Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van La Salute Ristorante in Rotterdam - 1

2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 010 422 11 22
  2. www.lasalute.nl

lisette36

Italië in Rotterdam! Een warm welkom, leuk maar vooral gezellige bediening!
Eten perfect! Prijs kwaliteit volledig in verhouding! Zeker op het terras waan je jezelf in Italië zeker als de ober zijn gitaar pakt en een serenade zingt. Wat wil je nog meer........ Aanrader voor gezellig met zijn tweeën of met het hele gezin of groep vrienden/vriendinnen!!!

Gegeten op 8 augustus 2014

ed40

Zondag 3 augustus j.l. gingen we met zes volwassenen en twee kinderen eten bij La Salute. De ontvangst was redelijk, echter jammer was dat de serveerster geen Nederlands sprak en ook in het Engels moeite had met het opnemen van de bestelling. Verder was de bediening nors en ongeïnteresseerd. Als voorgerecht hadden de meeste carpaccio besteld (€15). Dit gerecht was kaal, waterig en smakeloos. De pizza's en overig pasta gerechten waren goed, echter jammer was dat de lamskoteletten (€28) meer op stukjes schnitzel leken. Verder ontbraken de 'bijgerechten' zodat het er allemaal wat kaal uitzag. Ook het dessert viel tegen, de tiramisu leek uit de vriezer te komen, wat bij navraag tijdens het afrekenen door de eigenaar werd bevestigd. Ambiance was goed, gezellig buitenterras, en de kinderen konden zich aardig vermaken op de speelzolder.
Al met al viel het ons tegen, bij deze prijzen verwacht je zeker veel betere kwaliteit.

Gegeten op 3 augustus 2014

martijn162

Ontvangst is hartelijk, alleen jammer dat de dienstdoende serveerster geen Nederlands spreekt. De bestellingen moeten daarom in het Engels worden geplaatst en als de bestelling 'one dry white wine en one sweet white wine', samengevat wordt als 'two white wine', dan heb ik daar niet direct een goed gevoel over.
Het voorgerecht betrof een carpaccio met daaronder heel veel sla. Kosten: 15 euro. Dan verwacht je ook wel wat. Helaas, na de eerste hap had ik het vermoeden dat dit exemplaar uit de vriezer afkomstig was. Waterig en zonder al te veel smaak.
Hoofdgerecht was voor mij een pizza. Dat kunnen ze dan weer wel erg goed. Helemaal niets op aan te merken.
nagerecht de Tiramisu. Hoewel duidelijk te zien was dat het zelfgemaakte Tiramisu betrof, was ook dit exemplaar rechtstreeks uit de vriezer gehaald. Te pletten met de tong en waterig. Bij het afrekenen werd overigens bevestigd dat de tiramisu uit de vriezer kwam, maar dat deze wel zelfgemaakt was. Maar daar heb je dan niet zo veel aan.
Het restaurant zelf is wel sfeervol en het achterplaatsje met druivenranken gezellig. De prijs-kwaliteitsverhouding is alleen helemaal zoek. Reken per persoon voor voor-hoofd-nagerecht + paar drankjes rond de 60 euro.

Gegeten op 3 augustus 2014

Lommelse

Het wacweer geweldig. De sfeer, de gastvrijheid van de medewerkers en natuurlijk het heerlijke eten. Als fervente italiegangers vinden wij bij Libero en Lisette sinds vele jaren de geëchten die wij bestellen in ons geliefde italie. Er zijn weinig Italiaanse restaurantjes war wij dezelfde voortreffelijke antipasti opgediend krijgen. De secondi zoals ossenhaas die wij vanavond aten maar zeker ook de vis die wij regelmatig bestelden, hebben ruime aandacht van de kok gekregen, gewoonweg zalig . Voor de wijnen hebben wij altijd een voorkeur voor een zachte, niet te droge, witte wijn waarbij wij het niet bij 1 glas laten. Als dessert bestelden wij de formaggio misto. Uiteraard ontbreekt de door LA Salute aangeboden limoncello niet. Wederom was het bezoek de moeite waard.omdat wij veel in italie bivakkeren en vertrouwd zijn geraakt met die cultuur kunnen wij ons weleens storen aan Nederlandse bezoekers die zeuren omdat ze iets op het bord krijgen wat niet bekend is in plaats van ervan te genieten . La Salute: ga op dezelfde voet voort jullie laten veel gasten geniet !

Gegeten op 31 juli 2014

Theodoruss

Gegeten op 19 juli 2014

Anja-

Samen met een vriendin een pizza gegeten bij La Salute. Omdat het lekker weer was hebben wij achter buiten op het terras gegeten. Vanaf de Bergse Dorpstraat zie je niet dat er een terras achter ligt. Dit ziet er in werkelijkheid minder gezellig uit dan op de foto. Voor een snelle pizza is het goed genoeg, maar een hele avond tafelen zou ik liever binnen gaan zitten. De pizza was erg lekker, een knapperige korst met een royale topping van groente met kaas. De huiswijn was prima. Het dessert (soesjes met chocoladesaus vonden wij tegenvallen, er zat amper vulling in de soesjes waardoor het een chocoladehap was). Maar voor de pizza komen wij zeker eens terug.

Gegeten op 14 juli 2014

amelia1

Vorige week (weer) bij restaurant La Salute in Rotterdam gegeten. Wat een fijne restaurant, leuke sfeer, klantvriendelijk personeel en heerlijk gerechten. De spaghetti alla vongole was heerlijk, met een heerlijk wijnsausje , verse peterselie, knoflook en natuurlijk, verse vongole! Absoluut een aanrader! Het mandje met zelf gebakken brood, nog lekker warm uit de oven was een fijne verassing. Mijn kinderen hebben voor de pizza gekozen en die waren ook heerlijk, authentieke Italiaanse pizza met een heerlijk bodem en heerlijk topping alles heel vers en van de beste kwaliteit, zoals de mozzarella en de parmaham een lekkere verse rucola , net als in Italie.
Bij de bar tijdens het wachten, kreeg ik een heerlijk ijskoude Scroppino. Heerlijke vakantie gevoel bij La Salute.

Gegeten op 14 juni 2014

Smaakmaker77

Na veel goede verhalen over deze Italiaan te hebben gehoord, zijn we afgelopen weekend hier een hapje gaan eten.
Vooraf allebei de vitello tonato. Deze viel heel erg tegen. De fricandeau was droog en leek oud. In de tonijnmayonaise was geen tonijn te ontdekken en had sowieso geen enkele smaak. Een zware teleurstelling en dat voor 12 euro (!!!) p.p.
Als hoofdgerecht allebei pizza genomen (een quatro stagioni en pizza piccante). Deze waren allebei wel smaakvol. Lekkere krokante bodem en een hele schappelijke prijs. Verder was de rode huiswijn erg lekker.
Voor een keertje was het oké, maar zeker niet bijzonder..

Gegeten op 23 mei 2014

MingYin

Bij binnenkomst valt het decor op met foto's van vervlogen tijden met allemaal Feyenoord helden.
Het is een kleine zaak, waar alle tafel dicht bij elkaar staan, waardoor je bij een volle zaak erg dicht op elkaar zit.
We hadden gereserveerd waarbij we met nadruk aangaven een kinderstoel nodig te hebben. Tot onze verbazing was er geen kinderstoel beschikbaar, maar ergelijker was dat in plaats van een klantvriendelijke oplossing te zoeken een discussie gestart werd of dit wel bij reservering wel of niet juist was aangegeven. Uiteindelijk werd er een kinderstoel gebracht.
Alle volwassenen hebben drie gangen gekozen.Qua smaak is het gemiddeld tot goed, maar bij geen enkel gerecht werden we verrast.
Een voorgerecht met aubergine en wat kaas voor 14 euro is vrij prijzig. Dat geldt overigens voor meer gerechten.
Geen karaf met water, geen broodjes vooraf (van het huis). Gemiste kansen om onderscheidend te zijn.
De grootste teleurstelling werd voor het laatst bewaard: het verschil tussen een kinderijsje (3,50 euro) en Coppa mista d'estate, verschillende soorten ijs (6 euro) is welgeteld 1 bolletje vanille ijs.
Voor de rest was het vrijwel identiek! Niet eens Italiaans ijs!
Het is echt geen slecht restaurant, maar voor foto's van mijn voetbalhelden ga ik wel naar het Feyenoord museum.

Gegeten op 25 mei 2014

paulinho1

Ik kom al jaren bij Restaurant La Salute aan de Bergse Dorpstraat te Rotterdam. De service is super en altijd goed en gezellig personeel. Ook het eten is super lekker en met liefde opgemaakt en geserveerd. Ook kom ik regelmatig bij de bezorgdienst aan de Elgarhof en doe ik een heerlijk broodje en koffie.  Ik ben al zeker 20 jaar klant en zal dat blijven tot de dood ons scheid....Kracht is ook de eigenaars die erg betrokken zijn en af en toe gezellig aan tafel komen zitten om even met de klant te kletsen. Zeer goede PR....succes en tot snel. Ik heb voor het laatst gegeten op 21 mei 2014.

Gegeten op 21 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over La Salute Ristorante in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over La Salute Ristorante. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.