a TripAdvisor company

foto's van Le Restaurant in Amsterdam - 1 foto's van Le Restaurant in Amsterdam - 2 foto's van Le Restaurant in Amsterdam - 3 foto's van Le Restaurant in Amsterdam - 4 foto's van Le Restaurant in Amsterdam - 5 foto's van Le Restaurant in Amsterdam - 6

Le Restaurant

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 020 379 22 07
  2. www.lerestaurant.nl

Culinaire reis zonder opsmuk

Een restaurant zonder naam. Zonder opsmuk. En zonder gedoe. Le Restaurant wil simpelweg dat je een fantastische avond hebt in hun knusse restaurant. Met een vast, maar dagelijks wisselend Frans menu nemen ze je mee op een culinaire reis.

annette61

Wij kwamen voor een gezellige avond met 4 pax om iets te vieren maar werden vanaf het begin door de arrogante sommelier/eigenaar op onze persoonlijke wijnervaringen bekritiseerd. Zijn ervaringen voerden teveel de boventoon in het advies. Uiteindelijk is het ook gewoon maar een huiskamer in de Pijp en als je bij de voordeur zit - zoals wij - is het koud en tocht het! Nooit meer.

Gegeten op 13 februari 2015

Aniek28

Wat een leuke locatie, het gevoel alsof je in een huiskamer zit. Erg leuk en knus met een mooie open keuken. Vriendelijk ontvangst en aardig personeel. Ook leuk dat de koks af en toe zelf hun gerechten aan tafel brachten. Heerlijke smaken hebben we geproefd! Echt een beleving voor een goede prijs. Porties waren een goed formaat. Echt een aanrader!

jaap121

Top, le restaurant brengt je in een culidroom, een eetfestijn, je zou het zo willen overdoen, in slow motion, om nog beter te proeven en te herkennen wat je in al die gerechten en deeltjes van gerechten tegenkomt. En wat chique dat je gewoon geacht wordt om 20 u aan tafel te verschijnen, waarna de voorstelling direct begint en zonder wachtmomenten doorloopt tot na 23 u.
Buiten wordt je weer wakker en hoef je gewoon helemaal niets meer....

Gegeten op 1 april 2015

mvh38

Na jaren proberen bij onze 'buurman' lukte het deze keer om te eten bij Le Restaurant omdat er een annulering bleek die avond. Vol verwachting liepen wij de zaak binnen. Na een wat onhandige ontvangst door de eigenaar viel ons meteen de ongemakkelijke stilte op en de oubollige inrichting. Toevallig zagen we ook onze eigen buren zitten die hadden ook te horen gekregen dat er een annulering was die avond. De gerechten waren uitstekend van smaak, kleine portionering en heel divers. We kozen voor losse glazen wijn ipv een fles maar elke keer kregen we maar hele kleine glaasjes waarbij de gastheer vaak vroeg of we de wijn even wilden (voor)proeven. Hij vertelde wat over de wijn en liep dan vervolgens weg (normaal wordt dan het glas vol geschonken maar hier bleef het bij een paar cc). Een soort wijnproeverij wat op zich leuk is maar niet als blijkt dat dit een truc is om extra te kunnen verdienen aan de klant. We moesten aan het eind van de avond gewoon de volle pond betalen per genuttigd 'glas' (115,- alleen de wijn!). Dit past niet op dit niveau en vandaar dat de service echt ondermaats was. Jammer!

Gegeten op 7 maart 2015

judithvulkers

Nà een paar keer vergeefs proberen te reserveren hadden we deze keer geluk en niet verbasingwekkend dat het zo druk is: het was een feest en genot van begin tot einde, verrassend, mooi in evenwicht en tot het laatste gerecht uitstekend! Vandaag kan ik alleen maar denken: nog nooit zo lekker gegeten! De service uitstekend, mooie rustige sfeer en alles in het teken van vakamnschap en kwalitieit.

Gegeten op 13 maart 2015

warchild1942

Alles is al verteld over Le Restaurant. Onze topfavoriet in Amsterdam, gaan er 4-5 keer per jaar genieten van de fantastische gerechten. Er is per seizoen één menu, gelukkig, anders zouden we er wel maandelijks naartoe willen. Aangenaam, ingetogen interieur. Zeer inventieve amuses; in tegenstelling tot sommige andere toprestaurants mooie gerechten, niet van die maniëristische borden met 14 verschillende prulletjes. Geweldig team, doet alles om het naar je zin te maken, op een ontspannen manier. We kunnen niet wachten op de lente, want dan gaan we genieten van het lentemenu. Eén wens: dat ze de verdiende 2de ster niet krijgen, want dan moeten we nóg langer van tevoren reserveren.

Gegeten op 14 februari 2015

Driesvb

le restaurant is heel bijzonder, een geweldige ontvangst,heerlijk gegeten. we hadden al een paar keer geprobeerd te reserveren was niet gelukt,steeds vol geboekt.

elk gerecht was een feest ,zowel smaak als presentatie. veel aandacht voor de gasten zonder dat het overdreven werd. zeer prettige sfeer en veel aangename verrassingen.

hier staan zowel in de keuken als de bediening mensen met heel liefde voor hun vak

voor ons is le restaurant een topper en een must voor de liefhebber.

Gegeten op 18 februari 2015

mmeer

Voor de tweede keer mogen genieten bij Le Restaurant. Feest! We zaten aan de tafel bij de keuken waardoor we goed konden zien met hoeveel passie de chef zijn gerechten bereidde. Na een heerlijk glaasje champagne begon de avond met wat amuses wat geleidelijk overging in het vijf-gangen menu. Heerlijke langoustine, mooi stukje vis en lekkere hertenbiefstuk. Alles even goed uitgebalanceerd, verrassend en vooral niet teveel. Fijn (hollandsche dacht ik) kaas en een prachtig dessert. Afsluitend nog een thee en friandises. Bediening was goed en gezellig. De chef kwam zelf ook aan tafel om het eea toe te lichten. Een heerlijke avond.

Gegeten op 8 januari 2015

EDC81

Heerlijk, heerlijk. En ook nog eens zeer ontspannen door de fijne gastheer. Je komt in een warm bad terecht en het enige wat je hoeft te doen is alles over je heen te laten komen. Alles loopt zo soepel, je hoeft je nergens druk over te maken.
De smaken van de gerechten zijn fantastisch, de wijnen super.
De inrichting is niet heel erg bijzonder maar wel sfeervol.
Een aanrader als je echt zin hebt in een gezellig avondvullend culinair avontuur!

Gegeten op 3 september 2014

Irie79

Het is al een tijdje geleden dat ik hier heb gegeten. Maar wat een feest van smaken!! De gastheer is bijzonder gastvrij en houdt wel van een grapje. Je voelt je direct welkom in het kleine en knusse Le Restaurant.

De wijn/spijs combinaties waren voortreffelijk, en het tempo was niet te hoog en ook niet te laag.
Indien de wijn je bevalt krijg je gewoon een slokje meer, wat ik werkelijk heel netjes vind bij een wijnarrangement. Een verademing vergeleken bij een hoop andere restaurants waar het echt één afgemeten glas per gang is.

Alle gerechten werden met zoveel zorg en vakkundigheid gemaakt en gepresenteerd, het waren stuk voor stuk cadeautjes. (Vooral een cappuccino van paddestoelen en frambozen, dat gerecht zal ik nooit vergeten).

Voor een werkelijk bijzondere avond vol smaakexplosies kan ik Le Restaurant van harte aanbevelen. Ik kom hier zeer zeker nog eens terug.

Gegeten op 26 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Le Restaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Le Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.