a TripAdvisor company

foto's van Kediri in Almere - 1 foto's van Kediri in Almere - 2 foto's van Kediri in Almere - 3 foto's van Kediri in Almere - 4 foto's van Kediri in Almere - 5 foto's van Kediri in Almere - 6

Kediri

4. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 036 534 39 10
  2. www.kediri.com

Indonesische smaakhorizon

Het Tempo doeloe-paradijs van Almere. Bij het knusse Kediri geniet je niet alleen van het gouden oude, maar ontdek je ook moderne en creatieve Indische gerechten. Verkennen en ontdekken van smaken is het belangrijkste. Het Indonesische restaurant verbreedt je smaakhorizon.

moz

Kediri stond al een tijdje op onze lijst, het werd nu tijd dat we een bezoek brachten. Onze vlees was letterlijk hard en pittig. De smaken zijn vlak en niet aangenaam. De service is afstandelijk. Helaas geen leuke ervaring.

Gegeten op 16 april 2015

Joossie123

We hadden ons al heel lang verheugd op een bezoekje aan Kediri maar uiteindelijk werd het een rommelig avondje. Het begon er al mee dat de hele stad was omgebouwd tot vrijmarkt maar gelukkig was het Belfort nog rommelvrij. Eenmaal binnen zagen we niemand van de bediening en viel het ons op dat vrijwel niemand aan het eten was… Vreemd. Uiteindelijk aan tafel werden we een kwartiertje later verzocht om te verkassen omdat de tafel “gereserveerd” zou zijn… Vreemd. Later werden gasten weggestuurd omdat het "vol" was...
De menukaart was een boekwerk met een keur aan heerlijkheden dus het viel niet mee om iets te kiezen. Nu weten we dat een “Rijsttafel” een Hollandse uitvinding is dus dat dat eigenlijk niet echt Indisch is maar als uitzondering kozen we uiteindelijk toch voor de Kediri Rijsttafel. Na enige tijd kregen we een schaaltje kroepoek met wat zoetzure groente en vrijwel direct daarna de verschillende gerechten. Op het menu stond aangegeven dat je het best met de minst hete gerechten kunt beginnen dus dat deden we. De kip in groene saus was heerlijk en zo ook de groente in kokos, verder was de rendang heerlijk gekruid. De hete gerechten zoals groente en garnalen aten we als laatste en dat was maar goed ook want ze waren flink “pedis”.
Al met al lekker gegeten maar niet meer dan dat waarbij de bediening wat ons betreft wel wat vlotter had gekund.

Gegeten op 26 april 2015

derk69

Vandaag besloot ik naar Kediri te gaan om mijn zoektocht naar het beste Indonesische eten voort te zetten. Ik had verwacht dat ik zou kunnen kiezen uit tal van gerechten uit een vitrine maar het bleek een restaurant te zijn. Volgens de vriendelijke dame was het concept al zo'n 2 jaar gewijzigd. De internetsite is wat dat betreft niet duidelijk. Ik kon wel eten meenemen en kreeg de menukaart om een keuze te maken. Er werd mij nog verteld dat bepaalde gerechten niet besteld konden worden, zoals de lamsrack en visrijsttafel. Ik besloot een nasi rames speciaal en een nasi kuning speciaal te nemen (helaas geen keuze in groente-en vleesgerechten), aangevuld met een sate ayam en 2 sayoers. Aangezien ik toch moest wachten kon ik mooi het interieur aanschouwen. Vooral de stroken met verschillende stoffen aan de muur geven een bijzondere uitstraling. Thuis begon ik met de sate. Sappig en mals, duidelijk van kippendijen. Tsja, toen de rames. De verhouding vlees en groente klopt niet. Bovendien was het vlees vet en taai. De sayoers waren ok maar niet heel bijzonder. Voor lekker eten betaal ik graag maar EUR 14,45 voor zo'n rames en EUR 4,50 voor een sayoer (200 gr incl het vocht) voor deze kwaliteit is echt te veel. Ik kan weer een adres wegstrepen waar ik in ieder geval niet naartoe hoef te gaan. (NB 5 voor service vanwege de beschikbaarheid en keuze van gerechten)

Gegeten op 26 april 2015

annegien2

Voor t eerst bij kediri geweest maar ik vond het tegen vallen. De saté vooraf was erg goed maar het hoofdgerecht viel tegen. Taai vlees en erg pittig terwijl op de kaart stond dat het niet erg pittig zou zijn. Ei was prima, kip ook.

Gegeten op 8 april 2015

robin25

Reeds een aantal keer hier gegeten, geschikt voor zowel een snelle (afhaal) maaltijd als voor een gezellige avond tafelen. Prijzen zijn zeer scherp en de gerechten smaken heel goed. Misschien tikkeltje anders dan de traditionele eethuizen maar zeker niet minder!

Nog een groot pluspunt, de bediening is uitstekend! Het zal je aan niets ontbreken.

Gegeten op 14 maart 2015

Carlop

Gisteravond (12032015) gaan eten bij Kediri, ontvangst was zeer vriendelijk door een aardig meisje,
Wij hebben de rijsttafel Kediri gekozen, voordat deze kwam eerst lekker Sota Ayam gegeten, deze smaakte heel lekker, dus wij benieuwd wat de Rijsttafel ons zou brengen, nou die bracht ons heerlijke smaken, Rendang(best pittig, maar niet voor mijn tafelgenoot), kip was heerlijk, groente ook... kortom zeer geslaagd. Ook de jongen die ons bediende was zeer vriendelijk.
Als nagerecht hebben wij de IJskoffie genomen. Ook die was voortreffelijk.

Kediri is zeer zeker een aanrader, wij gaan hier zeker nog terugkomen.

Gegeten op 12 maart 2015

JohanVoog

Rijsttafel Lontong en Belfort genoten. € 19,50 pp. Pangsit vooraf; goed van smaak, goed heet, iets vet maar heerlijk. Tahoe, Sajoer, Gado-gado, sate, telor, lontong, mooie witte rijst met gebakken uitjes, allemaal heel lekker van smaak. De Tjendl is ook weergaloos. Een paar aandachtspunten om de zaak naar een hoger plan te krijgen: 1. Rendang mag pittig, maar jongens: zoooo pedis hoeft het echt niet hoor! Zonde van de mooie kruiden die worden gebruikt. Bediening zou het doorgeven aan kok. 2. Gerechten zijn vrij snel koud door gebrek aan rechauds. Mensen blijven hierdoor niet lekker natafelen, nazitten. Men wordt bijna gedwongen om na een uur weer op te krassen. Als dit onderdeel van het concept is; gewoon melden hoor! 3. Bier hoort een kraag te hebben...of niet; bij het serveren van twee bier waarvan het glas van de ene halfvol is door de schuimkraag en de ander geheel gevuld, is dat een beetje gek. Het is aan de kwaliteit van de serveerder om daar iets aan te doen als daarop wordt gewezen, hetgeen niet gebeurde.

Mijn derde Kediri ervaring noopt me te zeggen dat je hier voor een kruidige, vlugge hap gaat; niet om lekker lang te tafelen.

Gegeten op 7 maart 2015

setje1982

Met een gezelschap van 5 op een woensdagavond hier gegeten en het was een...aparte ervaring...De 5 voor het decor is niet omdat het er niet mooi uit zag, maar doordat het er verschrikkelijk koud was! Wij waren de enige in het restaurant, ondanks dat hebben we ruim een uur moeten wachten op ons eten en iedere keer de jongen die in de bediening stond uit de keuken moeten roepen voor een nieuw drankje, bediening was sowieso een beetje ongeïnteresseerd (bij het weggaan waren ze meer geïnteresseerd in het inpakken van een ophaalorder dan ons gedag zeggen...). De kroepoekjes kwamen 5 minuten voor het eten werd geserveerd pas op tafel, net op tijd, want we hadden honger! Het eten was, eerlijk is eerlijk, het wachten waard. De hoeveelheden vielen een beetje tegen, voor € 19,50,- p.p. maar was wel heel divers, goed bereid, hier en daar een beetje pittig, echt heerlijk!

Gegeten op 24 februari 2015

Restaurant - 5 maanden geleden

Onze excuses voor de tegenvaller, we zullen beter letten op deze jongen.
We hebben intussen het verwarmingsprobleem opgelost, thermostaat vloerverwarming.

Hans-1956

Kwaliteit eten is prima maar de porties (de rijsttafel) zijn geschikt voor een kleine tot gemiddelde eter. Gezegd moet worden dat de prijzen ook zeer acceptabel zijn dus een grote eter raad ik aan om een extra gerecht te nemen. Bediening is prima. Relatief weinig tafels dus in het weekend zal reserveren wel nodig zijn. Wij waren er op een woensdagavond en toen was er wel ruimte.
Er komt een volgende keer maar dan wel extra gerechten wat nu niet kon omdat we nog naar de schouwburg moesten.

Gegeten op 18 februari 2015

Roma1957

Vanavond voor het eerst gegeten bij Kediri. Echt geweldig restaurant en lekker eten voor een goede prijs. Ben je de biefstuk zat ga dan eens een lekkere Indische rijsttafel eten.

Gegeten op 7 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Kediri in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Kediri. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.