• foto's van Eetcafé Schuitendiep in Groningen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 47 97

Op de hoogte blijven

Bij Eetcafé Schuitendiep in Groningen loop je nooit achter. Je ontdekt de nieuwste gerechten in dit hippe en trendy restaurant. Chef-kok en eigenaar Simon Feitsma en souschef Lars de Jong zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Van nieuwe kookstijlen, het combineren daarvan tot de meeste exotische gerechten. Maar ook voor een traditioneel gerecht ben je aan het juiste adres.

petravang

Via online reservering

We namen het 6 gangen verassings menu met bijhorend wijnarrangement. Echt Een aanrader. Alle zintuigen werden geprikkeld... heerlijk!

Gegeten op 22 maart 2015

mvhooijdonk81

Via online reservering

Heerlijk gegeten een echte aanrader. Vriendelijke en goede service van het personeel
Genoten van het 6 gangen diner incl wijnarrangement

Gegeten op 12 maart 2015

Kiranwe

Via online reservering

Heerlijk! Echt een aanrader. De juiste prijs voor de beste gerechten en ook met bepaalde wensen en allergieen (pinda, vegetarisch en champignons) van de groep wisten ze uitstekend om te gaan.

Gegeten op 7 maart 2015

Tommy1001

We hebben met een groep het 6 gangen verrassingsmenu besteld met een wijnarrangement. Zoals gebruikelijk zagen de verschillende gangen er weer fantastisch uit en was het weer een heel gevarieerd Feest voor de smaak. De verschillende wijnen bij de gangen waren met zorg geselecteerd en pasten uitstekend bij de gerechten. De uitstekende bediening wist ook goed toe te lichten waarom gekozen was voor bepaalde wijnsoorten.

Gegeten op 23 februari 2015

PSDM

Via online reservering

Wij hebben op zondag 15 februari bij eetcafè schuitendiep gegeten. Het was erg lekker en bediening die wist wat ze serveerden. Ze had ook een drankje bij het kaasplankje voorgesteld een cider die er goed bij paste. Dat was inderdaad ook zo! Wij hebben het 6 gangen verrassingmenu gegeten en alles was mooi bereid en lekker! Wij vonden het wel jammer dat er geen achtergrond muziek was, daardoor hoorde je erg goed de gesprekken van de mensen die om ons heen zaten. Ook vonden wij de verlichting iets te fel, het zou sfeervoller zijn als de verlichting iets zachter stond. Voor de rest waren wij erg tevreden en komen zeker terug!

Gegeten op 15 februari 2015

HarrievanderLaan

Een 6 gangen verrassingsmenu gehad met bijpassende wijnen. Echt helemaal top gegeten leuke bediening en zeer goede uitleg. Zeker een aanrader.

Gegeten op 19 februari 2015

rietbrug

Ik heb hier met een vriendin gegeten op 18 februari. We nemen alleen het hoofdgerecht omdat we weinig tijd hadden. Ik had hertenbiefstuk en een paar plakjes wild zwijn. Het werd prachtig opgediend met mousse van verschillende soorten groente, heel verrassend. Als garnituur aardappelen uit de oven, frites, heerlijke bietensalade, koolsla en komkommer.
Vooraf een amuse van het huis, een heerlijke romige crème van groente.
De wijn was eveneens prima. De tafeltjes stonden tamelijk dicht op elkaar en er waren wat trapjes en afstapjes. De bediening was uitstekend.

Gegeten op 18 februari 2015

WHagenauw

Via online reservering

Het 6 gangen verrassingsmenu gekozen. Een prima keuze en elk gerecht is netjes en apart opgemaakt. Tevens krijg je een duidelijke uitleg wat het is gerecht is. Elk gerecht smaakte prima. Reserveren is aan te bevelen.

Gegeten op 14 februari 2015

cindy25

Via online reservering

6-gangen verrassingsmenu gehad met bijpassend wijnarrangement. Eten was uitstekend, evenals de wijn en service. Het is fijn dat het een kleinschalig restaurant is waardoor iedere tafel volledige aandacht krijgt.

Gegeten op 8 februari 2015

I_ens

Via online reservering

De term eetcafé past niet zo goed bij het menu bij Schuitendiep. De kok probeert er echt "meer" van te maken met gerechten met vele toepassingen en decoratie. Naar mijn smaak slaan ze daar in door. Alles is prachtig opgemaakt, maar blijkbaar kost dat zoveel tijd, dat gerechten te veel afkoelen. Naast opmaak is juiste temperatuur toch ook een factor... een mevrouw achter ons hoorde ik klagen over hetzelfde probleem. Niet verrassend, wel jammer.
Qua smaak / kwaliteit van het eten vonden we het wisselend. Een aantal smakelijke creaties werden afgewisseld met mindere. En waar de hoofdgerechten duidelijk de volle aandacht krijgen, leek er een stageloper met de bijgerechten bezig geweest te zijn. Het contrast was daar echt te groot.
Het bijpassende wijnarrangement viel tegen. De gekozen wijnen vonden wij matig passen bij de gerechten. Hier is Schuitendiep te zuinig geweest, zo lijkt het. Waar er bij de hoofdgerechten maximaal wordt uitgepakt, lijkt er bij het wijnarrangement geld terugverdiend te moeten worden. Echt een aandachtspunt.
Je zit bij Schuitendiep toch wel dicht op elkaar. Aankleding (zoals de schilderijenkeuze) is natuurlijk een kwestie van smaak, maar een lelijke elektrische nephaard aan de muur, lampen waar pitjes ontbreken...
Maar we moeten eerlijk zijn: als je gaat afrekenen realiseer je jezelf weer dat je voor dit bedrag toch wel erg goed gegeten hebt. De prijs/kwaliteitsverhouding is dus echt goed te noemen.
Afsluitend: misschien wat minder pretentie, gerechten die niet doorslaan in complexiteit, aandacht voor op temperatuur serveren en een zorgvuldige wijnkeuze... en dan heb je echt een toprestaurant.

Gegeten op 7 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé Schuitendiep in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé Schuitendiep. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.