles is van meer dan uitstekende kwaliteit en smaak. De eigenaresse, en personeel is zeer attent en uiterst vriendelijk. Kortom ik ga hier zeker regelmatig komen én mijn lofzang over dit restaurant naar vrienden, collega's en familie zingen. Klasse!!

Gegeten op 1 oktober 2014

anja68

Waarom ben ik hier niet eerder geweest! ! Een waanzinnige kaart, moeilijk kiezen. Het eten is fantastisch, ma in de keuken en pa de bar. Broer en zus in de bediening. Een topper. Ga snel weer terug

Gegeten op 12 september 2014

arie_roovers

Dit is echt het beste en leukste Italiaanse restaurant van Rotterdam! We gaan hier heel vaak met mijn ouders eten en het is altijd voortreffelijk en gezellig! Dit keer de tonijn carpaccio vooraf, als hoofdgerecht de pasta met garnalen en tiramisu toe. Erg heerlijk eten met een goede wijn erbij. De familie is ook altijd erg aardig, maar soms ook streng. Zo heb ik daar jaren geleden pasta met vork (met of zonder lepel) leren eten omdat ik er echt geen mes bij mocht gebruiken :) We gaan hier zeker nog heel vaak komen!

Gegeten op 25 juli 2014

pavla

Fabulous place just outside the Rotterdam Centraal. I've quite a few times and they always deliver solid quality. Great food and wines, attentive staff, if I love Italian food it's worth trying.

Gegeten op 31 januari 2014

datproefje

Vrijdag zouden we aan de vakantie-autoreis beginnen; donderdag hectisch. Zijn in de stad, o ja we moeten ook nog eten. A proposito stond al lang op mijn verlanglijstje; waren er nog niet aan toe gekomen. Dus naar binnen: alles volgeboekt. Aandringen: we willen alleen maar snel iets eten. Jahoor mag aan de bar. Meteen een prachtglas Rose voor de neus en een snelle keuze van het schoolbord gemaakt. Ondertussen werden we plezierig onderhouden door onze Italiaanse gastheer. Daar kwam de tonijnsalade al. Heerlijke knapperige groenten, tonijn, garnalen en ansjovis en een lekker gegrild broodje. Het was heerlijk en na de vakantie gaan we teug voor een uitgebreid menu.

Gegeten op 16 mei 2014

InUtrecht

We hadden geluk dat we hier nog spontaan terecht konden. Alle overige tafels waren al gereserveerd, en dat op een maandagavond! De menukaart stond met krijt op een groot bord geschreven dat naast de tafel werd gezet. Best onhandig en we moesten zelf (met z'n tweeën) het zware bord omdraaien om de gerechten op de achterkant te kunnen lezen (minpuntje!). Geef mij maar liever een gewone menukaart. Zelf had ik me verheugd op een pizza (het is immers een Italiaans restaurant), maar die stonden niet op de kaart. Dus heb ik maar de gegrilde tonijn met groente besteld. Die was eenvoudig maar wel erg lekker en ook de pasta die ik er apart bij kreeg smaakte voortreffelijk (meestal laat ik pasta staan maar dit bord ging schoon op). Ook kreeg ik er nog een aparte salade bij. Het voorgerechtje deelde ik met mijn tafelgenote : een stokbroodje uit de oven met rode stoofpeer en blauwe schimmelkaas en geroosterde amandelen wat een uitstekende combinatie bleek te zijn. De rosé was lekker en de wijn werd in leuke grote glazen geschonken. Minpuntjes vond ik ook dat er midden in de zaak een grote TV hing die ook nog aan stond: beetje jammer van de sfeer. Verder hing er een revolver aan de muur, wat kennelijk bij het thema van het restaurant "Italiaanse Gangster Movies" hoort, maar ik vind het wel een beetje smakeloos om geweld en maffia zo te verheerlijken. Er zijn wel leuke zitbankjes in een halve cirkel, waardoor het cijfer voor het decor toch weer iets hoger is uitgekomen. Ook jammer dat een deel van de bediening geen Nederlands spreekt. De bediening was op zich vriendelijk en servicegericht.

Gegeten op 12 mei 2014

ACM030

Met een groot gezelschap (15 mensen) hebben we gegeten in dit heerlijk authentiek Italiaanse 'eethuis'. Een grote variëteit aan antipasti kwam op tafel; eenvoud met heel veel smaak is de beste typering. Gelet op de omvang van het gezelschap werd de keuze van het hoofdgerecht beperkt tot gegrilde tonijn of tournedos; een zeer begrijpelijke beperking die door niemand als lastig werd ervaren gelet op de voortreffelijke bereiding. Zowel de semifreddo (helaas een wat kleine hoeveelheid....) als de tiramisu waren goed van smaak. Op tafel opvallend grote wijnglazen, wat een aparte ambiance gaf. Dit een voortreffelijk familie-restaurant voor wie van echte italiaanse smaken houdt.

Gegeten op 25 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Trattoria A Proposito in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Trattoria A Proposito. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.