Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Hotel-restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 00 30

mrudolf

Even snel een lunch gebruikt samen met mijn ega. Zeer positieve dame in de bediening. Geeft hef gevoel dat allies mogelijk is omdat je de klant bent. Salade was heerlijk. Goed geballanceerd en erg smakelijk.

lapoutre

Na een receptie elders besluiten we nog na te praten en zo belanden we in de brasserie. Er is nog precies een tafel vrij. Het geroezemoes op de achtergrond is niet heel storend. De zaal is verzorgd ingericht en de biedt voldoende ruimte. Omdat we geen haast hebben valt het niet echt op, maar de tijd die de bediening nodig heeft is aan de lange kant, zeker omdat er geen sprake lijkt te zijn van onderbezetting.
We bestellen een salade ('de Rechtbank') en buiten de kaart is er chipolata van everzwijn. De salade valt goed in de smaak en is gemaakt zoals je dat bij een salade mag verwachten. De worstjes van zwijn liggen op een bedje van zuurkool; een passend gerecht nu de herfst onmiskenbaar is begonnen. Ook dat gerecht stemt tot tevredenheid. Omdat we bij de receptie al hebben toegetast van de bittergarnituren houden we het nu bij een hoofdgerecht met aansluitend koffie. Niets op aan te merken.
De brasserie is een prima plek om even neer te strijken en bij te praten. De kaart is passend, prijs en kwaliteit zijn in evenwicht, en op voorwaarde dat je geen haast hebt is het hier goed toeven.

Gegeten op 13 november 2014

Parador

We hadden gereserveerd voor een groep van 8 mensen om te borrelen. Wellicht nog eten. Bij aankomst was er helemaal geen rekening gehouden met een reservering. Dat was echt een tegenvaller, zeker als mensen speciaal er naar toe komen uit verschillende delen van het land. Rommelige ontvangst. Toen maar gaan eten, maar we moesten voor half 8 weer weg zijn. Omdat we met 8 waren, mochten we maar uit een paar gerechten kiezen. Die waren niet erg bijzonder. De Rechtbank is een bijzonder mooie locatie maar hoe aan de gerechten kan echt wat worden verbeterd. Wij hadden scholfilet met risotto met kreeft, maar die was gewoon niet lekker. Om te eten komen we niet terug. En ook van de reservering kunnen we niet op aan. Nee, prachtige plek voor een biertje op het terras in de zomer, maar voor het overige...

Gegeten op 1 november 2014

ACM030

Zondagavond met vrienden in het restaurantdeel van De Rechtbank gegeten. Bij binnenkomst was het restaurant volledig gevuld (kennelijk veel hotelgasten) en dat had een duidelijk nadelig effect op de bediening. We hadden voor vier personen gereserveerd maar werden naar een tafeltje in een hoek verwezen en moesten zelf zien waar we onze jassen lieten. Na enige tijd begon een serveerster van ons tafeltje twee couverts te verwijderen, zodat we moesten aangeven dat onze vrienden nog onderweg waren. De slechte bediening bleef de rest van de avond zo; we moesten zelf op zoek naar iemand die bereid was drankjes te serveren toen onze vrienden gearriveerd waren, zoals we dat ook moesten doen toen we na het dessert graag nog een kopje koffie wilden. Gelukkig was het eten wel gewoon goed. We kozen allen het "wildmenu" buiten de kaart om. Een carpaccio van zwaardvis, een heerlijke hertenrugfilet en een dessert van kaneelijs en bavarois. Alles heerlijk van smaak en goed bereid. Kortom, de bediening doet echt afbreuk aan de kwaliteit van het restaurant.

Gegeten op 2 november 2014

Babe

Met 4 personen op een zaterdagmiddag high tea , het restaurant zit aardig vol. Lekkere sandwiches en zoetigheid, het lijkt alleen dat niet alles is vers gemaakt. Bediening aardig en voor een restaurant in een hotel ziet er netjes en verzorgd uit.

Gegeten op 6 september 2014

niels22

Lunch met vier personen op een zaterdagmiddag. Warme ambiance op een geweldige locatie een paar minuten lopen vanaf de binnenstad. Tafel in het restaurant gedeelte. Jammer dat de banken vol met broodkruimels lagen van de vorige bezetting. Niet zo heel veel tijd dus gekozen voor 12 uurtje, bestaande uit twee huidgemaakte kroketjes, soepje, 3 broodjes, filet, salade met parmaham. Prima! Bediening niet echt geïnteresseerd en een beetje plichtmatig. Paar keer moeten zelf vragen om extra wijn en dessert terwijl aantal gasten beperkt was. Dat moet beter in balans met de uitstraling van het restaurant.

Gegeten op 30 augustus 2014

Vennekes

Diner voor 4 personen op zaterdagavond.

Eerste keer in de Rechtbank. Bij binnenkomst in de hal gewacht bij de receptie, receptioniste was druk aan het bellen, geen reactie, ook niet non-verbaal. In eerste instantie niet duidelijk waar we moesten zijn, we hadden gereserveerd in het restaurant (gescheiden van de brasserie). De eerst ober die we zagen gevraagd, met vermelding van de reservering in het restaurant. Hij plaatse ons in de Brasserie, en dat hadden we niet direct in de gaten. Na het bekijken van de kaart kwam de serveerster het dagmenu voorlezen, met horten en stoten. We hadden de indruk dat ze geen idee had wat ze voorlas. Toen ontstond de twijfel of we wel goed zaten. Vervolgens verplaatsen wij ons naar het restaurant. De menukaart had overeenkomsten met de Brasserie en ook enkele verschillen. Na het opnemen van de bestelling (vriendelijke bediening) duurde het veertig minuten voordat het voorgerecht opgediend werd. Het restaurant was inmiddels voor 50% bezet. De wachttijd voor het hoofdgerecht en het dessert was van dezelfde orde als bij het voorgerecht. We hadden drie maal de tournedos en die was lauw en droog. De vis was goed warm en smakelijk. Het dessert matig vonden wij. Voor ons is de Rechtbank niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 23 augustus 2014

debruijne

Toen ik opbelde om te reserveren, werd mijn reservering aangenomen zonder te vermelden dat we niet in het restaurant terecht konden (namelijk gesloten ivm vakantie). Ik zou het wel op prijs gesteld hebben als men dit zou vermelden (staat nl ook niet op de site).
De bediening reageerde niet op mijn opmerking hierover, en ook niet dat ik zei dat we gereserveerd hadden?! Overigens staan de gerechten die in het resaurant geserveerd worden, als extra keuze op het bord. Voorgerecht: Coquilles die wel erg zout waren of zoals men dat in het restaurant-wezen tegenwoordig noemt: hoog op smaak. Mijn partner had krabsalade met avocado (een piepkleine quenelle) die lekker was. Als hoofdgerecht had ik op de huid gebakken kabeljauw met anijsrisotto en venkel. Klinkt wel heel fris en anijsig, maar was erg lekker. En de vis was goed klaargemaakt. Mijn partner had Wellington portobello maar dat was een nogal fantasieloos gerecht: gewoon een bladerdeegbakje met een portobello en daarin geitenkaas en daarbovenop weer bladerdeeg. De salade die erbij geserveerd werd, was wel lekker. We hebben de avond afgesloten espresso en geen nagerecht genomen want daar hadden we geen plek meer voor overgelaten. Kortom: relaxed op het terras gezeten, maar gemiddeld gegeten.

Gegeten op 27 juli 2014

evigroenen

Heerlijk op het terras kunnen eten, chefs menu is zeker aan te raden! Erg vriendelijke bediening, staat meteen voor je klaar.

Gegeten op 30 juli 2014

Jeroenutr

Afgelopen zondag heerlijk gelunched bij de rechtbank!!
Het was erg druk op het terras, maar onze vertrouwde vriendelijke ober, was erg snel en dus heerlijk toeven op het terras.
Lunch was lekker, ben dit keer voor 12 uurtje gegaan.
Top !!

Gegeten op 27 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant de Rechtbank in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant de Rechtbank. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.