Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Sari Koering

2. Indonesisch
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 010 433 44 66

knopen

wij hebben een in juni gegeten bij Sari Koering. Bij binnenkomst valt al op dat alles een beetje vervallen en gedateerd is, maar dan kan het eten nog steed prima zijn (dachten wij) Het voorgerecht viel mee maar was niet bijzonder daarna bestelde ik vis gerold in een bananenblad in een sambalsaus. De vis bleek echter nog bevroren van binnen. Geen probleem volgens de gastheer hij zei letterlijk dat hij te kort in de magnetron had gezeten, Na 4 keer opwarmen was hij warm, maar helemaal pap van binnen. het overige eten was ook niet bijzonder. Bij het afrekenen bleek dat je niet kon pinnen, dus eerst een betaalautomaat opzoeken en weer terug om af te rekenen. Er werd ook niets aangeboden vanwege de mislukte vis.
Het ergste was nog dat ik een week later garnalen ging kopen op de chinese boot en daar lag kant en klaar in de vriezer de vis gerold in bananenblad met de sambalsaus. Wij zullen in iedergeval nooit meer gaan eten bij Sari koering

Gegeten op 7 juni 2014

klaasjan3

Zaterdag avond voor het eerst gegeten daar,het viel zwaar tegen we konden zien dat alles uit de magnetron kwam. We vonden het al zo gek dat we niets konden veranderen in de samenstelling maar dat kan ook niet als je alles opwarmt. Twee gerechten terug gegeven balado waar veel teveel trassie in zat zo dat het rundveel naar vis rook en smaakte en een kip gerecht dat door de magnetron was uitgedroogd.

Gegeten op 5 juli 2014

M-K1507

Een eerste kennismaking met Sari Koering kan wat ons betreft op een vervolg rekenen. De ontvangst is vriendelijk ook de verdere avond vervult de eigenaar de rol van gastheer op een eigen maar heel vriendelijke wijze. Zij vrouw zwaait scepter in de keuken. De geserveerde gerechten zijn goed van kwaliteit. De inrichting is gedateerd. Om dat je bij Sari Koering voor het eten komt is dit zeker een Indonesisch restaurant om aan te bevelen.

Gegeten op 21 april 2014

Mic_B

Een hartelijke ontvangst, enthousiaste recensies en echte Indische tantes in de keuken. En toch viel het een beetje tegen. Het had wat gepeperder gemogen wellicht, maar daar lag het niet aan. Wat vooral miste was de subtiliteit en diepgang van de sauzen en gerechten, het brede palet aan kruiden in de boemboes. De smaak was gewoon een beetje vlak.
Ach, misschien ben ik een nostalgicus. De smakelijke kost van Sari Koering afzetten tegen de beste herinneringen aan in eetlagen uitmondende familiebijeenkomsten uit je jeugd. Dat is geen partij.

Gegeten op 27 maart 2014

proefje1

We halen regelmatig het maandmenu bij de vriendelijke eigenaar. Heerlijk Indonesisch eten, de porties zijn zeer ruim.
De zelfgemaakte sambal is erg lekker!

RoseyDopey

Ik ben bij zit restaurant nu tweemaal geweest, dus echte kennis kan ik slechts uitspreken vanuit persoonlijk mening.

Voorafje was simpel; wat je verwacht kroepoek met een dipje, wat wel verassend was is dat het dipje daar een zelfgemaakt sambal was! ik ben helaas in de tussentijd allergies gewoorden voor een van de componenten van het mengsel maar dat het heerlijk was stond als een paal boven water (Helaas kregen we het recept niet mee, och...) wij hebben een van de 2 mogenlijke rijsttafels genomen (een redenlijke groote variatie van kleinere hapjes, aan te raden.) en op verzoek hebben ze er een driemans gerecht van gemaakt, het meest notabelen de bananan met poedersuiker uit de frituur(ga ik van uit) Maar dat is dan al vanaf kleins af aan een favoriet geweest moet ik eerlijk toegen... Het is een redenlijk klein restaurantje, ik denk ongeveer 40~60 zetels, en langer dan het breed is dus het voelt knus, dit kan problemen opleveren als het iets voller is, vooral met het halen en brengen van de gerechten. Het decor is wel Prachtig, en de eigenaar is een waarlijk vriendenlijk man, we hebben geloof ik een groot deel van de conversaties met hem in de buurt kunnen delen, zeer vriendenlijk persoon. En uiteraard Spekkoek! Prachtige sluit van een avond was dat.

Gegeten op 16 januari 2014

alexlingen

Kom zelf al jaren in het Restaurant, en al die keren smaakt het eten het zelfde, daar herken je een heel goed restaurant aan, echt heel goed, is en blijft mijn nummer 1! probeer vooral is de uitgebreide rijsttafel, echt een aanrader.

Gegeten op 25 december 2013

rickp79

Heerlijk indonesisch eten en vooral ook precies genoeg. Metname de rendang en andere stoofgerechten zijn goed op smaak. De bediening is prima. het decor... Ik denk dat dit restaurant in de jaren 70 geopend is en dat er daarna niets meer veranderd is. Maar het eten is prima en daar komen wij voor. Een romantisch etentje zou ik hier dan weer niet zo snel plannen...

Gegeten op 23 augustus 2013

Ingrid1955

Het eten vond ik niet bijzonder. Ik hoorde regelmatig de ping van de magnetron en toen ik langs de keuken liep zag ik grote bakken met eten staan. Het lijkt erop dat het eten ergens anders wordt bereidt en hier opgewarmd. Vers kwam het niet op mij over. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar ik moet zeggen dat ik ook in Rotterdam wel lekkerder en sfeervoller heb gegeten.

Gegeten op 8 november 2013

erik b

Hier de Indonesische rijsttafel genomen. Heerlijk eten met de altijd vriendelijke eigenaar(Dick) . Dit is een prima plek om van de Indonesische keuken te smullen.

Gegeten op 3 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Sari Koering in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Sari Koering. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.