Lokanta Dunya

• 7.6

• 7.3

Greattaster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had in september 2012 een recensie geschreven, maar in die tussentijd ben ik meer dan 3x teruggeweest en het is verbeterd na mijn laatste recensie. Eten is super lekker voor de prijs, service is heel goed ondanks de drukte. Ik eet hier heel graag, je krijgt hier echt goed eten, waar voor je geld! Mijn complimenten!

Gegeten op 9 augustus 2013

A_Spaapen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het blijft altijd een genot om hier te eten. Verse en authentieke gerechten, mooie porties en prima prijs-kwaliteit verhouding.

Helaas was er tijdens ons bezoek ook een grote groep die a la carte bestelden, de chef kok was op vakantie en het team in de keuken kon de vraag niet goed aan. Daarmee dus ook een wachttijd tussen voor en hoofdgerecht van meer dan 45 minuten.
Erg jammer, al was verder dan ook alles in orde.
Wij komen zeker weer terug.

Gegeten op 16 juni 2013

Proever77544
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onverwacht hier op vrijdagavond gegeten. Vooraf 2 verschillende smeersels met 2 soorten brood besteld. Smaakte erg lekker. Als hoofdgerecht een mixed grill waar een lekkere frisse salade, yoghurt en rijst bij zit. Mijn tafelgenoot had een ovengerecht met aubergine (vegetarisch) en ook dat zag er heerlijk uit en smaakte haar goed. Ik kom al jaren in dit restaurant en het blijft een van mijn favoriete Turkse restaurants in de regio. Het is ook allemaal heel betaalbaar geprijsd.

Gegeten op 5 april 2013

Boris_Delft
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gezellig ogend Turks restaurant. Op hun website staat Anatolisch en Mesopotamisch restaurant.
De zaak is knus en wat chaotisch doordat er aan muren en plafonds allerlei objecten hangen; bv een ooievaar op een nest, vogeltjes op nep elektriciteitsdraden, etc.
Erg leuk aan de ruimte is dat er achterin de zaak zowel boven als beneden nog knusse ruimtes zijn met wat tafels. Wat echt veel sfeer geeft is de open keuken, waar de koks eten bereiden met behulp van een steenoven en grill/bakplaat.
Vooraf hebben we twee verschillende spreads gegeten met brood. Deze smaakten lekker, wel een beetje vlak van smaak en de presentatie hiervan was erg matig, zonde…waarom niet wat leuke Turkse schaaltjes? Het hoofdgerecht was prima, lekker gekruid vlees. De desserts zijn allemaal met boerenroomijs of eentje met yoghurt, ik betwijfel of ze iets van de dessert zelf maken?
Jammer dat ik geen 6,5 kan geven voor de bediening want ze zijn wel vriendelijk maar amateuristisch.
De prijs kwaliteit is prima, reken per persoon op ongeveer 35 euro voor voorgerecht, hoofd -en nagerecht, flesje wijn en kopje koffie (helaas komt deze uit een koffieautomaat).
Toch wel een aanrader om een keer te zijn geweest, als je eenvoudig wilt eten voor een betaalbare prijs. Ik vind de cijfers op Iens aan de hoge kant, maar de zaak wordt volgens mij erg goed bezocht dus dat zegt op zich al genoeg.

Gegeten op 2 maart 2013

Proever16761
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geen hoogstaande keuken maar in alles zeer toegankelijk. Royale porties en zeer scherpe prijs/kwaliteit verhouding. Een plek om ontspannen te gaan eten met al te hoge verwachtingen en wel lekker eten. Bediening is behulpzaam en vriendelijk, niet opdringerig maar af en toe wellicht iets scherper zou mogen qua pro activiteit. Een goede ervaring.

Gegeten op 15 januari 2013

Pimmes_Frites
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alweer een paar jaar geleden, dat ik in dit restaurant was, terwijl het bij mij op de hoek zit, en ik er goeie ervaringen mee heb. Dus tijd voor weer eens een bezoekje aan dit populaire ‘Anatolisch en Mesopotamisch’ restaurant. Omdat van vorige keren vooral de meze (voorgerechten) waren bijgebleven, kozen we dit keer voor een hele meze-maaltijd. Op onze tafel verschenen alle 9 koude meze, en 2 warme (de sigara en nuska boregi), plus een mandje met diverse soorten brood. En mijn geheugen stelde me niet teleur: de meze smaakten stuk voor stuk prima, met als uitschieters de soslu patlican (met aubergine) en de peynir ezme (een feta-smeersel). Het verse brood erbij en de smakelijke rode huiswijn maakten deze Turkse tapasmaaltijd af. Ongemerkt vullen al die kleine hapjes de maag ruim voldoende, maar we hadden nog net een plekje over voor de yoghurt met walnoten, honing en rozijnen toe. Gelukkig maar.
Bij Dunya is het eigenlijk altijd druk en gezellig. Dat laatste mede door de aardige aankleding ('warm oosters', aldus de website) en het vriendelijke personeel dat in traditionele kledij gehuld gaat. Dat je bij het afrekenen je portemonnee niet helemaal hoeft om te keren, draagt natuurlijk ook bij aan de populariteit van dit restaurant.

Gegeten op 30 december 2012

Candy1987
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week hier voor het eerst sinds lange tijd weer gegeten. Ik had gekozen voor een schotel met verschillende soorten gerechten. Dit was erg lekker maar wel overheersend vlees. Het vlees was goed gebakken en de bijgerechten lekker gekruid. Bediening is erg vriendelijk en er hangt een gezellige sfeer.

Gegeten op 16 december 2012

Niels_recenseert
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hou je van de Bazar? Ga dan een keer naar Dunya Lokanta. Het is het zelfde eten maar dan beter. Ze hebben een uitgebreide kaart en is met liefde gemaakt. Bij Bazar ben je toch één van 200 die er zit te eten en dat betekent fabrieksmatig koken. Het is wel ok hoor maar bij Dunya zit je beter. Meer waar voor hetzelfde geld! Aanrader

sherlly
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier vorige week met 5 meiden gegeten. Vooraf Mezes en daarna besloten om voor her groepsarrangement te gaan. Maar dan voor 3 personen ipv 5 personen. Toch kregen we voor 5 personen het tussen gerecht en het dessert. Erg goede service. Het eten is hier altijd heerlijk. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Alleen jammer dat de tafels erg dicht op elkaar staan. Maar ja als je iedereen van een plekje wilt voorzien is het behelpen. Kortom al meerdere malen hier geweest en er zullen zeker nog meerdere bezoekjes volgen.

Gegeten op 15 november 2012

debster82
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd weer goed en lekker eten bij Lokanta Dunya. Er hangt altijd een gezellige sfeer, een kan water is gewoon gratis. Het is altijd lastig kiezen uit de vele lekkere gerechten en je weet dat je na het eten rollend naar huis gaat. Een klein puntje is dat je wel erg dicht naast andere tafels zit maar dat neem je gewoon voor lief omdat het verder erg gezellig is!

Gegeten op 12 oktober 2012

Schrijf zelf een recensie over Lokanta Dunya in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lokanta Dunya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!