Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eetcafé Schuitendiep in Groningen - 1

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 47 97

karen36

Via online reservering

Het heet 'eetcafe' maar het doet eigenlijk zo te kort aan het culinaire eten dat je geserveerd krijgt. En vooral ook op een hele leuke, originele manier! En erg goede en gezellige bediening niet te vergeten.

Gegeten op 28 augustus 2014

Fakie180

De entourage is eenvoudig maar de verrassende gerechten en aangename smaaksensaties voor een "eetcafe" liet een blijvende indruk achter. Wij lieten ons verrassen met het 6 gangen menu. Het viel op dat met allergie wensen keurig rekening werd gehouden zonder in te boeten op de smakelijke kwaliteiten. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Een meer dan voldane onvergetelijke ervaring.

Gegeten op 29 augustus 2014

smikkelaarsss

Onlangs wezen eten in Schuitendiep, Mede Door de goede recenties hebben wij ons laten verleiden. Helaas was wat ons betreft niet helemaal waar gemaakt. Dit voornamelijk door de grote van de porties, het was zeer karig. En niet alleen het eten, maar ook de wijn wat zeer afgemeten werd geserveerd. Ik durfde bijna geen slokje te nemen, want dan was mijn glas al weer leeg.
Een wijnglas hoeft niet tot de nek toe gevuld te zijn, maar iets meer? 4.05 Euro per glas,? Ook het eten was hetzelfde verhaal. Maar het dessert vonden wij het toppunt, een bolletje ijs zo groot als een knikker.
Al met al, wat we hebben gegeten was ok, maar ook niet meer dan dat!
Thuis nog maar even een tosti gemaakt.

Gegeten op 12 augustus 2014

MissDizz

Via online reservering

Wij hebben gekozen voor het 6-gangen verrassingsmenu, en het was heerlijk! Wat mij betreft waren de inhoud van de kleine pannetjes bij de eerste gang (ik ga niet verklappen wat het was) en het 2e hoofdgerecht de hoogtepunten. De 3e gang vond ik persoon het minst lekker, maar dat was gewoon niet helemaal mijn ding. Het tempo waarin de gerechten doorkwamen was ook dik in orde!

Verder is de bediening prima: ze zijn goed op de hoogte en komen regelmatig langs om te vragen of alles naar wens is/of je nog iets te drinken wilt. En als de kok de gerechten persoonlijk komt brengen, krijg je helemaal een volledig verhaal over wat je gaat eten.

Het interieur is gezellig, maar niet uitgesproken bijzonder. Wel hangen er bijzondere schilderijen aan de muur, ik weet niet of die wisselen.

Al met al hebben ze hier de titel IENS topper (zoals ze die al enkele jaren achter elkaar binnensleepten volgens de stickers op de deur) wat mij betreft absoluut verdiend!

Gegeten op 24 augustus 2014

Tommy1001

De naam eetcafé is voor dit restaurant misleidend. De kaart, de ambiance en de kwaliteit worden hiermee geen recht gedaan.
Het is een fijn restaurant met een prima kaart, bediening is vriendelijk en alert.

Gegeten op 15 augustus 2014

Blackchocolate

Goede eerste indruk warm interieur en leuke inrichting. Bediening is goed op de hoogte van de menukaart, losse menu's en wijnen. Wij waren met zijn tweeën en hadden beiden één van de vis hoofdgerechten gekozen. Daarbij werden een aantal bakjes verschillende aardappel/groentegerechten geserveerd. Leuke sfeer met prima eten!

Gegeten op 12 augustus 2014

Strat

Gisteravond hier met onze kinderen gegeten. Afgegaan op de goede recencies op deze site. Was niets teveel gezegd! De ontvangst was hartelijk en informeel. De kaart is niet heel uitgebreid maar bevat wel heel spannende gerechten. Als je twijfelt over een 3 gangen menu moet je eerst naar de desserts kijken! Dan kies je absoluut voor 3 gangen want die wil je niet missen.
Mooie onverwachte combinaties op het bord, mooi opgediend. Enkele hoogtepunten: combinatie van gebrande tonijn en puree van zoete aardappel. Eendelever met pata negra. IJs van rode bieten. Hamburger van hert opgediend in een snackzakje. Sucade om te knielen gewikkeld in dungesneden rauwe biefstuk. Appelcrumble, chocoladebolletje gevuld met lemoncurd. Enzovoort. Alles was heerlijk! Bediening is heel vriendelijk en ongedwongen. Wijnen zeer betaalbaar. Wij gaan hier zeker weer eten en raden iedereen aan dit ook eens te doen.

Gegeten op 21 augustus 2014

anneke72

Via online reservering

Wat een feestje om in goed gezelschap je te laten verwennen door de brigade van Schuitendiep. Drie van ons namen het 6 gangen-verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement en genoten van gang een tot en met het dessert. Wat een heerlijkheden!!
Een van ons koos een drie-gangen vegetarisch en was ok bijzonder verrast. Wij komen zeker terug. Een eetcafe is het zeker niet (meer) en dat deel gaat binnenkort ook van de naam. Twijfel niet, boek een tafel en ga genieten. Herman en Anneke, Amsterdam.

Gegeten op 20 augustus 2014

Topexpertproever

Met de boot in Groningen, daar op zoek naar een gezellig restaurant,bij eetcafe Schuitendiep naar binnen gelopen en wat een warm ontvangt, echt super lekker gegeten, mooie biologische produkten en koken met het hart.....jammer dat ze de andere dag dicht waren, maar hier komen we graag eens terug.

Gegeten op 8 augustus 2014

A_v_G

Op zaterdagavond met vriendinnen genoten van een 6-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. De presentatie van de gerechten was prachtig en de smaakcombinaties waren bijzonder. De wijnen maakten het helemaal af. Vriendelijke en enthousiaste bediening. Heerlijk gegeten!

Gegeten op 16 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé Schuitendiep in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé Schuitendiep. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.