Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Heerlijckheyt Het Loo

2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 055 521 39 97
  2. www.heerlijckheyt.nl

SmulPapendrecht

De Heerlijkheyt is een restaurant dat een bepaalde rust uitstraalt terwijl de keukenbrigade hard werkt in de open keuken om de gerechten op tijd gereed te hebben. De werkzaamheden in de keuken storen niet en er wordt niet of nauwelijks gesproken, dat wijst op een goed ingewerkt team. Gerechten waren goed verzorgd en smaakvol. De 4 gasten van het gezelschap hadden gekozen voor de Hertencarpaccio met oude kaas, pijnboompitten en truffelmayonaise. Zag er keurig uit maar de smaak van van de carpaccio ging wat verloren onder het geweld van de pijnboompitten en de oude kaas. Ook de truffelmayonaise kwam hierdoor niet tot zijn recht maar over het algemeen een smakelijk voorgerecht. Als hoofd gerecht hadden 2 gasten gekozen voor het visgerecht uit het maandmenu, kabeljauw op twee manieren bereidt, kabeljauwrug gestoomd en als Kibbeling. Leuke en smaakvolle combinatie maar niet heel bijzonder, hierbij ook gerookte broccoli maar die kwam niet echt naar voren. Twee andere gasten namen de gekonfijte eendenbout met stampotje zuurkool en eigen jus. Op verzoek kregen we er ook de eendenborst bij waarvan er nog maar twee waren. Gerecht was prima, de eendenbout was keurig klaargemaakt en de eendenborst was precies goed gegaard. Het stampotje kwam echter minder uit te verf en leek meer op een aardappel puree. Was wel netjes opgemaakt. Als bijgerecht nog gekruide, gebakken krielaardappeltjes, wat wel een beetje traditioneel is, verder een bijzonder basic bakje sla, was ook een beetje weinig, maar we hadden op verzoek mogelijk meer kunnen krijgen. Als nagerecht kozen twee gasten voor de Dame Blanche en twee gasten het kaasplankje. Beide was prima in orde. Een gast koos voor en wijn arrangement. Keurige wijntjes, waarvan één glas wat kurk leek te hebben en dat werd onmiddellijk vervangen.
Al met al een een keurig restaurant met ingespeeld personeel. Bediening was onopvallend aanwezig. Gerechten zijn goed met leuke combinaties maar de smaken zijn niet altijd in balans of onduidelijk.

Gegeten op 13 december 2014

FALDAAN44

Prachtige locatie, mooie entourage. Bediening is adequaat, gepaste benadering en juiste timing. We hebben een 3 gangen menu genomen met als voorafje een wildzwijnsham gerookt met balkenbrij van wildzwijn (kaart), als hoofdgerecht gebakken tong (niet op de kaart) en als nagerecht crème bruleè van kaneel met hazelnootroomijs (kaart).
Alle 3 de gangen waren stuk voor stuk uitmuntend, mooi op smaak, goede porties en mooi gepresenteerd..!
Voldoende open wijnen aanwezig, welke prima pasten bij de geserveerde gerechten. Er werd netjes gevraagd of we een karaf water bij de wijn wilden hebben welke niet op de rekening stond. Dat zie je tegenwoordig niet veel meer.
Van te voren aangegeven dat we lekker de tijd wilde nemen en daar werd gehoor aan gegeven. Kortom, heerlijk getafeld; mede door de prima service en de smakelijke gerechten.
Balans van prijs-kwaliteit-presentatie-service dik in orde!
Het is een restaurant die wij zeker bij onze kennissen zullen aanbevelen.
Je begrijpt wij hadden een top-avond.

Gegeten op 7 november 2014

jeroen230

31 oktober uitstekend gegeten in de Heerlijckheyt. Ravioli met kalfssuccade als voorgerecht, hoofdgerecht ree, gestoofd, met peertje. Goede wijn erbij. Super. Kaasplankje na met een heerlijke port. Ligging mooi naast paleis t Loo. Bediening keurig.

Gegeten op 31 oktober 2014

TonnyM

Afgelopen donderdag met mijn dochter bij de Heerlijckheyt gegeten. Het was boven verwachting. Mijn dochter die 6,5 maand zwanger is had geen zin in vlees of vis, had een ruime keuze aan vegetarische gerechten en ik zelf koos voor drie bereidingen van kalf. Vooral de kalfszwezerik was bijzonder goed, zelden zo lekker krokant gebakken zwezerik gehad.
Ik kom snel weer terug om meer van de kaart te kunnen proeven. Een mooi linnen tafellaken of loper zou bij zo'n top restaurant niet misstaan.

Gegeten op 16 oktober 2014

SophieNY

Afgelopen zaterdag aten we ivm verjaardag met z,n vieren bij u.Zelden zijn wij zo teleurgesteld. Start: 2 maand menu botervis geserveerd op een wit bord.We achten aanvankelijk dat er iets mis was. Na zoeken vonden we een paar plakjes. 2x Coquiiles die onvoldoende gebakken waren. Hoodfgerecht.3 x heek, slecht bereid en niet lekker, 1 x stoofschotel van ree. Zelden heb ik een ree gerecht zo slecht geserveerd gezien.Het leek op een h..... hoop in een wit bordje.met minimaal stukjes ree voor Euro 19,75!! .Uiteindelijk moest voor deze maaltijd met wat open wijn bijna Euro 200 betalen. Zelden heb ik me zo bed......... gevoeld. Mvg D.Evekink Herdenkingsplein 39c 6211 PZ Maastricht.

Gegeten op 11 oktober 2014

Ineke-53

We hebben heerlijk gegeven. Bij het driegangenmenu kon gekozen worden uit vlees of vis. Bediening was goed en vriendelijk. Een aanrader!

Gegeten op 1 oktober 2014

Paul_Marjon

Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen. De brigade serveerde de eerste drankjes vlot uit. Een plankje met een stukje brood, wat zout en enkele smeerseltjes kwamen vlot op tafel.
Binnen het maand menu gingen we voor de makreel, de asperges met lamsham en de parade van de kaart.
De makreel was veelbelovend. De asperges smaakten prima, de lamsham was echter verdroogd en de aardappeltjes waren zwartgeblakerd. Dat je zoiets op tafel durft te zetten. Mijn tafelgenoten hadden met hun menukeuze meer geluk.
Het dessert was een parade, alle smaken waren vertegenwoordigd. In de presentatie zat echter voor mij geen enkele muziek.
Al met al een tegenvaller.

Gegeten op 21 mei 2014

ton11

De ontvangst bij De Heerlijkckheyt was uitermate gastvrij en we voelden ons echt welkom. Vooraf een lekker broodplankje met olijven en tapenade. Dat beloofde veel voor het 3 gangen diner van de Iens Dinerdagen. We konden kiezen uit Kalfwang of Zalmcarpaccio. Mijn partner en ik kozen voor de zalm. Deze was op zich ok, mooi opgediend maar niet spectaculair. Voor het hoofdgerecht kozen we de kabeljauw op drie manieren bereidt. Een kabeljauwkroketje, als Kibbeling en een stukje gebakken kabeljauw. Smaak was er eigenlijk niet of nauwelijks. Flauw en vlak. Het nagerecht (ijssoep met slagroom) was mooi opgediend maar smaakje als kwam het uit een Tova flesje, veel te zoet en te chemisch.

Kortom, het zag er veel beter uit dan het smaakte.

Gegeten op 16 mei 2014

renske23

Samen met mijn moeder ben ik tijdens de Dinerdagen bij De Heerlijckheyt Het Loo in Apeldoorn wezen eten.
Bij ontvangst zijn wij uiterst vriendelijk ontvangen door de gast heer, die een prachtige tafel aan het raam voor ons had gereserveerd ( met uitzicht op het Loo).
Een drie gangen diner kost 25 euro, met bij elke gang een keuze uit twee verschillende gerechten( vis of vlees). vooraf werd er een vers brood mandje geserveerd en een heerlijke droge witte wijn ingeschonken. De gerechten werden met zorg en in prima porties op het bord gepresenteerd. De zorg van de gast heer en het overige personeel is uitstekend en zorgt dat je in totale ontspanning dineert. Uitstekend!

Gegeten op 15 mei 2014

Jolandas

Onberispelijke service van het personeel. Zeer attent en correct. Smaakvol eten. Ik vond het leuk dat we een kijkje in de keuken hadden vanaf onze plek. Er werd hard en netjes gewerkt. Bij binnenkomst was er kort verwarring omdat onze reservering niet bleek doorgekomen. Dit werd zeer netjes opgelost door het personeel. Het restaurant schenkt mooie wijnen.

Gegeten op 22 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over De Heerlijckheyt Het Loo in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over De Heerlijckheyt Het Loo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.