Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Lokanta Dunya

1. Turks

Lokanta Dunya

1. Turks
  1. Toon telefoonnummer 010 243 06 69

rickp79

Heerlijk eten in dit prachtige restaurant. Wij komen hier vaker (met collegas) en eten er eigenlijk altijd heerlijk. Vooraf brood met verschillende "smeerseltjes" gegeten, erg lekker. Op aanraden van de bedienging hebben we alle drie eens een overgerecht geprobeerd... De ovengerechten zijn een absolute aanrader! Als dessert nemen we meestal de Dunya mix. Dit is een aantal kleine stukjes baklava, cake, vijgen en ijs. Heerlijk.

Gegeten op 19 november 2013

AnneManda

Afgelopen maandag met 2 vriendinnen wezen eten, voor een maandag nog redelijk druk ook. Onze gerechten werden in eerste instantie geserveerd aan de tafel naast ons.. :S Huh? Maar goed, al snel kreeg de bediening het door en werden ze bij ons op tafel gelegd. Ze stonden met vrij veel personen in de bediening, maar helaas werden onze lege glazen niet echt in de gaten gehouden. Gelukkig maakte het eten zelf heel veel goed. Een heerlijk ovengerecht met scholfilet en garnalen, dit was echt zeer goed op smaak. Als dessert hebben wij nog een overheerlijke baklava op. Zeker een aanrader, ook als je wat minder te besteden hebt!

Gegeten op 25 november 2013

Burbarella

Prijs-kwaliteit is prima in verhouding. Lekkere Turks/Koerdische keuken. Weinig opsmuk, maar erg lekker eten. Ik kom hier al twaalf jaar met enige regelmaat. Na elk diner vertrek ik altijd (op een enkele keer na) tevreden huiswaarts. De service is wisselend, maar altijd even gastvrij en vriendelijk. Het decor: 'You love it or you hate it.' Het enige echte nadeel is mijn inziens de tafelsetting: te dicht op elkaar.

Gegeten op 14 november 2013

krul123

Ik kom hier al jaren vrijwel elke maand, de keuken is niet hoogstand maar wel erg smakelijk en op prijs/kwaliteit! gebied scoren ze erg hoog.

De beste dagschotel van Rotterdam!

Mijn vegetarische vriendin kan minder met deze keuken omdat veel gerechten vlees van de grill zijn.

We blijven terugkomen

Gegeten op 29 oktober 2013

Proever14113

Bij Dunya is het altijd heerlijk eten voor echt heel weinig geld, ik verbaas me er telkens weer over. De bediening is weliswaar niet top maar zéker niet middelmatig, gewoon prima en zooooo passend bij een restaurant waarbij je jezelf weer op vakantie waant. Echt een heerlijk sfeertje met no-nonsense bediening, voor ons helemaal goed zonder klagen. Ik zou geen verbeterpunt kunnen aangeven.

Gegeten op 9 augustus 2013

Passie4koken

Heerlijk eten voor een eerlijke, misschien zelfs wel lage prijs. We nemen eigenlijk altijd het menu waarbij je van alles krijgt, bestaande uit 22 verschillende gerechtjes. Zeker voor mensen die nog niet zo vaak Turks gegeten hebben, is dat een echte aanrader. De bediening is prima, niet overdreven vriendelijk, maar ze zijn er als ze er moeten zijn en daar gaat het om. De inrichting is heel leuk, vooral als je benden of boven mag zitten. Dus vraag daar om als je reserveert of binnen loopt.

Gegeten op 25 augustus 2013

Greattaster

Ik had in september 2012 een recensie geschreven, maar in die tussentijd ben ik meer dan 3x teruggeweest en het is verbeterd na mijn laatste recensie. Eten is super lekker voor de prijs, service is heel goed ondanks de drukte. Ik eet hier heel graag, je krijgt hier echt goed eten, waar voor je geld! Mijn complimenten!

Gegeten op 9 augustus 2013

A_Spaapen

Het blijft altijd een genot om hier te eten. Verse en authentieke gerechten, mooie porties en prima prijs-kwaliteit verhouding.

Helaas was er tijdens ons bezoek ook een grote groep die a la carte bestelden, de chef kok was op vakantie en het team in de keuken kon de vraag niet goed aan. Daarmee dus ook een wachttijd tussen voor en hoofdgerecht van meer dan 45 minuten.
Erg jammer, al was verder dan ook alles in orde.
Wij komen zeker weer terug.

Gegeten op 16 juni 2013

Proever77544

Onverwacht hier op vrijdagavond gegeten. Vooraf 2 verschillende smeersels met 2 soorten brood besteld. Smaakte erg lekker. Als hoofdgerecht een mixed grill waar een lekkere frisse salade, yoghurt en rijst bij zit. Mijn tafelgenoot had een ovengerecht met aubergine (vegetarisch) en ook dat zag er heerlijk uit en smaakte haar goed. Ik kom al jaren in dit restaurant en het blijft een van mijn favoriete Turkse restaurants in de regio. Het is ook allemaal heel betaalbaar geprijsd.

Gegeten op 5 april 2013

Boris_Delft

Een gezellig ogend Turks restaurant. Op hun website staat Anatolisch en Mesopotamisch restaurant.
De zaak is knus en wat chaotisch doordat er aan muren en plafonds allerlei objecten hangen; bv een ooievaar op een nest, vogeltjes op nep elektriciteitsdraden, etc.
Erg leuk aan de ruimte is dat er achterin de zaak zowel boven als beneden nog knusse ruimtes zijn met wat tafels. Wat echt veel sfeer geeft is de open keuken, waar de koks eten bereiden met behulp van een steenoven en grill/bakplaat.
Vooraf hebben we twee verschillende spreads gegeten met brood. Deze smaakten lekker, wel een beetje vlak van smaak en de presentatie hiervan was erg matig, zonde…waarom niet wat leuke Turkse schaaltjes? Het hoofdgerecht was prima, lekker gekruid vlees. De desserts zijn allemaal met boerenroomijs of eentje met yoghurt, ik betwijfel of ze iets van de dessert zelf maken?
Jammer dat ik geen 6,5 kan geven voor de bediening want ze zijn wel vriendelijk maar amateuristisch.
De prijs kwaliteit is prima, reken per persoon op ongeveer 35 euro voor voorgerecht, hoofd -en nagerecht, flesje wijn en kopje koffie (helaas komt deze uit een koffieautomaat).
Toch wel een aanrader om een keer te zijn geweest, als je eenvoudig wilt eten voor een betaalbare prijs. Ik vind de cijfers op Iens aan de hoge kant, maar de zaak wordt volgens mij erg goed bezocht dus dat zegt op zich al genoeg.

Gegeten op 2 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Lokanta Dunya in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lokanta Dunya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.