a TripAdvisor company

1. 9,3 10 1 148

2. 9,0

3. 8,7

Klassiek Rotterdam

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. De Rotterdamse uitdrukking is van toepassing op restaurant Fred. Eigenaar en chef-kok Fred Mustert combineert de no-nonsense instelling met zijn liefde voor de keuken. Het resultaat is een gemoedelijk restaurant met heerlijke klassieke Franse gerechten. Een Rotterdams feestje.

MvanLeyenhorst

Ik ben op de terugweg van mijn eerste keer FRED. Wat overheerst? De overheerlijke amuse van komkommer gelei en paling? Het werkelijk fantastische gerecht van coquille, Japanse kruiden en buikspek (hoewel mss iets te weinig buikspek). De goed op elkaar afgestemde wijn-spijs combo's?

Of de wat mindere bediening (op blonde vrouw na)? Waar voor me uit werd geserveerd? De wijn geregeld op het tafelkleed terecht kwam en net iets te veel personeel uitstraalde alsof het hun 1e dag was. Of de wat saaie en stugge tartaar van baars? Of de wat kunstmatig aandoende nagerechten (ik ben sowieso moeilijk te porren voor lekkere toetjes maar toch....)?

Ik denk beiden. Ik kan een Tweesterrenzaak echter niet los zien van verwachte volmaakte perfectie. En zo bezien zijn er wat mij betreft te veel imperfecties bij FRED. Ondanks enkele sublieme gerechten..... Alles bij ellaar: heerlijk eten en idd een toptent! Reis ik hier nog eens voor om in de sfeer van Michelin? Ik denk het niet..

Gegeten op 21 juli 2016

Very_Delicious

Via online reservering

Het eten was voortreffelijk. Bijzondere, verassende en gedurfde smaakcombinaties. De bediening was super. Tafels werden goed in de gaten gehouden. Een team van vier personen die heel veel plezier samen en in hun werk hebben. Ook is er genoeg ruimte voor een gesprek en een grap.

Ik zeg op naar Fred. Je smaakpupillen zullen je bedanken voor de pret.

Gegeten op 18 juli 2016

CMaxalto

Het eten is zeer goed. Elke gerecht was wederom verrassend. We zijn er voor de 2e keer nu geweest en weer een hoogstaande kwaliteit en smaakcombinaties. Leuk team die goed met elkaar samenwerkt, echte Rotterdamse mentaliteit! We kwamen helaas pas later achter dat je ook a la carte kan bestellen. Het interieur is helaas echt niet onze smaak. Verder niks op aan te merken.

wilson100

Via online reservering

Een prettige ontvangst. relaxte stoelen.Fijne ambiance champagnebar iets overdone.
na het vermelden van het menu door de bediening onze aanpassingen aangegeven.(vegetarisch voor 1 person, een ander geen rauwe vis). Heerlijke smaken, mooie gerechten. Zeer uitgebreide kaasbar.

Gegeten op 13 juli 2016

henny-b

Via online reservering

Lunchen bij Fred was zeer aantrekkelijk. Mooie smaken, beginnend met een rijdend champagnebuffet. Alle gerechten mooi verzorgd. Heerlijke smaken. Bijpassend wijnarrangement voor bob was een waardevolle bijpassende smaaksensatie. Koffie met friandises was snoepen! Terugkomen een must!

Gegeten op 5 juli 2016

Mark_1978

Als we iets bijzonders te vieren hebben, gaan we naar Fred; we weten dan zeker dat het een feestje wordt. Ook deze keer was het weer geweldig. Mooie gerechten met heerlijke wijnen geserveerd door fantastisch personeel. We gaan snel weer.

Gegeten op 17 juni 2016

Hobbykok71

Mooie twee sterrenzaak met goede bediening, professioneel en adequaat. We namen 4 gangen en kregen mooie amuses geserveerd. De gerechten zijn zeer mooi opgemaakt en we concludeerden dat het wel een redelijk klassieke keuken is maar toch met een vlotte twist. Natuurlijk betaal je ook voor deze kwaliteit, maar eerlijk is eerlijk we hadden een mooie avond.

Gegeten op 10 juni 2016

peter800

Inmiddels 2x bij Fred gegeten. Beide keren een echte super ervaring! Het eten, drinken, van begin tot eind is het helemaal top!
De rijdende kaas-bar moet je ook zeker niet aan je voorbij laten gaan. De lekkerste kazen helemaal op maat voor jou uitgezocht. En als je dan denkt dat je alles gehad hebt, krijg je bij de koffie nog de lekkerste madeleine koekjes die je ooit gegeten hebt.
De bediening doet het ook echt heel leuk. Ze verstaan hun vak, maar weten bovendien precies hoe ze hun gasten kunnen vermaken en in de watten kunnen leggen.
Wij komen hier zeker weer terug!

Gegeten op 23 april 2016

Kaatje_L

Qua service precies wat je mag verwachten van een sterrenrestaurant: ontvangst was goed, tafelbegeleiding prima en bediening attent zonder nadrukkelijk aanwezig te zijn. Personeel lijkt echt van hun werk te houden, wat een prettige en gastvrije indruk geeft. De sommelier was enthousiast; hij doet het zo leuk, dat m'n wijntje al lekker klonk, voordat ik ervan dronk.

Het art deco interieur is iets waar je van moet houden. Hoewel het niet mijn persoonlijke smaak is, vind ik het wel mooi uitgevoerd. Het maakt het restaurant ook bijzonder, omdat je het niet vaak ziet. Iets wat iedereen mooi vindt, kom je namelijk vaker tegen.

We genoten van een vier-gangendiner van restaurantweek. Er waren echter zoveel amuses (4) dat het makkelijk als 6-gangen aanvoelde.
Alles was lekker en goed. Het aspergeseizoen staat voor de deur en we hadden de primeur en kregen dit in ons menu. Prachtig geserveerd met een tartaar van tonijn . Als tussengerecht de signature kreeft op. Met een prachtig eetbaar dekseltje. Hoofdgerecht was perfect gegaard stukje rund en ter afsluiting dessert van rood fruit. Ik vond het wel lekker, maar rood fruit kan mij nooit echt boeien. Icm het overvloedige menu liet ik wat staan.
Alles is gewoon goed verzorgd. Kaastafel en friandisewagen maken indruk.
Ik zou Fred zeker aanbevelen, maar nét niet genoeg verrassingen om in m'n persoonlijke top 3 te komen. Fred gebruikt relatief veel schuim. Je moet er van houden. Een vriendin zei dat ik echt een keer regulier moet gaan, niet met restaurantweek.

De rekening voor 2 personen was €270.

Leuk restaurant voor een bijzondere gelegenheid en als je in Rotterdam woont moet je er echt een keer geweest zijn. (Ook als je ervoor moet sparen is dit het zeker waard)

Gegeten op 4 april 2016

CaVanS

Hier op een zaterdagmiddag geluncht. Het was een speciale middag omdat er wijnen van Weegmuller in Duitsland werden geschonken om ze bekender te maken bij het publiek. Over het eten kan ik kort zijn: elke gang (4), inclusief de amuse was absoluut top. Geweldig mooi om naar te kijken, nog beter om te eten en alle details en bereidingen waren perfect. De zwarte brigade was uitstekend zoals altijd hier, kortom het was een heerlijke middag.

Gegeten op 23 april 2016

Schrijf zelf een recensie over Fred in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Fred. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.