Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Lokanta Dunya

1. Turks

Lokanta Dunya

1. Turks
  1. Toon telefoonnummer 010 243 06 69

Kdemoor

Recentie Dunya
Voor het eerst bij Dunya gegeten op advies van meerdere mensen. Het eten was echt lekker. Er is zoveel om uit te kiezen en alles heeft veel smaak door alle kruiden. Het lijkt me een leuk restaurant om met een groot gezelschap kan eten zodat je meer kan proberen. De inrichting is vrij simpel maar leuk, de stoelen en tafels zijn alleen wat wiebelig door de vloer die ongelijk is. Helaad was de service niet om over te spreken. We kregen het eten heel snel achter elkaar. Na dat de gerechten geserveerd waren kwam er niemand meer langs. We hebben zeker een uur moeten wachten op ons drinken. We zijn zelf maar naar de balie gegaan om af te rekenen. Het was niet eens druk want het personeel was meer met elkaar bezig dan met de gasten. Dat was echt jammer want voor de rest was alles prima.

RuudvB

Onze jarige dochter had dit restaurant uitgekozen om met ons haar twaalfde verjaardag te vieren. Dat was een goede keus van haar. We namen de Dunya rijsttafel en werden verrast met een tafel vol schoteltjes met smaakvolle koude smeersels en heerlijk brood. Daarna volgde een filodeegstengel gevuld met warme geitenkaas en een met spinazie. Het hoofdgerecht is een proeverij met stukjes vlees: kip, köfte, rund, kalf en lam. Ook kregen we er een smaakvolle gegratineerde groenteschotel uit de oven en een salade erbij. Per persoon € 19,95 per menu en dat was het dubbel en dwars waard. De bediening is er vlot en vriendelijk en de zaak zelve vinden wij zeer aangenaam.

Gegeten op 14 oktober 2014

Rotterdamser

Dunya is een plek waar ik altijd terugkom. Fijne bediening, gezellige sfeer, lekker eten voor een goede prijs. Ben hier ook vaak met een groep geweest: dan krijg je een zeer gevarieerd menu in ruime hoeveelheden. Echt een aanrader, die heel goed met OV te bereiken is.

Gegeten op 8 september 2014

componist

Wij waren met drie personen en hebben eerst de Mezes besteld (9 soorten) heerlijke voorgerechten met lekker brood.
Daarna de Capadocia guvec (gegrilde garnalen) jammer van de grote haar die er bij zat maar ja ,kan gebeuren.

Gegeten op 11 juni 2014

conny castelein

Een fijn restaurant, wij komen er telkens weer terug.
Zelf het menu van de dag genomen, een heerlijke, mild gekruide kipstoofschotel met brood en dat voor nog geen 8 euro.
De rode wijn uit Mesopotamie was een fles Yakut, mooie wijn, stevig en toch fruitig.
De bediening is vlot, aardig en voorkomend.
Het decor verveelt nooit, de kok is bezig in de open keuken met houtgestookte pizza/broodoven, exotische atmosfeer, terras was ook druk bezet en de terrassen op de anderen hoeken van het kruispunt waren ook gezellig druk. Hele leuke plek in Rotterdam.

Gegeten op 15 juli 2014

Anne2406

Voor een sfeervol interieur ben je bij Dunya niet aan het juiste adres (rommelig en gedateerd, wel schoon!), maar voor een overheerlijk diner zeker wel! Ik kan iedereen aanraden het groepsgerecht te bestellen, zo krijg je enorm veel van de lekkernijen op de kaart voor je neus. Ik ben fan van het brood met smeersels! Fijn ook dat we gewoon kosteloos wat extra brood op tafel kregen toen onze smeersels nog niet op waren, maar de eerste portie brood wel. Ook het tussengerecht en de verschillende vleesspecialiteiten waren om van te smullen. Wij moesten dit keer erg lang op de nagerechtjes wachten, maar de eigenaar had dit in de gaten en kwam zijn excuses aanbieden. Het leek erop alsof er werd gewacht tot er meerdere nagerechten konden worden uitgeserveerd, maar dat is natuurlijk niet zo netjes. Wel netjes: we kregen het overgebleven eten gewoon mee naar huis! Zo konden we er de volgende dag ook nog van genieten, en hoefde er niets verspild te worden.

Gegeten op 28 juni 2014

svencrama

Op een zondag ad hoc bij Dunya gaan eten op aanraden van een familielid. Lekker eten en goede service. Je krijgt meer dan genoeg (zoals bekend) en het is goed van smaak. De pizza mix is aan te raden.
Flexibele bediening. We konden een "standaard" menu gemakkelijk aanpassen. En bij het vergeten toe voegen van vis aan de mix van hapjes werd er zonder moeite nog wat extra vis bereid.
De indeling van het restaurant is niet geweldig. Beneden en boven wat krap en mede door de inrichting wat minder sfeervol. Maar het eten en de service maken dit meer dan goed.

Gegeten op 6 april 2014

DeReuf

We hebben dit restaurant met een groep van 9 personen bezocht na goede recensies vanuit onze vriendenkring. We hebben voor het gemak het Groepsgerecht voor de hele tafel besteld. Dit is een mix van 22 gerechten inclusief desert. De mezes vonden grif aftrek en waren dus een succes. Vervolgens werd er een tussengerecht geserveerd en direct daarna het hoofdgerecht. De 'mixed grill' werd op een erg leuke manier gepresenteerd. Ik verklap niks :-) Ook het desert was weer een combinatie van diverse kleine gerechten.

We hebben hier prima gegeten. De bediening is vriendelijk en vlot. We hebben nauwelijks met lege glazen gezeten. Enig minpuntje dat ik kan bedenken is dat door het relatief kleine pand, de tafels nogal dicht op elkaar staan. Als je je stoel naar achter schuift, zit je bijna bij een ander op schoot. Maar dat mag de pret niet drukken, ik kom hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 27 december 2013

Ockham

Wat is die vis hier toch altijd lekker. En de pizza snel uitverkocht. Beetje irritant dat je moet smeken om bediening als je boven zit, maar iedereen is erg vriendelijk dus dat maakt veel goed.

Gegeten op 13 maart 2014

Knoes1971

Vriendelijke bediening, lekker eten, hoewel niet bijzonder genuanceerd. Maar zeker de moeite waard om er te gaan eten. Gezellige sfeer.

Gegeten op 14 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Lokanta Dunya in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lokanta Dunya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.