Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Trattoria A Proposito

2. Italiaans
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 010 213 23 34

yvonne155

Gisteravond met collega's gegeten. Ik ben, liefhebber Italiaanse keuken, nu per direct verslaafd geraakt aan dit restaurant en weet niet hoe snel ik terug moet gaan, wat een klasse. Werkelijk zo fantastisch gegeten, de anti pasta, het brood, de ossenhaas, het nagerecht, spagetti, salade, alles is van meer dan uitstekende kwaliteit en smaak. De eigenaresse, en personeel is zeer attent en uiterst vriendelijk. Kortom ik ga hier zeker regelmatig komen én mijn lofzang over dit restaurant naar vrienden, collega's en familie zingen. Klasse!!

Gegeten op 1 oktober 2014

anja68

Waarom ben ik hier niet eerder geweest! ! Een waanzinnige kaart, moeilijk kiezen. Het eten is fantastisch, ma in de keuken en pa de bar. Broer en zus in de bediening. Een topper. Ga snel weer terug

Gegeten op 12 september 2014

arie_roovers

Dit is echt het beste en leukste Italiaanse restaurant van Rotterdam! We gaan hier heel vaak met mijn ouders eten en het is altijd voortreffelijk en gezellig! Dit keer de tonijn carpaccio vooraf, als hoofdgerecht de pasta met garnalen en tiramisu toe. Erg heerlijk eten met een goede wijn erbij. De familie is ook altijd erg aardig, maar soms ook streng. Zo heb ik daar jaren geleden pasta met vork (met of zonder lepel) leren eten omdat ik er echt geen mes bij mocht gebruiken :) We gaan hier zeker nog heel vaak komen!

Gegeten op 25 juli 2014

pavla

Fabulous place just outside the Rotterdam Centraal. I've quite a few times and they always deliver solid quality. Great food and wines, attentive staff, if I love Italian food it's worth trying.

Gegeten op 31 januari 2014

datproefje

Vrijdag zouden we aan de vakantie-autoreis beginnen; donderdag hectisch. Zijn in de stad, o ja we moeten ook nog eten. A proposito stond al lang op mijn verlanglijstje; waren er nog niet aan toe gekomen. Dus naar binnen: alles volgeboekt. Aandringen: we willen alleen maar snel iets eten. Jahoor mag aan de bar. Meteen een prachtglas Rose voor de neus en een snelle keuze van het schoolbord gemaakt. Ondertussen werden we plezierig onderhouden door onze Italiaanse gastheer. Daar kwam de tonijnsalade al. Heerlijke knapperige groenten, tonijn, garnalen en ansjovis en een lekker gegrild broodje. Het was heerlijk en na de vakantie gaan we teug voor een uitgebreid menu.

Gegeten op 16 mei 2014

InUtrecht

We hadden geluk dat we hier nog spontaan terecht konden. Alle overige tafels waren al gereserveerd, en dat op een maandagavond! De menukaart stond met krijt op een groot bord geschreven dat naast de tafel werd gezet. Best onhandig en we moesten zelf (met z'n tweeën) het zware bord omdraaien om de gerechten op de achterkant te kunnen lezen (minpuntje!). Geef mij maar liever een gewone menukaart. Zelf had ik me verheugd op een pizza (het is immers een Italiaans restaurant), maar die stonden niet op de kaart. Dus heb ik maar de gegrilde tonijn met groente besteld. Die was eenvoudig maar wel erg lekker en ook de pasta die ik er apart bij kreeg smaakte voortreffelijk (meestal laat ik pasta staan maar dit bord ging schoon op). Ook kreeg ik er nog een aparte salade bij. Het voorgerechtje deelde ik met mijn tafelgenote : een stokbroodje uit de oven met rode stoofpeer en blauwe schimmelkaas en geroosterde amandelen wat een uitstekende combinatie bleek te zijn. De rosé was lekker en de wijn werd in leuke grote glazen geschonken. Minpuntjes vond ik ook dat er midden in de zaak een grote TV hing die ook nog aan stond: beetje jammer van de sfeer. Verder hing er een revolver aan de muur, wat kennelijk bij het thema van het restaurant "Italiaanse Gangster Movies" hoort, maar ik vind het wel een beetje smakeloos om geweld en maffia zo te verheerlijken. Er zijn wel leuke zitbankjes in een halve cirkel, waardoor het cijfer voor het decor toch weer iets hoger is uitgekomen. Ook jammer dat een deel van de bediening geen Nederlands spreekt. De bediening was op zich vriendelijk en servicegericht.

Gegeten op 12 mei 2014

ACM030

Met een groot gezelschap (15 mensen) hebben we gegeten in dit heerlijk authentiek Italiaanse 'eethuis'. Een grote variëteit aan antipasti kwam op tafel; eenvoud met heel veel smaak is de beste typering. Gelet op de omvang van het gezelschap werd de keuze van het hoofdgerecht beperkt tot gegrilde tonijn of tournedos; een zeer begrijpelijke beperking die door niemand als lastig werd ervaren gelet op de voortreffelijke bereiding. Zowel de semifreddo (helaas een wat kleine hoeveelheid....) als de tiramisu waren goed van smaak. Op tafel opvallend grote wijnglazen, wat een aparte ambiance gaf. Dit een voortreffelijk familie-restaurant voor wie van echte italiaanse smaken houdt.

Gegeten op 25 april 2014

paulbast

Vanmiddag geluncht met zakenrelatie in a proposito.

Italiaans eten is en blijft mijn favoriet en a proposito bewijst weer waarom. Het heeft de klasse van een echte trattoria in Italie. Niet te veel opsmuk, maar eerlijk en heerlijk eten.

Van de ambiance van het restaurant wordt ik niet direct enthousiast en ook het menu met krijt op een groot bord dat je voor je tafel krijgt vind ik niet helmaal tof. Liever gewoon een kaart die je niet alle zicht op de zaak wegneemt. Wat er op het bord staat is echter allemaal de moeite waard. Tafelgenoot had een prima Ravioli con spinache en ik een spaghetti met mossels. Uitstekend. Jammer dat geen brood wordt meegeleverd maar na een vraag daarom kwam er fantastisch vers en warm brood in voldoende hoeveelheid.

Nog een klein minpuntje is de bizar grote glazen voor de witte wijn. Ze drinken niet lekker en ontnemen je bij het drinken werkelijk alle zicht op je tafelgenoot.

Kortom, het eten is geweldig maar in de randen van het eten maakt a proposito wat vreemde keuzen.

Gegeten op 14 april 2014

mw1973

Goede Italiaan in het centrum van Rotterdam onder kantoorkolos Delftse Poort (Nationale-Nederlanden). De gerechten zijn goed maar missen net iets extra om echt spectaculair te zijn. De tonijncarpaccio is net iets te flauw hetgeen niet gecompenseerd kan worden door overvloedig gebruik van peper, citroen en olijfolie. De ravioli met champignons en pancetta is een tikje te gaar maar wel een mooie combinatie. Smakelijk limoncello ijs wordt gevolgd door een prima authentieke espresso. A Proposito loopt als een trein en dat is niet onlogisch op deze centrale locatie en met een nette prijs/kwaliteit verhouding. Bediening is onopvallend. Niet kunnen pinnen is anno 2014 een tikje onhandig.

Gegeten op 4 april 2014

llthrt

Het was even zoeken maar dat was dan ook meer dan de moeite waard. Zeer hartelijke ontvangst en zeer vriendelijke bediening. Bediening spreekt Nederlands, Italiaans en Engels door elkaar dit gaf mij zowaar nog een vakantiegevoel ook.
Eten was erg lekker, goed verzorgd met ingrediënten van prima kwaliteit, authentieke smaken. Toevoegingen aan tafel (olijfolie en geraspte kaas) maakt het geheel helemaal af.
Kom hier zeker terug.

Gegeten op 2 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Trattoria A Proposito in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Trattoria A Proposito. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.