• foto's van Restaurant Meneer Buscourr in Utrecht - 1

Toon telefoonnummer 030 272 29 44

• 8.2 10 51

• 8.0

• 7.5

Restaurant Meneer Buscourr doet mee!

Reserveer nu!

Koken met passie

Geen fratsen, wel hoge kwaliteit en bijzondere bereidingen. Gastheer Gerrit heet je van harte welkom in dit statige pand. Neem de tijd en laat het culinaire spektakel maar komen. Je proeft de zorg en kennis die in de gerechten zijn gestoken. Zin in een bijpassende wijn? Het personeel schenkt graag de perfecte match.

tineke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Impressie tijdens het 'walking diner': mooi eten, zo'n gerookte zalm of gerookte courgette in een cappuchino van iets groens. De rooksmaak echter zo intens, dat'ie bijna artificieel overkwam. De lange tafels op zich gezellig, maar toch ook weer niet intiem. Water zelf laten halen, was toch wel een gemiste kans in de presentatie.

Gegeten op 2 maart 2014

Lorrea
  • Recensies in de laatste twee jaar

We went to meneer Buscours for Valentine,s day.. The restaurant was draughty with guests having to check that the door was closed. The food, when it eventually came was good but the length of wait before each course was served spoiled the evening. By the third course we just wanted to pay and go. The coat rack was full of wet coats on top of each other and no one helps you find yours. A real shame considering the quality they are trying to project but not worth a return visit.

Gegeten op 14 februari 2014

JanWil
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed gegeten, maar op het moment dat we meldden geen alcohol te drinken en daarna vroegen om een karaf water, werden we uit de hoogte aangekeken. Daarna werd alles zo onvriendelijk mogelijk geserveerd. Jammer, ik betaal toch gewoon voor m'n eten? Ik kan er als niet-alcohol drinker niets aan doen dat de omzet van de wijn moet komen... Dat was in ieder geval het gevoel dat wij er aan over hielden. Iets wat in Utrecht trouwens wel vaker gebeurt, waarbij het personeel je behandelt alsof je blij mag zijn bij hen te gast te zijn.

Gegeten op 28 september 2013

MrGwido
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier weer eens gegeten na een goed ervaring de vorige keer. Deze keer viel het wat tegen, de gerechten waren goed, maar de prijs-kwaliteit verhouding vond ik niet goed. Als voorgerecht had ik twee bereidingen van zalm welke goed waren, maar qua smaak niet erg spannend. Als hoofdgerecht had ik hertenrugfilet, deze was heerlijk mals en smaakte prima. Als dessert hadden we het kaasplankje genomen met dessertwijn proeverij. De kaas was goed, als overstemde de blauwe kaas op het eind alle dessertwijntjes met gemak, daar had iets stevigers tegenover moeten staan. De wijntjes waren verder goed, maar ook niet heel bijzonder. De bediening is allerhartelijkst en attent.
Al met al een prima restaurant, maar voor de prijs verwacht ik iets meer spannende smaken en bijzondere bereidingen.

Gegeten op 9 november 2013

Gijs78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na lange tijd weer een keer gaan eten. kort en goed: prima eten maar niet bijzonder en iets te duur. Inrichting is netjes en gezellig maar standaard. Ruim opgezet, veel hout en de tafels klassiek gedekt. Aan het eten valt qua kwaliteit en bereiding niks op te merken. Alles is goed gemaakt maar saai. Voorgerecht pata negra met beetje aangemaakte sla. Tussengerecht was erg lekker: ravioli en garnaal met stevige jus. Perfect gemaakt en veel smaak. Hoofdgerecht ossehaas met wat groenten. Dit laatste prima maar niet heel bijzonder qua smaak of malsheid. Saus was helaas niet gelukt. Dessert een mix: bolletje ijs, baverois etc. Bediening is erg goed: ervaren horeca mensen, heel gastvrij en kundig. Gemengde gevoelens.

Gegeten op 12 oktober 2013

ChefWim
  • Recensies in de laatste twee jaar

De huiskamer-achtige sfeer zet je wellicht op het verkeerde been, maar Meneer Buscourr en zijn team begrijpen het helemaal! Het eten is kwalitatief top, prima smaken en heerlijke combinaties. Wij lieten ons verrassen door het 5 gangen menu. Wil je bepaalde dingen liever niet? Even van tevoren melden en voor jouw bord wordt een passend alternatief geserveerd. De eerste gang met huisgerookte rib-eye was al heerlijk, maar de daarop volgende combinatie van couscous met meesterlijk bereide kabeljauw was geweldig. Neem het wijnarrangement erbij en je avond kan niet meer stuk!

Gegeten op 18 oktober 2013

FirstLast
  • Recensies in de laatste twee jaar

We komen graag bij Meneer Buscourr.
Ook deze avond bleek onze keuze weer meer dan terecht.
Goed bereidde gerechten die naast de tong ook het oog streelden.
Het wijnadvies was uitstekend.
Bediening ervaren wij als prettig persoonlijk, zonder opdringerig te zijn.
Snel op zoek naar een excuus om er weer te mogen eten.

Gegeten op 11 oktober 2013

anastaszia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was erg lekker. Zalige forelmousse en botermalse biefstuk. Maar ruim een uur wachten op elke gang vonden we echt veel te lang duren. De verhouding tussen de prijs en de grootte van de porties was ook een beetje zoek.

Gegeten op 4 oktober 2013

StefanJTD
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier onlangs gegeten tijdens de IENS DinerDagen. Zelf een dagje in Utrecht rond gelopen en vervolgens naar het restaurant. We zijn van harte welkom geheten en mochten zelf een tafel uitzoeken.

Nadat we zaten hebben we een broodje gekregen met wat olijfjes, olijfolie en een komijn/amandelmengsel. Broodje smaakte prima, en eveneens het mengsel.

We hebben beide gekozen voor een drie gangen menu, en ik denk dat het een prima keuze was. Voorgerecht was een beetje petit, maar goed van smaak. Namelijk gekruide tonijn, Hollandse garnalen en gerookte forelmousse.

Na een tijdje wachten kregen we een klein glaasje met wortelsoep. Smaakte erg lekker, alleen was de wortel moeilijk te achterhalen.

Hoofdgerecht was een Rib-eye met gerookte papprikasaus, tomaten cous-cous, gegrilde courgette en huisgemaakte frites. Ook hier was alles gewoon goed van smaak.

Dessert was een petit grand dessert. Een Irish Whiskey mousse, passievruchtensorbet, vruchtenbaverois en een chocolademousse.
Dit smaakte allemaal prima.

Ook al hebben we goed gegeten zaten er toch een paar mitsen en maren aan. Zo werden we regelmatig even uit het oog verloren, was na 1 bestelling de ice tea op en leek 1 van de heren in de bediening het moeilijk bij te kunnen benen. Dit laatste is puur gevoelsmatig op basis van hoe hij reageerde op vragen en opmerkingen van ons en gasten om ons heen.

Het eten was zoals gezegd goed, maar hebben we voor dergelijke bedragen "beter" gegeten.

Ik denk wel dat een aantal factoren die ik minder vond meer incidenteel zijn als structureel.

Al met al gewoon een prima avond gehad!

Gegeten op 3 oktober 2013

moos79
  • Recensies in de laatste twee jaar

heerlijk gegeten, aanrader om voor het viergangen menu te gaan ipv het driegangen menu. De extra gang met rivierkreeft was een mooie verrassing.

Gegeten op 8 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Meneer Buscourr in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Meneer Buscourr. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!