• foto's van Pasta Genova in Rotterdam - 1

• 8.1 10 66

• 7.7

• 8.0

Pasta Genova over zichzelf

drie gangen menu vd chef , van 1 februari t/m 1 september 2013 van maandag tm donderdag 27,50, vrijdag en zaterdag 34,50

Naat20
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hadden het menu van de chef, allerlei voorgerechten op een leuk plateau, verse vis en tussendoor een spoom van het huis. Bediening zeer professioneel, we waren hier met onze zoon van 15 maanden en de bediening deed alles om het ons zo aangenaam mogelijk te maken. We zaten in een rustig hoekje vlakbij de open keuken. Heerlijk uitgebreid gegeten en komen hier zeker nog eens.

Gegeten op 15 maart 2014

tonson
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op maandagavond met een groepje gegeten. Omdat het maandag was, was er geen ossehaas (behalve een recept van ossehaas met honing, dat blijkbaar al eerder was voorbereid) en daardoor waren er nauwelijks vleesrecepten, geen bospaddestoelen (en dus ook geen recepten daarmee) en geen kikkerbilletjes. Daardoor kon een flink deel van de kaart niet worden geserveerd.
De voorgerechten waren redelijk, de hoofdgerechten hielden niet over. Nogal wat mensen hadden gevulde pasta of ravioli. Dat werd geserveerd op grote platte borden, waardoor de pasta en de saus snel koud werden. Ik had zeebaars. Die bleek gekookt of gepocheerd te zijn met en enkel gebakken tomaatje als garnering. Bijzonder, maar met weinig smaak.
De zelfgemaakte tiramisu was goed en dat maakte nog iets goed. Dit restaurant zal niet mijn eerste keus worden.

Gegeten op 17 maart 2014

laura54
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al een aantal keren geweest en alle keren even lekker, veel en gevarieerd altijd wat anders bij het menu ook al kom je een week later je krijgt niet hetzelfde. De prijs kwaliteit verhouding is ook goed.

basilico
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het iens-menu hier genuttigd. Erg goed. Andere keren was het nog beter. Enig min puntje was dat vrijwel alle gerechten wat flauw waren. Maar met een beetje peper en zout zelf naar eigen smaak gemaakt en daarna was het genieten. Goede gevarieerde gerechten, goede wijn, lekker dessert. Prima hoor!

Gegeten op 18 februari 2014

ramona20
  • Recensies in de laatste twee jaar

we hebben hier met zijn vier gegeten, hoofdgerecht bestond uit drie soorten vis, we dachten drie mooie stukje vis, er was geen omschrijving dus, we kregen een rivierkreeft, vijf mosselen een garnaal en een kleine stukje vis, de smaakt was niet bijzonder. en ik denk dat alles bij elkaar niet een honderd gram woog, veel te weinig voor een hoofdgerecht van 27,50, de lamsrack van ons vriend was wel goed een voldoende, het is de eerste keer dat ik met honger naar huis ging na een etentje in een restaurant, de bediening was matig, na klagen heb ik wel een stukje tiramisu gratis gekregen, verhouding een prijzen kloppen hier niet, gelukkig na de film konden we nog even rijden langs de mac.

Gegeten op 1 februari 2014

stientje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een etentje met het werk en gereserveerd bij Pasta Genova voor ca 15 mensen.
Vooraf gaven wij aan dat het niet te laat mocht worden wegens de na afloop van het diner nog lange reistijd naar huis van een aantal collega's.
We begonnen zoals afgesproken met een prosecco en een toast, vergezeld van heerlijke tapenade en stokbroodjes.
Alle instructies wat betreft bestellingen en timing werden uitstekend opgevolgd.
Her voorgerecht was heel uitgebreid; diverse heerlijkheden op een étagère, vis, garnalen, vleessoorten, mosselen in aparte schalen, inktvis met balsamico-saus, ook apart, voor elk wat wils.
Het hoofdgerecht, wij konden kiezen uit vlees, vis of vega, bleek in vergelijking met het voorgerecht wat sober, maar wel smakelijk. Bestond uit een niet al te groot stukje vlees, een vrij vlakke, niet aangemaakte salade en wat ongeschilde, (jammer!) krieltjes, net wat te weinig.
Als nagerecht, ook hierbij een keuzemenu, koos ik voor chocoladetaart, er was ook tiramisu en citroentaart, de chocoladetaart was heerlijk van smaak maar erg machtig en (te) rijkelijk voorzien van drank!
De jubilaris kreeg een ludieke presentatie voorzien van een vuurwerkje, heel attent en feestelijk.
Wij hebben goed gegeten maar enkele zaken kunnen nog beter. De garnering van het hoofdgerecht bv, maar misschien is dat in Italië gebruikelijk.
De bediening was goed, een later tijdens het wachten op vervoer bestelde koffie was "van het huis" en de jubilaris kreeg bij het verlaten van het restaurant een doosje versnapering aangeboden, heel aardig.
Wij hebben een prettige en verzorgde avond gehad.

Gegeten op 17 december 2013

rvanemden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ken Pasta Genova nog van de oude locatie aan het Zwaanshals. Het werd tijd om deze "nieuwe" locatie te checken. Er is wel het eea. veranderd. De locatie is prima te bereiken, wel uit het centrum en parkeergelegenheid was er voldoende (en zeer betaalbaar). De sfeer is totaal anders, maar wel gezellig en het is ook gezellig druk.
Op het oog een mooie kaart, met leuke gerechten, echt iets om je op te verheugen. Niet goedkoop. De wijnkaart is stevig aan de prijs, tussen de huiswijn van EUR 18,50 en de daarop volgende van EUR 30, zit niets.... een Prosseco van EUR 7,50 per glas. Dit moet anders kunnen, zonder de kwaliteit te kort te doen.
De salade met geitenkaas en walnoten als vooraf is schokkend slecht..... Een salade melange leek uit een zakje met grove stukken iceberg sla, 3 druppels truffelolie en een paar minuscule stukjes geitenkaas voor EUR 9,95. We weten allemaal hoe het zit met eerste indrukken.... Ook de tonijn carpaccio was lekker, maar ook hier een relatief kleine portie.
Het hoofdgerecht, ossehaas en pasta, was kwalitatief erg goed ( uitstekende ossehaas, mooi gegrilld). Echter, de presentatie was minimaal en ook hier weer een pittig prijskaartje. Wederom niet in verhouding. Ook de bijgerechten: schaaltje krielaardappeltjes in de schil en een schaaltje fantasieloze salade, weerspiegelde niet een enthousiast en creatief keukenteam. De koffie was goed, echter een beetje jammer dat je na de koffie nog een gratis limoncello krijgt aangeboden. Waarom niet diect bij de koffie. En waarom worden drankjes niet met een dienblad gebracht, maar uit de losse hand. Past niet bij het decor en bij de prijsstelling. ( in Italie loopt de eerste en beste pizzabakker nog met een dienblad).
Tot slot waren de jassen opgehangen op de kapstok. Erg jammer dat relatief dure jassen over een puntig haakje worden gehangen, terwijl ze allemaal over "lusjes" beschikken om ze aan op te hangen. Erg onzorgvuldig.
Jaja, wanneer je voor zo'n prijsstelling kiest, dan moet je het ook op alle vlakken waarmaken, dat was absoluut niet het geval.

Kortom, de keuken is zeker niet slecht in het algemeen, maar de prijs/kwaliteitverhouding is geheel onder de maat. Met name vanwege dit laatste, kom ik hier niet (meer) terug.

Gegeten op 7 december 2013

EdwardN
  • Recensies in de laatste twee jaar

We gingen met de familie bij Pasta Genova eten. Maar nu eens geen pizza's, die hebben ze niet. Drie van ons kozen de a la carte gerechten en drie namen het menu van de chef. Het moet gezegd worden: iedereen aan tafel zat te jubelen. Zelfs zo iets simpels als spaghetti met tomaatjes was ongekend lekker. Tussendoor nog een gratis spumante en de gekozen Italiaanse rode wijn Valpolicella Repasso maakte het feest kompleet. Alleszins redelijke prijzen. De bediening was niet hun sterkste kant maar vriendelijk en voldoende.

Gegeten op 29 november 2013

marr1972
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de restaurantweek hier gegeten. We kregen brood met de lekkerste tomatentapenade die ik ooit gegeten heb, het kon al niet meer stuk. Heerlijke carpaccio met champignons vooraf en kalfsvlees met gegrilde courgette, salade en gevulde tomaat als hoofdgerecht. De porties waren echter klein en dat terwijl ik nooit veel eet. Het toetjes was super, tiramisu en panna cotta. Ik hoop dat ik meer te eten krijg als ik nogmaals kom en voor de volle pond betaal. Verder was het echt subliem en op en top italiaans.

Gegeten op 27 augustus 2013

Mar_Bakker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een leuke verborgen juweeltje in Rotterdam. Echt authentiek Italiaans eten in een gezellige sfeer, het personeel is vriendelijk en altijd in voor een praatje op Italiaans eten en cultuur. Wij zullen graag terug komen.

Gegeten op 17 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Pasta Genova in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Pasta Genova. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!