Restaurant Jérôme

• 7.5

• 7.6

vanhekken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag gegeten bij jerome; we maakte gebruik van de aanbieding van social deal.
We hadden een 5 gangen verrassingsmenu. vooraf werd gevraagd jof e bepaalde dingen niet wenste. Als je dan aangeeft dat je o.a. geen asperges en witlof wilt hebben en je krijgt aspergesoep met stukjes asperges gereserveerd en bij het hoofdgerecht wiltof op het bord bij het overigens vrij vlakke stukje lamsvlees; tja, dan ben je gauw klaar. Misschien handig als je ook iets met het antwoord van de gast doet. De aspergesoep werd trouwens door iedereen te zout bevonden en ook het lamsvlees kon de handen niet op elkaar krijgen.
Het dessert was zonder meer geslaagd en ook de geadviseerde witte wijn was erg goed.
Alles bij elkaar zijn onze verwachtingen niet waar gemaakt. wij vonden zelfs de aanbiedingprijs niet matchen met het gebodene. Jammer, want Jerome is een mooie zaak.
Voor ons werd het een teleurstellende start van ons tripje naar zuid Limburg.

Gegeten op 13 april 2014

11floris
  • Recensies in de laatste twee jaar

gisteren gegeten bij Jerome, wat we al vaker hadden gedaan. Nu met de social deal aanbieding. Even eerder toch maar eens naar de recensies gekeken. Deze waren een beetje tegenvallend met name over de social deal aanbieding. Wat blijkt het eten is hetzelfde als wat we gewend waren, een gezellige avond gehad, niet apart gezet zoals geschreven werd, of dit zou moeten komen door dat dit een doordeweekse dag was. De bediening vriendelijk en doen hun best. Voor ons een super deal.

Gegeten op 10 april 2014

boris10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een aantal eerdere, zeer succesvolle bezoeken, had ik besloten om mijn vriendin voor Valentijn te verrassen met een etentje bij Jerome. Na een goede ontvangst kozen wij voor het 6-gangen verrassingsmenu met begeleidende wijnen. Al snel bleek dat er maar weinig aandacht was voor onze tafel, slechte communicatie / informatie en zeer beperkte interesse. Jammer, dit was ik niet gewend. De rest van de avond bestond ongeveer uit aankondigingen als: 'Dit is een chardonnay uit Spanje *punt*'... je meent het! Een vraag van onze zijde (over de kaas) kon door de bediening niet worden beantwoord, ze zou het even navragen. Op het antwoord wachten we echter nog steeds.

De gerechten volgden elkaar snel, waardoor we zelfs moeite hadden de karige glazen wijn leeg te krijgen. Deze wijnen smaakten overigens heerlijk en waren van goede kwaliteit, echter mag er wat mij betreft best wat ruimer geschonken worden bij een wijnarrangement van bijna 50 euro! Het niveau van de gerechten was niet wat ik van Jerome gewend was, maar; simpele ingrediënten, eenvoudige bereidingen, weinig aandacht voor de opmaak. Ondanks een stevige menuprijs van 66 euro, was het meest bijzondere ingrediënt die avond Hollandse garnalen, daar rijd ik als Randstad'er doorgaans niet voor naar Limburg!

Het hoofdgerecht was entrecote, iets dat ik persoonlijk niet vind passen bij het niveau dat ik van dit restaurant 'gewend' was. Bovendien zat er een groot stuk vet aan het niet al te grote stukje vlees. Een andere tafel kreeg overigens Duif als pièce, een beetje raar aangezien er maar één menu is.

Conclusie: zeer teleurgesteld, zeker aangezien ik al dagen in superlatieven tegen mijn vriendin sprak over wat ze kon verwachten, helaas is dit verre van waargemaakt die avond. Zeker niet Bib Gourmand waardig!

Gegeten op 14 februari 2014

samsam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt lekker gegeten bij restaurant Jerome. Wij hadden gekozen voor het 5 gangen verrasings menu. Als entree kregen we filet americaim met ganzelever, tweede gerecht eitje met hollandse garnalen, derde gerecht gebakken visje met rizotto ,bisque en eekhoorntjesbrood. En hoordgerecht rund. Als afsluiting een dessert met banaan. Voor 3 personen waren we 180 euro kwijt. Prima prijs /kwaliteit verhouding. Voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 9 maart 2014

TJ2233
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier vorige week gegeten met een Social Deal-actie.

Ik ben er al eens eerder geweest, maar er is inmiddels het een en ander veranderd. De vorige keer heb ik hier een heerlijke avond beleefd, dus toen ik de actie voorbij zag komen leek het mij een goede gelegenheid om weer eens te gaan!

Het eten:

We hadden een 5 gangen menu. Helaas geen amuse, maar de eerste gang begon goed. Een salade met Limburgse geitenkaas en rode biet. Mooie presentatie en lekker! Vervolgens een decompositie van knien in het zoer. Verrassend en goed op smaak. Als derde gang een pompoensoep met truffel. De soep was helaas iets te zout. Daarna volgde het hoofdgerecht: lamskoteletten met knolselderijpuree. De opmaak viel wat tegen en een van de twee koteletten was nog rauw van binnen. Zonde! Tot slot een heerlijk nagerecht! Kortom, her en der wat dingen die beter konden, maar over het algemeen erg lekker.

Bediening/decor:

Het restaurant heeft (tegenwoordig?) twee van elkaar afgesloten 'kamers'. Wij zaten in een ruimte met alleen maar andere gasten die gebruik maakten van een actie. De andere ruimte werd gebruikt voor de 'normale' gasten. Op zich niets mis mee, echter werden op een gegeven moment aan iedereen tegelijk de gerechten uitgeserveerd. Praktisch vanuit de keuken/bediening gezien, maar de gast kreeg het idee alsof hij aan het eten was in een gaarkeuken. Zonde! Onze bediening was ook duidelijk 'in opleiding'. We kregen het idee dat we proefpersonen waren. De ervaren bediening stond de andere gasten te helpen in de andere ruimte. Waar het mis ging? Het benoemen van de componenten op het bord, de uitleg van de wijn, het ophalen van lege glazen..allemaal ondermaats. Ook geen persoonlijke benadering of glimlach helaas (want daar kun je veel mee verhelpen!). Het decor in deze ruimte viel ook wat tegen. Geen tafellinnen (oke, niet per se nodig, maar dat was er wel de vorige keer), ikea glazen, ongezellige setting etc.

De vorige keer zat ik in de andere ruimte en beleefden we juist een heel speciale avond door contact met de chefkok aan het einde van het diner, nette tafels, warm interieur, persoonlijke benadering door de bediening en kundige uitleg. Dit viel dus vanavond allemaal behoorlijk tegen, waarschijnlijk omdat ik zo'n goede herinnering had aan dit restaurant. Zonde, want met het eten was weinig mis. Ik denk dat je hier nog steeds een heel fijne avond kunt beleven, maar persoonlijk zou ik hier niet nog een keer eten via een actie, maar dan gewoon a la carte, de amuselunch op zondag of een bib-gourmand menu.

Gegeten op 15 maart 2014

GrandMere
  • Recensies in de laatste twee jaar

Teleurstellend bezoek op 23 febr. Amuse; stuk maatje op leisteen, ingenieus! Voor; eiercrème met 12 garnaaltjes, niet inspirerend! Tussen; zeebaars, minuscuul klein! Hoofd; Livar met veel vet!
Lange wachttijden tussen de gangen. Blij met de broodjes die voor nog wat (op)vulling zorgde.
Na iedere gang was bediening verdwenen en was extra wijn bestelling na 2 lege flessen (door lange tussenpozen) onmogelijk. Na; vanalleswat maar geen raffinement. Kort; teleurstellend, kleine porties, lange zit, maakt verwachting niet waar.

Gegeten op 23 februari 2014

arlette2
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Amuse-lunch is hier fantastisch. Veel kleine maar verfijnde gerechtjes. Ook in de avond zijn de gerechten helemaal af. De prijs-kwaliteit verhouding is goed. Ook schenken ze mooie wijnen. Erg lekker. Echt een aanrader!

Gegeten op 22 januari 2014

Nieskens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn zoon had mij verrast via socialdeal bon om bij Jerome te gaan eten. Even kijken hoe het daar is dat was onze intentie en wellicht voor herhaling vatbaar. We werden netjes ontvangen.
Ze kwamen met de drankenkaart deze was klein en zeer prijzig!
Het eten 5 gangen was prachtig van smaak en fijne combinaties, mooie opmaak, alleen veel te weinig!! Het serveren ging rommelig de een was vriendelijk en gaf een een keurige uitleg en de andere niet, hier is verbetering nodig. De wachttijden tussen de gerechten zijn veel te lang dit vonden wij echt niet kunnen het leek wel of ze het niet aankonden. Ook al is het een sterren restaurant dan mogen de wachttijden en de porties beter worden aangepast, het is tenslotte duur genoeg!
Dit is echt jammer.

Gegeten op 2 februari 2014

EffieKinderdijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant uitgekozen vanwege de BIB Gourmand. Nadat we onze tafel hadden gekregen werden we gewezen op de "bubbels"kaart voor een aperitiefje. Op tafel stonden al wat olijven en nootjes om het uitzoeken van het menu te veraangenamen. We kozen voor een 4-gangen verrassingsmenu, waarna de eigenaar/kok (Jeroen) kwam om zelf kennismaken te maken, te informeren wat we persé niet wilden eten en te vertellen wat er nog was buiten de kaart.
Omdat er op de wijnkaart alleen maar vrij prijzige wijnen stonden (wel een minpuntje) kozen we voor losse glazen huiswijn.Daarbij een kan met gewoon kraanwater, dat was geen probleem. Als amuse kregen we een kreeftensoepje, wel lekker maar niet echt spannend. Als voorgerecht kreeft op kletskop van sesam, daarna Dorade met zoetzure prei (tot nu toe gerechten van de gewone kaart) en dan hert (dit stond niet op de kaart dus was echt een verrassing).
Nagerecht: zoet (een bordje met verschillende dingen en een glas met twee lagen met witte chocolade er tussen) en een boerenkaasplateau. Alle gerechten hadden leuke smaakcombinaties en lagen op een mooi opgemaakt bord. We kregen er ook nog brood bij. We sloten af met koffie, waarbij we een schaaltje met bonbons kregen geserveerd. Bij afrekenen bleek dat deze nog apart als koffie compleet op de rekening waren gezet terwijl niet uitdrukkelijk door ons besteld. De aankleding van het restaurant is smaakvol, het toilet is van alle gemakken voorzien (zoals bijv. een grote passpiegel).
Al met al een fijne avond en heerlijk gegeten bij dit restaurant.

Gegeten op 3 oktober 2013

Schneider
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben het drie gangen-keuze menu genomen en hebben genoten van de Dorade. Ook het kaasplankje was heerlijk: kazen die niet gangbaar zijn en heerlijk van smaak met een goede uitleg. Goed geserveerd en dit ging samen met een plankje waarop appelstroop, abrikozen, pruimen en toast met zonnepitten en noten lagen. De wijn was een heerlijke en zeldzame witte Macon. Wat betreft de service, vinden wij dat de gastvrouw toch geïnteresseerder zou mogen zijn naar haar gasten. Nadat we de wijn hadden besteld werden de glazen nog net niet op tafel gesmeten en konden wij volstaan met een nors 'goedenavond' terwijl zij weer snel wegliep. Ze verstaan m.i. wel de taal om een goed team op te bouwen; het overige personeel was erg goed. Ik keek vanaf mijn plaats in de keuken en ook daar liep dat op rolletjes. Helaas herkennen wij de andere recensies niet. Er kan nog veel verbeteren. Prijs/kwaliteits verhouding is goed.

Gegeten op 9 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Jérôme in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Jérôme. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!