• foto's van La Salute Ristorante in Rotterdam - 1

• 8.0 10 71

• 7.8

• 7.6

La Salute Ristorante over zichzelf

In 1995 openden Lisette en Libero op de Bergse Dorpsstraat restaurant ‘La Salute’ en in de dertien jaar die volgden werd het een begrip in Hillegersberg en ver daar buiten. Om de liefhebbers van de Italiaanse, of meer specifiek de Siciliaanse keuken nog beter van dienst te kunnen zijn werd in 2004 schuin tegenover het restaurant ‘La Salute Delicatezze’ geopend.

Daanbuis

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

De norsheid van het personeel was opvallend. Ook de bereidwilligheid om mee te denken over het menu van onze kinderen viel zwaar tegen. Patat voor de kinderen was niet mogelijk!! Alleen een volwaardig kindermenu (ja, ook daar zat gewoon patat bij) met een schnitzel mocht worden besteld. Meer keuze was er niet. Helaas maar waar, onze kinderen lust geen schnitzel. Dus om nu drie lappen schnitzel direct de prullenbak in te smijten, zien wij als verspilling.

Onze nadrukkelijke vraag of er aardbeienijs in het kinderijsje zat werd bevestigd. Helaas maar ook nu weer waar, kon aan dit verzoek niet worden voldaan. Drie ijsjes met chocoladesmaak werden geserveerd.

De goede naam van dit restaurant is in ieder geval niet gebaseerd op klantvriendelijkheid en kindvriendelijkheid!

Gegeten op 20 april 2014

Mach
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een doordeweekse dag was het erg druk. Een goed teken, toen wij aanschoven voor het diner. Vooraf hadden we het plateau met soorten vleeswaar. Lekker en voldoende voor twee/drie personen. We hadden er ook de bruschetta bij genomen. Heel lekker! Daarna kozen we voor de pizza. Om ons heen zagen de andere gerechten er ook heel goed uit. De pizza's waren prima.

Gegeten op 16 april 2014

OverSmaak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Klein, druk bezet Italiaans restaurantje met (redelijk) vlotte maar niet erg vriendelijke bediening. De loopruimte en afstand tussen de tafels is erg beperkt; het is aan de (erg) volle kant. Eten (pizza, pasta) smaakte prima, maar niet heel bijzonder. Lekkere koffie na afloop. Aan de inrichting mag ook weleens aandacht worden besteed. En een ober die middenin de zaak luidkeels staat te telefoneren: niet erg fraai.

Gegeten op 29 maart 2014

lce
  • Recensies in de laatste twee jaar

Recent hier voor de 2e keer gegeten. De eerste keer vond ik het erg lekker, nu niet heel bijzonder. Pasta alla Norma: maak ik thuis lekkerder en ook het voorgerecht heb ik elders beter gehad. Wellicht niet de juist keuze gemaakt? Dat kan. Volgens mij hadden mijn tafelgenoten die een vleesgerecht hadden besteld het beter getroffen met hun keuze. Maar wat mij vooral stoorde was de norsheid van het personeel. Ja het was druk, maar toch vind ik dat je gastvrijheid moet tonen. Iets vriendelijks zeggen als het eten op tafel komt, niet 3 keer hoeven vragen waar het brood blijft en je gasten gedag zeggen bij het verlaten van de zaak.

Gegeten op 8 maart 2014

Patrick_Engels
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt heerlijk gegeten in La Salute. Was alweer een tijdje geleden maar zeer de moeite waard om daarvoor naar Hillegersberg af te 'reizen" en Libero en zijn crew te ontmoeten. Een gezellige Siciliaanse sfeer. Wij kozen voor de specialiteit van de dag. Verrukkelijk! En wat een heerlijke wijnen.
Dit gaan we weer vaker doen!

Gegeten op 14 maart 2014

DPVDM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gereserveerd, maar we kwamen te vroeg. We konden aan de bar plaatsnemen en bestelden beiden een rood huiswijntje. Die smaakte zuur, waar we wat van zeiden. Daar werd niet adequaat op gereageerd door bardame en een van de oudere heren. We kregen ter vergelijking een half glaasje uit een nieuwe fles, die wel wat lekkerder was, maar ook zurig. En verder niets, geen alternatief of excuses of wat dan ook. We hadden geen zin om stampei te maken maar zin nl in een gezellige avond bijkletsen , dus we lieten het erbij zitten. Aan tafel kozen we het vis verrassingsmenu. De gerechten waren wel lekker maar echt niet bijzonder. Ze werden bovendien vrijwel zonder toelichting op tafel gezet en het bestek volgde vaak later... Vooraf gerookte zalm (echt niet bijzonder), gevolgd door een risotto (niet kunnen uitvogelen waarnaar die smaakte of zou moeten smaken, was wel rozig) en een met schaal- en schelpdieren gevulde zwaardvisfilet (lekker, maar erg zout). Toe kregen we een koud aardbeiendessert geserveerd op een warm bord, vermoedelijk net uit de vaatwasser. Het decor is niet bijzonder in mijn ogen, anderen waarderen de gesigneerde voetbalshirts, foto van Pim Fortuin en een soort poppetje met een bewegend onderdeel eraan dat een penis blijkt wel. Want de tent was stampvol, met in principe voldoende personeel. Keuken was vlot. Ik kreeg de indruk dat alleen vaste gasten en incrowd aandacht kregen (twee keer kwam er een dessert langs met sterretjes en een luidruchtig 'lang zal hij leven' op cd), waarvan de eerste ontvanger na onze felicitaties vertelde dat hij helemaal niet jarig was, maar altijd zo werd verrast als hij daar at. Op zich wel humor en hij vond het volgens mij ook leuk. Verder was de akoestiek afschuwelijk, veel te luidruchtig en dan kwam er ook nog een duo live muziek maken, waardoor wij elkaar aan een klein tweepersoons tafeltje nauwelijks konden verstaan. Erg jammer, al met al, ik heb hier in het verleden namelijk heerlijk en gezellig gegeten. Mij zie je er niet meer, zeker niet op zaterdag.

Gegeten op 1 maart 2014

debbielynn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heerlijk gegeten in Ristorante La Salute! Een gezellig restaurant, met een fijne ambiance (echt typisch italiaans) en heel gastvrij.
Het eten was aangenaam verassend, pane vooraf met groene olijven en verse pepers (zoals het hoort) en als hoofd: zelfgemaakte pasta met zachte kaassaus en zwaardvis (ala Siciliana) gegeten. Ook de tartuffo is niet te versmaden.
Kortom een goed restaurant, fijne sfeer en bovenal heerlijk eten!

Gegeten op 14 februari 2014

djenna1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super lekker eten, veel verschillende dingen! Alles is lekker! Vriendelijke mensen en leuke foto's op de muur! Kortom! Tot snel!!

maudvdm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zojuist met collega's gegeten bij La Salute. Mijn pizza a la casa smaakte eigenlijk nergens naar. Bij thuiskomst vertel ik mijn zoon hierover en terwijl ik mijn pizza beschrijf bedenk ik mij pas waarom hij zo niet lekker was, er zaten geen pijnboompitjes op en geen parmezaanse kaas, wat volgens de kaart wel zou moeten. Dan hou je dus een pizza met heel veel rucola en wat rauwe ham (geen lekkere) over. Een toetje erbij en 27 euro p.p. afrekenen, zonde!

Gegeten op 23 januari 2014

jannie23
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alle gerechten op het menu zagen er heerlijk uit en wat er langskwam naar de tafels om ons heen rook heerlijk en oogde erg goed. Het was moeilijk kiezen wat te eten! Ieder gerecht was erg smaakvol, duidelijk vers en met veel liefde bereid. Dit is la bella Italia!! Ik waande me bijna op vakantie.
Sfeer: gezellig druk, zeeeeeer vriendelijke bediening, iedereen doet erg zijn best. Je moet ervan houden, het is inderdaad best luidruchtig en we moesten door de drukte best een tijd op het eten wachten, maar ons heeft het niet gestoord. Wil je een intiem etentje in een rustige omgeving, dan is dit minder geschikt voor je. Wij waren met vrienden en hadden een heerlijke avond. Gaan zeker nog eens terug!

Gegeten op 22 december 2013

Schrijf zelf een recensie over La Salute Ristorante in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over La Salute Ristorante. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!