a TripAdvisor company

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Heerlijke gehaktballen. Neem er altijd een paar mee als ik in de buurt ben. Ook een super locatie.
Lekker Rotterdams. Leuk om als Hagenees even tussen te zitten. Altijd lachen.

Gegeten op 1 augustus 2015

LERI

Tijdens een familieuitje met 16 personen op het terras in de zon de lunch gebruikt. Heerlijke gehaktballen hebben ze daar zeker als je daarvan houd. Ook de broodjes waren prima. Jammer dat ze erg druk waren, daarom duurde het soms wel lang voordat je de dames wat kon vragen. Een perfecte locatie aan de Maas met mooi uitzicht op de haven.

Gegeten op 1 augustus 2015

LVRW

Op een zonnige zomeravond zijn we gaan eten bij de Ballentent, legendarisch in Rotterdam.
Na plaatsgenomen te hebben aan een plakkig tafeltje op het terras hebben we de kaart bekeken. Ook die was plakkerig en vies, 1e indruk was niet erg fris.

De dames op het terras lopen de benen uit het lijf. Ze zijn allemaal erg vriendelijk en doen echt hun best. Omdat de gehaktballen van " de Ballentent" de beste zijn getest (AD) hebben we een gehaktbal met frites besteld en voor mijn vriend een pan Zeeuwse Mosselen. De kaart is op eetcafe niveau en er is voor ieder wat wils.
Toen begon het wachten.....2 uur later hebben we ons gerecht gekregen. Veel en veel te lang.

De bal was heerlijk, de mosselen ook. En een 7 voor het eten is omdat de prijs kwaliteit verhouding goed is. Voor een bord vol met friet, sla en ballen betaal je 6,70. En dat is niet veel voor wat je krijgt.

Het interieur van de Ballentent is zeer gedateerd, maar dat heeft ook wel zijn charme. Alleen de hygiene kan en mag beter. Voor een makkelijke, gezellig en goedkopen hap zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 7 augustus 2015

ghiottone

Naar aanleiding van de mooie recensies en de legendarische gehaktballen zijn we hier wezen eten. Locatie super, mooi uitzicht op de Maas en de kop van Zuid, grenzend aan het park. Mooi terras buiten, sfeervol interieur. De 'ballen' inderdaad lekker, hoewel ietwat aan de te gekruide kant, oma stijl zeg maar. Maar dat is een kwestie van smaak. Verder lekker mals en sappig. Goede frieten, lekker droog en krokant, wel zoutloos. Tot zover de positieve kanten. Onze bestelling werd vergeten, dan weer verkeerd doorgegeven. Geen poging om het goed te maken, behalve dat de vergeten saus later ] apart werd geserveerd, zonder bijbetaling . Tweede drankronde was besteld maar ook onverklaarbaar laat bezorgd, terwijl de zaak lang niet vol was, en klanten die na ons waren gekomen eerder geholpen werden. En dit allemaal met een zogenaamde amicale, net 'te direct' Rotterdamse flair. De saus bij de bal smaakte naar tomatensoep uit pak. De salade was heel gewoon. Prijzen goed

Gegeten op 20 juli 2015

markstuurman

Hier gegeten op zaterdagavond 4/7. We hadden gereserveerd om half 8 en toen we aankwamen en vroegen of we op het terras konden zitten, werd er moeite gedaan om mee te denken hoe we een tafel konden maken (voor 6 personen) terwijl het al vrijwel vol zat. Gezeten op het terras hebben we goed gegeten. Het eten is eenvoudig bistro-eten, burger bal spareribs etc. Prima te doen!

De locatie (aan de Maas) moet je ding zijn. Je kijkt uit op de (container)-schepen die aangemeerd liggen. Rotterdamse uitstraling zou je kunnen zeggen dus. Wel heerlijk buiten gezeten met het lekkere weer.

Al met al een prima tent met prima bediening, prima eten en prima prijzen.

Gegeten op 4 juli 2015

JorisvdBraak

Gegeten met een gezelschap mannen. Toplocatie aan de kade met geweldig uitzicht op de skyline van Rotterdam Zuid! Prima balletje gegeten in de sfeer van de Rotterdamse haven-bravoure. Leuke ervaring, goede locatie om eenvoudig maar gezellig te tafelen, of om als toerist te proeven aan de Rotterdamse smaak met ballen...

Gegeten op 3 juni 2015

MCWA

Vandaag het plezier mogen hebben om bij de Ballentent te eten. De sfeer is gemoedelijk en mede door het zonnige weer was het gezellig druk op het terras. De meiden in de bediening lopen hard en proberen het overzicht te houden. De kaart is niet heel gevarieerd maar je komt hier om voor DE gehaktbal van Rotterdam. En die was lekker.

Gegeten op 24 mei 2015

niek10

We zijn met 8 man/vrouw bij de Ballentent wezen eten, toen we binnen kwamen schalde het Hollands repertoire uit de boxen.
We kregen een plek in de serre met voldoende ruimte, de bediening was bijzonder maar ook bijzonder vriendelijk.
Natuurlijk de tafel vol laten zetten met gehakt ballen, daar was niets mis mee. Het is wel meer een belevenis dan een culinaire ervaring.

Gegeten op 3 mei 2015

bloppie

Weer een heerlijke ervaring, samen met vrouw, zoon en zijn vriendin en haar kinderen in mijn eigen Rotterdam. We hebben genoten van de bekende bal gehakt, frietjes met stoofvlees, pannekoeken.
Goede sfeer, prima bediening, lekker betaalbaar. We komen snel weer terug

Gegeten op 3 april 2015

rvandervoort

Afgelopen vrijdag een balletje wezen eten in de Ballentent.
Ik lees de reacties hier op iens en ja, het personeel is vrij arrogant maar dit hoort naar mijn idee bij de hele Ballentent-poppenkast. Als je er de humor van in ziet valt het ook wel mee allemaal.
Ze werken strak volgens het "wie goed doet, goed ontmoet" principe. Ben jij vriendelijk tegen hun, zijn zij het tegen jou :-)

Het eetcafe zelf is lekker kneuterig en gezellig.

Ze hebben voldoende keus van de kaart, maar het gehaktbal menu is toch waarvoor je uiteindelijk hiernaar toe gaat. Lekkerste bal van Rotterdam, goede frieten en recht toe recht aan doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg salade. Prima om een hpaje te doen als je geen zin hebt om zelf te koken. Ik kom hier zeker nog een keer terug!

Gegeten op 17 april 2015

Schrijf zelf een recensie over De Ballentent in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Ballentent. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.