Lodewijk

• 7.9 10 13

• 8.3

• 6.9

• Recensies in de laatste twee jaar

Altijd een goede lunch, goede, snelle service. Eten 's avonds ook altijd goede kwaliteit.
Je zit wel dicht op elkaar, maar dat heeft ook z'n charme.

Lunchmenu wel al tijden het zelfde, maar dan weet je ook wat je krijgt.
De capuccino's zijn heerlijk!

Gegeten op 10 januari 2014

mirjam50
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na vele verhalen van mensen, hebben wij hier ons vijf jarig huwelijk gevierd. Helaas is het niet een fijne avond geweest. De akoestiek is echt heel erg slecht. Je kan niet normaal met elkaar communiceren. We hebben alles heel snel opgegeten en zijn naar buiten gevlucht. De keuze van de kaart vond ik ook minimaal. Mijn partner is zwanger, er stond alleen maar vis en rood vlees op de kaart. Ze heeft uiteindelijk voor de asperges gekozen. Er lagen slechts, jawel 3 stuks op bord. Prijs kwaliteit is hier niet goed. Te duur voor wat je krijgt. Wij komen hier in ieder geval nooit meer terug.

Gegeten op 8 mei 2013

deniseboeijen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg tevreden over het bezoek aan Lodewijk. Ze hebben een kleine kaart, maar de gerechten zijn super verzorgd, ingrediënten vers en lekker! Wat wel onhandig is is dat alle gerechten op een spiegel geschreven zijn, je moet echt voor de spiegel gaan staan om alles goed te kunnen lezen.

Wij kozen voor de gamba's en serranohamsalade als voorgerecht, beide erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we een stoofpotje van lam, super mals en heel veel smaak. Het dessert met aardbeien was ook prima. De borden zagen er goed verzorgd uit, leuke opmaak van de gerechten!

Wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 11 juni 2013

Thijme23
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een middag speuren op het internet ben ik uitgekomen bij Lodewijk voor een hapje voor twee. Niet helemaal wetend wat te verwachten binnengelopen. Bij schemer een zeer gezellige binnenkomst. Er heerst een zeer gemoedelijke sfeer, en de bieding is losjes en zeer prettig. Netjes vragen of je de wijn wilt proeven, en alle geduld nemen.

Daarnaast houd ik natuurlijk van lekker eten. Eigenlijk mijn enige opmerkingen zijn dat de kalfstartaar aan de koude kant was en de prijsverhoudingen tussen hoofd/voor/na niet helemaal kloppen. De prijzen van de hoofdgerechten mogen wat mij betreft best wat hoger liggen en de voorgerechten mogen iets goedkoper zijn.

Al met al hebben we verrassend lekker gegeven en een fijne avond gehad. Zeker een plekje in Nijmegen waar je een keer wilt aanschuiven.

Gegeten op 1 maart 2013

Surfer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verbazend, al die goede reacties. Paar maal hier gegeten, maar altijd matig. Ook deze avond, teveel poeha, te weinig smaak. Een te gare wijting die bij aanraking uit elkaar viel, met taaie groenten ('langzaam gegaard' stond er op het menu, op zich een prestatie om witlof taai te krijgen), een puree en een schuimige jus (leuk die schuimig textuur, liever meer smaak). Dit had thuis ook gekund. De opmaak van het bord was druk en vol. Ook het dessert van tamme chocolademousse met een totaal misplaatst bolletje vruchtensorbet was het niet. Het decor werkt daarbij niet mee: te krap, slechte akoestiek en veel te dicht op elkaar. Wel een compliment voor de vriendelijke, snelle en rappe bediening.

Gegeten op 14 februari 2013

Ladadidadida
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed plekkie in Nijmegen om te eten. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Service is goed, informeel, adequaat, met kennis van producten. enige minpunt is de akoestiek, het is n beetje een kippenhok als het druk is.

Gegeten op 5 februari 2013

proeversaccount
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze kok kookt met liefde: alle smaken kloppen en zijn mooi in balans. De lekkerste Carpaccio ooit (en we hebben er veel gegeten), de meest malse kip ooit en prachtige bavette! Vriendelijke en niet gestreste bediening ondanks de drukte. De standaard salade bij het eten is wat ons betreft overbodig. De gerechten zijn al af dus heeft geen meerwaarde. Misschien de salade optioneel aanbieden? Ik kon de menukaart op de spiegel niet lezen helaas. Dat je zo lekker kan eten voor zo'n redelijke prijs is geweldig: bedankt jongens!

Gegeten op 3 januari 2013

youri1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom hier regelmatig om te lunchen. De lunch is zo fantastisch dat je wel terug blijft komen. Je hoeft niet bang te zijn dat je nog honger hebt na het eten van een van de lunches die op de kaart staan. De borden zijn zeer rijkelijk gevuld. De rede waarom je eventueel nog een broodje wil bestellen is omdat je er geen genoeg van krijgt.

Service is altijd vriendelijk en spontaan. De inrichting is wat krapjes maar dat past wel bij een eetcafe.

Ik ga alweer in mijn agenda kijken wanneer ik weer kan, want krijg alweer zin in een broodje carpaccio nu ik dit schrijf.

LauraMmm
  • Recensies in de laatste twee jaar

De kwaliteit van het eten is veel beter dan je verwacht bij een eetcafe. De ingredienten zijn vers en goed van smaak en de presentatie mooi. De zelfgemaakte frietjes waren een lust. Het steeds wisselende menu staat binnen op spiegels geschreven. Hierdoor is de menukaart moeilijk leesbaar door de spiegeling van de spiegels en zit je bijna bij mensen in hun nek die al aan tafeltjes zitten om goed het menu te kunnen lezen. Wel jammer. Het interieur ziet er fris en modern uit en de parasols buiten zijn prachtig. Binnen is er maar weinig ruimte en daar je niet kunt reserveren loop je wel het risico geen plek te hebben. Er is wel een leuk terras wat met voldoende schaduw een aanrader is. Het personeel is zeer vriendelijk en allert. Een aanrader

Gegeten op 28 augustus 2012

JIGO
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke, nette zaak met oog voor detail en goede prijs/kwaliteit verhouding. Dit is een aanrader.
Toen wij laatst op een dinsdagavond gingen eten bij Lodewijk, verbaasde het ons hoe druk het op zo’n gewone doordeweekse dag was: de hele zaak was vol en er waren nog drie wachtende stellen voor ons! Men gaf aan dat er wel snel genoeg plaatsen beschikbaar zouden komen (en dat klopte) en stelde ons voor even aan de bar/in een speciale (leuke) wachthoek te wachten.
De zaak ziet er mooi en net uit, met een gezellig terras. Je ziet aan verschillende dingen dat men oog heeft voor detail (leuke parasols). Wel staan er net 1 of 2 tafels teveel in de ruimte waardoor het wat vol is en je net iets te dicht op je buren zit.
Het eten is erg goed, evenals de prijs/kwaliteit verhouding, de porties zelfs aardig groot (een hoofdgerecht vanaf E14,50). De bediening is leuk en vlot, maar correct.
Voor sinds lange tijd weer eens een carpaccio genomen (beide) en deze beviel goed. Dorade en Lams rump waren ook goed van smaak en zagen er mooi verzorgd uit. Een dessert hebben we gedeeld, vanwege het formaat van de voorgaand porties.
Weinig op te merken dus. Al met al een zaak waar “men het snapt” en waar wij een erg leuke avond hebben gehad.

Gegeten op 31 juli 2012

Schrijf zelf een recensie over Lodewijk in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Lodewijk. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!