Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Fred in Rotterdam - 1

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Vorige week met vrienden hier heerlijk gegeten. Alle gerechten waren van bijzonder hoog niveau, de soms kleine en soms grote twist van citrus maakte de avond een geheel.

Het personeel is bekwaam en zeer toegankelijk, geen stijf gedoe, gewoon Rotterdams. Wij hebben ervan genoten!

Fijn dat er rekening gehouden kon worden met zwangerschap, en hóe!

Wat ons betreft: absolute aanrader

Gegeten op 28 augustus 2014

arthurvanhoeysmith

Wat een TOP restaurant. Afgelopen vrijdagavond hebben wij hier met zijn tweeën lang gedineerd (uitgebreid menu).
Valet parking was super en veilig geregeld.
Bediening verdient een 10! Van stagiair tot sommelier: aardig, enthousiasmerend, leuk!
Het diner was voortreffelijk. Elk gerecht schitterend opgemaakt, elk hapje en combinatie over nagedacht. Elk gerecht heerlijk, het kaasplankje overtrof elke verwachting. Het wijnarrangement (en de champagne entree): fantastisch, nieuwe smaken, mooie achtergrond bij de wijnen.
De sfeer was ongedwongen chic. Gewoon, omdat je lekker wil eten in een mooie omgeving en van elkaar wil genieten. Met goede muziek, op de achtergrond.
Wij komen hier terug.
Grote complimenten aan Fred en zijn team!

Gegeten op 11 juli 2014

spritz

Wij hebben een heel leuke avond gehad bij Fred. Alle gerechten waren super. Als hoofdgerecht een zeer malse rib-eye gegeten. Alle gerechten waren fraai opgemaakt en de bediening was zeer attent. En alles in een sfeervolle omgeving.

Gegeten op 27 juni 2014

proever58

Bij Fred een paar weken terug ons voorgerecht gegeten gedurende de 4x010 weken. Het was ons eerste restaurant van de 4 en uiteindelijk ook absoluut de beste!
De mannen in de bediening zijn toppers. Niet te stijfjes, wat humor tussendoor maar toch super kwaliteit service. Wisten alles over de gerechtjes te vertellen, perfecte wijnen voor ons gekozen en weten waar ze mee bezig zijn. Moet ik wel weer eerlijk toegeven dat ik de 2 dames die aan het werk waren stukken minder representatief en geïnteresseerd waren. Had meer het idee dat ze er rondliepen "omdat ze moeten" en niet omdat ze zelf willen. Erg jammer!
Het eten kan ik erg kort over zijn: GE-WEL-DIG. Lekkere hapjes vooraf met een overheerlijke amuse. Het voorgerecht was hemels. De combinatie van coquile, hangop, sesam, truffel, parmezaan..... fantastisch. Zoals al eerder gezegd, dit was het beste restaurant voor ons tussen de 4 deelnemers (de Zwetheul, Parkheuvel en FG). Ik zou hier absoluut nog een keer terug komen, maar dan voor het volledige diner.

Gegeten op 3 juni 2014

harrietteloeffen

heerlijke avond gehad; genoten van het uitgebreide menu; goed in balans; wel veel knappertjes en krokantjes maar alles bij elkaar is dit waarom je uit eten gaat. Smaken die je zelf niet bedenkt, enorm goed klaargemaakt, leuke service (rotterdams bijdehand op een nette manier, goed aanvoelen van gezelschap). Vreselijk kitsch inrichting maar zo over the top (damestoilet!) dat het weer geinig is en gelukkig geen poppenkast op tafel; hier is zelfs het servies rustig en strak.

Gegeten op 19 april 2014

Mark_1978

Voor het eerst bij Fred geluncht en net als bij het diner klopt alles, het is alleen iets rustiger aan de tafels. Het eten was voortreffelijk en de bediening super. Als ik hier elke dag kon eten, dan zou ik dat doen!

Gegeten op 3 juni 2014

Seessie

Vanavond naar Restaurant Fred; hoge verwachtingen, die helaas slechts gedeeltelijk uitkwamen.

Ik vond het jammer dat we bij binnenkomst tot buiten toe in de rij moesten wachten om binnen te kunnen komen. Voor wat betreft het decor en de daarbij behorende sfeer valt er niets op de inrichting aan te merken maar persoonlijk vind ik sommige dingen (zoals een sterrenplafond) wel wat outdated! Kwestie van smaak zullen we maar zeggen.

Qua bediening (en dat heb ik ook met de maître na afloop op een prettige manier besproken) viel er nogal wat aan te merken. Sommige medewerkers waren ongeïnspireerd, niet attent en bovendien duurde het allemaal wat (te) lang. Een zit van viereneenhalf uur voor een viergangen menu vind ik zelf te lang. Kortom, de bediening was een 2-sterren restaurant onwaardig.

Dan gaan we maar snel waar het per definitie om gaat en dat is het eten. En eerlijk is eerlijk, daar konden we de twee sterren wel degelijk herkennen. Vooraf een voortreffelijk gerecht met coquilles; als tussengerecht langoustines met o.a. meloen. Beide gerechten gecomplementeerd met een heerlijke Argentijnse Calathus Chardonnay. Voor het hoofdgerecht Ierse ossenhaas met verschillende groenten en een heerlijke Italiaanse San Marzano. De wijnen waren prima suggesties van de maître en redelijk qua prijs. En tot slot een heerlijk dessert met aardbeien en onder meer een rode vruchtensaus. Ieder gerecht was een geweldige combinatie van smaken, die het geheel tot een feest maakte.

Voor een diner in een 2-sterren restaurant verwacht je perfectie op ieder gebied en dat was deze avond helaas niet het geval.

Gegeten op 1 juni 2014

Guido-Jansen

WOW! Wederom subliem gegeten bij Fred!
De passie voor eten, drinken en verwennerij spat er vanaf.
4 gangen lunch op zondag met 4 prachtige wijnen.
De combinaties van zoet / zuur / bitter / zout en de verschillende texturen maken het echt een groot feest.
Wij aten: honingtomaatjes met parmazaanschuim , pesto, rauwe coquilles met mayonaise en macadamianoten, langoustine met meloen en komkommer, Iers rund met rodewijnsaus .
Dessert aardbeien met rabarber en merengue, heerlijke afsluiter!
De wijnen vullen de gerechten mooi aan.
Keukenbrigade en bediening chapeau!
Wij zijn rondom gelukkig vertrokken..
Snel weer boeken dan voor een avondvullend programma.

Gegeten op 1 juni 2014

EdwardN

Storend element was om niet gevraagd te worden a la carte te eten of een verrassingsmenu. Dit was kennelijk al besloten. Bediening was leuk maar jachtig. Al een keer eerder geweest en was toen minder chaotisch.Deze drie leveren dus de 6 punten. Het eten was super, de ene culinaire smaakexplosie na de andere. Klapper was voor ons dessert van aardbeien en rabarber. Decor is gewoon mooi en goed.

Gegeten op 24 mei 2014

Rwbergschenhoek

Ons avondvullend programma bij Fred was een prima ervaring. Ja, het ligt inderdaad erg voor de hand het menu te nemen (a la carte ben je voor drie gangen hetzelfde geld kwijt) en hetgeen voorgeschoteld werd lijkt op het menu al erg aantrekkelijk en was werkelijk top. Menu was vooral vis, maar het hoofdgerecht mocht ook een mooi stukje vlees zijn. Presentatie is een erg sterk punt; stuk voor stuk plaatjes! Gerechten komen redelijk vlot door, vooral in het begin. Wij houden daar wel van. De bediening is vlot en vriendelijk maar ook wel weer wat aanwezig door de nogal open ruimte. Ook ons viel op dat er wel wat veel mousse en schuim is; maar die zijn wel smaakvol en er is ook steeds een krokantje aanwezig. Ook fijn dat bij zoveel gangen er toch een duidelijk hoofdgerecht op tafel komt. Na een flesje wit van de kaart bij al de vis, kwam bij het vlees een mooi glas rood uit Spanje; prima keus van de sommelier. Pre dessert weer zo'n verrassende smaak combi; komkommer en bloedsinaasappel; je moet maar durven! Maar het was heerlijk verfrissend. Tot slot dan de trolley met friandises, erg leuke presentatie van de koffie snoeperijen!
Kortom, ik geef mijn eerste 10!

Gegeten op 10 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Fred in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Fred. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.