a TripAdvisor company

3. Topper 2015
  4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 215 14 40

Rick-Veerle

Voor de tweede keer hier gegeten, dit keer met nog twee andere mensen. Wat meteen opviel was een vermindering aan vegetarische opties, dat was de vorige keer reden om hier te gaan eten. Verder leek het alsof de porties nog kleiner waren geworden (niet iedereen ging even voldaan het restaurant uit). Nog steeds zijn de gerechten goed klaar gemaakt en is de bediening vriendelijk, daar is niets aan veranderd. Wat ook onveranderd is zijn de krappe zitplaatsen. Dichter bij de wildvreemden aan een andere tafel dan je eigen tafelgenoten. Blijft wat ongemakkelijk hutjemutje. Niet vreemd, aangezien de keuken gigantisch is. Verder blijft de garderobe een rommelig gebeuren. Leuk concept, prima bediening en goede keuken, alleen mist het enige finesse.

Gegeten op 9 mei 2015

foodloes

Wat een fijne tent is dit. En een leuk concept ook. Alle gangen hebben dezelfde portionering en je mag met de menukaart husselen wat je wilt. Beginnen met 3 toetjes en dan een voorgerecht is dus geen enkel punt. De bediening is vriendelijk en niet te formeel. Er staat standaard water en lekker brood op tafel en dat wordt telkens bijgevuld zodra er iets op dreigt te raken. De smaakcombinaties zijn verrassend en heerlijk (bijvoorbeeld makreel met zoete vruchten of king crab met een luchtig schuim van hoi sin saus). Wijn kan ook per halve glazen. Echt een fijn avondje uit met heerlijk eten, goede wijn en een fijne sfeer. Hier ga ik zeker terugkomen!

Gegeten op 1 mei 2015

simrid

Hier hebben wij echt heerlijk gegeten. Wij zaten aan de chefs table en kregen nog allemaal kleine gerechtjes extra. Echt heel erg leuk en lekker, vooral omdat we ook zo in de keuken konden mee kijken. Alle gerechtjes waren heerlijk, maar de bietjes, geitenkaas en soufle voor dessert sprongen er echt uit. Hele leuke bediening. Wij hebben hier een hele leuke avond gehad.

Gegeten op 29 maart 2015

lekkerbekje64

Na TE lange tijd weer eens gegeten bij Kwiezien. Die bitterballen hé! Altijd weer een feestje! Kwiezien heeft deze krokante snack weer de exclusiviteit van 'vroeger' teruggegeven. Bietjes met een mousse van kaas, sucade op parelgort... Allemaal paletjes van smaak en genoegen. De ober hebben we verzocht om de wijnen te kiezen, ook daar dus een perfect match. Ik zal nu niet meer zo lang wachten om dit restaurant weer binnen te gaan.

Gegeten op 19 maart 2015

westerdijk3

Omdat het restaurant van onze keuze afbelde vanwege waterschade zijn wij bij Kwiezien terechtgekomen en dat is ons zeker niet tegengevallen. Tijdens het telefoongesprek werd mij wel duidelijk gemaakt dat zij alleen nog het minst populaire tafeltje overhadden, verder zat het vol, toch gedaan en ik vond het allemaal wel meevallen qua tafeltje. De jongens die er lopen maken deze manko meer dan goed. Wát een aardige lui, jas werd aangepakt, er werd al geraden wat wij als aperitief wilde en het concept werd uitgelegd. Wij kozen voor gamba's met een soort gerookte bloemkool puree met hardgebakken italiaanse ham, heeeeerlijk, daarna had mijn zoon eend en ik de kalfssucade, prachtig vlees, daarbij patatjes, nou, daar zijn zo te lezen de meningen over verdeeld, ik vond het méér dan zat en ze waren heerlijk, salade lekker, niks bijzonders. Ik had er een wijnarrangement bijgenomen van hele glazen, nu zou ik de halfvolle glazen wel eens willen zien, want ik vond het niet echt al te veel, dus moest wel zuinig aan drinken, ik geloof niet dat ik dat nog doe, wijnen waren overigens wel heerlijk, bij toeval veel oostenrijks/duits, als nagerecht de soufflé en ik had kweeperenijs met Pedro Ximenéz gelei blokjes, wat echt heerlijk was want over het algemeen vind ik perenijs flauw van smaak, maar dat was deze zeker niet. Wij hadden regelmatig een jongeman aan onze tafel staan die niet altijd daar werkte maar meer inviel, daar was echt niet van te merken, hoe hij alles met enthousiasme aanprijsde, fantastisch, zo heurt t. Ga binnenkort met mijn man er zeker weer eten!

Gegeten op 20 februari 2015

Elizabet78

Met een grote groep, waaronder een deel niet altijd makkelijk etende pubers, naar Kwiezien geweest. Het was werkelijk geweldig. Prachtige inventieve gerechtjes, heel goed op smaak, vooral ontzettend goede sauzen. Het meest zijn me de bitterbal van rode kool met hacheemayonaise en de coquille met gerookte botersaus bijgebleven. Bediening was ook erg goed, meedenkend en geduldig (een grote groep is niet altijd even prettig, weet ik) Heel gelukkig en tevreden huiswaarts gekeerd, we komen zeker nog ns terug (maar dan met wat minder mensen misschien ;-) )

Gegeten op 2 januari 2015

tvdaa

Een aanrader, zeker de chef's table. Wat hadden wij een geluk dat deze nog vrij was toen wij op de bonnefooi kwamen binnen waaien. Super avond gehad bij deze top zaak. Verassende en goed uitgebalanceerde smaakcombinaties verpakt in een leuk concept. Vakkundige bediening.
Wij komen graag terug, groet'n uut Grunn.

Gegeten op 15 februari 2015

JFVT

Door een annulering konden we nog net het laatste tafeltje voor twee reserveren op deze drukke vrijdagavond. We waren vroeg en kregen daardoor vooral aan het begin van de avond alle aandacht van de bediening, die met veel enthousiasme vertelt over al het lekkers dat op de kaart staat. We besloten beiden te kiezen voor 4 kleine gerechtjes, aangevuld met friet. Kenmerkend voor de keuken van Kwiezien is een zoektocht naar verrassende smaakcombinaties. Een goed voorbeeld daarvan is de rundertartaar met spekbokkingmayonaise, mijn favoriete gerecht van de avond (mede door de mooie opmaak en bijzondere bite). Qua vegetarische gerechten viel vooral de linzenbitterbal met gepofte knoflookmayonaise bij ons in de smaak. De huisgemaakte karamel-lollies met Fisherman's Friend smaak vormden een leuke afsluiter van de avond. Conclusie: de hoge kwaliteit van het eten is de voornaamste reden om een bezoek aan dit restaurant te brengen. Doordat de tafeltjes dicht op elkaar staan (noodgedwongen door de kleine oppervlakte van de zaak) kun je hier beter niet naartoe gaan als je rustig een privégesprek wilt voeren. Wij komen zeker terug als de koks weer nieuwe gerechten hebben bedacht.

Gegeten op 13 februari 2015

Remcobruinsma

Met vrienden uit eten geweest dus we hadden de tijd. Dat is wel gewenst bij Kwiezien want tussen de gangen zit behoorlijk wat tijd. De opmaak en smaak was goed verzorgd maar de porties vind ik echt te klein. Een afknapper zijn de fantasieloze frieten en salade die je bij het hoofdgerechtje krijgt. De bediening was attent maar ook wat rommelig. Van een restaurant van deze prijsklasse verwacht ik meer.

Gegeten op 8 februari 2015

Nicolo

Gegeten op 30 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Kwiezien in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Kwiezien. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.