Sari Koering

• 7.9

• 6.6

Mic_B
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een hartelijke ontvangst, enthousiaste recensies en echte Indische tantes in de keuken. En toch viel het een beetje tegen. Het had wat gepeperder gemogen wellicht, maar daar lag het niet aan. Wat vooral miste was de subtiliteit en diepgang van de sauzen en gerechten, het brede palet aan kruiden in de boemboes. De smaak was gewoon een beetje vlak.
Ach, misschien ben ik een nostalgicus. De smakelijke kost van Sari Koering afzetten tegen de beste herinneringen aan in eetlagen uitmondende familiebijeenkomsten uit je jeugd. Dat is geen partij.

Gegeten op 27 maart 2014

proefje1
  • Recensies in de laatste twee jaar

We halen regelmatig het maandmenu bij de vriendelijke eigenaar. Heerlijk Indonesisch eten, de porties zijn zeer ruim.
De zelfgemaakte sambal is erg lekker!

RoseyDopey
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben bij zit restaurant nu tweemaal geweest, dus echte kennis kan ik slechts uitspreken vanuit persoonlijk mening.

Voorafje was simpel; wat je verwacht kroepoek met een dipje, wat wel verassend was is dat het dipje daar een zelfgemaakt sambal was! ik ben helaas in de tussentijd allergies gewoorden voor een van de componenten van het mengsel maar dat het heerlijk was stond als een paal boven water (Helaas kregen we het recept niet mee, och...) wij hebben een van de 2 mogenlijke rijsttafels genomen (een redenlijke groote variatie van kleinere hapjes, aan te raden.) en op verzoek hebben ze er een driemans gerecht van gemaakt, het meest notabelen de bananan met poedersuiker uit de frituur(ga ik van uit) Maar dat is dan al vanaf kleins af aan een favoriet geweest moet ik eerlijk toegen... Het is een redenlijk klein restaurantje, ik denk ongeveer 40~60 zetels, en langer dan het breed is dus het voelt knus, dit kan problemen opleveren als het iets voller is, vooral met het halen en brengen van de gerechten. Het decor is wel Prachtig, en de eigenaar is een waarlijk vriendenlijk man, we hebben geloof ik een groot deel van de conversaties met hem in de buurt kunnen delen, zeer vriendenlijk persoon. En uiteraard Spekkoek! Prachtige sluit van een avond was dat.

Gegeten op 16 januari 2014

alexlingen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kom zelf al jaren in het Restaurant, en al die keren smaakt het eten het zelfde, daar herken je een heel goed restaurant aan, echt heel goed, is en blijft mijn nummer 1! probeer vooral is de uitgebreide rijsttafel, echt een aanrader.

Gegeten op 25 december 2013

rickp79
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk indonesisch eten en vooral ook precies genoeg. Metname de rendang en andere stoofgerechten zijn goed op smaak. De bediening is prima. het decor... Ik denk dat dit restaurant in de jaren 70 geopend is en dat er daarna niets meer veranderd is. Maar het eten is prima en daar komen wij voor. Een romantisch etentje zou ik hier dan weer niet zo snel plannen...

Gegeten op 23 augustus 2013

Ingrid1955
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten vond ik niet bijzonder. Ik hoorde regelmatig de ping van de magnetron en toen ik langs de keuken liep zag ik grote bakken met eten staan. Het lijkt erop dat het eten ergens anders wordt bereidt en hier opgewarmd. Vers kwam het niet op mij over. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar ik moet zeggen dat ik ook in Rotterdam wel lekkerder en sfeervoller heb gegeten.

Gegeten op 8 november 2013

erik b
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier de Indonesische rijsttafel genomen. Heerlijk eten met de altijd vriendelijke eigenaar(Dick) . Dit is een prima plek om van de Indonesische keuken te smullen.

Gegeten op 3 november 2013

HH1959
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heb samen met m'n vrouw het dagmenu genomen, gebakken rijst met pittige groente en kip, babi ketjap (vlees boterzacht) en 2 stokjes sat?. Heerlijk echt Indonesisch eten voor slechts € 12,50, je kunt het ook meenemen. Restaurant is van binnen redelijk gezellig. Een aanrader voor wie gewoon echt lekker Indonesisch wil eten in Rotterdam.

Gegeten op 28 september 2013

jerommeke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aan alles merk je dat dit een goed indisch restaurant is. De gerechten zijn lekker klaargemaakt. We hadden een rijsttafel voor 2 personen. De soto ayam vooraf was echt heerlijk, en lekker licht. Soms bij indonesisch vind ik de smaken te zwaar, maar dat is bij Sari Koering helemaal niet. Het lijkt ook alsof alle gerechten net iets anders smaken, beter gebalanceerd. Ook een hele vriendelijke en kundige bediening. Let op: de porties zijn echt heel groot, dus niet te veel kroepoek snoepen :-)
Enige minpuntje was dat de rechauds niet even goed werkte waardoor een aantal gerechten toch afkoelde. Sinds tijden niet zo goed indonesisch gegeten. Vroeger had je nog de echte Raden Mas, maar helaas..

Gegeten op 21 september 2013

joey2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Overheerlijk gegeten bij Sari Koering. Het was nogal druk (waarschijnlijk een feestje) waardoor het wat langer duurde voordat we het menu e.d. kregen aangeboden, maar het was het helemaal waard. We zijn met z'n tweeen voor de luxe rijsttafel geweest (~15 gerechten) en vrijwel alles was van goede kwaliteit, alleen de kip was een beetje droog.

Enige minpuntje voor de service - Je kan er alleen contant of met creditcard betalen, dus niet pinnen. Hou daar rekening mee, gelukkig hadden we een creditcard bij ons, want anders hadden we naar de pinautomaat moeten lopen (5 minuten verderop)...

Gegeten op 17 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Sari Koering in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Sari Koering. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!