Kediri over zichzelf

De belangrijkste reden waarom onze gerechten als authentiek worden ervaren: Geen enkel gerecht smaakt bij ons hetzelfde. Bijvoorbeeld: Rendang smaakt ook echt naar Rendang, Sambal Goreng Daging is bij ons een ander vleesgerecht met totaal andere smaakkenmerken. Wij vermijden overkill aan gekruidheid, wij kiezen voor duidelijke smaaknuances. Gerechten zijn alleen heet bij traditionele vereisten.

MarcoLInda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag met mijn vrouw hier gegeten omdat we eens wat anders wilden eten. En deze keuze is ons zeer goed bevallen. Wat hebben wij heerlijk gegeten aldaar. Ik kan enkel en alleen maar lovende woorden uitspreken. Het eten is heerlijk, de bediening is uiterst vriendelijk en behulpzaam. We hebben in vele restaurants gegeten (niet de geringste) maar in dit restaurant werden we weer er aan herinnerd hoe bediening behoord te zijn.

Wij gaan hier zeker terugkomen aangezien we nog vele gerechten aldaar te proberen hebben!

Gegeten op 12 april 2014

sanne25
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is top! De bediening zeer oplettend en vriendelijk. Het restaurant is klein maar daardoor des te gezelliger, het gevoel alsof je in een huiskamer zit. Relatief lage prijzen. De rijsttafels zijn zeker een aanrader als je gezellig wilt dineren. Het enige wat ik mistte was atjar en kroepoek bij de rijsttafel. Kom hier zeker nog een keer.

Gegeten op 1 februari 2014

Lique25
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisterenavond héérlijk gegeten bij Kediri! Bij reservering gevraagd of er mogelijkheden zijn om koolhydraatarm te eten en dat was mogelijk. Bij het overhandigen van de kaart gisteren bleek dat hij in de agenda bij mijn reservering al wat menuopties had genoteerd, wat attent! Ik kom hier zeker nog een keer terug want zowel het eten als bediening was een zéér aangename ervaring.

Gegeten op 15 februari 2014

Rutger_T
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij dit Indonesisch restaurant in Almere. Rijsttafel Kediri met heerlijk gerechten, van mild tot pittig. Bediening attent en niet opdringerig. Prijzen zeer acceptabel. Een aanrader!

Gegeten op 7 februari 2014

SgtPeppers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen al zo’n jaar of drie zeer regelmatig bij Kediri, dus hoogste tijd voor een recensie. Wat opvalt is de continuïteit, zowel in de menukaart, de kwaliteit van het eten, als de bediening. In sommige recensies wordt nogal eens wijsneuzerig opgemerkt dat de gerechten niet traditioneel genoeg zouden zijn. Maar wie bepaalt in dit geval wat traditioneel is? Elke regio in Indonesië heeft zijn kenmerkende (traditionele) keuken en binnen die regio’s hebben de vele families hun eigen receptuur van generatie op generatie ontwikkeld en doorgegeven. Je kunt dus niet over de algemene Indonesische eettraditie spreken. Opmerkingen over de traditionaliteit van Kediri zijn dus over het algemeen meer gebaseerd op de eigen smaak dan op de kennis van de Indonesische keuken. Natuurlijk zijn er wat algemene kenmerken (of tradities) waar de gerechten aan moeten voldoen. Bijvoorbeeld het stokpaardje van Johannes van Dam: een Rendang moet droog zijn en niet baden in de saus. Aan dit soort algemene voorwaarden voldoet Kediri meer dan goed.
Bij Kediri smaakt elk gerecht anders en daar ontbreekt het bij sommige andere Indonesische restaurants nogal eens aan. En dat komt omdat de kokkin van Kediri subtiel omgaat met het gebruik van kruiden en specerijen. Dat heeft waarschijnlijk ook tot gevolg, dat het eten bij Kediri (ons tenminste) niet verveelt. Het meest bijzonder bij Kediri zijn de lamskoteletten en de Dorade; gruwelijk lekker!
En dan de bediening. Daar wordt in veel recensies lovend over gesproken. En wat ons betreft is dat helemaal terecht. Het jonge stel is vlot, toegankelijk, attent en goed in staat om te adviseren bij de keus uit de vele gerechten. We kennen restaurants in Almere (en niet de geringste) die wat bediening betreft hier nog een dikke punt aan kunnen zuigen.

Gegeten op 14 januari 2014

martijnalmere
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier op zondag avond gegeten. Wat opviel was de super goede bediening, heel vriendelijk en netjes wordt er gewerkt. Vooral de Beef Rendang vond ik heel erg lekker. De prijzen vallen ook mee.

Gegeten op 8 december 2013

frankuitalmere
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het decor is wel echt heel uniek te noemen maar het eten is net wat onder je verwachtingen met al dat mooie om je heen. De rijsttafel was wel wat aan de simpele kant en de smaak mist nog wel wat van de finesse die we wel op onze vakantie in Indonesie aantroffen. Het eten is wel leuk gepresenteerd dus gewoon wel goed maar er is verbetering mogelijk!

Gegeten op 3 oktober 2013

AmberNiluka
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond in dit restaurant gegeten. Dit was mijn eerste ervaring met een Indonesisch restaurant. Bij binnenkomst valt het gelijk op dat het een vrij klein restaurant is, maar dat de ruimte optimaal gebruikt word. De inrichting is niet oubollig en klassiek, maar vrij modern en sfeervol. De wand met battik, een mooie wand van rollen stof maakte een goede indruk op mij. Wij besloten om voor 3 personen aan rijsttafel te bestellen. Het eten was prima, allemaal verschillende hapjes en een bak rijst. Wel vond ik het jammer dat het eten nog niet even toegelicht werd, toen het op onze tafel was gezet. Voornamelijk hadden wij een jonge dame die ons serveerde met een leuke uitstraling. Naast haar werkte een jonge man die af en toe iets inzetten, met weinig uitleg. Wel werd ons meerdere malen gevraagd of alles naar wens was, (wat het was). Al met al een prima eerste ervaring in een Indonesisch restaurant, maar niet helemaal een traditionele keuken. Wel een prima prijs-kwaliteitsverhouding.

Gegeten op 5 oktober 2013

feenstrap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ikzelf had geen ervaring met de Indonesische keuken. De kennismaking was echter buitengewoon prettig. De gerechten zijn zeer verfijnd met afgewogen smaken. Als je de menukaart leest - die overigens ongewoon goed verzorgd is en in vlekkeloos Nederlands geschreven - dan krijg je een indruk van de visie die in de keuken heerst. Er worden prima wijnen geserveerd; je hebt echter af en toe het gevoel dat je beter water zou kunnen drinken om maar niets van de smaak te verdoezelen. De ingredienten zijn allemaal vers; dat kan je goed proeven.
Persoonlijk ben ik in een restaurant het meest gevoelig voor de bediening. En die vond ik nog het meest opvallend: nog nimmer ben ik zó voorkomend toegesproken als door deze jeugdige bediening.
De inrichting is kennelijk recent vernieuwd en ademt een aangename sfeer. Een smetteloos aquarium maakt er deel van uit. Dat zie je echt wel eens anders.
Je zegt vaak na een bezoek aan een restaurant: wij komen terug; maar bij Kadiri Almere kom ik zeker spoedig terug!

Gegeten op 20 augustus 2013

Oegemans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk Indonesisch restaurantje op het Belfort in Almere. De inrichting is een soort van neo indonesisch met gemakkelijke stoelen en met voldoende tussenruimte. De kaart bestaat voornamelijk uit rijsttafels die goed van smaak zijn. De wijnkaart is eigenlijk van een betere kwaliteit dan ik verwachte hoewel wijn bij dit soort eten altijd een beetje moeilijk is. Persoonlijk vind ik een Indonesisch biertje er lekkerder bij passen. Gelukkig hebben ze die ook. Over het personeel en de service kan ik kort zijn. Jong personeel dat zijn uiterste best doet om het je naar je zin te maken. En dat lukt ze goed.
Resumerend is het een leuke en smakelijke toevoeging van het zich gelukkig uitbreidende horeca aanbod in Almere.

Gegeten op 14 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Kediri in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Kediri. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!