a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 033 463 45 14

EvaVries

Typisch Italiaans restaurant. Een vaste stek voor ons als we even gezellig uit eten willen gaan en smakelijk willen eten. We zijn er in totaal al zo'n 10 x geweest en de kwaliteit is altijd perfect. De pizza's hebben een dunne krokante bodem met verse ingrediënten en heerlijke kruiden. De lasagna is vol van smaak en meer dan voldoende. De huiswijn is ook erg lekker; we bestellen altijd een karafje rode wijn. De service is perfect, en het decor is... tja, italiaans, beetje kil maar dat spreekt ons juist weer aan. Zeker een aanrader, het beste Italiaanse restaurant in Amersfoort.

Gegeten op 20 maart 2015

Proeverr

Lekkere pizza's, decors erg leuk ingericht zat op een tafel boven en zag het hele restaurant. Was erg druk maar eten duurde niet zo lang en de personeel is erg flexibel we bestelden allemaal aparte gerechten. Maar alles was netjes op tijd. Pompei is zeker voor herhaling vatbaar. Een dikke 10

Gegeten op 2 mei 2015

Da_gaot_dr_goe_in

Meermaals vanwege werkzaamheden in Amersfoort gegeten. Pompei blijft favoriet vanwege de heerlijke pizza's. De gewoonste zaak was het weglaten of toevoegen van ingrediënten. Echt topper en heel betaalbaar.

Gegeten op 19 februari 2015

Martinb78

Wij komen al jaren bij Pompei. Je eet er erg goed voor een prima prijs. Ze zijn bijzonder goed ingesteld op kinderen. Er is een speelhoekje waar je de kleintjes als ouder goed in de gaten kan houden en waar ze andere gasten niet tot last zijn. Ook het personeel gaat prima om met de kinderen en die enorme gastvrijheid in combinatie met goed eten maakt het voor een restaurant waar wij al jaren met veel plezier komen. Top!

Gegeten op 21 maart 2015

Suus_25

Heerlijk met twee personen geluncht. Beiden een panini besteld, deze waren erg lekker. Ik had zelf de variant met chorizo, deze zou ik zeker aanraden.
Service was snel en vriendelijke mensen.
Lekkere thee met keuze uit veel verschillende smaken.
Het zat lekker rustig met uitzicht op het plein.

Gegeten op 7 februari 2015

Embeeee

Met vijf personen vijf verschillende pizza's gegeten, allemaal krokante en superdunne bodem, royaal belegd en goed warm. Heerlijk, betaalbaar (€73,00 incl. drank) en vlotte bediening. Voor mij DE pizzeria in Amersfoort!

Gegeten op 18 januari 2015

lapaz

Ik heb regelmatig gegeten bij Pompei (voor een voorstelling bij de Lieve Vrouw bijvoorbeeld) en weet dat de service goed is en de kwaliteit heel redelijk. Bovendien hoefde ik nooit langer dan een minuut of 20 op een bestelling te wachten.

Gegeten op 6 januari 2015

efjee43

Tweede Kerstdag is zo'n dag dat je het maar eens "buiten de deur" zoekt. We kwamen terecht in het met mooie cijfers overladen Italiaanse restaurant Pompei in het centrum van Amersfoort. Eens kijken of we dat op deze avond konden bevestigen in dit aardig volgelopen restaurant.

Een glas rode huiswijn en een vaas Dommelsch van de tap werd gevolgd door de fameuze funghi trifolati. Een verhouding van 50% champignons en 50% salade. Te weinig paddenstoelen dus en teveel sla. Mijn vrouw opende met een goede carpaccio uit het kerstmenu. Het hoofdgerecht werd een smakelijke kalfsoester met gorgonzola en aan de overzijde kwam een Franse mooie, forse lamsrack uit het kerstmenu op het bord. De garnituren waren echter onvoldoende: twee kommetjes met een paar licht gebakken stukjes aardappel, een warme groentenmix en een kommetje salade. Het dessert met nog voor mij drie bolletjes ijs met slagroom werd het sluitstuk.

De service was aanvankelijk niet goed. Een leerling (?) die het niet allemaal begreep en de bestelling ook nog eens verkeerd opnam werd direct vervangen door een prettige, servicegerichte collega. De samenwerking met de open keuken was uitstekend.

Het interieur was doorsnee maar wel boven de meestal gedateerde inrichting bij soortgelijke Italianen. De prijs/kwaliteitsverhouding was niet optimaal. Je kunt beter blijven bij het hart van de Azurri: de pasta's! Dit is op Iens de hoogst genoteerde Italiaan in Amersfoort maar volgens ons ontlopen de eerste drie elkaar niets in kwaliteit.

Gegeten op 26 december 2014

leo26

Gezien de positieve recensies op deze site was het geen verrassing dat ons verblijf bij Ristorante Pompei een heel aangenaam avondje werd. Dank dus aan allen die hun enthousiasme hier met ons deelden.
Wat een prettig restaurant! Een gezellig –maar niet “would be knusjes”- interieur, sfeervolle muziek op een aangenaam achtergrondniveau. De bediening is vriendelijk, attent maar niet opdringerig: precies goed! En over het eten zijn we ook positief. Geen superlatieven hoor, maar gewoon goed. Goede koffie, een beetje brood met kruidenboter van het huis. Aan de pizza’s hebben we nog wel wat peper toegevoegd – maar die staat tenslotte ook niet voor niks op tafel. Ze zagen er mooi uit, ze zijn mooi van maat en – voor ongeduldige mensen als wij ook heel prettig: ze stonden verbazingwekkend snel op tafel! En dat op een drukke tweede kerstdag! Een prima coupe ijs voltooide onze kerstmaaltijd. Geen spijt van onze keuze, en bij gelegenheid komen we graag terug!

Gegeten op 26 december 2014

kayleigh1

Prima restaurant, de pizza's zijn erg lekker evenals de pasta's. Risotto is af te raden. Voor de rest een fijne pizzeria met een leuke bediening.

Gegeten op 14 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurante Pizzeria Pompei in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Restaurante Pizzeria Pompei. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.