1. Hotel-restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 00 30

griekje

Sorry, eigenaren van de Rechtbank maar de nieuwe styling van het restaurant is geen verbetering . Ik begrijp ook niet welke stijl nu gevolgd word. Er is een gedeelte gehouden zoals de tegel muur boven de bank. Daar hangen nu leuke ronde industriële lampen die beter door het gehele restaurant opgehangen hadden kunnen worden . In plaats van de tl bakken ? Houten schoolstoelen heren zien er misschien leuk uit maar zaten op school al niet lekker en nu nog steeds niet . De plantenrij om de bar af te scheiden oogt rommelig. De wit gekalkte stenen muur was het enige wat grappig was . Het eten was zo als altijd heerlijk en daar komen we voor . Het voorgerecht van het menu was echt te klein . Een coquille, een prutje van zalm in het midden en 1 garnaal . Dit kan echt niet. De dorade was heerlijk ook de groenten waren goed gegaard. Limoncello cheesecake was saai. Ik verwachte een explosie van citroen en die bleef uit. Voor het eten kom ik terug maar wat mis ik het oude interieur !

Gegeten op 6 april 2015

StProever

Vandaag geweest bij het "Kids in Court". In de kelder is alles ingericht voor de kinderen met auto, tv, een ballenbak en nog veel meer. Terwijl de kinderen aan het spelen waren hebben wij genoten van een lekkere wijn en daarna een heerlijk broodje gerookte kip. Voor de kinderen later een tosti en het was een heerlijke middag.
De bediening is zeer attent en let goed op; daarnaast ook erg vriendelijk voor de kinderen. Ondanks dat je in de kelder zit (geen daglicht) is het toch een bijzonder gezellige ruimte die sfeervol is ingericht. Absoluut een aanrader!

Gegeten op 29 maart 2015

StephanieT

Afgelopen week heb ik in de Rechtbank gegeten met een groep vriendinnen. Naast de mooie nieuwe inrichting, hadden we gehoord over de truffelrisotto die aan tafel wordt bereid in een grote parmezaanse kaas. Dat moesten we natuurlijk zien! Het was inderdaad zo gaaf als het klinkt: met een kar kwam een aardige dame ons uitleggen wat ze deed, stap voor stap, waarna een heerlijke risotto uit de kaas op het bord werd geschept. Aangezien iedereen iets anders had besteld, hebben we veel gerechten kunnen uitproberen: allemaal lekker en verfijnd, maar ook laagdrempelig.
Het mooie interieur en het heerlijk eten maken het een leuke plek in Utrecht om te ontdekken, om iets te vieren of om gewoon een hapje te eten.

Gegeten op 20 maart 2015

Smulpaap87

Heerlijk geluncht bij rechtbank. Goede prijs kwaliteit verhouding. Je betaald ongeveer hetzelfde als in de rest van de stad maar service en eten zijn beter. Ook krijg je een lekker broodje van tevoren.

Gegeten op 14 maart 2015

UtrechtSmaak

Prima locatie voor een lunch of drankje met een zakenrelatie. Ontspannen sfeer, niet te stijf en rustig genoeg om even te overleggen.

Gegeten op 19 januari 2015

Hangoor

Afgelopen zaterdag eerst buiten een glaasje wijn gedronken op het ruime plein voor de Rechtbank. Omdat we vroeg kwamen konden we zonder reservering in het restaurant eten, de brasserie was druk en zeer lawaaiig. Vriendelijk personeel, we konden een tafeltje kiezen en ondanks de drukte van enkele groepen was de akoestiek goed. De twee keer twee voorgerechten waren uitstekend en vooral de tomatencouscous met tempura asperges vielen in de smaak. Jammer dat het lekkere brood nogal afgepast was. Er kwam op ons verzoek een nieuw portie op tafel, maar daar moesten we erg lang op wachten en 'het waren de kontjes', zoals de ober ons meldde. Het kwam erg zuinig over, weinig gastvrij. Het zou fijn zijn als het iets minder afgepast is, zodat je bij de koffie twee bonbons kunt bestellen i.p.v. vijf. Het zou de avond wat meer losheid hebben gegeven, maar verder was het een prettig restaurant.

Gegeten op 7 maart 2015

pieter29

Via online reservering

Leuk kaart alleen de vis van het voorgerecht was bijzonder zout. Maar zonder morren hebben wij een vervangend gerecht gekregen!!

Gegeten op 5 maart 2015

jeroenJonas

Op een donderdagavond zonder reservering in Utrecht een tafeltje krijgen bleek moeilijk te gaan en uiteindelijk uit gekomen bij de Rechtbank. Dit ligt iets buiten het centrum en had nog voldoende ruimte. We hebben gekozen om in de brasserie te eten en niet in het restaurant. Dit was voornamelijk gebaseerd op de kaart; ze hebben twee verschillende kaarten, 1 voor het restaurant alwaar de prijzen 3 a 4 euro hoger liggen dan die van de brasserie. Als voorgerecht hadden we de wildpaté, Goed van smaak maar erg afgepaste portie. Als hoofdgerecht een Steak met een goede jus. Niets mis mee. De bediening was goed en de entourage was aardig.

Gegeten op 19 februari 2015

OnnoN

Dit mooie restaurant heeft bestaat uit twee verschillende ruimten. De menukaart, hoewel zeer goed te eten, is vrij standaard en weinig vernieuwend. De lunch is soms wat saai. Het diner is wat spannender maar is niet verbazingwekkend goed. Prijs-kwaliteit is uitstekend en om eens een hapje te eten zou ik deze plek niet overslaan. Bediening is vriendelijk en door de ruime keuze van kranten kun je hier zeker ook in je eentje goed terecht.

Gegeten op 18 februari 2015

karea

Ter gelegenheid van het afscheid van een collega hier een lunch gebruikt met 13 collega's. Het was een luxe lunch. Opening met een bescheiden champignon ragout, waarna de vleeswaren, verschillende kaassoorten en verschillende vissoorten werden geserveerd op een etagère. Brood was gewoon gesneden brood, wit en bruin. Daarnaast kleine krentenbollen. Ook werden nog twee riante schalen vers fruit, cake en wat andere kleine hapjes geserveerd. Alles prima, iedereen enthousiast. Enigste wanklank was de kwaliteit van het bruinbrood, was droog. Jammer, want het staat een acht in de weg! Brood had te lang in de koeling gestaan of niet vers. Bediening attent en vlot. Ambiance heel leuk en prettig. Kortom, goed vertoeven!

Gegeten op 17 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant de Rechtbank in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant de Rechtbank. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.