a TripAdvisor company

Lokanta Dunya

1. Turks
  1. Toon telefoonnummer 010 243 06 69

Lies83

Volop genoten bij Lokanta Dunya met 3 vriendinnen. Via Iens achter dit adresje gekomen en daar geen moment spijt van gehad. Het eten is verrukkelijk, de bediening zeer vriendelijk en de locatie ook gezellig. Wij zaten in het kleine bovengedeelte. Een van ons heeft glutenallergie en daar werd ook zeer goed rekening mee gehouden. Het enige minpuntje is dat we redelijk lang op ons hoofdgerecht moesten wachten. Maar we hadden dan ook honger, dus dat helpt nooit mee. Fijne prijs/kwaliteit verhouding, zeker voor herhaling vatbaar

Gegeten op 28 maart 2015

Proever32245

Betaalbaar alternatief naast Rotterdam Centraal. Geschikt voor groepen.
Prima low profile tent met lekker eten (groter dan je in eerste instantie denkt)
Tip: Groepsgerecht: de mix van dit menu is perfect voor groepen.
Leuke Centrale Plek.

Gegeten op 7 maart 2015

Heerlijketen13

Gelukkig onder het grote publiek niet al te bekend, want het zit hier al vaak genoeg (en meer dan terecht) vol. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding: eten is erg goedkoop (drank is meer aan de 'normale' Nederlandse prijs), terwijl het heerlijk is en het grote porties zijn!
De grote schaal met gemengde voorgerechten (mezes) is super lekker en er zit voor iedereen wel wat bij; leuk om te delen en dus gegarandeerd een succes. Wel ruimte overlaten voor het hoofdgerecht! Ook die zijn me tot nu toe goed bevallen, bijvoorbeeld heerlijke gevulde aubergine met van alles er op en eraan als dagschotel voor 8 euro! Eten is over het algemeen wel aan de vette kant, maar ik denk dat dat ook wel een beetje bij deze keuken (Anatolisch) hoort (?).
Kwaliteit van de bediening loopt nogal uiteen; een jongeman die ons een keer bediende was enorm attent, meedenkend en oplettend, een meisje uit de bediening die eens in de zaak stond, was juist niet oplettend genoeg - waardoor we helaas steeds lang moesten wachten voor we haar aandacht konden trekken om een nieuw drankje te kunnen bestellen.
Tafeltjes staan wel wat dicht op elkaar en (mede) vanwege de drukte wat mij betreft niet echt geschikt voor een romantisch tete-a-tete dineetje.

Gegeten op 18 oktober 2014

joyce125

Ik heb zelf een maagverkleining gehad en heb daarom gevraagd om een kleinere portie, de eigenaar dacht goed mee en gaf mij een advies wat te kunnen nemen en wat niet op kon mocht ik heerlijk meenemen naar huis. Dat heb ik dan ook gedaan, dus ook thuis waren ze er heel blij mee!
Heerlijk gegeten dus en zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 24 januari 2015

banaantje

Ik heb hier het vegetarische menu genomen. De voorgerechten waren heerlijk. Lekker brood met smeersels en gevulde filodeegrolletjes. Eigenlijk was dit al voldoende. Het hoofdgerecht was ook royaal, maar kon ik niet op. Het kon wel mee naar huis worden genomen.

Gegeten op 24 oktober 2014

jl51

Heerlijk gegeten in dit redelijk kleine restaurantje nabij het centraal station. Het is er gezellig, bediening doet goed haar best, je hebt zicht op de keuken en het zit hier altijd vol.
Mijn vriendin en ik hadden gekozen voor het familiemenu bestaande uit 22 gerechten en een dessert. Dat is het meest uitgebreide menu. Eerst als koud voorgerecht kregen wij twee soorten Turks brood met een aantal schaaltjes met heerlijke smeersels. Daarna een warm tussengerecht voor elk 2 soort mini loempiaatjes met o.a. kaasvulling. Het hoofdgerecht was enorm (sla, knoflooksaus, div. soorten vlees, rijst, stukje pizza).
Als dessert kregen wij vanille-ijs,. slagroom, ijs met pruimenrand, een stukje zachte cake en baklava.
Na dat alles konden wij geen pap meer zeggen. En financieel valt het ook alleszins mee.

Gegeten op 4 december 2014

PIJOGU

Erg leuk tentje aan de achterkant van het vernieuwde Rotterdam Centraal. Het eten is zeer goed op smaak gebracht. Dit restaurant laat een totaal andere kant zien van de Turkse keuken. Geen doner of Turkse pizza, maar juist tajine en mezzes. Enige nadeel is dat niet iedereen goed Nederlands spreekt, hierdoor twijfel je wel of alles goed doorkomt. Voor de rest, zeker een aanrader!

Gegeten op 23 oktober 2014

Gertjam

Het eten (Dunya mix grill) was lekker maar de hoeveelheid viel mij tegen. Het is een redelijke portie. Meestal krijg je bij bijvoorbeeld een Grieks of Turks restaurant veel meer. Ik vond het niet heel bijzonder en het vlees was taai. Het dessert (Dunya mix) was fantastisch. Lekker ijs, lekkere baklava en andere gerechtjes. Echt een aanrader. Door het heerlijke dessert komt het cijfer boven de 6.

De serveerster deed echt wel haar best. We moesten wel tamelijk lang wachten op drinken maar voor de rest was het heel goed. Vragen werden ook goed beantwoord.

Dit restaurant is echt te klein. De tafels staan zo dicht op elkaar dat je de gesprekken van anderen soms letterlijk kunt volgen. Het geeft het gevoel alsof je met een groep uit bent ipv met zijn tweeën. Het toilet is moeilijk bereikbaar maar wel schoon.

Wij zullen dit restaurant niet meer bezoeken want we vinden het veel te krap.

Gegeten op 12 november 2014

Hanneke1975

Enige tijd geleden zijn we hier met acht personen gaan eten. Het eten kwam vlot op tafel en was erg lekker. Goed gekruid en lekker veel! We hadden bijna allemaal iets anders maar alles was tegelijkertijd klaar. De bediening was erg goed en persoonlijk. Een persoon uit ons gezelschap maakte allemaal flauwe grapjes maar gelukkig kon de ober daar humorvol mee om gaan. Het restaurant is erg leuk aangekleed en ze hebben erg fijne stoelen.

Gegeten op 24 augustus 2014

Loekepoek

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met een klein groepje (4 man) bij Dunya gegeten. Het was een erg leuke avond en het eten was heerlijk. We gingen voor 2 verschillende rijsttafels en daarbij kom je niets tekort; zeer gevarieerd en grote porties. De eerste gang met brood en smeersels (feta, tomaten, pompoen, spinazie, aubergine, etc. etc.) is een leuke vondst.
Kleine minpuntjes waren de tafeltjes die zeer dicht op elkaar staan, en de ongeinteresseerde en wat slecht verstaanbare bediening.
Maar al met al zeker een aanrader in Rotterdam, ook lekker dicht bij CS.

Gegeten op 1 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Lokanta Dunya in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lokanta Dunya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.