a TripAdvisor company

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 00 30

Heerlijk dineren in de voormalige Utrechtse rechtbank

Tot het jaar 2000 was dit de rechtbank van Utrecht, nu is het een restaurant met eindeloze mogelijkheden. De Rechtbank, gelegen op een uniek plekje in het centrum van Utrecht, is de hele week geopend voor ontbijt, lunch en diner. De Rechtbank is urban en stoer, maar ook chique door de met linnen gedekte tafels. Eén blik op de menukaart laat zien dat een voorliefde voor pure, eenvoudige gerechten centraal staat. Zó puur dat de chef's signature dish, een heerlijke risotto, direct aan tafel bereid wordt! Service en beleving staan bij ons voorop: alle ingrediënten voor een heerlijke middag of avond uit.

Naast ontbijt, lunch en diner kun je bij De Rechtbank ook terecht voor een high tea, brunch en borrel. Ook voor grotere groepen, zowel zakelijk als privé hebben zij heel veel mogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een vergadering of bruiloft.

Gottfrid

Via online reservering

De vis (schol), de eendenborst en vega-groentestoof waren erg lekker. Maar de service viel nogal tegen. Tot drie keer toe moesten we naar de bar lopen om te vragen of iemand ons wilde bedienen. We zaten blijkbaar in het verdomhoekje, want het personeel kwam geen enkele keer uit zichzelf naar onze tafel toe. We moesten bedelen om de menukaart en daarna twee keer met de vraag of we de volgende gang konden bestellen. Ook moesten we tamelijk lang wachten op het eten, nadat het besteld was. Terwijl het m.i. niet eens heel erg druk was. Overigens was het personeel wel vriendelijk. Kortom: uitstekend eten, matige service.

Gegeten op 30 augustus 2016

Sylphide

Via online reservering

Het lekkerste gerecht vond ik het dessert. Aardbeien Romanov. Echter de Thaise soep en de gebakken schol waren ook prima. Wij waren eerder dan de gereserveerde tijd maar toch konden wij meteen aan tafel. de bediening was vlot en vriendelijk. De tijd tussen de gangen was naar mijn mening precies goed. Niet te lang en niet te kort. Positief vond ik het water dat wij vroegen; dat werd niet in rekening gebracht. Pluim voor De Rechtbank. Ik zou het mijn vrienden zeker aanraden, Van de gerechten heb ik foto's gemaakt zodat ze alvast een idee hebben.

Gegeten op 29 augustus 2016

CvdBerg

Via online reservering

Ons etentje bij Restaurant de Rechtbank was enorm geslaagd. Zowel de bediening als het eten waren top! Op zonnige dagen oogt het terras wat rommelig. Wij hebben er daarom voor gekozen om binnen te eten. Geen spijt van gehad. Heerlijke tapas vooraf, zalige voorgerechtjes, en een uitstekend gebakken Tournedos. Koffie de Rechtbank maakte voor ons deze heerlijke avond helemaal compleet. Dank aan het vriendelijke team van De Rechtbank!

Gegeten op 26 augustus 2016

nella68

Via online reservering

Het was een hele warme avond. En druk! De bediening bleef hun uiterste best doen om het iedereen naar de zin te maken. Daarvoor mijn grote complimenten. Het toetje was overheerlijk, dat vonden we allebei. Het voorgerecht had iets meer in balans gekund qua smaken. Het hoofdgerecht was goed. Al met al een heerlijke avond gehad in een prachtige ambiance. Midden in Utrecht onder prachtige grote bomen.

Gegeten op 25 augustus 2016

albertus.joko

Via online reservering

Buiten stoelen staan echt en echt dichtbij met elkaar. De eenden borst had weinig smaak aan. De obers waren vriendelijk..

Gegeten op 25 augustus 2016

petervandoorn

Via online reservering

Het eten bij de rechtbank is helemaal top. Omdat we met de Albert Heijn spaarkaart aanschoven kregen we een aangepaste kaart. Dit hinderde totaal niet want er was genoeg keuze en alles wat ik gegeten heb smaakte heerlijk. Vooral de Steaktartaar met in de garnituur een beetje venkel was heel bijzonder. Wij waren er op maandagavond dus het restaurant was niet druk. Het personeel nam alle tijd voor ons. In plaats van het plichtmatige "Heeft alles gesmaakt?", werd ik verrast door een oprechte: 'hoe was het eten?'. Verder kreeg ik uitgebreide toelichting over het wijnaanbod dat bij het hoofdgerecht past. Wij bestelden allebei de aangeraden wijnen (De PRIMONERO versus de MALBEC, beiden heerlijk maar de Italiaan kon beter overweg met de Eendenborst). Wederom bij het wegruimen van de borden vroeg de bediening, "Welke wijn vond u nu het lekkerst?" . Hulde voor deze ongekende service en belangstelling waar wij tegen of onder de kostprijs zaten te schranzen. Ik zou voor de service alleen al terugkomen, daar krijg je dan een heerlijk portie eten bij.

Gegeten op 22 augustus 2016

GJH75

Via online reservering

Eten was erg goed. Truffelrisotto vond ik bijzonder smakelijk. Bij de haringkaviaar moest ik goed zoeken naar de smaak maar dat hoeft niet aan de kok te liggen. De vis was heerlijk mals.
Goed advies over de wijn. De Pinot Noir paste goed bij zowel de truffelrisotto als de eendenborst.

Gegeten op 19 augustus 2016

levien2

Via online reservering

We hebben via de AH actie gegeten. Eerst buiten geborreld en toen naar binnen. Ons werd door de gastvrouw gezegd dat we alles van de kaart konden kiezen. Dus gaan we zitten komt er een ober aan met een speciale kaart waar we uit mochten kiezen voor de ah actie.

Het voorgerecht was voor mij een steak tartaar en voor mijn man een gravad lax
Hoofdgerecht allebei en tournedos
Nagerecht een kaasplankje voor mijn man en ik een cheesecake. Daar bij gelijk een port en cappacino besteld. De port voorbij het kaasplankje kwam na 15 minuten en mijn cappacino (4x omgevraagd) kwam na een half uur koud op tafel. Deze teruggegeven en mijn man vrieg gelijk om een kopje koffie kreeg na 15 minuten een nieuwe van het huis en mijn man kreeg na 20 miunten zijn kopje koffie. Dit was een domper dat je zolang op een kopje koffie moet wachten terwijl het eten super was.
Jammer dat dat een dikke minpunt was en als reactie kregen we dat alles van buiten naar binnen ging ivm de regen . Maar bij het bestellen van mijn koffie regende het nog niet eens.

Gegeten op 20 augustus 2016

kirsten22

Via online reservering

Erg lekker gegeten met de AH actie, soms krijg je in restaurants een "2e rangs behandeling " maar dat was hier zeker niet het geval. Het eten was
was lekker en de porties goed (voor mij eigenlijk te groot) en de bediening was enthousiast en hielden goed in de gaten of alles naar wens was. Lekkere huiswijn ook.

Gegeten op 20 augustus 2016

sandra.oostindie

Via online reservering

Echt heerlijk gegeten! Vooraf de Gravad Lax, proeverij van tomaat ( zeer verrassend) en de tartaar. Als hoofdgerecht de eend en de tournedos. Beide goed op smaak . Toe een heerlijk kaasplankje en deckarameltaart. Of er een engeltje op je tong ....

Gegeten op 19 augustus 2016

Schrijf zelf een recensie over Restaurant de Rechtbank in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant de Rechtbank. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.