Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Kampong Kita

1. Indonesisch

Kampong Kita

1. Indonesisch
  1. Toon telefoonnummer 010 479 36 33

andre_tio

Eigenlijk dit bezoek was voor de tweede keer. Gisteren waren wij samen met mijn ouders voor buffet bij Kampong Kita (betekent ons dorp) gegeten. Het was lekker, maar de eerste keer was in de zomer toch lekkerder. De cuisine lijkt menging tussen Indonesisch, Indisch en Chinese cuisine. Mijn ouders aten niet zo veel. Prijs/kwaliteit verhouding was goed. De bediening was aardig en heel attent. Decor/sfeer was gezellig met Maleisische/Indonesisch muziek, maar wat iets te donker. Parkeren op maandag na 18:00 uur is daar gratis.

Gegeten op 8 december 2014

Hybr1d

Om te openen met de afsluiter: je kan hier heel erg lekker eten voor erg weinig geld (25 p.p. inclusief drank, voor/hoofd/nagerechten á la carte), maar verwacht geen culinaire hoogstandjes of uitmuntende service.

Het voorgerecht waren twee loempia rollen met een klein beetje sla en een chilisaus (smaakte als uit een flesje). Goed heet, lekker, maar niet bijzonder.

Het hoofdgerecht was de pittige ossehaas, met als bijgerecht bami (los bestellen). Het was een klein bordje met de ossehaas, wat paprika/ui, en flink wat saus. De pit ontbrak echter volledig, wat jammer was. Ook geen aanbod gehad voor wat sambal, en de aandacht vangen om het te vragen slaagde ook niet.
De bami kwam op een los bord, een flinke stapel met al heel wat saus (ketjap) erdoor. Alles bij elkaar heel erg lekker, wel wat simpel, maar wat wil je voor 8 euro + 2 euro?

Als nagerecht ijs met karamelsaus en karamelblokjes. IJs was hard, en zat niet heel veel smaak aan. De karamelblokjes waren ook hard, maar wel lekker. Ook zat er een gigantische hoop slagroom op. Van de karamelsaus was weinig te bekennen.

De service was erg kortaf en lastig te verstaan, maar wel vriendelijk. De inrichting is druk, wij hadden de pech in de doorloop te zitten naar het buffet. Tafels waren ook niet helemaal schoon van de vorige gebruikers.

Als je snel wat lekkers wilt eten voor weinig geld zit je hier goed, maar verwacht geen spannende dingen.

Gegeten op 25 oktober 2014

jennifer_40

het buffet kan je geen buffet noemen. het eten was lauw, er was weinig keus, de rijst had harde rijstkorrels erin alsof het al heel lang in de bak heeft gestaan, echt niet lekker. ik ken veel andere restaurant met een veel beter aanbod in buffet dus hier kom ik zowieso nooit meer.

Gegeten op 11 september 2014

Henrikus

Afgelopen week 2x hier wezen eten met de zaak. Beide keren ivm de grote groep waar wij mee waren, gekozen voor het buffet. Kampong Kita is een Maleisisch restaurant en is een mengeling van keukens. Zo is er ook een wok buffetje en een grill of tepan yaki. Het warme buffet is Indonesisch georiënteerd. Sommige gerechten zijn niet echt authentiek indisch maar daarom niet minder smaakvol. Zo ligt er Telor, Rendang, Dagging smoor, witte rijst, nasi, bami, maar ook sayor, sayor boontjes en nog veel meer. Bij het drinken is ook een heerlijke Tjendol te bestellen, echt prima! Het personeel kwam vriendelijk en gastvrij over. het decor is ook prima. Persoonlijk miste ik een beetje pittigheid in de gerechten maar de eigenaar haalde speciaal even een bakje goede sambal van achter het buffet. Op het buffet zelf staat een wat mildere sambal.
Ik zou dit restaurant zeker aanbevelen en kom als ik in de buurt ben zeker weer een keer langs.

Gegeten op 15 oktober 2014

willempie1965

Met 5 personen gegeten. Twee a la carte en 3 hadden het lopend buffet. De ingrediënten van het buffet smaakten allen vers en goed. Het is een wat kleiner buffet als bij de meeste grote Chinezen, maar heb eigenlijk niks gemist. Zag dat men vaak controleerde en bij vulde.
Smaken zijn redelijk authentiek en niet flauw. Ook is er lekkere sambal aanwezig om het wat pittiger te maken. Bediening was zeer attent en beleefd.
A la carte smaakte ook prima, zelf niet geproefd.
Het prijsniveau vind ik verrassend laag, eerlijk gezegd had ik verwacht dat er dan bespaard zou zijn op kwaliteit of zo, maar zoals gezegd, geen klagen.
Kortom, hier komen wij zeker nog eens terug.

Gegeten op 13 juli 2014

Bajada

Voor het eerst hier wezen eten,

Binnenkomst netjes ontvangen!
We bestelden wat te drinken, cola en een biertje! En ik kreeg een cola met schaafijs echt heerlijk.

Daarna naar het buffet kijken wat ze hadden, we begonnen met kippensoep, heel anders dan de Nederlandse kippensoep, maar echt geweldig lekker.

Na de kippensoep het buffet, keuze uit zoveel lekkere gerechten, waarvan je bijna geen keus kon maken. Van alles een beetje genomen, het was echt heerlijk, is je bord leeg wordt het gelijk opgehaald! Super service,

Daarna een zelf samengestelde wok gerecht , waarvan je zelf je saus mocht kiezen, ik om de pittigste saus gevraagd, en die kreeg ik ook echt, was erg lekker.

Uiteindelijk na heerlijk gegeten te hebben, koffie besteld, kregen we er ook nog eens spekkoek bij. Ook super

Kortom wij hebben geweldig gegeten voor een zeker betaalbare prijs, we komen vaker terug!

Gegeten op 16 juni 2014

daveysaveur

Altijd lekker om voor of na de wedstrijd hier te eten , na Feyenoord-Ajax dus ook , smaken zijn goed, buffet is prima , ala carte ook. Bediening gewoon degelijk . Goede ervaringen

Gegeten op 2 maart 2014

AlexanderDeGourmet

Wij zijn hier wezen eten met een groep vrienden nadat we naar een film bij Pathe de Kuip waren geweest. Het is net als een Chinees wokrestaurant, maar dan met Maleisische gerechten, wat een welkome afwisseling is. Het is voordelig eten met het all-you-can-eat concept, maar de kwaliteit van het eten haalt het niet bij de kwaliteit van de betere toko's. De kipsate was bijvoorbeeld niet gemarineerd. De eiergerechten misten ook wat verfijning. De andere gerechten waren allemaal wel redelijk lekker.

Gegeten op 6 april 2014

gtx890

Op 31 Maart bij dit restaurant wezen eten met mijn vriendin. Van tevoren gereserveerd. Reservering ging heel vlot en alles wat netjes geregeld. De Service wat ook top!. Eenmaal binnen werden we netjes opgevangen en netjes naar ons tafel begeleid. Er was veel keuze van de menu kaart. Zelf hadden we gekozen voor Kampong vlees schotel en Udang kari kampong . Het eten was erg lekker en werd binnen 15 minuten opgedient. De witte wijn was ook erg lekker. Dit restaurant is zeker een aanraden. Ik zal hier zeker vaker terug komen.

Gegeten op 31 maart 2014

datproefje

Even snel eten voor je naar de bioscoop gaat is hier prima. Erg aardige ontvangst. Na een aperitiefje voor zoon de kip piri en voor mij gado gado. Zeer snel geserveerd. Kip was heel lekker, de gado ook, wat vreemd dat dit een warm gerecht was. Ik ken het alleen als koude groenteschotel met warme pindasaus, maar wel lekker. Jammer van de casavechips, veel te pittig, op de gado hoort kroepoek of emping.Prijs/kwaliteit verhouding was in orde. We komen nog eens terug als we meer tijd hebben en dan nemen we het buffet.

Gegeten op 4 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Kampong Kita in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Kampong Kita. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.