a TripAdvisor company

1. Eetcafé
  2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 010 436 04 62

ghiottone

Naar aanleiding van de mooie recensies en de legendarische gehaktballen zijn we hier wezen eten. Locatie super, mooi uitzicht op de Maas en de kop van Zuid, grenzend aan het park. Mooi terras buiten, sfeervol interieur. De 'ballen' inderdaad lekker, hoewel ietwat aan de te gekruide kant, oma stijl zeg maar. Maar dat is een kwestie van smaak. Verder lekker mals en sappig. Goede frieten, lekker droog en krokant, wel zoutloos. Tot zover de positieve kanten. Onze bestelling werd vergeten, dan weer verkeerd doorgegeven. Geen poging om het goed te maken, behalve dat de vergeten saus later ] apart werd geserveerd, zonder bijbetaling . Tweede drankronde was besteld maar ook onverklaarbaar laat bezorgd, terwijl de zaak lang niet vol was, en klanten die na ons waren gekomen eerder geholpen werden. En dit allemaal met een zogenaamde amicale, net 'te direct' Rotterdamse flair. De saus bij de bal smaakte naar tomatensoep uit pak. De salade was heel gewoon. Prijzen goed

Gegeten op 20 juli 2015

markstuurman

Hier gegeten op zaterdagavond 4/7. We hadden gereserveerd om half 8 en toen we aankwamen en vroegen of we op het terras konden zitten, werd er moeite gedaan om mee te denken hoe we een tafel konden maken (voor 6 personen) terwijl het al vrijwel vol zat. Gezeten op het terras hebben we goed gegeten. Het eten is eenvoudig bistro-eten, burger bal spareribs etc. Prima te doen!

De locatie (aan de Maas) moet je ding zijn. Je kijkt uit op de (container)-schepen die aangemeerd liggen. Rotterdamse uitstraling zou je kunnen zeggen dus. Wel heerlijk buiten gezeten met het lekkere weer.

Al met al een prima tent met prima bediening, prima eten en prima prijzen.

Gegeten op 4 juli 2015

JorisvdBraak

Gegeten met een gezelschap mannen. Toplocatie aan de kade met geweldig uitzicht op de skyline van Rotterdam Zuid! Prima balletje gegeten in de sfeer van de Rotterdamse haven-bravoure. Leuke ervaring, goede locatie om eenvoudig maar gezellig te tafelen, of om als toerist te proeven aan de Rotterdamse smaak met ballen...

Gegeten op 3 juni 2015

MCWA

Vandaag het plezier mogen hebben om bij de Ballentent te eten. De sfeer is gemoedelijk en mede door het zonnige weer was het gezellig druk op het terras. De meiden in de bediening lopen hard en proberen het overzicht te houden. De kaart is niet heel gevarieerd maar je komt hier om voor DE gehaktbal van Rotterdam. En die was lekker.

Gegeten op 24 mei 2015

niek10

We zijn met 8 man/vrouw bij de Ballentent wezen eten, toen we binnen kwamen schalde het Hollands repertoire uit de boxen.
We kregen een plek in de serre met voldoende ruimte, de bediening was bijzonder maar ook bijzonder vriendelijk.
Natuurlijk de tafel vol laten zetten met gehakt ballen, daar was niets mis mee. Het is wel meer een belevenis dan een culinaire ervaring.

Gegeten op 3 mei 2015

bloppie

Weer een heerlijke ervaring, samen met vrouw, zoon en zijn vriendin en haar kinderen in mijn eigen Rotterdam. We hebben genoten van de bekende bal gehakt, frietjes met stoofvlees, pannekoeken.
Goede sfeer, prima bediening, lekker betaalbaar. We komen snel weer terug

Gegeten op 3 april 2015

rvandervoort

Afgelopen vrijdag een balletje wezen eten in de Ballentent.
Ik lees de reacties hier op iens en ja, het personeel is vrij arrogant maar dit hoort naar mijn idee bij de hele Ballentent-poppenkast. Als je er de humor van in ziet valt het ook wel mee allemaal.
Ze werken strak volgens het "wie goed doet, goed ontmoet" principe. Ben jij vriendelijk tegen hun, zijn zij het tegen jou :-)

Het eetcafe zelf is lekker kneuterig en gezellig.

Ze hebben voldoende keus van de kaart, maar het gehaktbal menu is toch waarvoor je uiteindelijk hiernaar toe gaat. Lekkerste bal van Rotterdam, goede frieten en recht toe recht aan doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg salade. Prima om een hpaje te doen als je geen zin hebt om zelf te koken. Ik kom hier zeker nog een keer terug!

Gegeten op 17 april 2015

Bobby85

Ik ben hier al meerdere malen wezen eten. Zowel met partner, als met zaken relaties uit de Rotterdamse haven, maar het het personeel is naar mijn idee ietwat arrogant. De ene dag (ligt echt aan met wie ik ben op dat moment!) ben je hun beste vriend, en de andere dag zit je gemiddeld 2 uur te wachten. Nu heb ik daar geen problemen mee, maar ik heb regelmatig "dagjesmensen"sip aan een tafel zien zitten. Hoewel het eten heerlijk is, moeten ze hier echt iets aan doen.

Gegeten op 17 oktober 2014

JDD

Wat een prachtig cafe is dit!
Hier na een sportwedstrijd terecht gekomen en we hadden allemaal heerlijke gehaktballen met friet. Het is een heerlijk no-nonsense eetcafe met goede gehaktballen, fris bier, prettige bediening, geweldig uitzicht en keiharde Hazes door de boxen. Ga hier zeker vaker heen.

Gegeten op 5 april 2015

kees109

Een Rotterdamse kroeg waar je een prima gehaktbal kunt eten. De friet had vissmaak... dat kan aan het vet gelegen hebben en was erg donker gebakken.. overdag geen muziek in cafe.

Gegeten op 26 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over De Ballentent in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Ballentent. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.