Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Ballentent

1. Eetcafé
  2. Hollands

De Ballentent

1. Eetcafé
  2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 010 436 04 62

DSch

Van het weekend hier gegeten vanwege de beroemde gehaktbal. Die was dan ook er lekker. De saus met ui en champignons vond ik echter beetje te zuur. Prima kwaliteit voor die lage prijs! De bediening viel alleen tegen, waarschijnlijk door de drukte. Na een half uur wachten op een tafeltje, duurde het nog een half uur voor onze bestelling werd opgenomen. De sfeer en locatie is typisch rotterdams, maar hou er rekening mee: in de serre tochtte het behoorlijk.

Gegeten op 27 september 2014

korteraar

deze avond even met een clubje (30 man/vrouw) gegeten en het was gewoon goed. niet overdreven, maar een lekkere stampot, goeie rookworst en een prima gehaktbal. bediening in eerste instantie ietwat kort door de bocht, maar dat herstelde redelijk snel. eten was ruim voldoende, snelheid van de drank ging goed en het decor......gewoon een prachtige bruine havenkroeg.

Gegeten op 4 september 2014

MdeHn

Rotterdam-ser dan dit ga je het niet krijgen. Oud-Hollandse bruine 'kroeg' aan een verlaten (vergane glorie?) haven. Nee dus. Gewoon prima, rechttoe rechtaan. Heerlijke (gehakt)ballen, no nonsense bediening, rap en vriendelijk. Buiten de beroemde gehaktballen ook heerlijke andere gerechten te bestellen. Ruime porties, geen krenterigheid, kortom, niet l....len maar poetsen. Als je met de juiste verwachtingen er heen gaat, dan komt het helemaal goed.

Gegeten op 27 augustus 2014

Ockham

Je kunt pech hebben, bijvoorbeeld als een groep studenten een feestje viert met hollandse meezingers. Maar meestal is het gezellig druk, leuke Rotterdamse bediening en prima eten met voldoende patat. En prachtige locatie natuurlijk.

Gegeten op 8 augustus 2014

Marnix010

Deze tent lijkt bijna op een museum. 100% Rotterdams. Het ademt in alles de sfeer van de haven en de stad. En verder is het rommelig, een beetje krapjes, beetje 'ouwe zooi' maar op een leuke manier.
We kwamen er voor de lunch en het was lekker rustig. De Ballentent is een soort eetcafé, ook qua prijzen. We betaalden voor DE bal met friet en salade maar 9,50 en de soep vooraf was ook maar 5 euro. Dat vind ik écht hele zachte prijzen. Want de soep was gewoon lekker, de bal een beetje simpel, maar verder prima. Ook een prima fles droge witte wijn voor een zeer redelijke prijs en onze lunch was af.
De bediening is Rotterdams: zeer informeel, beetje jolig, beetje grote bek (op een leuke manier), beetje rommelig. Maar zonder meer gastvrij.
Natuurlijk is dit geen topsegment, maar kijk ik naar prijs-kwaliteitverhouding: die is uitstekend, een 9 wat mij betreft!

Gegeten op 4 augustus 2014

Stamper

Op een mooie zomeravond nog ff bakkie doen op t terrasland de ballentent, nou de naam doet de zaak eer aan. Wat een ballentent! Smerig terras,smerige tafeltjes wat ik op zich kan begrijpen als gasten net hun tafel hebben verlaten. Maar dit was niet het geval. Wijbestelden 2 koffie met appelgebak. Na geruime tijd werd de koffie geserveerd, die overigens heerlijk was, maar zonder appelgebak, deze arriveerde z on 15 min na de koffie. Toen ik hier wat van zei, reageerde de ober geageerd, dan krijgt u uw 2e bakkie van het huis. Dat vraag ik mij ook af als ik 12€ moet betalen voor 2koffie en 2 appelgebak.
Al met al als je als klant niet serieus genomen wilt worden ga dan lekker naar de ballentent. Anders zijn er in Rotterdam meer dan genoeg horecagelegenheden waar men service en klantvriendelijkheid wel in een hoog vaandel heeft staan.

passie

Gegeten op 27 juli 2014

mgretl

Schreef ik al vaker over de Ballentent, de laatste keer (9 maanden) terug, maakte ik me wel ernstig zorgen over de klantvriendelijkheid. En 'ze' hebben het wellicht niet nodig....de 'bal' doet het meeste werk. Maar toch....ik nam de gok en ging met een gezelschap van 7 niet-Rotterdammers richting de Ballentent. We hadden een uurtje van te voren gebeld, het was vol maar aan de telefoon werd ons een plek beloofd bij aankomst. Stampvol was het zeker op vrijdagavond, maar we konden meteen aan de leestafel plaatsnemen. Bijna de mooiste plek, je pikt wat bar-sferen mee, het geloop om je heen en de bedrijvigheid in de keuken. Het is niet de rustigste plek, maar wel op en top Ballentent-sfeer.
De Brabanders keken hun ogen uit: de foto's, de mensen en de directheid van de bediening.
De bal maal 7 werd besteld en unaniem: top!
Drankje en koffie erbij. Mooi prijsje en een zeker zo mooie avond met elkaar.

Het blijft een momentopname, maar ik vond deze rectificatie ten compensatie van m'n vorige, mindere, recensie wel verdiend.

Gegeten op 2 mei 2014

Tournesol

Op naar de Ballentent... Het één en ander gelezen over deze tent dus ja proberen dus ...
Gekozen voor frites met een bal gehakt met paprika/ui en champignonsaus.
De bal was bedroevend ofschoon de saus smakelijk was, de frites waren niet slecht deze werden vergezeld van een hoeveel mayonaise waarbij je niet nogmaals om een portie mayonaise hoeft te vragen. Het slagarnituurtje op het bord was knapperig. Nog even terugkomend op de bal: deze was royaal, oogde goed maar de smaak bleef ver achter...
Las bij de overige recensies dat andere mensen ook lang moesten wachten voor er bediening kwam. Na uiteindelijk een voorgerecht te hebben besteld duurde het lang voor deze geserveerd werd, dit geldt ook voor het hoofdgerecht. Eén en ander verliep chaotisch.
En dat verrijkt met een bijzonder onaangename akoestiek.

Gegeten op 24 mei 2014

Sonic

Vanmiddag eindelijk een keer de zogenaamd lekkerste bal van Nederland geprobeerd. Maar onder de indruk was ik niet. Ik maakte ook nog de fout om de bal met champignons, paprika en uien te bestellen waarna ik de bal in een soort van muffe pastasaus kreeg geserveerd. Ze hebben een hele lange huis-tuin-keuken kaart waar je altijd wel iets naar je smaak zult vinden met een redelijke prijs-kwaliteit verhouding. Maar verwacht geen smaaksensaties of hip personeel (lekker no nonsense Rotterdams of zoiets) en publiek (vooral 50+). Dan gaat het nog wel. Maar ik zal toch niet snel een 2e keer langs gaan.

Gegeten op 25 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over De Ballentent in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Ballentent. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.