Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Pasta Genova in Rotterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 425 75 02

Mach

Het driegangenmenu is een echte aanrader! Een voorgerecht met een etagère met ham, zalm, garnaaltjes, mozzarella en tomaat, schelpjes (vongole en mosselen), oesters, gebakken haring. Heerlijk allemaal! Als tweede gang twee soorten pasta: paddenstoelen met truffel en met rivierkreeftjes. Als hoofdgerecht gekozen voor eenmaal vis en eenmaal vlees. Vlees was heerlijk zacht. De vis was ook goed gebakken. Tussendoor nog voorzien van een cocktail en glaasjes limoncello! Trouwens ook lekkere wijn bij de gerechten genomen. De bediening was erg aardig. Echt italiaans. Ze spreken niet erg goed Nederlands, maar dat vonden wij geen probleem.

Gegeten op 5 juni 2014

MacrosTheNaked

Leuk gezellig tentje met een open keuken, altijd een plus! het eten was lekker, hele goeie pasta en duidelijk beter dan de gemiddelde italiaan waar je binnen loopt. De zeetong was erg lekker en ik ben altijd blij als ik fatsoenlijke thee krijg, ipv standaard pickwick zakjes.

De bediening was echter totaal niet attent en we hebben een aantal keer zonder drinken gezeten. Ook afrekenen duurde erg lang, terwijl het restaurant niet afgeladen vol was.

Gegeten op 13 mei 2014

Rien59

Vrijdag de 18e waanzinnig goed gegeten. Het voorgerecht uit het 3 gangenmenu is groots. De pasta's waren precies goed qua gaarheid. Een chef die weet wat al dente is. Mijn hoofdgerecht kalsvlees met garnalen was heerlijk. Tussendoor kregen we een soort sorbetachtig iets. De wijnen , een Valpolicella Ripasso en een Amorone, waren super. Misschien omdat we nogal in de buidel tastten m.b.t. de wijn of omdat de chef zo'n aardige gozer is, kregen we als aardigheid nog drie enorme Gambas in een plakje spek gebakken en een speciaal gemaakt Zabaglione als dessert.
Wij gaan zeker terug.

Gegeten op 18 april 2014

Naat20

Hadden het menu van de chef, allerlei voorgerechten op een leuk plateau, verse vis en tussendoor een spoom van het huis. Bediening zeer professioneel, we waren hier met onze zoon van 15 maanden en de bediening deed alles om het ons zo aangenaam mogelijk te maken. We zaten in een rustig hoekje vlakbij de open keuken. Heerlijk uitgebreid gegeten en komen hier zeker nog eens.

Gegeten op 15 maart 2014

tonson

Op maandagavond met een groepje gegeten. Omdat het maandag was, was er geen ossehaas (behalve een recept van ossehaas met honing, dat blijkbaar al eerder was voorbereid) en daardoor waren er nauwelijks vleesrecepten, geen bospaddestoelen (en dus ook geen recepten daarmee) en geen kikkerbilletjes. Daardoor kon een flink deel van de kaart niet worden geserveerd.
De voorgerechten waren redelijk, de hoofdgerechten hielden niet over. Nogal wat mensen hadden gevulde pasta of ravioli. Dat werd geserveerd op grote platte borden, waardoor de pasta en de saus snel koud werden. Ik had zeebaars. Die bleek gekookt of gepocheerd te zijn met en enkel gebakken tomaatje als garnering. Bijzonder, maar met weinig smaak.
De zelfgemaakte tiramisu was goed en dat maakte nog iets goed. Dit restaurant zal niet mijn eerste keus worden.

Gegeten op 17 maart 2014

laura54

Al een aantal keren geweest en alle keren even lekker, veel en gevarieerd altijd wat anders bij het menu ook al kom je een week later je krijgt niet hetzelfde. De prijs kwaliteit verhouding is ook goed.

basilico

Het iens-menu hier genuttigd. Erg goed. Andere keren was het nog beter. Enig min puntje was dat vrijwel alle gerechten wat flauw waren. Maar met een beetje peper en zout zelf naar eigen smaak gemaakt en daarna was het genieten. Goede gevarieerde gerechten, goede wijn, lekker dessert. Prima hoor!

Gegeten op 18 februari 2014

ramona20

we hebben hier met zijn vier gegeten, hoofdgerecht bestond uit drie soorten vis, we dachten drie mooie stukje vis, er was geen omschrijving dus, we kregen een rivierkreeft, vijf mosselen een garnaal en een kleine stukje vis, de smaakt was niet bijzonder. en ik denk dat alles bij elkaar niet een honderd gram woog, veel te weinig voor een hoofdgerecht van 27,50, de lamsrack van ons vriend was wel goed een voldoende, het is de eerste keer dat ik met honger naar huis ging na een etentje in een restaurant, de bediening was matig, na klagen heb ik wel een stukje tiramisu gratis gekregen, verhouding een prijzen kloppen hier niet, gelukkig na de film konden we nog even rijden langs de mac.

Gegeten op 1 februari 2014

stientje

Een etentje met het werk en gereserveerd bij Pasta Genova voor ca 15 mensen.
Vooraf gaven wij aan dat het niet te laat mocht worden wegens de na afloop van het diner nog lange reistijd naar huis van een aantal collega's.
We begonnen zoals afgesproken met een prosecco en een toast, vergezeld van heerlijke tapenade en stokbroodjes.
Alle instructies wat betreft bestellingen en timing werden uitstekend opgevolgd.
Her voorgerecht was heel uitgebreid; diverse heerlijkheden op een étagère, vis, garnalen, vleessoorten, mosselen in aparte schalen, inktvis met balsamico-saus, ook apart, voor elk wat wils.
Het hoofdgerecht, wij konden kiezen uit vlees, vis of vega, bleek in vergelijking met het voorgerecht wat sober, maar wel smakelijk. Bestond uit een niet al te groot stukje vlees, een vrij vlakke, niet aangemaakte salade en wat ongeschilde, (jammer!) krieltjes, net wat te weinig.
Als nagerecht, ook hierbij een keuzemenu, koos ik voor chocoladetaart, er was ook tiramisu en citroentaart, de chocoladetaart was heerlijk van smaak maar erg machtig en (te) rijkelijk voorzien van drank!
De jubilaris kreeg een ludieke presentatie voorzien van een vuurwerkje, heel attent en feestelijk.
Wij hebben goed gegeten maar enkele zaken kunnen nog beter. De garnering van het hoofdgerecht bv, maar misschien is dat in Italië gebruikelijk.
De bediening was goed, een later tijdens het wachten op vervoer bestelde koffie was "van het huis" en de jubilaris kreeg bij het verlaten van het restaurant een doosje versnapering aangeboden, heel aardig.
Wij hebben een prettige en verzorgde avond gehad.

Gegeten op 17 december 2013

rvanemden

Gegeten op 7 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Pasta Genova in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Pasta Genova. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.