Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Fred in Rotterdam - 1

• Decor

• In behandeling

Gegeten op 19 augustus 2014

kruidt

De ontvangst was wat onhandig. Er stond een student die ons valet (en betaald) parking aanbood, terwijl een paar meter verder gratis parkeerplaatsen beschikbaar waren. Die paar meter konden we wel lopen. De ontvangst was Rotterdams, direct en zelfverzekerd. De bediening heeft echt een attitude. Dat moet de keuken dat nog wel even waarmaken.

En daar kunnen we kort over zijn. De gerechten en de wijn waren voortreffelijk. De tonijn met kerrie-ijs was een plaatje en qua smaak het hoogtepunt van de avond. De bijpassende Italiaanse chardonnay (Scaia) was super verrassend. Ook de andere gerechten waren voortreffelijk. Zelden zo lekker gegeten.

We waren deze avond aan de vroege kant. Wat je dan, ook in andere restaurants, ziet is dat de keuken en de bediening de tafels 'gelijk trekken'. Dat was ook bij Fred het geval. De laatste tafels startten ruim een uur later met de eerste gerechten. Die tijd hebben we met wachten meer dan goedgemaakt. Twee keer bijna een uur tussen de gerechten was teveel van het goede. Zelfs de bediening bij het serveren van het hoofdgerecht: het duurt even , maar dan heb je ook wat. Op zich klopte dat aan alle kanten, maar dat heb ik dan graag zonder het wachten

Hoewel de timing echt voor verbetering vatbaar was, komen we zeker terug. Het eten en de ambiance waren echt voortreffelijk.

Gegeten op 26 september 2014

jankoppe

Ik had van een collega gehoord dat hij zeer tevreden is over restaurant Fred.
Toen er dan ook een aanbieding kwam voor een all-in 6-gangen diner voor € 125 per persoon heb ik direct gereserveerd.
Mijn collega heeft niet overdreven, want alles was fantastisch! Het eten, de wijnen, de bediening en de ambiance zijn werkelijk fantastisch!
We werden hartelijk ontvangen door het personeel en naar onze plaats gebracht, waar we ons direct op ons gemak voelden. De sfeer is bijzonder prettig en de inrichting is precies wat wij van een 2-sterrren restaurant verwachtten, chique en toch informeel. Aan de gerechten was veel aandacht besteed, ze zagen er allemaal mooi uit en de smaak was bijzonder goed . De bijpassende wijnen waren voortreffelijk en mooi uitgebalanceerd.
Als er weer zo'n aanbieding komt dan zal ik daar zeker gebruik van maken en ik raad iedereen om een keer bij Fred te gaan eten!

Fam. Koppe

Gegeten op 26 september 2014

Tineke88

Werkelijk geweldig gegeten bij Fred tijdens de restaurant week. Een 4-gangen menu met 2 keer vis, 1x vlees en dessert. Vergeet de amuses, brood en wat dan nog meer niet, en je kon aan het eind van de avond geen pap meer zeggen. De wijn pasten geweldig bij het eten en toen mijn tafelgenoot een hap wilde nemen voor de wijn op tafel stond, werd hij in allerlei onderbroken omdat de wijn net zo belangrijk is als het eten. Leuke service, niet dat bekakte wat je eigenlijk verwacht bij een toprestaurant maar lekker Rotterdams. Wel elke keer de deur open houden als je naar het toilet ging. Het decor is niet geheel mijn smaak, maar je kijkt je ogen wel uit. De stoelen zaten goed, maar als je achteruit ging zitten tegen de leuning zat je net iets te ver van tafel af om nog met je tafelgenoot te kunnen praten op normale toon. Een geweldige ervaring in ieder geval dus ik begin vast met sparen voor de volgende keer.

Gegeten op 3 september 2014

pienelle

Super restaurant . Goed ontvangst heerlijk gegeten vooral de tonijn met kerrie ijs .zeer vriendelijk en bekwaam personeel kortom een heerlijke avond thanks x

Gegeten op 20 augustus 2014

witjesteef

Zakelijk gaan lunchen bij Fred in Rotterdam. Vooraf veel over gehoord en echt uitgekeken hier te gaan eten. Je verwacht toch ook meer van een restaurant met 2 sterren.
De verwachtingen werden helemaal waargemaakt. Prachtig gebalanceerde gerechten, zonder teveel scheikunde, wat in sommige restaurant de boventoon kan voeren. Steeds kon je de genoemde ingrediënten ook terugproeven en dat in een prachtig ingericht restaurant. Over smaak valt niet te twisten, maar als je dit niet goed vindt, weet ik het niet meer.
Geen kritiek ? Weinig, hooguit dat we tijdens de lunch door 4 verschillende mensen van de zwarte brigade werden bediend. Maar niet echt belangrijk.

Uiteraard geprijsd in lijn met niveau, maar zeer de moeite waard om voor te sparen.

Gegeten op 22 augustus 2014

paulatwigt

Vorige week met vrienden hier heerlijk gegeten. Alle gerechten waren van bijzonder hoog niveau, de soms kleine en soms grote twist van citrus maakte de avond een geheel.

Het personeel is bekwaam en zeer toegankelijk, geen stijf gedoe, gewoon Rotterdams. Wij hebben ervan genoten!

Fijn dat er rekening gehouden kon worden met zwangerschap, en hóe!

Wat ons betreft: absolute aanrader

Gegeten op 28 augustus 2014

arthurvanhoeysmith

Wat een TOP restaurant. Afgelopen vrijdagavond hebben wij hier met zijn tweeën lang gedineerd (uitgebreid menu).
Valet parking was super en veilig geregeld.
Bediening verdient een 10! Van stagiair tot sommelier: aardig, enthousiasmerend, leuk!
Het diner was voortreffelijk. Elk gerecht schitterend opgemaakt, elk hapje en combinatie over nagedacht. Elk gerecht heerlijk, het kaasplankje overtrof elke verwachting. Het wijnarrangement (en de champagne entree): fantastisch, nieuwe smaken, mooie achtergrond bij de wijnen.
De sfeer was ongedwongen chic. Gewoon, omdat je lekker wil eten in een mooie omgeving en van elkaar wil genieten. Met goede muziek, op de achtergrond.
Wij komen hier terug.
Grote complimenten aan Fred en zijn team!

Gegeten op 11 juli 2014

spritz

Wij hebben een heel leuke avond gehad bij Fred. Alle gerechten waren super. Als hoofdgerecht een zeer malse rib-eye gegeten. Alle gerechten waren fraai opgemaakt en de bediening was zeer attent. En alles in een sfeervolle omgeving.

Gegeten op 27 juni 2014

proever58

Bij Fred een paar weken terug ons voorgerecht gegeten gedurende de 4x010 weken. Het was ons eerste restaurant van de 4 en uiteindelijk ook absoluut de beste!
De mannen in de bediening zijn toppers. Niet te stijfjes, wat humor tussendoor maar toch super kwaliteit service. Wisten alles over de gerechtjes te vertellen, perfecte wijnen voor ons gekozen en weten waar ze mee bezig zijn. Moet ik wel weer eerlijk toegeven dat ik de 2 dames die aan het werk waren stukken minder representatief en geïnteresseerd waren. Had meer het idee dat ze er rondliepen "omdat ze moeten" en niet omdat ze zelf willen. Erg jammer!
Het eten kan ik erg kort over zijn: GE-WEL-DIG. Lekkere hapjes vooraf met een overheerlijke amuse. Het voorgerecht was hemels. De combinatie van coquile, hangop, sesam, truffel, parmezaan..... fantastisch. Zoals al eerder gezegd, dit was het beste restaurant voor ons tussen de 4 deelnemers (de Zwetheul, Parkheuvel en FG). Ik zou hier absoluut nog een keer terug komen, maar dan voor het volledige diner.

Gegeten op 3 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Fred in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Fred. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.