Le Restaurant

• 9.4

• 8.6

Hobbykok71
  • Recensies in de laatste twee jaar

le Restaurant wordt een van mijn grote favorieten in Amsterdam. Afgelopen weekend warm ontvangen en genoten van het 5-gangen menu en dito wijn arrangement. Alles was zo mals en smaakvol, echt waanzinnig lekker! Ook was het leuk dat de kok sommige gerechten zelf bracht en daarbij een uitleg gaf. Een avond eten bij Le Restaurant is zeker genieten geblazen

Gegeten op 7 februari 2014

PaulAmsterdam1012
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk. Goede ontvangst. Intieme entourage. Subtiele verfijnde gerechten. Prachtige wijnen door perfecte sommelier. En supersexy bediener van gerechten aan tafel. Tip: tafeltje achterin met uitzicht op keuken. Afijn: absoluut voor herhaling vatbaar.

Ronald_H
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoe goed en intiem kan uit eten zijn? Le Restaurant maakt er een uiterst intieme ervaring van. Met een heel beperkte opzet heb je het gevoel of je in een huiskamer op bezoek komt. De gastheren zijn zeer talrijk en van uitgesproken service gerichtheid. Wijn werd voor ons uit privécollectie gehaald om samen de ervaring te vergroten. Grote klasse! Het eten zult U vragen? Keuze is er niet maar dat is wel zo prettig, het gene wat geserveerd wordt is van een dusdanige hoogstaande kwaliteit dat een poging om het op een menukaart te beschrijven afbreuk zou doen. In een woord: Grandioos.

Gegeten op 23 januari 2014

Erjee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is nu de vierde keer dat we hier kwamen; nog nooit viel het tegen. Je moet er wel wat voor doen: ruim van tevoren reserveren en ook nog eens op tijd je reservering nogmaals bevestigen. Het restaurant en de keuken zijn zo klein, dat alles ruim van tevoren al onder controle moet zijn, zodat topkwaliteit gewaarborgd is, vandaar. Daarom is er ook geen kaart, je beweegt gewoon mee op basis van het menu du jour van de chef, uiteraard met voldoende mogelijkheden om daarvan af te wijken wanneer er sprake is van persoonlijke voorkeuren of beheptheden.
Het restaurant is klein, zeer intiem en heel smaakvol ingericht. Toch is er nooit te veel herrie; je kunt elkaar gemakkelijk verstaan zonder je oren te spitsen of je stem te verheffen; dit is bereikt door bijzondere aanpassingen in muren en plafond.
De maaltijd is een bijzondere traktatie van combinaties van smaaknuances en -contrasten, waarbij amuses en gerechten elkaar telkens afwisselen; perfect getimed, in goed gedoceerde hoeveelheden, telkens begeleid door een passende wijn.
De bediening is fantastisch, aan de meeste verzoeken wordt al voldaan ruim voordat je ze hebt bedacht en op inhoudelijke vragen volgt steeds een heel vakbekwame toelichting.
Serviceniveau en gedreven culinaire kunst, allebei top, samengebracht in een klein intiem restaurant waar je een avond lang volledig op je gemak kunt ontspannen en genieten.
Erjee

Gegeten op 7 maart 2014

Rene1515
  • Recensies in de laatste twee jaar

De 9 voor het decor is eigenlijk vooral omdat we heel veel oog hadden voor elkaar en niet te vergeten, het eten! Dit is de perfecte formule: je hoeft niet na te denken over de kaart want die is er niet. Er is 1 menu en je kunt aangeven wat je liever niet eet en daar wordt dan een alternatief voor gevonden. Maar het menu is zo opgebouwd dat er weinig 'moeilijke' ingredienten in voorkomen. Ik weet niet of dat bewust is, maar het viel me op. Het wijn arrangement is niet van het type je krijgt overal 1 glas bij, maar veel subtieler. Telkens een bodempje en als het op is wordt bijgeschonken. Zo zit je nooit met een half glas wijn van de vorige gang als de volgende gang wordt geserveerd.

Wat me ook opviel: het eten wordt gekenmerkt door briljante combinaties van heeeeel erg goede ingredienten en minder door ingewikkelde bereidingswijzen. En daar gaat het natuurlijk om.

Le Restaurant is een toptent die weinig mensen kennen omdat er geen hype om heen hangt. De ervaring wordt dus niet vertroebeld door verwachtingen die wellicht wel gevoed zijn door allerlei media optredens van zelfverklaarde sterrenkoks.

Laat die zelfverklaarde toppers (en dan vooral Hans van Wolde) een voorbeeld nemen aan Le Restaurant: terug naar de basis. Dit is waar het om draait.

Gegeten op 21 februari 2014

marcel-natalie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Oh, oh, wat was dit ontzettend fijn. Vanaf het moment dat we binnenkwamen tot het vertrek hebben wij genoten. Het was een perfecte avond!
Het menu was heerlijk, heel bijzondere smaakcombinaties. Zeker bij de amuses echt smaakexplosies in je mond, bijv bij passievruchtenmacaron met foie gras, de bloedworst met druifjes en mousse, een wafeltje met haringeitjes.... Het ging maar door. Vervolgens twee visvoorgerechten en als hoofd een gerecht met kip en inktvis. Ook allemaal heerlijk. Ten slotte de kazen, twee zoete nagerechten (vooral de combi lychee ijs met mango was top, alhoewel de warme chocomousse met koud amandelijs ook niet te vergeten is) en koffie met friandises. Erbij heerlijke wijnen. Wij zaten recht tegenover de keuken en konden daardoor mooi zien wat er gebeurde. Superfijne, deskundige bediening ook. Wat een ervaring!!!!

Gegeten op 15 februari 2014

EetclubRotterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij Rotterdammers durven ons ook te vertoeven over den grenzen in het Aemsterdeam, en wij kwamen terecht in het heus prachtige "le Restaurant". Wij hebben ons laten overheen tot het menu van wel 9 gangen en de smaken die langskwamen, zoals de zalm en de makarons en de gamba's deden ons vergeten in welke stad we waren. Een groot compliment voor dit prachtige reastaurant.

Gegeten op 23 januari 2014

robert117
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een speciale aangelegenheid hebben ik een romantisch diner voor 2 gehad met wijn arrangement. Uitzonderlijk lekker gegeten, bediening was super, een oud chef kwam aan tafel iets vertellen over de wijnen die stuk-voor-stuk van kleine wijnboeren komen en jaarlijks zelf door deze zelfde chef bezocht en uitgezocht worden. Fantastische avond!

Gegeten op 31 juli 2013

Dirk-J87
  • Recensies in de laatste twee jaar

Door de hoge scores van Iens besloten om bij Le Restaurant te reserveren. Een dag van te voren en er was gelukkig nog een plekje vrij. Er was een vaststaand menu wat wij er prettig vinden. Interieurs oogt klassiek/huiselijke sferen. Leuk dat er een open keuken is en kan zien dat er aktie gaande is. We hebben echt verrukkelijk gegeten inclusief amuses wel 9 gangen! Leuk dat de kok ook af en toe wat zelf kwam brengen en uitleggen. Het cijfer 8 voor de bediening geef ik omdat ik vond dat ze te afstandelijk/formeel deden aan tafel terwijl wij hele geïnteresseerde vragen stelden. Aan kennis en vaardigheden deden ze het top!

Gegeten op 15 januari 2014

dennisheller
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik sluit me volledig bij de voorgaande recensies. Wat een ervaring, wat een gastronomisch orgasme. Fantastisch vakmanschap in combinatie met geweldig gastheerschap. Voor het gehele menu incl. wijnarrangement ( waar de glazen geen moment leeg bleven) nog geen 300e betaald voor 2 personen. Dat was het dubbel en dwars waard!

Gegeten op 24 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Le Restaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Le Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!