Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Le Restaurant in Amsterdam - 1

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 020 379 22 07
  2. www.lerestaurant.nl

Culinaire reis zonder opsmuk

Een restaurant zonder naam. Zonder opsmuk. En zonder gedoe. Le Restaurant wil simpelweg dat je een fantastische avond hebt in hun knusse restaurant. Met een vast, maar dagelijks wisselend Frans menu nemen ze je mee op een culinaire reis.

david123

Eindelijk eens gegeten bij dit bekende restaurant in Amsterdam. Voorop gesteld dat het allemaal dik in orde was, viel het mij gezien de goede naam en de hoge waardering sinds jaar en dag hier op Iens ietsje tegen. Er is 1 menu. Geen keuze, eigenlijk geen wijnarrangement. We hebben een hele reeks kleine en lekkere hapjes gegeten. Een serie kleine hapjes om mee te beginnen zoals parmesaankoekjes, later biet met daarin een hangop van? heel mooi visgerechtje, mooie zacht gegaarde varkensschouder, schuimbolletjes met ganzenlever, kazen. Allemaal prima in orde. Wijnen gaan veelal per fles. De wijnkaart is OK, maar de prijzen stevig,.. De prijs kwaliteit is wellicht in orde, maar onder de 50 euro vind je eigenlijk niets. De bediening is vriendelijk, ongedwongen en de eigenaar heeft zichtbaar plezier in zijn werk. Je voelt je hier te gast en dat is belangrijk! Er wordt zeer attent geschonken. De chef kwam zelf een aantal keer de hapjes presenteren. De kwaliteit is erg goed, de entourage verre van bijzonder dus JA het is een aanrader, maar of het nou het beste restaurant van Amsterdam is....

Gegeten op 13 december 2014

Charlesdewit

Top gegeten. Gezellig knus restaurant met persoonlijke aandacht. Zonder meer zijn ster waar. Wijnarrangement genomen. Heerlijke wijnen. Super genoten en voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 4 december 2014

Fleurflip

Heerlijk gegeten. Fantastische combinaties, 8 gangen en wijnarrangement. Heerlijke wijnen. Voor een sterrentent echt gezellig en persoonlijk! Warme sfeer. Mocht je meer willen weten over het eten, manier van bereiden etc, geven ze je daar een uitgebreid antwoord op. Het personeel vormt echt een team met allen een gezamenlijke passie. Echt een aanrader, gaan er zeker nog een keer naar toe met vrienden. Wel ruim van te voren reserveren!

Gegeten op 15 november 2014

Broer

Wat moet je nog vertellen als je tafelgenoot, die voor het eerst bij Le Restaurant at, de volgende dag smst: "Nog steeds komen er gerechten en smaken langs. Bedankt voor de heerlijke avond."
Die dank geven we graag door aan de mannen van Le Restaurant, die elk bezoek tot een feest maken. Met talloze kleine gerechten; de een nog verrassender dan de ander. Hele mooie wijnen. En je hoeft je geen zorgen te maken over bediening en tijd. Blijft voor ons de favoriet van Amsterdam.

Gegeten op 26 november 2014

Manuel1968

In een zeer huiselijke omgeving voel je je meteen thuis. In dit niet al te grote restaurant word je meteen meegenomen door het personeel in de culinaire vervoering. Ongedwongen en informeel geniet je van een aaneenschakeling van heerlijke gerechten. Wat een topavond hadden we hier!

Gegeten op 28 oktober 2014

TomOak

Gegeten op 2 oktober 2014

maxamize

Al tijden wilde ik 'Le Restaurant' een keer proberen en 1 oktober was dan eindelijk het moment. Ondanks hoge verwachtingen werd het geen teleurstelling! De inrichting is elegant en de bediening zorgt ervoor dat je je meteen thuis voelt. We kregen een perfect menu voorgeschoteld en de wijnen per gang waren allemaal uitwekend. We zouden alleen al voor de wijnen terugkomen. Maar ook het diner was fantastisch. Memorabel waren o.a. de soep van rode biet, eendenborstfilet en zeebaars. De kaas en daarna het dessert waren ook overheerlijk U hoort het al. We kunnen eigenlijk niet wachten om binnenkort weer een keer bij 'Le Restaurant' te eten.

Gegeten op 1 oktober 2014

Proever2013

We hebben voor de vierde keer heerlijk gegeten in dit restaurant! Een absolute aanrader. Zeer goede service en de smaakcombinaties blijven verrassend! Alle gerechtjes waren bijzonder waarbij de coquilles super bereid waren en een op het oog simpel bietensoepje een ware smaakexplosie kende. Het hoofdgerecht van tamme eend was zeer lekker van smaak en goed bereid. Van A-Z een verzorgde avond, blijft een aanrader!

Gegeten op 30 september 2014

dennis119

Wij hebben fantastisch gegeten bij Le Restaurant. Absoluut ons favoriete restaurant, dankzij de geweldige gerechten en top bediening. De gerechten die absoluut bij zijn gebleven was het bietensoepje met croutons, cornichons, en gerookte crème fraiche met als persoonlijk hoogtepunt de coquilles waarvan de helft kort gebakken en de andere helft gemarineerd. Dit alles onder het genot van perfecte wijnkeuzes, waaronder een wijn uit Galicië. Simpelweg genoten en een geweldige avond uit gehad.

Gegeten op 27 september 2014

smagge

Le Restaurant stond in mijn top 3 restaurants in NL waar ik ooit eens wilde eten, helaas was het eten onverwacht teleurstellend. Mijn tafelgenoot en ik hebben vaker in michelin (en vele geweldige non-michelin) restaurants gegeten, in NL en in diverse andere landen, maar de hooggespannen verwachtingen werden totaal niet ingelost. Veel amuses, waarvan 1 ons kon bekoren, en daarna meerdere gangen waarvan na afloop eigenlijk geeneen memorabel was. Voor het dessert werd opgediend kwam een keuze van kaasjes, wat n originaliteit... De 2 desserts heb ik niet eens opgegeten, ik wilde allang naar huis..Goede producten, veel kook technieken, maar over het algemeen smaakte het eten slechts prima. Bediening was persoonlijk, humorvol en had stijl, in 1 woord uitmuntend. Zeer goede wijnkeuze trouwens. Maar het eten was eigenlijk zonde van onze tijd en smaakpapillen..

Gegeten op 1 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Le Restaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Le Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.