a TripAdvisor company

3. Topper 2016
  1. Toon telefoonnummer 071 566 14 94
  2. www.indengapendeneter.nl

MvanMierlo

Kwaliteit van dit restaurant blijft van subliem niveau.
Dit geldt voor de locatie, de gastvrijheid / aandacht voor de gast en de keuken.

Mijn laatste bezoek was al weer even geleden, maar dat maakte de verwachting er niet minder om.
Weer een hele fijne avond mogen genieten van het menu van de chef, en het uitstekend bijpassende wijn arrangement.

Gegeten op 16 augustus 2016

Henk-en-gezelschap

Eten was goed bereid. mooi opgemaakt en lekker. Bediening afstandelijk, ongeïnteresseerd en weinig flexibel. Ondanks telefonisch toegezegd was a la carte eten met zes personen niet mogelijk. 'Nou dan heeft u bij mij gereserveerd en ik heb dat zeker niet beloofd', het 'lekker puh' ontbrak nog net.
Decor aardig. Totaal ervaring goed. Prijs kwaliteit verhouding enigszins scheef. Komen we terug? Netraal.

Gegeten op 12 april 2016

JAltenburg

Topavond !
Met vier personen een heerlijke avond gehad. Wij kozen voor het door de Chefkok\eigenaar zelf aan onze tafel met passie aanbevolen 4-gangen Menu IDGE met wijnarrangement. Alle gangen zagen er niet alleen prachtig uit, maar de met zorg bereide hoogwaardige gerechten smaakten uitstekend. Ook de wijnen pasten perfect bij de gerechten en de bediening door de jonge gastvrouwen en -heren was prima. Kortom een aanrader, wij komen hier zeker terug !
Zowel voor ons als voor het restaurant (!) was het een geluk, dat er nog 1 tafel vrij was, met een mooi uitzicht op het Rapenburg. Onze tijdige telefonische reservering bleek niet te zijn vastgelegd ! Voortaan, zeker als je ruim van tevoren een tafel reserveert, altijd nog even checken of de reservering klopt, of (tip) het restaurant zou even een bevestigingsmail of SMS moeten sturen.

Jan A
Voorschoten

Gegeten op 13 februari 2016

M123

Wij hebben het viergangenmenu genomen met het bijpassende wijnarrangement. Heerlijk en verrassend eten. De wijnen combineerden goed met het eten. Als dessert hadden wij de kaas genomen, dat was minder verrassend dan gedacht. Jammer! Verder zeker een aanrader, want toch één van de beste restaurants van Leiden.

Gegeten op 6 februari 2016

CMMV

Alle gerechten waren even lekker. Heerlijke bijpassende wijn. Vriendelijke bediening. Echt een belevenis. Mooi avondje uit.

Gegeten op 4 december 2015

chris173

We hadden sinds lang niet meer bij In den Gapenden Eter gegeten, en werden eraan herinnerd doordat het restaurant bovenaan in het lijstje van beste restaurants in Leiden op Iens figureerde (samen met een restaurant aan de Apothekersdijk). Altijd een leuk restaurant geweest, en soms van wat wisselende kwaliteit (ja, ik ken Leiden al 40 jaar lang). Deze avond was echt fantastisch! Heel subtiele smaken, combinaties die je zelf niet zou kunnen verzinnen en verrukkelijk samenvloeiden tot schitterende gerechten. Niets teveel ook, maar ook niet te weinig. Een speciaal compliment aan de serveerster / sommelier voor haar begripvolle benadering van mijn afschuwelijke hoestbuien, naast haar uitstekende kennis van de gerechten en de wijnen. Een aanrader!

Gegeten op 20 november 2015

nicolette31

Van ontvangst tot eindegenoten van exquise eten, gastvrijheid en heerlijke ambiance...!!

In één woord: voortreffelijk!!

Gegeten op 22 november 2015

ReneVoorberg

Midden in Leiden, gezellig aan de gracht, ligt dit knusse en gezellige restaurant. Prima ontvangen met een goed glas bubbels. Goede kaart met mooieen eerlijke gerechten. Wij hebben een top avond gehad.

deheiden

de kinderen verrasten mijn vrouw met een etentje bij dit schitterende restaurant. De chef had een prachtig menu samengesteld dat hij aan tafel kwam toelichten. Bij het opdienen kregen wij een uitgebreide uitleg van de gerechten. Wij namen een wijnarrangement (ook een BOB arrangement was mogelijk) en kregen van de sommelier een uitgebreide uitleg van de druivenrassen en de smaaksensaties. Toen ik een rode wijn in eerste instantie wat vlak vond werd een andere rode wijn geopend. Uit eindelijk namen we toch de eerste wijn en die paste perfect bij de entrecote. Het was een perfecte avond en de prijs/kwaliteit verhouding is gezien het gebodene prima in orde.

Gegeten op 12 september 2015

Alicia03

Oprecht heb ik nog nooit ergens zo lekker gegeten als hier. De koks verdienen een pluim. Fantastisch op elkaar aansluitende gerechten, met bijpassend wijnarrangement helemaal heerlijk. De bediening weet veel over de wijnen en het eten en neemt de tijd ervoor om dit uit te leggen aan tafel. We zijn hier nu twee keer geweest en beide keren verrast door het menu, en de volle, rijke smaak die de gerechten hebben. Het enige is dat er veel licht is in de zaak en de stoelen ver uit elkaar staan, wat enigszins afdoet aan sfeervol dineren. Dat doet verder niets af aan de ervaring! Prijs kwaliteit verhouding is erg goed op elkaar afgestemd. Zeer tevreden over dit restaurant!

Gegeten op 5 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over In Den Gapenden Eter in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over In Den Gapenden Eter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.