a TripAdvisor company

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 00 30

Heerlijk dineren in de voormalige Utrechtse rechtbank

Tot het jaar 2000 was dit de rechtbank van Utrecht, nu is het een restaurant met eindeloze mogelijkheden. De Rechtbank, gelegen op een uniek plekje in het centrum van Utrecht, is de hele week geopend voor ontbijt, lunch en diner. De Rechtbank is urban en stoer, maar ook chique door de met linnen gedekte tafels. Eén blik op de menukaart laat zien dat een voorliefde voor pure, eenvoudige gerechten centraal staat. Zó puur dat de chef's signature dish, een heerlijke risotto, direct aan tafel bereid wordt! Service en beleving staan bij ons voorop: alle ingrediënten voor een heerlijke middag of avond uit.

Naast ontbijt, lunch en diner kun je bij De Rechtbank ook terecht voor een high tea, brunch en borrel. Ook voor grotere groepen, zowel zakelijk als privé hebben zij heel veel mogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een vergadering of bruiloft.

Henk-58

Via online reservering

Heerlijk gegeten bij de Rechtbank. Prima prijs-kwaliteitverhouding. Risotto zoals die moet smaken. Vlees van de tafelgenoten, rund en eend, was mooi van kleur en smaak.
Vanaf het dessert was de bediening helaas wat rommelig, zodat de service iets minder scoort. Jammer, want voorgaande keren was het juist prima. Schoonheidsfoutje.

Gegeten op 27 mei 2016

kathinka10

Via online reservering

Lunch was uitgebreid, lekkere kopje mosterd soep, drie bolletjes, wat salade, 2 kleine kroketjes. Het zag er verzorgd uit en was lekker. Enige wwat beter kon: de bediening was wel heel vriendelijk maar het duurde iedere keer vrij lang voor we ons drankje kregen en we moesten veel moeite doen om de aandacht te trekken.

Gegeten op 16 mei 2016

rtmvk

Vanaond met een aantal oud studiegenoten hier gegeten. Een leuke bistro / restaurant waar het goed toeven is. Gezellige uitstraling alleen de akoestiek is verre van optimaal, hier moet echt een verbeterblad gemaakt worden. Het verzoek om ergens anders te kunnen zitten wordt top opgepakt en we zitten uiteindelijk ergens op een rustige plek die veel beter is.
De nieuwe kaart is dramatisch qua opmaak en ordening. Neemt niet weg dat t eten heerlijk is. Ik krijg een heerlijke Bisque en een Risotto met verse truffel. De prijzen zijn reëel te noemen.
Goed voor gezellig saman uit maar niet geschikt voor oudere en of slechthorende oren.

Gegeten op 23 april 2016

Ruurt

Gisteren met 15 personen een High Tea genomen in De Rechtbank. De zaal is leuk, met accenten uit de rechtbank-tijd, maar niet bijzonder. De bediening is dat wel: heel attent, ondanks dat slechts een dame ons bediende en daarnaast ook nog andere tafeltjes deed. Alles duurde af en toe wat langer - maar dat is helemaal geen probleem wanneer je gezellig zit te klessen, en daar is zo'n High Tea toch juist voor? Regelmatig kwam de dame me vragen of de volgende gang al op kon, en of er bijzondere wensen waren.
De High Tea zelf is bijzonder lekker: broodjes, scones, kleine quiches, zoetigheden, etc. Een opmerking: de broodjes waren in meerderheid met serranoham belegd, en per plateau slechts ééntje met vis. Wat meer variatie had zeker niet misstaan. Iedereen vond het lekker.
De prosecco die we vooraf hadden genomen was prima.

Gegeten op 16 april 2016

Zjeliek

Via online reservering

Nette informele ambiance, losse sfeer en prettige bediening. Olijven en olie die bij het brood vooraf worden geserveerd zijn bovengemiddeld lekker voor basics die in andere restaurants meestal onder de maat zijn, en het eten is gewoon goed. Vlotte bediening.

Gegeten op 15 april 2016

Proever72737

Na een training in een van de zalen van de Rechtbank ben ik een heerlijk hapje gaan eten in het restaurant. Wat valt op? De sfeer is heel prettig, de bediening is supervriendelijk en attent, het eten is er prima. Ik begon met garnalenkroketjes die worden vergezeld van citroenmayonaise en kruidensla. Oordeel: heerlijk! Het hoofdgerecht voor mij was rundersukade met pepersaus. Oordeel: waanzinnig lekker. Het kwam niet in stukjes, maar in mooie dikke plakken die bijzonder zacht en mals waren. Uitstekend! De tiramisu van limoncello en bitterkoekjes was om je vingers bij af te likken. In mijn gezelschap zag ik iedereen lekker smullen. Het voordeel van de Rechtbank is dat je na het diner rustig kunt blijven zitten in een café/brasserie-setting. Te gekke combi. Uit alles blijkt dat bij de Rechtbank iemand op een hele goede manier de regie voert en daardoor een kwalitatief concept wordt neergezet. Complimenten!

Gegeten op 24 maart 2016

murielborst

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten, de gerechten waren goed klaargemaakt. Enige verwarring was er wel over de rozemarijaardappeltjes: dat bleken de gefrituurde aardappelblokjes te zijn die in de verste verte niets met rozemarijn te doen hadden gehad.
De kaart wordt verstrekt in de vorm van een krant. Een beetje warrig om je maaltijd samen te moeten stellen uit de kolommetjes. Een restaurant van deze kwaliteit heeft dit soort opleukerij niet nodig. Een gewone, mooi vormgegeven menukaart kan volstaan.

Gegeten op 13 maart 2016

nicolinevandermaas

Via online reservering

Opvallend rustig voor een zaterdagavond, maar daarom niet minder lekker. De truffelrisotto was erg lekker en werd aan tafel afgemaakt. Dit geeft ook extra gezelligheid.

Gegeten op 12 maart 2016

drewes55

Wauw, wat heerlijk gegeten. Grietfilet met kreeftmayonaise, perfect afgestemde bijlage.
Garnalen kroketjes bleek 1 grote kroket maar dat was kennelijk een uitzondering. Bediening liet lang op zich wachten. Entourage in de voormalige rechtbank is modern en functioneel, harde stoeltjes waar het na 2uur tafelen wel wat ongemakkelijk wordt.

Gegeten op 12 maart 2016

petralandman

Via online reservering

Heerlijk gegeten bij Restaurant Rechtbank. Ik had gevraagd om een rustig plekje voor 2 personen en dat hebben we ook gekregen. De bediening was voorkomend en allemaal erg vriendelijk. Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor lamsrack. Sappig en mooi rosé. Dit werd geserveerd met heerlijke verse knapperige groenten en krokante aardappelblokjes.
Allemaal erg lekker. Toe een koffie met een assortiment van kleine zoetigheden.
Ook na afloop van de maaltijd konden we rustig blijven zitten zonder dat je het gevoel kreeg dat je moest vertrekken. Kortom een geslaagde avond in een relaxte omgeving met heerlijk eten.

Gegeten op 2 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over Restaurant de Rechtbank in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant de Rechtbank. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.