a TripAdvisor company

foto's van Fred in Rotterdam - 1 foto's van Fred in Rotterdam - 2 foto's van Fred in Rotterdam - 3 foto's van Fred in Rotterdam - 4 foto's van Fred in Rotterdam - 5

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 212 01 10

Klassiek Rotterdam

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. De Rotterdamse uitdrukking is van toepassing op restaurant Fred. Eigenaar en chef-kok Fred Mustert combineert de no-nonsense instelling met zijn liefde voor de keuken. Het resultaat is een gemoedelijk restaurant met heerlijke klassieke Franse gerechten. Een Rotterdams feestje.

dvlammeren

Via online reservering

De IENS DinerDagen waren voor ons de aanleiding om weer eens bij Fred te gaan eten. En het menu was weer prima, zeker de eerste drie gangen, Fred’s sterren waardig. Wij kregen schilderijtjes op het bord, met allemaal lekkere dingetjes bij elkaar, veel verschillende smaken die toch uitstekend combineerden met elkaar. Wij namen bubbels vooraf, een wijnarrangement en water erbij en koffie met friandises na. De bediening was zoals altijd correct en wat afstandelijk. De uitgebreide uitleg bij de wijnen was leuk, de wijnen waren passend en best goed, maar niet echt bijzonder, en er werd niet bijgeschonken. Daarom waren we verbaasd over de rekening, waar forse prijzen voor de drank op stonden. Die moesten kennelijk compenseren voor de aantrekkelijke prijs van het IENS-menu. Het totaalbedrag was meer (!) dan Fred normaal rekent voor dit geheel in zijn Kadobox. Fred kookt goed, maar dit geeft toch een nare bijsmaak, jammer.

Gegeten op 5 mei 2015

Jade23

Eigenlijk zijn wij best kritische eters. Maar deze middag overtrof al onze verwachtingen: wat een geweldige belevenis!
We waren met vrienden, die Fred ook nog niet kenden en hebben ons laten verrassen met een 8-gangen menu. Na een aantal heerlijke amuses volgden in een natuurlijk tempo de meest bijzondere gerechten: verfijnd in smaak, prachtig in de manier waarop ze waren opgediend, maar vooral ook af en toe zo verrassend. Bijvoorbeeld de gin met currysmaak. We dronken heerlijke bijpassende wijnen en voelden ons in alle opzichten verwend en vertroeteld door het personeel.
We hadden en kregen alle tijd om goed te genieten.
Het is niet goedkoop, maar als de kwaliteit zo goed is, geef ik hier erg graag mijn geld aan uit.

Gegeten op 6 april 2015

Giorgio12

Tot ons genoegen zijn wij een ervaring rijker met betrekking tot het aanbod van culinair Rotterdam.
Na een ellenlange tijd van uitstel is het ons gelukt hier te mogen dineren.
Wij gaan gegarandeerd terug komen en zullen het voort zeggen dat Fred de plek bij uitstek is voor een klassiek maar desalniettemin vlotte culinaire verijking voor de liefhebber.

Gegeten op 24 april 2015

Diana-Klarenbeek

Via online reservering

Het was in 1 woord WAANZINNIG! Vanaf het moment dat je voor de deur staat, tot aan het moment dat je weer weggaat wordt je als een echte "gast" behandeld. Het personeel is zeer attent, vriendelijk en familiair zonder hun professionaliteit te verliezen, de entourage helemaal leuk en het eten voortreffelijk. Op zaterdag en zondag kun je gebruik maken van de Valet Parking Service (€ 10,00) wat super is. Wij hadden het al eerder genoemde 5 gangen menu wat een mooie weerspiegeling is van wat er op de kaart staat. Wijnarrangement klopte prima en voor kaasliefhebbers.... hoe maak je een keuze uit 65 soorten???? Absoluut voor herhaling vatbaar.

verzamol

Via online reservering

Wij hebben weer genoten van ons diner bij Fred! Niet dat we er elke week komen, gemiddeld 1 x per jaar en dan is het wel heel bijzonder en feestelijk. Dat begint al bij de amuses bij binnenkomst, die er prachtig uitzien en heel goed smaken. Van prachtig opgediende gamba tot dessert (wij deelden 1 kaasplankje, opgenaakt met kaas uit de rijdende kaasvitrine en 1 zoet dessert) hebben we genoten van de kleuren, geuren en bovenal de smaak van de gerechten. De stukjes meloen, bijvoorbeeld, bij de gamba smaakten zo lekker!! Zo intens fris heeft meloen me nog niet eerder gesmaakt.....Kortom: we kijken als naaste buren van Fred alweer uit naar ons diner van volgend jaar!

Gegeten op 6 mei 2015

alise

Via online reservering

Eten bij de buurman was zoals altijd G E W E L D I G. Altijd verrassende smaak combinaties die mijn smaakpapillen doen verwennen. Helaas nooit een 'gaatje' voor de koffie met friandises vers uit de oven of de geweldig (stinkende) kaaswagen.

Gegeten op 6 mei 2015

Proever29020

Via online reservering

Wat een waanzinnige bediening! Het team is zo goed op elkaar ingespeeld en voelt de gasten zo goed aan, echt een voorbeeld voor andere gelegenheden. Dit is zoals een avondje uit eten bedoeld is, geweldig van begin tot eind!

Gegeten op 5 mei 2015

Decanter

Op 4 mei aangeschoven bij Fred om ons culinair te laten verwennen tijdens de iens dagen. De ambiance is werkelijk schitterend en je voelt je letterlijk welkom wanneer de deur voor je wordt opengehouden. De bediening is atent zonder al te vormelijk te zijn. We lieten ons door de chef verwennen, zoals de uitnodiging via iens a suggereerde. lekkere amuse, heerlijke langoustine als entree. Een tussengerechtje met steak tartare met lauwe mayonaise, kleine tegenvaller. De steak miste naar mijn mening ' bite'. Vervolgens weer een mooi stukje tarbot; correct. Hoofdgerecht kalfsvlees, fijn gegrild. De gerechten zien er werkelijk prachtig uit, maar soms is het iets teveel van het goede, teveel smaakjes tegelijk, waardoor de werkelijke aard van het stukje vis of vlees bjna wordt ' ondergesneeuwd' (naar mijn mening). Het nagerecht lieten we voorafgaan door de fameuze kaastafel van Fred. Absoluut een aanrader. Dit alles vergezeld van door de sommelier gekozen wijnen. 2 x Verrassend wit, een te voor de hand liggende rode Rioja helaas (te toegankelijk naar mijn smaak). De muscat bij het nagerecht was dan wel weer ee fijne wijn.
De bediening; een prachtige voorstelling, 2 sterren waardig! Niet in de laatste plaats ook vanwege de waardige subtiele stilte tijdens de dodenherdenking om 20:00 uur.

ilseboot3

Via online reservering

Heerlijk gegeten in ongedwongen Rotterdamse sferen. We hadden via seat me gereserveerd. Ze waren ervan uit gegaan dat we dus gebruik zouden maken van het aanbiedingsmenu (6 gangen alles incl voor 125 euro pp) in samenwerking met seat me. We keken dus raar op toen we geen kaart kregen en gelijk doorgingen met gang 1 en beiden een glas wijn. Achteraf niks aan de hand want het eten was heerlijk en niet duur in verhouding. Ze hebben netjes excuus gemaakt. Aanrader!

Gegeten op 28 april 2015

mark247

Je kan hele verhalen schrijven ... echter wat een geweldige avond! De sfeer, ambience, de inrichting maken het een genot om hier aan tafel te gaan. De bediening is uitmuntend. Timing, uitserveren, kennis van zaken allemaal overgoten met een dosis onvervalste humor! Heerlijk ;)
Vier uur later na binnenkomst waren wij verrijkt met zesgangen van prachtig bij elkaar passende gangen afgesloten met eigen gemaakte mini berliner bollen, madeleines en friandises.
Koffie en brandy erbij ... en bedankt voor deze avond!

Schrijf zelf een recensie over Fred in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Fred. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.