Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Lokanta Dunya

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Ik heb zelf een maagverkleining gehad en heb daarom gevraagd om een kleinere portie, de eigenaar dacht goed mee en gaf mij een advies wat te kunnen nemen en wat niet op kon mocht ik heerlijk meenemen naar huis. Dat heb ik dan ook gedaan, dus ook thuis waren ze er heel blij mee!
Heerlijk gegeten dus en zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 24 januari 2015

banaantje

Ik heb hier het vegetarische menu genomen. De voorgerechten waren heerlijk. Lekker brood met smeersels en gevulde filodeegrolletjes. Eigenlijk was dit al voldoende. Het hoofdgerecht was ook royaal, maar kon ik niet op. Het kon wel mee naar huis worden genomen.

Gegeten op 24 oktober 2014

jl51

Heerlijk gegeten in dit redelijk kleine restaurantje nabij het centraal station. Het is er gezellig, bediening doet goed haar best, je hebt zicht op de keuken en het zit hier altijd vol.
Mijn vriendin en ik hadden gekozen voor het familiemenu bestaande uit 22 gerechten en een dessert. Dat is het meest uitgebreide menu. Eerst als koud voorgerecht kregen wij twee soorten Turks brood met een aantal schaaltjes met heerlijke smeersels. Daarna een warm tussengerecht voor elk 2 soort mini loempiaatjes met o.a. kaasvulling. Het hoofdgerecht was enorm (sla, knoflooksaus, div. soorten vlees, rijst, stukje pizza).
Als dessert kregen wij vanille-ijs,. slagroom, ijs met pruimenrand, een stukje zachte cake en baklava.
Na dat alles konden wij geen pap meer zeggen. En financieel valt het ook alleszins mee.

Gegeten op 4 december 2014

PIJOGU

Erg leuk tentje aan de achterkant van het vernieuwde Rotterdam Centraal. Het eten is zeer goed op smaak gebracht. Dit restaurant laat een totaal andere kant zien van de Turkse keuken. Geen doner of Turkse pizza, maar juist tajine en mezzes. Enige nadeel is dat niet iedereen goed Nederlands spreekt, hierdoor twijfel je wel of alles goed doorkomt. Voor de rest, zeker een aanrader!

Gegeten op 23 oktober 2014

Gertjam

Het eten (Dunya mix grill) was lekker maar de hoeveelheid viel mij tegen. Het is een redelijke portie. Meestal krijg je bij bijvoorbeeld een Grieks of Turks restaurant veel meer. Ik vond het niet heel bijzonder en het vlees was taai. Het dessert (Dunya mix) was fantastisch. Lekker ijs, lekkere baklava en andere gerechtjes. Echt een aanrader. Door het heerlijke dessert komt het cijfer boven de 6.

De serveerster deed echt wel haar best. We moesten wel tamelijk lang wachten op drinken maar voor de rest was het heel goed. Vragen werden ook goed beantwoord.

Dit restaurant is echt te klein. De tafels staan zo dicht op elkaar dat je de gesprekken van anderen soms letterlijk kunt volgen. Het geeft het gevoel alsof je met een groep uit bent ipv met zijn tweeën. Het toilet is moeilijk bereikbaar maar wel schoon.

Wij zullen dit restaurant niet meer bezoeken want we vinden het veel te krap.

Gegeten op 12 november 2014

Hanneke1975

Enige tijd geleden zijn we hier met acht personen gaan eten. Het eten kwam vlot op tafel en was erg lekker. Goed gekruid en lekker veel! We hadden bijna allemaal iets anders maar alles was tegelijkertijd klaar. De bediening was erg goed en persoonlijk. Een persoon uit ons gezelschap maakte allemaal flauwe grapjes maar gelukkig kon de ober daar humorvol mee om gaan. Het restaurant is erg leuk aangekleed en ze hebben erg fijne stoelen.

Gegeten op 24 augustus 2014

Loekepoek

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met een klein groepje (4 man) bij Dunya gegeten. Het was een erg leuke avond en het eten was heerlijk. We gingen voor 2 verschillende rijsttafels en daarbij kom je niets tekort; zeer gevarieerd en grote porties. De eerste gang met brood en smeersels (feta, tomaten, pompoen, spinazie, aubergine, etc. etc.) is een leuke vondst.
Kleine minpuntjes waren de tafeltjes die zeer dicht op elkaar staan, en de ongeinteresseerde en wat slecht verstaanbare bediening.
Maar al met al zeker een aanrader in Rotterdam, ook lekker dicht bij CS.

Gegeten op 1 november 2014

Kdemoor

Recentie Dunya
Voor het eerst bij Dunya gegeten op advies van meerdere mensen. Het eten was echt lekker. Er is zoveel om uit te kiezen en alles heeft veel smaak door alle kruiden. Het lijkt me een leuk restaurant om met een groot gezelschap kan eten zodat je meer kan proberen. De inrichting is vrij simpel maar leuk, de stoelen en tafels zijn alleen wat wiebelig door de vloer die ongelijk is. Helaad was de service niet om over te spreken. We kregen het eten heel snel achter elkaar. Na dat de gerechten geserveerd waren kwam er niemand meer langs. We hebben zeker een uur moeten wachten op ons drinken. We zijn zelf maar naar de balie gegaan om af te rekenen. Het was niet eens druk want het personeel was meer met elkaar bezig dan met de gasten. Dat was echt jammer want voor de rest was alles prima.

RuudvB

Onze jarige dochter had dit restaurant uitgekozen om met ons haar twaalfde verjaardag te vieren. Dat was een goede keus van haar. We namen de Dunya rijsttafel en werden verrast met een tafel vol schoteltjes met smaakvolle koude smeersels en heerlijk brood. Daarna volgde een filodeegstengel gevuld met warme geitenkaas en een met spinazie. Het hoofdgerecht is een proeverij met stukjes vlees: kip, köfte, rund, kalf en lam. Ook kregen we er een smaakvolle gegratineerde groenteschotel uit de oven en een salade erbij. Per persoon € 19,95 per menu en dat was het dubbel en dwars waard. De bediening is er vlot en vriendelijk en de zaak zelve vinden wij zeer aangenaam.

Gegeten op 14 oktober 2014

Rotterdamser

Dunya is een plek waar ik altijd terugkom. Fijne bediening, gezellige sfeer, lekker eten voor een goede prijs. Ben hier ook vaak met een groep geweest: dan krijg je een zeer gevarieerd menu in ruime hoeveelheden. Echt een aanrader, die heel goed met OV te bereiken is.

Gegeten op 8 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Lokanta Dunya in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lokanta Dunya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.