Kwiezien

• 8.5

• 7.9

l-d-v
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verrassende lunch volgens de prettige formule van kleine gerechten waaruit je je maaltijd samenstelt. Bijzonder vindingrijke combinaties, smakelijk opgediend, goede kwaliteit, heerlijk. Erg prettige bediening met veel kennis van zaken. Goede wijnkeuze met veel variatie door de mogelijkheid van halve glazen. Goed betaalbaar voor deze kwaliteit van eten !

Gegeten op 11 april 2014

Robut
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een verrassing op Katendrecht! Heerlijk gegeten en gedronken op een druilerige zondagavond. Het personeel is heerlijk Rotterdams, ongecompliceerd maar met veel verstand van zaken. Het eten was uitmuntend en origineel. Als amuse een bitterbal met aardpeer, daarna gerookte entrecote, tussendoor coquilles met bloemkoolschuim gevolgd door langzaam gegaard buikspek met kaneeljus en als afsluiter de kazen. Allemaal even lekker en smaakvol. De kaas is een belevenis, waarbij je aan tafel het verhaal achter de kazen te weten komt. Vergeet zeker niet de limoncello, die is heerlijk fris. Dit was de eerste keer dat ik hier kwam eten, maar ik weet nu al zeker dat ik hier vaker ga komen.

Gegeten op 23 maart 2014

HenkvH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanaf metrostation Rijnhaven is het een kwartiertje lopen door een nog niet gerenoveerd stuk niemandsland op Katendrecht. De namen van de winkels verraden dat je in de buurt van het restaurant komt: Mienbakgraag, Izmooizo en café De Ouwehoer. In zo’n buurt valt Kwiezien niet uit de toon.
Op de menukaart staat dat het team bestaat uit een aantal vakidioten die “het een feest vinden om jullie in de watten te leggen.” Dat belooft wat. En enthousiast is hij, de ober die ons bedient. Hij legt uit dat we ons niets aan moeten trekken van de aanduidingen op de kaart. Voor-, tussen-, hoofd- of nagerecht, het maakt allemaal niets uit; we mogen willekeurig kiezen en alle gerechten kosten 9 euro. Wel beveelt hij ons van harte, zelfs met enige drang aan bij het bestuderen van de kaart alvast een bitterbal van topinamboer (aardpeer) met paddenstoelenmayonaise te bestellen. Doen we. Maar die ballen komen pas als we onze bestelling al lang hebben gedaan. Bovendien smaken ze laf en ze kosten, zo blijkt later op de rekening, 4,50 euro per bal. Een idioot hoog bedrag.
De ober, die de indruk maakt dat hij het liefst bij ons aanschuift om steeds uit te leggen hoe lekker hij alles vindt, beveelt ook vurig gebakken coquilles met bloemkoolvariaties aan. Na de bal hebben we daar een hard hoofd in, maar dat blijkt reuze meer te vallen. Want dit gerecht is heerlijk. En dat geldt ook voor de andere gerechten, zoals bietjes met brie, rosbief van wagyu-rund, kabeljauw met een korstje van chorizo, lamsburger met eendelever en zeebaars. In de keuken kunnen ze koken, dat staat vast.
Het is alleen jammer dat we tussen het eerste en het tweede gerecht een uur moeten wachten. En wat we nog nooit hebben meegemaakt is dat de ober zich met onze conversatie bemoeit als hij iets komt opdienen. Bijzonder. Ook apart is dat zijn collega alle tafels langs loopt om afscheid te nemen als hij naar huis gaat. Laatste minpuntje: in de muntthee zit 1 miezerig takje munt, dus die smaakt naar water. Na ons protest wordt het van de rekening afgetrokken. Die trouwens best pittig is, maar dat is onze eigen schuld, want de wijn is hier duur.
In Kwiezien kun je dus lekker eten, als je geduld hebt en van een theatervoorstelling houdt.

Gegeten op 21 maart 2014

Liesanne57
  • Recensies in de laatste twee jaar

De aankleding is gezellig en mooi. Je hebt geen last van het geluid als het vol zit. De frituurlucht die af en toe uit de keuken kwam is een minpuntje. Het eten is gewoon overheerlijk. De smaken zijn bijzonder goed op elkaar afgestemd. Goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening is uiterst vriendelijk. Meer dan 8 personen is geen aanrader want je zit dan gescheiden van elkaar. De wijn is alleen veel te duur, €9 per glas is niet leuk.

Gegeten op 14 maart 2014

fabienne225
  • Recensies in de laatste twee jaar

Superavond gehad met fantastisch eten! Echt een avond uit geweest. Zeer vriendelijk Rotterdams no-nonsens personeel met veel kennis van zaken. Ik was erg blij met het halve-glazen-wijn arrangement, heel glas bij ieder gerecht is voor mij teveel. Een minpuntje vond ik de frituurgeur die in de zaak hing...misschien probleempje met de afzuiging? Mijn kleding rook er 'savonds echt naar. Maar verdere niets dan lovende woorden, kan niet wachten om nog een keer te gaan!!

Haar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bijzondere ervaring. Op de eerste plaats door de culinaire kwaliteiten van de keuken, zij weten verrassende smaken bij elkaar te brengen. Gerechten zijn qua omvang en diversiteit prima op elkaar afgestemd. De "chefs" tafel gaf de avond een extra dimensie en de goede wijnen (bij elk gerecht een half glas) maakte het compleet. Complimenten.

Anniek21
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een leuk concept! Heel verassende en heerlijke gerechtjes met super wijnen tegen verassend lage prijzen.
Tip; vraag om de chef's table! Dan wordt er recht voor je neus gekookt en de chef neemt uitgebreid de tijd om zijn gerechten aan je uit te leggen.
Hele leuke avond gehad!

tomeet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tweemaal bij dit restaurant gegeten en het blijft een van onze lievelingsrestaurants in Rotterdam. Gelegen in Katendrecht, een gebied van Rotterdam wat enorm upcomming is. Restaurant ligt aan het deliplein waar meerdere (goede) restaurants liggen. Zeker met de komst van de Rijnhavenbrug (ong 2 jaar geleden) is het gebied makkelijk vanuit de wilhelminapier (waar oa Hotel New York ligt) te bereiken.

Beide keren hebben we gegeten aan de chefs table. Als je aan deze tafel zit kijk je direct de keuken in, zie je hoe de gerechten klaargemaakt worden, de chefs maken een praatje met je én je krijgt allerlei extra amuses/hapjes/kleine gerechtjes te proeven. Dit allemaal zonder er extra voor te hoeven betalen. De gerechten wisselen meerdere keren per jaar, beide keren dat we er zijn geweest hebben we niet 1 ding gehad wat we niet lekker vonden. Het bijpassende wijnarrangement is ook erg lekker. Een goede sommelier die zelf ook een slijterij heeft. Goede beknopte uitleg waar de wijn vandaag komt en waarom deze wijn bij het geserveerde gerecht wordt geschonken. Één wijn vonden wij zo lekker dat we de naam hebben opgeschreven en op onze eigen bruiloft hebben geschonken. Als nagerecht beviel het kaasplankje erg goed, goed uitgekozen kazen.

Het decor is prima, zeker als je aan de chefs table zit, je kijkt immers de keuken in. Het overige decor is niet bijzonder, maar gewoon netjes en prima.

Nog altijd een van onze favorieten in Rotterdam.

Nb. Het restaurant doet mee aan de 32.50 club. Dit zijn een aantal geselecteerde restaurants in rotterdam van goede kwaliteit die een 3 gangenmenu voor 32.50 euro aanbieden. Leuk concept.

Gegeten op 20 december 2013

Nico02
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het concept is leuk bedacht, met een kleine kaart en alle gerechten die dezelfde prijs zijn. Met mijn tafelgenote alle gekozen gerechten gedeeld, waardoor je een eigen proeverij creëert. En dat was smullen! Op de website is te zien welke gerechten ze serveren. Prachtige combinaties van smaken en mooie presentatie. De porties zijn lekker klein en licht, je gaat ieder geval niet misselijk en vol naar huis ;-)

Gegeten op 7 januari 2014

Mofe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig eten! Kleine hapjes worden in rustig tempo geserveerd. Tegen niet verwachte prijzen overigens! Haute cuisine tegen goeie prijzen. Aanrader: plek aan de keuken. Super leuke mensen

Schrijf zelf een recensie over Kwiezien in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Kwiezien. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!