• foto's van Flinstering in Breda - 1

• 8.0

Flinstering doet mee!

Reserveer nu!

Warmte, passie en kwaliteit

Een spectaculaire zaak op de Grote Markt in Breda. Geniet van de zuivere smaken van de Frans-mediterrane keuken met een knipoog naar het moderne. Zin in lekker lang tafelen of wil je juist een snelle hap? Het kan hier allebei, je bent altijd van harte welkom.

adenerna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat wij naar Chasse-theater gingen en op de site van het theater vermeld werd dat indien je je kaartje toonde een huisapperatief van Flinsterering werd aangeboden, tijdens de restaurantweek hier met 4 personen gereserveerd. Hoewel aangenomen dat dan de Chassé-actie niet zou gelden, bij binnenkomst gemeld dat we ook naar Chassé gingen en tot onze verrassing 4 heerlijke cocktails van het huis kregen. Voor de restraurantweek was zelfs een keuzemenu ( voor- en nagerecht) met een prima hoofdgerecht. Omdat één persoon geen vlees kon verdragen, werd een prima alternatief in vis geboden en zelfs indien anderen dit ook wilden, was dat geen enkel probleem. Erg attent detail: één gast was allergisch voor varkensvlees en de amuse was proscutto-ham met schuim. Zij gaf dat aan haar echtgenoot,
De ober had dit echter gezien en bracht ongevraagd een heerlijk stukje verse tonijnfilet. Klasse !
Het eten was werkelijk heerlijk, verfijnd van opmaak en smaak. begeleidende wijn per glas te bestellen en als extra i.p.v. de aanbevolen iets simpelere wijn werd een St.Emillion voor een redelijke prijs per glas aangeboden.
Al met al een uitstekende ervaring en op tijd voor de voorstelling in Chassé

Gegeten op 14 maart 2014

amateurproever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik was met mijn vrouw een nachtje in Breda en zijn op aanbeveling van een van onze kinderen bij Flistering gaan eten.
Omdat het toevallig ook de Restaurantweek was, hebben voor het standaard restaurantweekmenu, aangevuld met een extra 4e gang (risotto me kreeftensaus en coquilles) met bijpassende wijnen gekozen.
We hebben heerlijk gegeten met spannende combinaties, waarbij elk gerecht er even verzorgd uitzag. De bediening was niet alleen erg vriendelijk en enthousiast, maar vooral ook goed getimed.
Kortom een aanrader! Als we weer in Breda zijn, komen we uiteraard terug.

Gegeten op 13 maart 2014

SanderGerits
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdagavond bij flinstering gegeten,
we kozen het 4 gangen menu met bijpassende wijnen ,
vooraf tonijn met verschillende bietjes en eendelever.
(1 van mijn tafelgenoten wou geen orgaanvlees en kreeg wat kingkrab ipv )
als tussengerecht coquille , gepresenteerd in de schelp met wat zachte
garnituurtjes en schuim van hollandaise , erg lekker !
hoofdgerecht kregen we een gegrild stukje tarbot met pikante bospeen
orgineel gerecht en net als het chocolade taartje wat daarop volgde
heerlijk van smaak
de wijnen waren overigens een uitstekende match met de gerechten
wij komen zeker snel terug bij Flinstering

Gegeten op 25 januari 2014

eeffie34
  • Recensies in de laatste twee jaar

met hoge verwachtingen gingen we eten bij Flinstering. We waren er om 18 uur, omdat we nog naar de film zouden gaan om 21 uur. Nu zou je denken dat dat wel mogelijk is. Na een prima huis aperitief beiden gekozen voor het Grote Markt menu. Als voorgerecht tartaar van tonijn, lekker maar minimale portie tonijn en te veel sla, niet in verhouding. Als hoofdgerecht rogvleugel, lekker en een mooie portie. Inmiddels al 2x de ober moeten aanspreken om wat te drinken te krijgen. Borden van het hoofdgerecht werden uitgehaald om 19:45...ruim op tijd dachten wij dus. Een half uur later zijn we eens gaan vragen waar ons dessert bleef, een bordje kaas en een kastanjemousse zou toch niet zo lang moeten duren. In eerste instantie kregen we geen response. Uiteindelijk op de bar afgestapt en het daar nogmaals gevraagd. We kregen te horen dat het nagevraagd zou worden bij de keuken. Dan lijkt het mij dat je terug komt bij de tafel om te melden hoe en wat. Uiteindelijk kregen we om 20:35 dus 50 minuten later(!!!) ons dessert. Toen we aan de serveerster vroegen hoe het mogelijk was dat dit zo lang moest duren, werd het weg gelachen en kwam een slechte toelichting dat er iets fout gegaan was met het bonnetje. Geen beleefde excuses, deze jonge serveerster wist duidelijk niet hoe je met klachten om moet gaan. We hebben direct de rekening gevraagd en in alle haast ons dessert moeten op eten (ook heel fijn, bij een kaasplateau waar overigens bij uit serveren ook niet gevraagd werd of er iets bij ingeschonken kon worden). Het dessert viel tegen, de kastanjemousse was veel te zoet en bij de kazen wist de serveerster niet eens te vertellen welke kaas typen het waren.

Nadat we de desserts op gegeten hadden, zijn we maar opgestaan en hebben ons bij de bar gemeld om alsnog de rekening te krijgen. En dat terwijl het restaurant half leeg was. In tijden niet zo slechte service mee gemaakt.

Gegeten op 10 januari 2014

amajou2
  • Recensies in de laatste twee jaar

na een overnachting in breda , even tanken voor dat wij weg gaan,luncht. Ontzettend lekker brood, echt heerlijk, verrukkelijk beleg, in ons geval buffel mozzarella en tonijnsalade. Vlotte bediening. Het is een beetje duurder, maar het heeft iets extra's!!

Gegeten op 8 juli 2013

David74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vrienden gaan eten. Na het ontvangst duurde het lang voor wij uberhaupt een drankje konden bestellen. Na 3 kwartier maar zelf om de kaart gevraagd....deze bleken allemaal in gebruik maar 5 minuten later toch 4 exemplaren ontvangen. Wat betreft het menu, 3x vis, 1x vlees ( een van ons lust geen vis) verbolgens werden wij verrast met een vis amuse. Daar een van ons geen vis lust, zou er een nieuwe amuse komen...maar na een kwartier kwam ons gerecht..men was de amuse vergeten. Als hoofdgerecht 3x rog, maar bij 2 bleek deze nog voor de helft rauw...na melding gingen deze terug naar de keuken met als gevolg dat wij in niet gezellig met z'n vieren konden eten...duurde toch weer 10 minuten voordat het retour kwam. Bij het afruimen miste ik de vraag " was alles naar wens" maar helaas. Na het toetje hadden wij graag nog iets gedronken maar men leek ons vergeten..na een half uur dan maar de rekening laten aanrukken. Helaas, voor mij niet voor herhaling vatbaar

Gegeten op 14 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Een leuke kaart met leuke gerechten. Alleen bediening zou wat vriendelijker mogen zijn. Steeds anderen die aan tafel kwamen vonden wij onprettig.

Gegeten op 20 november 2013

s-de-bie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke avond gehad bij Flinstering. Echt super lekker gegeten en de bediening was erg vriendelijk en goedgehumeurd. Dit is wel anders bij de meeste restaurants! Er hing een hele fijne sfeer. Het was ons eerste bezoek maar ons zie je er zeker terug.

Gegeten op 15 november 2013

Dieke1990
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, 4 gangen a la carte. Vooraf een bombe van ossenhaas met zwezerik en lever, echt heerlijk en precies goed qua grootte. Als tussen gerecht een soort kleinere variant van pata negra, heerlijk. En als hoofdgerecht rogvleugel, super met allemaal lekkere smaakjes erbij. Als dessert gekozen voor een kaasplankje en ook die was heerlijk met een heerlijke verassende dessertwijn daarbij. In het begin was de ober wat drankjes vergeten maar dat is de rest van de avond meer dan goed gemaakt! top restaurant en zeker een aanrader

Gegeten op 25 oktober 2013

Froukje12
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zaterdagavond hier gegeten, gezien de prijzen van de gerechten waren onze verwachtingen hoog. Dat viel enigzins tegen! Bediening was vriendelijk maar we kregen wel 5 verschillende aan tafel. Een medewerkster ging zelf uitgebreid aan de bar zitten, terwijl de gasten zitten te wachten op hun gerecht. Komt niet professioneel over. Voor- en hoofdgerecht waren aardig, prijs kwaliteit niet in orde. Ik had een vega hoofdgerecht, was pasta werd me verteld maar bleek een oosterse mie met tomatensaus.. ietwat vreemde combi. Na het dessert, waarbij het ijs al bijna van het bord dreef toen we het opgediend kregen, een Italiaanse koffie besteld en nog een dessertwijn. De wijn en chocolaatjes kwam maar de koffie pas na 20 minuten.. Wijn was goed, maar vrij duur. Kortom leuk restaurant, maar gezien de prijzen zouden ze een toprestaurant moeten zijn en dat kunnen ze niet waarmaken. Wij waren € 170 euro kwijt voor 2 personen en voor dat geld mag je heel wat meer verwachten dan deze middelmatigheid!

Gegeten op 1 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Flinstering in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Flinstering. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!