Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Kediri in Almere - 1

4. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 036 534 39 10
  2. www.kediri.com

woutwoltz

Eigenlijk is Kediri te goed voor Almere. Ingeklemd tussen een Griek en een Japanner en andere exotica zit dit toprestaurant op een enorm Italiaans aandoend futuristisch eetplein in Almere. Binnen is het klein en aan de benauwde kant; gelukkig konden wij buiten eten. Het was voortreffelijk en origineel. Ook in Den Haag, toch het tempo doeloeh paradijs, is er geen Indonesiër die Kediri kan verslaan qua versheid en originaliteit. Assinan, een soort gado gado heb ik nergens anders getroffen en zeker de Tsjoemie Tsjoemie niet : octopus in geurige kruidensaus. Aardige mensen, charmante bediening en eigenlijk te goedkoop voor wat zij bieden. In Den Haag en op een andere locatie zou Kediri een ster krijgen.

Gegeten op 18 september 2014

awester

Zelden in zo'n goed Indonesisch restaurant gegeten. Uitstekende gerechten van zowel de klassieke als de moderne Indonesische keuken. Het eten is heerlijk en puur van smaak, duidelijk met veel liefde bereid. Geen negatief puntje te ontdekken, echt top! Ook met de bediening is niets mis, uitermate vriendelijk en attent. Minpunt is de inrichting. Drukke wanden en verdere inrichting, grote tv (?), aquarium, et cetera. Dat het restaurant klein is, is niet erg, maar prop het visueel niet vol. Ook zijn er te veel tafels voor deze kleine ruimte en ze staan zo dicht op elkaar dat er geen enkele privacy is. We komen hier zeker terug, maar dan wel op een incouranter, rustiger tijdstip.

Gegeten op 23 augustus 2014

NancyEdmay

Wij hebben hier met onze kinderen en kleinkinderen gegeten. Wij hadden nasi kuning en bihoen goreng. Het eten was heerlijk en de bediening was goed. En het overgebleven eten werd ingepakt zodat wij de volgende nog heerlijk hebben kunnen nagenieten.
Wij willen de kok extra bedanken en tot de volgende keer.
Namens de kleinkinderen bedankt voor de lekkere tjendol!

Gegeten op 16 augustus 2014

bandung14

We waren vaak van plan geweest om dit restaurant te bezoeken. Johannes van Dam had al eens lovend geschreven over de heerlijke Indonesische gerechten. Hij heeft geen woord te veel gezegd. Wij hebben genoten van een heerlijke rijsttafel. Authentieke smaak en geur, mooi opgemaakt, het was perfect. De peteh-bonen, die zie je niet vaak in restaurants, maar dit ingrediënt is wel typisch Indisch en Indonesisch. De bediening was snel en informeerde goed over de gerechten. De kok/eigenaar John kwam kijken of het ons had gesmaakt. Een prettige gastheer.

Gegeten op 1 juni 2014

ACM030

Wanneer wij echt authentiek Indonesisch willen eten, gaan we naar Kediri.
Het restaurant is niet al te groot, maar compenseert dit door de grootsheid van het eten. Je proeft hier direct de lieve voor het oosters eten. De bediening is erg service gericht en wil heel graag alle verschillende gerechten toelichten.
Het kan wel eens gebeuren dat een bepaald gerecht van een rijsttafel niet meer voorradig (alles wordt hier in kleinere hoeveelheden met zorg bereid) dan krijg men zonder mankeren een vervangend gerecht geserveerd.
Mijn vrouw en ik hebben hier genoten van een rijsttafel met allerlei verschillende visgerechten. Heerlijk pittige reuzengarnalen, prachtig gegaarde dorade etc etc. Het is genieten van het feit dat werkelijk ieder gerecht zijn eigen karakteristieke smaak heeft; zelfs als het heel pittig is, blijf je de verschillende smaken proeven. Het is niet 'doodgeslagen' door de sambal.
Kortom, wil je een Indonesische maaltijd die ver boven het gemiddelde niveau uitstijgt, dan moet je Kediri echt proberen!

Gegeten op 18 mei 2014

MarcoLInda

Vandaag met mijn vrouw hier gegeten omdat we eens wat anders wilden eten. En deze keuze is ons zeer goed bevallen. Wat hebben wij heerlijk gegeten aldaar. Ik kan enkel en alleen maar lovende woorden uitspreken. Het eten is heerlijk, de bediening is uiterst vriendelijk en behulpzaam. We hebben in vele restaurants gegeten (niet de geringste) maar in dit restaurant werden we weer er aan herinnerd hoe bediening behoord te zijn.

Wij gaan hier zeker terugkomen aangezien we nog vele gerechten aldaar te proberen hebben!

Gegeten op 12 april 2014

sanne25

Het eten is top! De bediening zeer oplettend en vriendelijk. Het restaurant is klein maar daardoor des te gezelliger, het gevoel alsof je in een huiskamer zit. Relatief lage prijzen. De rijsttafels zijn zeker een aanrader als je gezellig wilt dineren. Het enige wat ik mistte was atjar en kroepoek bij de rijsttafel. Kom hier zeker nog een keer.

Gegeten op 1 februari 2014

Lique25

Gisterenavond héérlijk gegeten bij Kediri! Bij reservering gevraagd of er mogelijkheden zijn om koolhydraatarm te eten en dat was mogelijk. Bij het overhandigen van de kaart gisteren bleek dat hij in de agenda bij mijn reservering al wat menuopties had genoteerd, wat attent! Ik kom hier zeker nog een keer terug want zowel het eten als bediening was een zéér aangename ervaring.

Gegeten op 15 februari 2014

Rutger_T

Heerlijk gegeten bij dit Indonesisch restaurant in Almere. Rijsttafel Kediri met heerlijk gerechten, van mild tot pittig. Bediening attent en niet opdringerig. Prijzen zeer acceptabel. Een aanrader!

Gegeten op 7 februari 2014

SgtPeppers

Wij komen al zo’n jaar of drie zeer regelmatig bij Kediri, dus hoogste tijd voor een recensie. Wat opvalt is de continuïteit, zowel in de menukaart, de kwaliteit van het eten, als de bediening. In sommige recensies wordt nogal eens wijsneuzerig opgemerkt dat de gerechten niet traditioneel genoeg zouden zijn. Maar wie bepaalt in dit geval wat traditioneel is? Elke regio in Indonesië heeft zijn kenmerkende (traditionele) keuken en binnen die regio’s hebben de vele families hun eigen receptuur van generatie op generatie ontwikkeld en doorgegeven. Je kunt dus niet over de algemene Indonesische eettraditie spreken. Opmerkingen over de traditionaliteit van Kediri zijn dus over het algemeen meer gebaseerd op de eigen smaak dan op de kennis van de Indonesische keuken. Natuurlijk zijn er wat algemene kenmerken (of tradities) waar de gerechten aan moeten voldoen. Bijvoorbeeld het stokpaardje van Johannes van Dam: een Rendang moet droog zijn en niet baden in de saus. Aan dit soort algemene voorwaarden voldoet Kediri meer dan goed.
Bij Kediri smaakt elk gerecht anders en daar ontbreekt het bij sommige andere Indonesische restaurants nogal eens aan. En dat komt omdat de kokkin van Kediri subtiel omgaat met het gebruik van kruiden en specerijen. Dat heeft waarschijnlijk ook tot gevolg, dat het eten bij Kediri (ons tenminste) niet verveelt. Het meest bijzonder bij Kediri zijn de lamskoteletten en de Dorade; gruwelijk lekker!
En dan de bediening. Daar wordt in veel recensies lovend over gesproken. En wat ons betreft is dat helemaal terecht. Het jonge stel is vlot, toegankelijk, attent en goed in staat om te adviseren bij de keus uit de vele gerechten. We kennen restaurants in Almere (en niet de geringste) die wat bediening betreft hier nog een dikke punt aan kunnen zuigen.

Gegeten op 14 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Kediri in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Kediri. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.