Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Hotel-restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 00 30

debruijne

Toen ik opbelde om te reserveren, werd mijn reservering aangenomen zonder te vermelden dat we niet in het restaurant terecht konden (namelijk gesloten ivm vakantie). Ik zou het wel op prijs gesteld hebben als men dit zou vermelden (staat nl ook niet op de site).
De bediening reageerde niet op mijn opmerking hierover, en ook niet dat ik zei dat we gereserveerd hadden?! Overigens staan de gerechten die in het resaurant geserveerd worden, als extra keuze op het bord. Voorgerecht: Coquilles die wel erg zout waren of zoals men dat in het restaurant-wezen tegenwoordig noemt: hoog op smaak. Mijn partner had krabsalade met avocado (een piepkleine quenelle) die lekker was. Als hoofdgerecht had ik op de huid gebakken kabeljauw met anijsrisotto en venkel. Klinkt wel heel fris en anijsig, maar was erg lekker. En de vis was goed klaargemaakt. Mijn partner had Wellington portobello maar dat was een nogal fantasieloos gerecht: gewoon een bladerdeegbakje met een portobello en daarin geitenkaas en daarbovenop weer bladerdeeg. De salade die erbij geserveerd werd, was wel lekker. We hebben de avond afgesloten espresso en geen nagerecht genomen want daar hadden we geen plek meer voor overgelaten. Kortom: relaxed op het terras gezeten, maar gemiddeld gegeten.

Gegeten op 27 juli 2014

evigroenen

Heerlijk op het terras kunnen eten, chefs menu is zeker aan te raden! Erg vriendelijke bediening, staat meteen voor je klaar.

Gegeten op 30 juli 2014

Jeroenutr

Afgelopen zondag heerlijk gelunched bij de rechtbank!!
Het was erg druk op het terras, maar onze vertrouwde vriendelijke ober, was erg snel en dus heerlijk toeven op het terras.
Lunch was lekker, ben dit keer voor 12 uurtje gegaan.
Top !!

Gegeten op 27 juli 2014

marco52

Hier afgelopen zaterdag geluncht met z'n 4en. Met een druk terras al snel geholpen.. drankjes lieten erg lang op zich wachten. Overigens wel een lekkere cappuccino! =)!!

Na onze lunch bestelling hebben we zeker een half uur moeten wachten.. zo om natuurlijk als je in een gezellig gezelschap verkeerd.. Vlak na de bestelling vroeg 1 van m'n vrienden of hij toch eventueel een bruin broodje kon krijgen in plaats van wit. Er werd geantwoord:" Nee dat kan niet want ik kan niet naar de keuken lopen'' Vreemd.. Broodjes waren prima niet bijzonder..
Ik kreeg overigens een uitsmijter met doorbakken randjes en droge sneetjes bruin brood.

Niet de lekkere lunch waar ik op gehoopt had!

Gegeten op 26 juli 2014

ralpharma

Vanmiddag een eenvoudige lunch met onze 3-jarige zoon na een bezoek aan het nabijgelegen Spoorwegmuseum. Het moet meteen gezegd: uiterst kindvriendelijke restaurant, bediening incluis. We bestelden een 12-uurtje, een broodje geroosterde runderlende en een tosti ham-kaas. De wachttijd was erg acceptabel en de lunch voldeed prima aan onze verwachtingen. Het 12-uurtje was zeer compleet en smaakvol, de runderlende prima op smaak en mals en de tosti te groot voor onze peuter, maar die liet zich niet kisten.
De bediening kwam ad rem meteen met een kinderstoel, was vlot en vriendelijk; niets op aan te merken. Het decor is een moderne uitvoering van een klassieke brasseriestijl. Het terras is prachtig en voor zien van speelgoed én hekwerk erg geschikt om met kinderen te zitten.

Wij zijn aangenaam verrast door De Rechtbank en komen hier zéker nog eens terug!

Gegeten op 15 juli 2014

Martinusvo

Met 4 personen bij de rechtbank gegeten. Bij aankomst helaas geen plaats op het terras, maar binnen was het prima vertoeven. Voorgerecht (carpacio) was prima en kwam snel. Na bijna 2 uur wachten op het hoofdgerecht en meerdere keren vragen eindelijk succes. Helaas was de medium biefstuk taaier dan een schoenzool. Het toetje maakte iets goed, maar al met al een matige ervaring. Wij komen hier in ieder geval nooit meer terug.

InUtrecht

Lunch op het terras. Grote maaltijd salade 'Rechtbank' besteld. Was nogal teleurgesteld dat er vooral een hele zak gemengde sla in mijn bord lag met hier en daar een verdwaalde coquille en nog enkele andere sporadische ingrediënten. Al met al een karige bedoeling die veel te duur was voor wat je kreeg maar die verder wel prima smaakte.

Gegeten op 11 juni 2014

Roxyhansen

Wat opviel was dat het personeel heel erg vriendelijk was en dat je niet lang hoefde te wachten tot iemand drinken op kwam nemen. De sfeer is dus zeker heel plezant. Daarnaast was de soep heerlijk en was er veel keuze! Al met al heb ik deze avond erg genoten!

Gegeten op 31 mei 2014

InUtrecht

In de avondzon hier heerlijk op een loungebank vertoefd, onder het genot van een hapje en een drankje. Onder de enorme platanen waan je je in het zuidelijk deel van Europa. Lekker afgeschermd van de drukte van de binnenstad en ver weg van lawaai van auto's kun je hier genieten van rust en stilte op dit heerlijke pleintje van de voormalige rechtbank. Omdat er op zondagmiddag speeltoestellen tevoorschijn worden getoverd voor de allerkleinsten, weten ook ouders met kinderen dit terras goed te vinden. Het eten was heerlijk (ik had tamme eend). Hoewel ik een kleine eter ben vond ik de porties zelfs erg klein. Mijn tafelgenoot die de zalm had, vond dat er in verhouding teveel tomatencouscous (die alleen rood was en niet naar tomaat smaakte) en te weinig groente op zijn bord lag (als je zeekraal tenminste als groente kunt bestempelen). Om enigszins voldaan te raken moet je wel een voor en nagerecht erbij nemen. Verder vond ik het jammer dat de rosé huiswijn erg zoet is. Je wordt daardoor feitelijk gedwongen de veel duurdere (bijna 5 euro!) maar tenminste lekkere rosé te bestellen. Iemand van de bediening liet een glas rode wijn over mijn (open) schoenen en handtas heen vallen waardoor we wel even bezig waren met schoonmaken. Helaas werd er in eerste instantie niets aangeboden ter genoegdoening (behalve een doekje en indien nodig stomerijkosten- wat niet nodig was). Toen we de rekening kregen hebben we hier wat van gezegd en toen zijn er alsnog 2 drankjes van de rekening gehaald. Als ze meteen goed hadden gereageerd was de service een 8 geweest. Met iets grotere porties krijgt het eten ook een 8. Als het terras iets ruimer zou zijn opgezet (je zit nu wel erg dicht op elkaar terwijl er nog zoveel ruimte is op het grote plein) en de lounge kussens iets dikker (je zit nu best hard), krijgt het decor een 10!

Gegeten op 7 juni 2014

AAMJ

Hier voor de tweede keer geluncht en het was weer erg goed! Veel keuze, maar mijn favoriet blijft toch het 12 uurtje: klein soepje en een mix van broodjes met diverse soorten beleg, kroketje etc. Bediening is oplettend, zonder opdringerig te zijn. Ook aan het decor wordt veel aandacht besteed. Kortom: goede prijs/kwaliteitverhouding!

Gegeten op 19 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant de Rechtbank in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant de Rechtbank. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.