Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Ballentent

1. Eetcafé
  2. Hollands

De Ballentent

1. Eetcafé
  2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 010 436 04 62

WRevet

Met z'n vijven op zondagavond naar de ballentent. Geweldig. Had van te voren besteld en dus was de tafel gereserveerd. De ober was zo galant de botjes van de spare ribs in een plastic zakje te doen dan mijn vriendin daar souto soep van trekken. Er is niet mis met de service al moet je het treffen

Gegeten op 9 november 2014

lola767

Afgelopen weekend met een groep gegeten.
Ik heb de spare ribs besteld en dat smaakte prima.
Een grote minpunt was dat we niet alles mochten bestellen van de kaart. Omdat we met een groep van 6 man waren, zou dit te druk worden voor de keuken. (???)
Dus of we svp alleen de gehaktballen konden bestellen.
Na een korte discussie mochten we alsnog kiezen uit twee gerechten. Ik had van te voren gereserveerd maar dit was niet door gegeven. Ik vond het daarom ook een vervelende verrassing.
De rekening klopte ook niet, er stonden 2 drankjes te veel op. Maar we hadden geen zin in nog een discussie. We hebben toen maar betaald.
Erg jammer, want het is prima en voor een redelijke prijs.

Gegeten op 2 november 2014

McGerrrit

Afgelopen zaterdag een balletje ballentent gegeten samen met 2 vrienden. We hadden gereserveerd om half 8 maar waren iets eerder. We hebben aan de bar een biertje gedronken vergezelt door een (Rotterdamsche?) bitterbal, niks mis mee! Daarna aan tafel alle drie de Bal met friet. Kwaliteit van de bal was goed! De friet en de sla gewoon. Maar voor minder van 10 euro mag je (vind ik) ook niet al te veel verwachten. Als toetje de Chocolade tartufo met slagroom. Niet bijzonder, wel gewoon lekker. Daarna een espresso om vervolgens aan de bar nog een Ballenbok (special gebrouwen bok bier voor de ballenten) te drinken.

Gegeten op 25 oktober 2014

DSch

Van het weekend hier gegeten vanwege de beroemde gehaktbal. Die was dan ook er lekker. De saus met ui en champignons vond ik echter beetje te zuur. Prima kwaliteit voor die lage prijs! De bediening viel alleen tegen, waarschijnlijk door de drukte. Na een half uur wachten op een tafeltje, duurde het nog een half uur voor onze bestelling werd opgenomen. De sfeer en locatie is typisch rotterdams, maar hou er rekening mee: in de serre tochtte het behoorlijk.

Gegeten op 27 september 2014

korteraar

deze avond even met een clubje (30 man/vrouw) gegeten en het was gewoon goed. niet overdreven, maar een lekkere stampot, goeie rookworst en een prima gehaktbal. bediening in eerste instantie ietwat kort door de bocht, maar dat herstelde redelijk snel. eten was ruim voldoende, snelheid van de drank ging goed en het decor......gewoon een prachtige bruine havenkroeg.

Gegeten op 4 september 2014

MdeHn

Rotterdam-ser dan dit ga je het niet krijgen. Oud-Hollandse bruine 'kroeg' aan een verlaten (vergane glorie?) haven. Nee dus. Gewoon prima, rechttoe rechtaan. Heerlijke (gehakt)ballen, no nonsense bediening, rap en vriendelijk. Buiten de beroemde gehaktballen ook heerlijke andere gerechten te bestellen. Ruime porties, geen krenterigheid, kortom, niet l....len maar poetsen. Als je met de juiste verwachtingen er heen gaat, dan komt het helemaal goed.

Gegeten op 27 augustus 2014

Ockham

Je kunt pech hebben, bijvoorbeeld als een groep studenten een feestje viert met hollandse meezingers. Maar meestal is het gezellig druk, leuke Rotterdamse bediening en prima eten met voldoende patat. En prachtige locatie natuurlijk.

Gegeten op 8 augustus 2014

Marnix010

Deze tent lijkt bijna op een museum. 100% Rotterdams. Het ademt in alles de sfeer van de haven en de stad. En verder is het rommelig, een beetje krapjes, beetje 'ouwe zooi' maar op een leuke manier.
We kwamen er voor de lunch en het was lekker rustig. De Ballentent is een soort eetcafé, ook qua prijzen. We betaalden voor DE bal met friet en salade maar 9,50 en de soep vooraf was ook maar 5 euro. Dat vind ik écht hele zachte prijzen. Want de soep was gewoon lekker, de bal een beetje simpel, maar verder prima. Ook een prima fles droge witte wijn voor een zeer redelijke prijs en onze lunch was af.
De bediening is Rotterdams: zeer informeel, beetje jolig, beetje grote bek (op een leuke manier), beetje rommelig. Maar zonder meer gastvrij.
Natuurlijk is dit geen topsegment, maar kijk ik naar prijs-kwaliteitverhouding: die is uitstekend, een 9 wat mij betreft!

Gegeten op 4 augustus 2014

Stamper

Op een mooie zomeravond nog ff bakkie doen op t terrasland de ballentent, nou de naam doet de zaak eer aan. Wat een ballentent! Smerig terras,smerige tafeltjes wat ik op zich kan begrijpen als gasten net hun tafel hebben verlaten. Maar dit was niet het geval. Wijbestelden 2 koffie met appelgebak. Na geruime tijd werd de koffie geserveerd, die overigens heerlijk was, maar zonder appelgebak, deze arriveerde z on 15 min na de koffie. Toen ik hier wat van zei, reageerde de ober geageerd, dan krijgt u uw 2e bakkie van het huis. Dat vraag ik mij ook af als ik 12€ moet betalen voor 2koffie en 2 appelgebak.
Al met al als je als klant niet serieus genomen wilt worden ga dan lekker naar de ballentent. Anders zijn er in Rotterdam meer dan genoeg horecagelegenheden waar men service en klantvriendelijkheid wel in een hoog vaandel heeft staan.

passie

Gegeten op 27 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over De Ballentent in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Ballentent. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.