a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 055 521 39 97

Koninklijk genieten

Neem de tijd en geniet van mooie gerechten uit de Franse keuken en geweldige gastvrijheid. De aankleding is schitterend, dit voelt nou echt als een avondje uit.

mariekje78

Tijdens de Iens Diner Dagen bij De Heerlijckheyt gegeten. We hebben genoten van een zesgangen proeverij met aandacht voor presentatie en verfijnde maar ook spannende smaken. De ambiance en de gastvrijheid maken het af. Een leuke en vooral lekkere avond.

Gegeten op 1 mei 2015

joost168

Potverdorie wat heb ik hier toch weer heerlijk gegeten. Het eten is heerlijk, de borden zijn mooi opgemaakt en de verhoudingen zijn perfect. De sfeer in de open keuken oogt rustig en professioneel en de bediening is vriendelijk en heeft veel kennis over de gerechten en wijnen wat zich uit in een goede uitleg aan tafel over de gerechten en wijnen. Lang verhaal kort, een echte aanrader!

Gegeten op 19 april 2015

fijngegeten

Natuurlijk een prachtige wandeling gemaakt bij paleis 'Loo. En toen we langs de zijkant van het restaurant liepen kregen we naast keiharde muziek (house) ook de vieze aanblik te zien van koelingen en opslag. Ach jee wat een teleurstelling als je op zaterdag wilt eten en rokende koks ziet zitten in het restaurant (rookverbod), wat oubollig inrichting waar men plaats kan nemen. Nadat de asbakken bij de afwasafdeling werden verstopt bleek de bediening aller aardigst. We gingen af op de recensies maar dat ontpopte in een behoorlijk teleurstelling. Bij binnenkomst staan de extra versiersels je op te wachten, uitgebreide stickers op de deur. De keuken is open. Maar zoals gezegd hing de rooklucht om ons heen. Toch even wat beter de keuken in gekeken maar dan zie je dat de schone schijn bedriegt. Vieze kachel en vloer, evenals de afzuigkap die behoorlijk vergeelt van het vet ziet. Frituur ziet er schoon uit. Room en zuivel producten staan als kinderspel warm te worden op de werkbanken. Theedoeken die als een vies propje worden verstopt. Dat is behoorlijk jammer. Een bezoekje naar het toilet lijkt op het oog schoon. Echter alsmen de grond bekijkt ziet men de aangekoekte spetters. Een beetje chloor kom je een heel eind. De gastheren rennen rond om de perikelen van de keuken te verdoezelen. Die taak is de gastheren vertrouwd. Kundig vertellen ze de wijn arrangementen. Dat doen ze verbluffend. Helaas word dit vertroebeld als de doorgekookte pasta word geserveerd, en de borden niet schoon zijn. Een schone keuken heeft een opgeruimde en gedreven passionele kok. Ook de nagerechten staan mooi beschreven maar behoren niet tot serveer waardig. Tot onze spijt vonden wij het een dure avond. Als verwende eters willen wij culinaire passie voelen en vertederd worden van begin tot eind. De gastheren doen hun werk. De rest heeft u kunnen lezen.

Gegeten op 4 april 2015

Ootje60

Met zes mensen gegeten bij dit restaurant. We waren hier nog niet eerder geweest, dus lieten ons verrassen. Twee hadden er het verrassingsmenu, de anderen aten van de kaart. Het eten was in alle opzichten heerlijk, alles precies gaar zoals het hoort, mooi opgediend en genoeg tijd tussen de gangen door. Ook de drankjes pasten er bij en waren heerlijk. De bediening was heel vriendelijk en netjes. Er werd hard en met passie gewerkt in de keuken om ook alles op tijd en tegelijk aan tafel te brengen. Kortom, voor ons was dit een avond uit eten, zoals dat hoort. Hier gaan we zeker terug komen.

Gegeten op 21 maart 2015

AnnieBB

We aten met een groot gezelschap bij De Heerlijckheyt dus konden daarom kiezen uit een vastgesteld drie gangen menu. Gravad Lachs met opgeklopte room, gefrituurde kappertjes en biet: zalig!!!! En de tongrolletjes waren boterzacht en heel smaakvol. Wat ik altijd jammer vind is als er dan bij kwalitatief zeer goed eten bakjes friet en salade worden geserveerd! Zonde, totaal overbodige mismatch. Iets meer groente en koolhydraten verwerken in het gerecht is voldoende
De crêpe suzette viel tegen zeker in vergelijking met eerste twee zeer geslaagde gerechten. Slappe smakeloze pannenkoekjes met iets van sinaasappelsaus erover heen. Hiervoor moet de kok zich nog wat verdiepen in de Franse kookboeken om perfecte geflambeerde "Suzettes" op te dienen.
Bediening was zeer vriendelijk en vlot. Inrichting gezellig maar wel veel ruimte tussen geschakelde tafeltjes, waardoor lastig is met je tafelgenoten te communiceren.
Al met al een hele fijne beleving om hier te eten.

Gegeten op 28 januari 2015

SmulPapendrecht

De Heerlijkheyt is een restaurant dat een bepaalde rust uitstraalt terwijl de keukenbrigade hard werkt in de open keuken om de gerechten op tijd gereed te hebben. De werkzaamheden in de keuken storen niet en er wordt niet of nauwelijks gesproken, dat wijst op een goed ingewerkt team. Gerechten waren goed verzorgd en smaakvol. De 4 gasten van het gezelschap hadden gekozen voor de Hertencarpaccio met oude kaas, pijnboompitten en truffelmayonaise. Zag er keurig uit maar de smaak van van de carpaccio ging wat verloren onder het geweld van de pijnboompitten en de oude kaas. Ook de truffelmayonaise kwam hierdoor niet tot zijn recht maar over het algemeen een smakelijk voorgerecht. Als hoofd gerecht hadden 2 gasten gekozen voor het visgerecht uit het maandmenu, kabeljauw op twee manieren bereidt, kabeljauwrug gestoomd en als Kibbeling. Leuke en smaakvolle combinatie maar niet heel bijzonder, hierbij ook gerookte broccoli maar die kwam niet echt naar voren. Twee andere gasten namen de gekonfijte eendenbout met stampotje zuurkool en eigen jus. Op verzoek kregen we er ook de eendenborst bij waarvan er nog maar twee waren. Gerecht was prima, de eendenbout was keurig klaargemaakt en de eendenborst was precies goed gegaard. Het stampotje kwam echter minder uit te verf en leek meer op een aardappel puree. Was wel netjes opgemaakt. Als bijgerecht nog gekruide, gebakken krielaardappeltjes, wat wel een beetje traditioneel is, verder een bijzonder basic bakje sla, was ook een beetje weinig, maar we hadden op verzoek mogelijk meer kunnen krijgen. Als nagerecht kozen twee gasten voor de Dame Blanche en twee gasten het kaasplankje. Beide was prima in orde. Een gast koos voor en wijn arrangement. Keurige wijntjes, waarvan één glas wat kurk leek te hebben en dat werd onmiddellijk vervangen.
Al met al een een keurig restaurant met ingespeeld personeel. Bediening was onopvallend aanwezig. Gerechten zijn goed met leuke combinaties maar de smaken zijn niet altijd in balans of onduidelijk.

Gegeten op 13 december 2014

FALDAAN44

Prachtige locatie, mooie entourage. Bediening is adequaat, gepaste benadering en juiste timing. We hebben een 3 gangen menu genomen met als voorafje een wildzwijnsham gerookt met balkenbrij van wildzwijn (kaart), als hoofdgerecht gebakken tong (niet op de kaart) en als nagerecht crème bruleè van kaneel met hazelnootroomijs (kaart).
Alle 3 de gangen waren stuk voor stuk uitmuntend, mooi op smaak, goede porties en mooi gepresenteerd..!
Voldoende open wijnen aanwezig, welke prima pasten bij de geserveerde gerechten. Er werd netjes gevraagd of we een karaf water bij de wijn wilden hebben welke niet op de rekening stond. Dat zie je tegenwoordig niet veel meer.
Van te voren aangegeven dat we lekker de tijd wilde nemen en daar werd gehoor aan gegeven. Kortom, heerlijk getafeld; mede door de prima service en de smakelijke gerechten.
Balans van prijs-kwaliteit-presentatie-service dik in orde!
Het is een restaurant die wij zeker bij onze kennissen zullen aanbevelen.
Je begrijpt wij hadden een top-avond.

Gegeten op 7 november 2014

jeroen230

31 oktober uitstekend gegeten in de Heerlijckheyt. Ravioli met kalfssuccade als voorgerecht, hoofdgerecht ree, gestoofd, met peertje. Goede wijn erbij. Super. Kaasplankje na met een heerlijke port. Ligging mooi naast paleis t Loo. Bediening keurig.

Gegeten op 31 oktober 2014

TonnyM

Afgelopen donderdag met mijn dochter bij de Heerlijckheyt gegeten. Het was boven verwachting. Mijn dochter die 6,5 maand zwanger is had geen zin in vlees of vis, had een ruime keuze aan vegetarische gerechten en ik zelf koos voor drie bereidingen van kalf. Vooral de kalfszwezerik was bijzonder goed, zelden zo lekker krokant gebakken zwezerik gehad.
Ik kom snel weer terug om meer van de kaart te kunnen proeven. Een mooi linnen tafellaken of loper zou bij zo'n top restaurant niet misstaan.

Gegeten op 16 oktober 2014

SophieNY

Afgelopen zaterdag aten we ivm verjaardag met z,n vieren bij u.Zelden zijn wij zo teleurgesteld. Start: 2 maand menu botervis geserveerd op een wit bord.We achten aanvankelijk dat er iets mis was. Na zoeken vonden we een paar plakjes. 2x Coquiiles die onvoldoende gebakken waren. Hoodfgerecht.3 x heek, slecht bereid en niet lekker, 1 x stoofschotel van ree. Zelden heb ik een ree gerecht zo slecht geserveerd gezien.Het leek op een h..... hoop in een wit bordje.met minimaal stukjes ree voor Euro 19,75!! .Uiteindelijk moest voor deze maaltijd met wat open wijn bijna Euro 200 betalen. Zelden heb ik me zo bed......... gevoeld. Mvg D.Evekink Herdenkingsplein 39c 6211 PZ Maastricht.

Gegeten op 11 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over De Heerlijckheyt Het Loo in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over De Heerlijckheyt Het Loo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.