• foto's van Eetcafé Schuitendiep in Groningen - 1

• 8.7 10 41

• 8.2

• 7.6

Eetcafé Schuitendiep over zichzelf

Welkom bij eetcafe Schuitendiep!
Wij combineren het keukenniveau van een restaurant met de laagdrempeligheid van een eetcafé. Laat u verrassen door onze mooie wijnen en gerechten.

Er wordt zoveel mogelijk gewerkt met seizoensgebonden producten, biologisch vlees, vis volgens de visstand en streekproducten.

stefanie9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt een aanrader om een keer te gaan eten, dit restaurant is veel meer dan een eetcafé! We hadden een menu genomen, als voorgerechtje hadden we de crème brûlee van geitenkaas, als je van geitenkaas houdt, zal ik dit zeker aanraden. Als dessert hadden we het dessert van de chef met onder andere groen ijs. Echt weer eens wat anders!

Gegeten op 9 februari 2014

Karelverlinden
  • Recensies in de laatste twee jaar

De term eetcafé moet snel vergeten worden. De chefkok kookt op een veel hoger niveau. De gerechten zijn smakelijk, redelijk verfijnd, en de betrokkenheid is groot. Het prijsniveau ligt hoger dan dat van een eetcafé, maar dat is het ook meer dan waard. Alleen bij de bijlagen doen de frites nog denken aan de term eetcafé. Ook de wijnen zijn van een uitstekend niveau. Een echte aanrader!

Gegeten op 1 februari 2014

jessica9
  • Recensies in de laatste twee jaar

De naam eetcafé doet Schuitendiep te weinig eer aan. Je krijgt hier namelijk allesbehalve de standaard saté die je normaal op de kaart van een eetcafé ziet staan. Heerlijk eten, innovatieve keuken en vriendelijk personeel maken de avond helemaal compleet. De amuse in de vorm van een 'mini plantje' gevuld met couscous, truffel en augurk voorzien van een krokant koekje, was al een absolute verrassing. Alle gerechten zien er heel mooi opgemaakt uit, zijn bijzonder smaakvol en hebben allemaal een wauw-factor.
Wij hadden laat gereserveerd en hadden geluk dat we nog terecht konden, maar moesten op tijd weg voor de volgende reservering. Dat wisten we van te voren, dus dat was geen probleem. Het personeel hanteert een strakke planning, maar we hebben geen moment het idee gehad dat we werden opgejaagd en konden zelfs nog langer blijven zitten. Fantastische avond gehad, echt een aanrader!

Gegeten op 8 maart 2014

yfje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Niet te ver van het centrum gelegen aan het Schuitendiep met parkeerplaatsen in de buurt.
Prettige sfeer bij binnenkomst. Goede ontvangst van attente en kundige bediening. Uitleg bij drank en menu keuze. Goed gevarieerd aanbod van spijzen en wijnen. Mooi display van wijn met uitleg zodat je je kunt zien en lezen wat je mag verwachten van de gekozen wijn. Goede wijnen, gevarieerd van afkomst en prijs. Het eten is voortreffelijk bereid en wordt door de chef zelf geserveerd en toegelicht. Het drie (of 6) gangen keuze menu is een goede optie. We hebben alle drie andere voor- hoofd en nagerechten genomen en die waren allemaal prima van smaak en goed klaargemaakt. We kunnen het Eetcafé absoluut aanraden en komen er zeker nog een keer terug om op het terras of in de tuin te eten.

Gegeten op 9 februari 2014

LdeBoer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel verrassend dat je in 'een eetcafé' zo lekker kunt eten. Goede smaken en presentatie van de gerechten. Hoewel het eten de verwachting bij een eetcafé ruimschoots overstijgt, is de entourage is passend bij de naam. Het ziet er gemoedelijk uit met gezellige, aparte hoekjes / ruimtes waar je kunt zitten. In de afwerking zijn er echter nog wel wat verbeterpuntjes.
De bediening is aangenaam en gastvrij.
Zeker een aanrader om naartoe te gaan!!!

Gegeten op 22 augustus 2013

karlijndek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben we genoten van het 6-gangen verrassingsdiner. Ook de wijntjes waren erg lekker. De bediening was uiterst vriendelijk. Ik heb helemaal niets aan te merken op dit restaurant, als ik in de buurt zou wonen zou ik zeker terug gaan.

Edzo Bergman
  • Recensies in de laatste twee jaar

We besloten de Kerstvakantie die we in Gambia hadden doorgebracht terug in Groningen feestelijk te besluiten. Daartoe liepen we op 2 januari zonder afspraak Eetcafé Schuitendiep binnen. Omdat we vroeg waren, konden we kiezen waar te zitten. Later bleek het restaurant gewoonweg vol te lopen. Uit eerdere ervaring wist ik dat de benaming eetcafé eigenlijk alleen voor de "stenen" de lading dekt, maar dat de chefkok met de bediening naar een ster lonkt. Ook deze keer kozen we voor een 6 gangen verrassingsmenu en werden we wederom positief verrast door de variëteit en creativiteit. Vlees, vis of vegetarisch, geen probleem; alles even lekker en verrassend. Kleine gerechtjes, met smaakexplosies, alles zelf bereid en verse seizoensprodukten verwerkt. De peterseliewortelmousse was hiervan een voorbeeld, maar ook het twaalf uur zacht gegaarde stukje varkensvlees. Enige gerechten werden aan tafel voorzien van een saus. De chef kwam vooraf en achteraf uitleg geven en de reacties proeven. Wijnkennis was ook prima, zodat we 3 uur later voldaan en met een feestelijk gevoel het "café" verlieten. Reken wel, met wijn, op zo'n 60 euro pp, maar dan nog is de prijs/kwaliteit verhouding heel erg goed!
Laatste tip voor het "café": vergeet die benaming en maak tijd voor een verfje en eigenlijk totale herinrichting van het interieur.

Gegeten op 2 januari 2014

fensi8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg lekker altijd, meerdere keren hier gegeten. Goede stukken vlees en verrassende combinaties. Echt een aanrader als je in Groningen bent. Jammer dat je er alleen binnen kan zitten in de zomer.

Gegeten op 10 augustus 2013

RutgerJ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eetcafé Schuitendiep was ons aangeraden door m'n neef uit Groningen vanwege de bijzondere gerechten. We hebben gekozen voor een 6 gangen verrassingsmenu en dat was heel goed bevallen. Elke gang bestond inderdaad uit een bijzonder en lekker gerecht. De bediening was ook vriendelijk. Wat ons betreft ook zeker een aanrader.

Van buiten ziet het er een beetje uit als een bruin cafe en zou je niet verwachten dat er zo'n leuk restaurantje zit. Als het ons niet was aangeraden waren we er denk ik zo langs gelopen en dat is jammer. Dus laat je niet afschrikken door de buitenkant :)

Gegeten op 16 november 2013

ChaJor
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onzettend leuke bediening, weet heel veel van de wijnen, vriendelijk en zeer gastvrij.
We hadden het verassingsmenu was heerlijk! leuke verassende gerechtjes met super wijnen die er erg goed bijpaste.
Top restaurant, de naam eetcafe moet veranderd worden in restaurant!

Gegeten op 25 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé Schuitendiep in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé Schuitendiep. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!