Kwiezien

3. Topper 2015
  4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 215 14 40

westerdijk3

Omdat het restaurant van onze keuze afbelde vanwege waterschade zijn wij bij Kwiezien terechtgekomen en dat is ons zeker niet tegengevallen. Tijdens het telefoongesprek werd mij wel duidelijk gemaakt dat zij alleen nog het minst populaire tafeltje overhadden, verder zat het vol, toch gedaan en ik vond het allemaal wel meevallen qua tafeltje. De jongens die er lopen maken deze manko meer dan goed. Wát een aardige lui, jas werd aangepakt, er werd al geraden wat wij als aperitief wilde en het concept werd uitgelegd. Wij kozen voor gamba's met een soort gerookte bloemkool puree met hardgebakken italiaanse ham, heeeeerlijk, daarna had mijn zoon eend en ik de kalfssucade, prachtig vlees, daarbij patatjes, nou, daar zijn zo te lezen de meningen over verdeeld, ik vond het méér dan zat en ze waren heerlijk, salade lekker, niks bijzonders. Ik had er een wijnarrangement bijgenomen van hele glazen, nu zou ik de halfvolle glazen wel eens willen zien, want ik vond het niet echt al te veel, dus moest wel zuinig aan drinken, ik geloof niet dat ik dat nog doe, wijnen waren overigens wel heerlijk, bij toeval veel oostenrijks/duits, als nagerecht de soufflé en ik had kweeperenijs met Pedro Ximenéz gelei blokjes, wat echt heerlijk was want over het algemeen vind ik perenijs flauw van smaak, maar dat was deze zeker niet. Wij hadden regelmatig een jongeman aan onze tafel staan die niet altijd daar werkte maar meer inviel, daar was echt niet van te merken, hoe hij alles met enthousiasme aanprijsde, fantastisch, zo heurt t. Ga binnenkort met mijn man er zeker weer eten!

Gegeten op 20 februari 2015

Elizabet78

Met een grote groep, waaronder een deel niet altijd makkelijk etende pubers, naar Kwiezien geweest. Het was werkelijk geweldig. Prachtige inventieve gerechtjes, heel goed op smaak, vooral ontzettend goede sauzen. Het meest zijn me de bitterbal van rode kool met hacheemayonaise en de coquille met gerookte botersaus bijgebleven. Bediening was ook erg goed, meedenkend en geduldig (een grote groep is niet altijd even prettig, weet ik) Heel gelukkig en tevreden huiswaarts gekeerd, we komen zeker nog ns terug (maar dan met wat minder mensen misschien ;-) )

Gegeten op 2 januari 2015

tvdaa

Een aanrader, zeker de chef's table. Wat hadden wij een geluk dat deze nog vrij was toen wij op de bonnefooi kwamen binnen waaien. Super avond gehad bij deze top zaak. Verassende en goed uitgebalanceerde smaakcombinaties verpakt in een leuk concept. Vakkundige bediening.
Wij komen graag terug, groet'n uut Grunn.

Gegeten op 15 februari 2015

JFVT

Door een annulering konden we nog net het laatste tafeltje voor twee reserveren op deze drukke vrijdagavond. We waren vroeg en kregen daardoor vooral aan het begin van de avond alle aandacht van de bediening, die met veel enthousiasme vertelt over al het lekkers dat op de kaart staat. We besloten beiden te kiezen voor 4 kleine gerechtjes, aangevuld met friet. Kenmerkend voor de keuken van Kwiezien is een zoektocht naar verrassende smaakcombinaties. Een goed voorbeeld daarvan is de rundertartaar met spekbokkingmayonaise, mijn favoriete gerecht van de avond (mede door de mooie opmaak en bijzondere bite). Qua vegetarische gerechten viel vooral de linzenbitterbal met gepofte knoflookmayonaise bij ons in de smaak. De huisgemaakte karamel-lollies met Fisherman's Friend smaak vormden een leuke afsluiter van de avond. Conclusie: de hoge kwaliteit van het eten is de voornaamste reden om een bezoek aan dit restaurant te brengen. Doordat de tafeltjes dicht op elkaar staan (noodgedwongen door de kleine oppervlakte van de zaak) kun je hier beter niet naartoe gaan als je rustig een privégesprek wilt voeren. Wij komen zeker terug als de koks weer nieuwe gerechten hebben bedacht.

Gegeten op 13 februari 2015

Remcobruinsma

Met vrienden uit eten geweest dus we hadden de tijd. Dat is wel gewenst bij Kwiezien want tussen de gangen zit behoorlijk wat tijd. De opmaak en smaak was goed verzorgd maar de porties vind ik echt te klein. Een afknapper zijn de fantasieloze frieten en salade die je bij het hoofdgerechtje krijgt. De bediening was attent maar ook wat rommelig. Van een restaurant van deze prijsklasse verwacht ik meer.

Gegeten op 8 februari 2015

Nicolo

Gegeten op 30 januari 2015

manmanchi

Gisteravond met vrienden weer eens naar Kwiezien, daarna door naar de Vrienden van Amstellive in Ahoy. Eten goed, concert nog beter. Wat me behoorlijk heeft gestoord is dat men van Kwiezien in mijn voicemail heeft ingesproken of ik contact met hem wil opnemen. Net met Kwiezien gesproken, zij hebben 6 bitterballen per abuis NIET in rekening gebracht en vroegen mij hen van de negatieve kassaldo af te helpen. Nog steeds verbijsterd over dit niet verwachte thema (lees: banaliteit) heb ik toegezegd Kwiezien financieel te compenseren over het gemis van hun EIGEN alertheid. NB: De bon heb ik niet meer, als Kwiezien het zegt dan zal het zo zijn?! Gisteravond aan tafel niet, maar nu wel een vieze smaak…. (jammer!)

Gegeten op 31 januari 2015

Rick-Veerle

Aangezien onze vertrouwde restaurants dicht waren, zijn we via lovende recensies hier beland.
Leuk concept met de kleine gerechtjes en na wat wikken en wegen beide 4 uitgekozen. Ondertussen 2 lekkere bitterballen achter de kiezen. Gekozen voor coquilles, pompoen met blauwkaasschuim, geitenkaas-ananas, ravioli met kreeft, beide kalfswang en beide als dessert de soufflé. Alles goed klaargemaakt, prima opmaak en interessante smaakcombinaties. Verder mooi dat ze een halve glazen wijnarrangement aanbieden. Smaakte goed en keurige uitleg bij elk glas wat er geschonken werd. Sowieso leuke bediening, vriendelijk en goede balans tussen professioneel en informeel. Al met al zeker een restaurant om nog eens heen te gaan, vooral handig met minder grote eters in je gezelschap.

Enige minpuntjes: hoeveelheid of verdeling van tafels, één van ons zat dichter bij een wildvreemde die aan een andere tafel dan tegenover de tafelgenoot. Beetje hutjemutje dus en daardoor ook behoorlijk rumoerig. Er zou eigenlijk iemand bij moeten in de bediening als het heel druk is. Heel de tent vol konden ze toch niet helemaal goed aan leek het. Met betalen werd het toch wat rommelig, daarna zelf jassen uit hok pulken. Verder zijn de termen op de kaartje wat misleidend qua porties. Je verwacht toch wat meer substantie op je bord bij een "hoofdgerecht" maar de tussengerechten waren royaler dan het hoofdgerecht.

Conclusie is daarom dat één van ons meer gangen bestelt de volgende keer, of frietjes...Ben je een grote eter, bestel dan vooral meer dan 4 gangen en/of bijgerechten!

Gegeten op 4 januari 2015

Areli

wij gebruikten het diner bij Kwiezien en waren zeer tevreden. De medewerkers waren heel prettig in de omgang. Vergissingen werden meteen rechtgezet. er was een prettige sfeer, professioneel en ongedwongen. Ook de gerechten smaakten ons uitstekend. Wij komen terug.

Gegeten op 26 juli 2014

Brehaan

Een grote verrassing, een simpele deur, simpel degelijk meubilair, maar een uiterst gezellige sfeer. En de gerechte waren super lekker en iedere keer een smaakverrasing. De tonijntartaar met sesamschuim, het wagyurund in een tongstrelende bouillon ,alles was even bijzonder en de smaakcombinaties mooi op elkaar afgesteld . En als extra, het personeel gaf uitgebreide service, kon heel persoonlijk uitleg geven over de gerechte en de wijn.

Gegeten op 12 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Kwiezien in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Kwiezien. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.