a TripAdvisor company

foto's van Fred in Rotterdam - 1 foto's van Fred in Rotterdam - 2 foto's van Fred in Rotterdam - 3 foto's van Fred in Rotterdam - 4 foto's van Fred in Rotterdam - 5

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 212 01 10

Klassiek Rotterdam

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. De Rotterdamse uitdrukking is van toepassing op restaurant Fred. Eigenaar en chef-kok Fred Mustert combineert de no-nonsense instelling met zijn liefde voor de keuken. Het resultaat is een gemoedelijk restaurant met heerlijke klassieke Franse gerechten. Een Rotterdams feestje.

smulpaapje60

Met 7 personen naar Fred. Jaarlijks bezoeken we met deze groep een 1, 2 of 3 sterren restaurant. De 12e in de rij werd het Fred. Ontvangst was anders dan anders geen ontvangst bij de deur, maar omdat we wat laat waren zat de rest van de groep al aan tafel. Na een aperitief (Champagne, keuze uit verschillende smaken) werd het diner verklaart (we gingen voor het 7 gangen menu). Na een aantal zeer smakelijke amuses begon het feest. Er sprongen vond ik de scampi en tartaar van kalfvlees en het hoofdgerecht obv ossenhaas uit. Ook heel apart was de bitterbal van foie gras met honing en cacao. Alle gerechten waren van hoog niveau en perfect op smaak. De kaaswagen was erg uitgebreid, naar mijn smaak met iets te weinig blauwe kaas. Het enige waarvan ik niet echt warm liep was de milkshake bij het toetje (niemand aan tafel trouwens).
Wat een bezoek aan Fred echt tot een feest maakt is het personeel. Uiterst attent maar ook ongedwongen en precies op de juiste momenten aan tafel. Ook de wijnkeuze was perfect en sloot prima aan bij de diverse gerechten.

Gegeten op 25 juli 2015

vandervoorst

Proficiat! Zeer geslaagde avond. Verfijnd eten, maar niets overbodigs op het bord. Nagenoeg perfectie. Attente bediening die zeer correct was. Prachtige ambiance, sfeervol. Dank aan het hele team.

Gegeten op 3 juli 2015

bram63

Via online reservering

Lekker gegeten bij Fred, goede wijnen, vriendelijk personeel, zeker nog weer eens om terug te komen. Wel beetje aan de prijs, maar ze hebben nou eenmaal 2 sterren.

Gegeten op 21 juli 2015

Maike76

Het was een feest om zo te mogen eten, zowel qua smaak, gastvrije en attente bediening als entourage. Bij Fred klopt alles! Een zeer verzorgde avond met een uitstekend pallet aan smaken, gerechten en mooie wijnen. Werkelijk heerlijk gegeten, elke gang was een belevenis.
De bijbehorende wijnen maken het geheel af en zijn zeer bijzonder!
Genieten met een hoofdletter G!

Gegeten op 5 juni 2015

dvlammeren

Via online reservering

De IENS DinerDagen waren voor ons de aanleiding om weer eens bij Fred te gaan eten. En het menu was weer prima, zeker de eerste drie gangen, Fred’s sterren waardig. Wij kregen schilderijtjes op het bord, met allemaal lekkere dingetjes bij elkaar, veel verschillende smaken die toch uitstekend combineerden met elkaar. Wij namen bubbels vooraf, een wijnarrangement en water erbij en koffie met friandises na. De bediening was zoals altijd correct en wat afstandelijk. De uitgebreide uitleg bij de wijnen was leuk, de wijnen waren passend en best goed, maar niet echt bijzonder, en er werd niet bijgeschonken. Daarom waren we verbaasd over de rekening, waar forse prijzen voor de drank op stonden. Die moesten kennelijk compenseren voor de aantrekkelijke prijs van het IENS-menu. Het totaalbedrag was meer (!) dan Fred normaal rekent voor dit geheel in zijn Kadobox. Fred kookt goed, maar dit geeft toch een nare bijsmaak, jammer.

Gegeten op 5 mei 2015

Jade23

Eigenlijk zijn wij best kritische eters. Maar deze middag overtrof al onze verwachtingen: wat een geweldige belevenis!
We waren met vrienden, die Fred ook nog niet kenden en hebben ons laten verrassen met een 8-gangen menu. Na een aantal heerlijke amuses volgden in een natuurlijk tempo de meest bijzondere gerechten: verfijnd in smaak, prachtig in de manier waarop ze waren opgediend, maar vooral ook af en toe zo verrassend. Bijvoorbeeld de gin met currysmaak. We dronken heerlijke bijpassende wijnen en voelden ons in alle opzichten verwend en vertroeteld door het personeel.
We hadden en kregen alle tijd om goed te genieten.
Het is niet goedkoop, maar als de kwaliteit zo goed is, geef ik hier erg graag mijn geld aan uit.

Gegeten op 6 april 2015

Giorgio12

Tot ons genoegen zijn wij een ervaring rijker met betrekking tot het aanbod van culinair Rotterdam.
Na een ellenlange tijd van uitstel is het ons gelukt hier te mogen dineren.
Wij gaan gegarandeerd terug komen en zullen het voort zeggen dat Fred de plek bij uitstek is voor een klassiek maar desalniettemin vlotte culinaire verijking voor de liefhebber.

Gegeten op 24 april 2015

Diana-Klarenbeek

Via online reservering

Het was in 1 woord WAANZINNIG! Vanaf het moment dat je voor de deur staat, tot aan het moment dat je weer weggaat wordt je als een echte "gast" behandeld. Het personeel is zeer attent, vriendelijk en familiair zonder hun professionaliteit te verliezen, de entourage helemaal leuk en het eten voortreffelijk. Op zaterdag en zondag kun je gebruik maken van de Valet Parking Service (€ 10,00) wat super is. Wij hadden het al eerder genoemde 5 gangen menu wat een mooie weerspiegeling is van wat er op de kaart staat. Wijnarrangement klopte prima en voor kaasliefhebbers.... hoe maak je een keuze uit 65 soorten???? Absoluut voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 4 mei 2015

verzamol

Via online reservering

Wij hebben weer genoten van ons diner bij Fred! Niet dat we er elke week komen, gemiddeld 1 x per jaar en dan is het wel heel bijzonder en feestelijk. Dat begint al bij de amuses bij binnenkomst, die er prachtig uitzien en heel goed smaken. Van prachtig opgediende gamba tot dessert (wij deelden 1 kaasplankje, opgenaakt met kaas uit de rijdende kaasvitrine en 1 zoet dessert) hebben we genoten van de kleuren, geuren en bovenal de smaak van de gerechten. De stukjes meloen, bijvoorbeeld, bij de gamba smaakten zo lekker!! Zo intens fris heeft meloen me nog niet eerder gesmaakt.....Kortom: we kijken als naaste buren van Fred alweer uit naar ons diner van volgend jaar!

Gegeten op 6 mei 2015

alise

Via online reservering

Eten bij de buurman was zoals altijd G E W E L D I G. Altijd verrassende smaak combinaties die mijn smaakpapillen doen verwennen. Helaas nooit een 'gaatje' voor de koffie met friandises vers uit de oven of de geweldig (stinkende) kaaswagen.

Gegeten op 6 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over Fred in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Fred. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.