a TripAdvisor company

1. 8,6 10 1 58

2. 8,5

3. 7,8

erik25

Voor de zoveelste keer bij Kwiezien gegeten. En weer top-avond gehad! Kwiezien is meer dan een avondje-eten-met-z'n-tweeën. Lekker eten kan overal, maar de mannen en vrouwen aan de Delistraat maken er altijd weer iets leuks van. Hoe leuk is het dat ze weten dat je vriendin geen vis lust en haar dan gewoon 'stiekem' een proefhapje geven van een gerecht met.... vis?
En toen ze dat zei - nadat ze het toch maar eens geproefd had én lekker gevonden - was de reactie: "dat wist ik toch"?
Stoer, vlot, gezellig, humor, en niet te vergeten: lekker eten!
Neem de chocoladetaart! Daarvoor doen wij bij wijze van spreken een moord. We hebben er graag een celstraf voor over ;-)

Gegeten op 18 juni 2016

kraaknochsmaak

Kwiezien bied kleine gerechtjes die je uit een keuzemenu in de door jouw gewenste volgorde kan eten. Een leuk concept! 4 gerechtjes zou gelijk staan aan een 3 gangen menu maar persoonlijk vond ik het weinig. Daarbij opgemerkt dat ik best een grote eter ben. De gerechten zelf waren allen goed op smaak en verrassend gepresenteerd. Met name de carpaccio met mousse van eendenlever die gereserveerd werd onder een stolp met daaronder rook was leuk. Wijn spijs werd enthousiast toegelicht door vriendelijk personeel. Minpunt voor mij is dat de tafels erg dicht op elkaar staan en het de betreffende avond onwijs warm binnen was.

Gegeten op 29 mei 2016

margotmme

Het eten was verder oke maar ik zag later wel dat er ook een terras was wat bij erg mooi weer vandaag blijkbaar dicht bleef. Gemiste kans. Binnen was het erg warm. Het slotstuk kwam met de rekening. We wilde zakelijk een apart bonnetje. Dit werd niet afgegeven. We werden zeker onvriendelijk benaderd. Geen goede service. Helaas we gaan er niet meer eten.

Gegeten op 11 mei 2016

karin453

Kwiezien is door de jaren heen mijn favoriete restaurant. Zowel de chefs als het bedienend personeel doen hun werk met passie. Dit proef je aan het eten en merk je aan de persoonlijke aandacht. Altijd even vriendelijk word je bij de deur opgevangen, je jas aan de kapstok opgehangen en krijg je desgewenst uitleg over het concept en de gerechten op de steeds wisselende kaart. Hoewel ik niet per se een wijnliefhebber ben, neem ik bij Kwiezien altijd het halve glazen wijnarrangement. Dat staat garant voor de juiste wijn bij de verrassende gerechtjes. Daarnaast wordt er altijd beeldend over verteld. Zo stonden de ranken van de witte wijn uit Libanon op een zonnige heuvel. Terwijl de kogels de plukkers om de oren vlogen, werden de druiven geplukt. Je ziet het voor je. De laatste keer ben ik samen met mijn tweeling (jongen en meisje) op woensdagavond hun 21e verjaardag gaan vieren bij Kwiezien. Het was weer zo'n feest, dat ik nu ook maar eens een recensie schrijf. Wat zijn wij verwend door de charmante ober en de chefkok/eigenaar! Wij hadden als appetizer een lekkere broccoli-bitterbal. Nu denk je bij broccoli niet automatisch aan verfijnd eten. Gezien mijn eerdere ervaringen, durfde zélfs de tweeling het avontuur met de broccoli aan. Het was heerlijk! Ook de andere gerechtjes waren wederom erg lekker. Aangezien het door een annulering erg rustig was in het restaurant, hebben we ons laten 'gebruiken' als proefpersoon. Dit betekende dat we veel extra's kregen. De kers op de taart vond ik het nieuwe dessert met caramel, chocola, pinda's en taart. Als dat op de kaart staat, kan ik het sterk aanraden: tongstrelend! Al met al was het een zeer geslaagde, feestelijke avond! Fijn dat je altijd het gevoel krijgt bijzonder te zijn. Tot slot wil ik opmerken dat ik lerares ben en dus nooit een 10 kan geven: er moet altijd ruimte blijven iets te verbeteren. Ik zou op dit moment alleen niet weten wat...

Gegeten op 20 april 2016

M---en---M

Heerlijk gegeten aan de chefs table. Hierbij zit je bijna in de keuken en krijg je alles mee van de bereiding en mag je alles vragen.

Gegeten op 24 oktober 2015

Aadd

Met een groep van 12 personen bezochten we op zaterdagavond dit restaurant. We werden keurig opgevangen, naar onze tafel gebracht en verder ingelicht over het concept van dit restaurant. Je kunt uit alle (voor/tussen/hoofd)-gerechten zelf een 3 of 4 gangen menu samenstellen. De aangeraden “starter”, een broccoli bitterbal met tomaten salsamayonaise, bleek in ieder geval vol van smaak. We kozen een rode en witte wijn uit voor de diverse gerechten en beide bleken goed te zijn.
Ik koos als voorgerecht voor de gerookte rundercarpaccio met eendenlevermousse; deze werd in een glazenstolp waaronder de rook zat, geserveerd. Een leuke presentatie. De smaak viel mij echter wat tegen. De eendenlevermousse viel weg onder het rookgeweld. Het was geen geheel. Mijn hoofdgerecht, krokant gebakken buikspek met gepofte kaantjes, klopte echter wel; mooie bereiding en goede smaken. Een hoofdgerecht die ik even mocht proeven was de runderbavette met cognacsaus; heel lekker. Als nagerecht koos ik van de kaaswagen een mooie selectie kazen die goed werden toegelicht. Er zaten, voor mij als liefhebber van kazen met een sterke smaak, een paar pareltjes tussen. Het combineerde prima met de Pedro Ximenez sherry die ik er bij uitgekozen had.
Kwiezien is een fijn restaurant met goede, plezierige bediening die smakelijke gerechten op tafel zet voor een redelijke prijs.

Gegeten op 16 april 2016

Deproefjes

Voor de tweede keer bij Kwiezien geweest. Het was weer een feestje. Heerlijke gerechtjes en zeer vriendelijk en kundig personeel. Er hangt een hele informele en ongedwongen sfeer. Op naar een derde bezoek! (De locatie is ook erg leuk).

Gegeten op 26 maart 2016

MelZeg

Prima restaurant, verzorgde gerechten, mooie smaken. Maar niet spannend, beetje saaie inrichting, en correcte bediening, ik miste iets van karakter.

De gelijke portionering per gang is prima, geserveerde wijnen degelijk en passend.

Je zit er comfortabel.

Prima dus, maar niet spannend.

Gegeten op 17 maart 2016

Juud72

Vanwege de prachtige recensies kozen we Kwiezien voor een familie-etentje op de huwelijksdag van mijn ouders.
Het eten was heerlijk. Maar de service helaas niet. We hebben vanaf 19 uur bijna een uur gewacht alleen al op de kaart! Pas om 23.30 konden we onze desserts bestellen en toen moesten enkelen al naar huis. We waren met een groep van 11. Ik begrijp best dat dat lastiger is. Maar helaas, Kwiezien heeft onze verwachtingen niet overtroffen.

Gegeten op 5 maart 2016

willbutter56

Woensdag 9-3-2016 met zijn 4-en zeer smakelijk en gezellig gegeten. De gerechtjes zijn stuk voor stuk een streling voor de tong en het oog. Kan niet zeggen welk gerecht het lekkerst was want het was allemaal (vlees of vis) verrukkelijk en goede wijn. Leuke locatie, bediening top.
Zeker een aanrader voor een gezellig culinair avondje uit. Wij komen er in ieder geval nog vaker terug.

Gegeten op 9 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over Kwiezien in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Kwiezien. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.