a TripAdvisor company

1. 8,5 10 1 102

2. 8,3

3. 8,1

Oesters, Entrecote en Kreeft

Bij Looks zult u niet snel voor een standaard menukaart komen te staan. Chef Maykel Arts houdt van verrassen, en komt daarom elke 6 weken met een wisselende kaart. Waar u van op aankunt, is dat er steevast oesters, entrecote en kreeft op zal staan. Maar de bereidingswijze is allesbehalve standaard.
Van buiten lijkt het misschien een traditioneel restaurant, maar schijn bedriegt. Eenmaal binnen heeft Looks een trendy, urban en warme uitstraling waar u ontspannen kunt genieten van de moderne Franse keuken.

RVersendaal

Laatst voor de 2e keer geweest. 1e keer samen met mijn Vrouw binnen gelopen zaten toen op een hoge tafel met zicht op de Keuken. Was ons erg goed bevallen. Dus nu 2 vrienden meegenomen en wederom een plezierige en smaakvolle avond beleeft. 4 gangen kreeft menu, die niet op de kaart stond gekozen met wijnarrangement. Vooral de bouillabaisse sprong er voor mij uit. Heerlijk romig en vol van smaak. Personeel had er plezier in en dat kon je merken. Leuke uitleg aan tafel.
Wij komen nog eens terug

Gegeten op 6 februari 2016

Amsterdammer1967

Via online reservering

We hebben ons laten verrassen door de chef met een viergangendiner en het bijpassende wijnarrangement. Het brood vooraf was excellent. Voorgerechtje met vis om de vingers bij af te likken en met een fantastische mousse. Hoofdgerecht viel iets tegen: de beef had een paar taaie stukjes. Saus en garnering wel perfect. Het wijnarrangement was weinig verrassend. Niet slecht, maar ook geen wauweffect, beetje te voorzichtig qua keuze. De obers deden hun taak goed en waren vriendelijk, maar de service leverde twee punten in, omdat er geen kraanwater geserveerd wordt. "Dat hebben we niet". Ik kan me toch niet voorstellen dat Looks niet is aangesloten op de Amsterdamse waterleiding..!

Gegeten op 5 februari 2016

eus3

Iens dinnerdeal menu. Helaas geen oesters, waar de zaak zich zo mee afficheert. Voorgerecht, deels lekker, maar beetje om zeep geholpen door ongedefinieerde ministukjes groenten. Bouillabaise: alweer die stukjes. En nee he, in de kreeft alweer, vlees was voorgeprepareerd met een sausje en wéér die stukjes. We ervaren liever de echte smaak. En drie keer dezelfde groentemix door een gerecht gooien vinden we onbegrijpelijk.

Gegeten op 27 januari 2016

Pelle21

Via online reservering

Heerlijke avond gehad bij Looks. Via de Iens dinner deal mijn moeder mee uit eten genomen. Vorig jaar al eens bij Looks gegeten en sindsdien ligt de standaard hoog. Omdat we vroeg binnenkwamen mochten wij zelf onze tafel kiezen. Nadat wij plaats hadden genomen liep het restaurant snel vol. Bij plaatsnemen bleek dat de glazen, water en wijnglas, vieze vegen bevatte, duidelijk niet gepouleerd. Hier de bediening van op de hoogte gebracht en vervolgens nieuwe glazen gekregen. Dit was een minpuntje maar kon makkelijk worden opgelost.

Vervolgens kregen wij een 4 gangen verrassingsdiner. Alles was heerlijk en prachtig opgediend. Vooral de bouillabaisse was echt genieten. De lekkerste vissoep die ik ooit geproefd heb. Zeker tezamen met de opdiening aan tafel dmv een kannetje maakte dit nog spectaculairder. Ook het hoofdgerecht met kreeft en entrecote was om te smullen. Het dessert, crème brule van bloedsinaasappel en Lemon sorbetijs, was tevens ook geweldig. Al verschilde hierin mijn mening wat met die van mijn moeder. Zij vond deze ietwat te zoet. Ach, smaken verschillen.

Tezamen met de ambiance bij Looks, de open keuken en de vriendelijke bediening, die altijd tijd voor je heeft, maakt dit een avond om niet snel te vergeten. Heerlijk genieten bij Looks, wij komen zeker nogmaals terug.

Gegeten op 30 januari 2016

Mauricepordon

De iens diner deal gegeten. Waren eerder geweest, 8 maanden eerder en wat leuk was dat de gastvrouw ons herkende en zelfs wist waar we gezeten hadden. Het menu was, voor de prijs heel erg verzorgd. Heerlijke eende rilette. En de surf en turf was ook prima bereid. Kennelijk had de kok de eerdere negatieve recencies zich aangetrokken! Dit restaurant laat zien dat je voor een zeer redelijke prijs prima kunt eten.

Gegeten op 8 januari 2016

john85

Afgelopen weekend maar weer eens bij Looks langs geweest. Was een poosje niet geweest. Maar het onthaal was nog steeds warm. Lekker in de bar gezeten. Voorgerecht buikspek met een sausje van bisque. Smaakte perfect en in het hoofdgerecht lekker Côte de Boeuf met Hollandaisse saus die erg goed smaakte. Kaasplankje ook top.
Bediening zoals altijd vriendelijk. Wat wel prettig is dat je er verfijnd kunt eten. Maar ook gewoon een mooi stuk vlees kan eten. Looks tot een volgende keer

PauldeBeer

Via online reservering

We namen het Ien's viergangendiner. Alle gangen waren het net niet. Het voorgerecht met zalmrolletjes gevuld met krabsalade leek rechtstreeks uit de vriezer te komen. Van de krab was weinig te proeven. De tweede gang van bisque met zeebaars was te zout. Het hoofdgerecht, surf en turf, schoot ook net te kort. De kreeft ging verloren in de uitbundige saus. De steak was niet slecht maar daarmee is dan ook alles gezegd. Het dessert met crème brûlée had een suikerkorstje dat niet voldoende gekaramelliseerd was en het bolletje citroensorbet leek uit de supermarkt te komen. Gezien de schappelijke speciale prijs (€ 30) voor het menu hadden we niet echt reden tot klagen, maar de € 50 die dit normaal zou moeten kosten is beslist te veel. Het interieur, met versleten vloerbedekking en gaten in de bekleding van de banken, maakt de indruk alsof het ooit modern en trendy is geweest, maar nu geeft het eerder een wat shabby-indruk. Het personeel leek er vanavond ook niet echt veel zin in te hebben.

J_Smits

Via online reservering

Attente bediening, heerlijk gegeten (vooral de kreeftenbisque!). Wij komen zeker nog eens terug en raden dit restaurant zonder twijfel aan.

Levelt

Lekker gegeten bij Looks. Kreeft menu was erg lekker en zoals ze zeggen, vers ingevlogen uit Canada. Versheid dat proef je en dat was dit ook. De wijn was erg lekker, en een goede aanbeveling van het personeel. De eigenaar nam de tijd om er een verhaal bij te vertellen ondanks dat het restaurant druk was. Het decor is leuk en mooi. Ik kom hier graag nog een keer.

Gegeten op 3 januari 2016

martin8

Nou kan het er aan liggen dat we met een ploeg van 40 man kwamen eten, maar dan nog... Voor- en nagerecht hebben we op een rondvaartboot genoten, het hoofdgerecht werd geserveerd in dit restaurant. Ik had de entrecote uit de green egg. Een paar stukjes, best aardig van smaak maar weinig. De garnituren waren echter verbijsterend slecht. Te koud (ook het vlees trouwens), aardappelschijfje niet gaar, zand in het verpieterde worteltje, smakeloze puree van knolselderij... wat een treurnis. Als je een groep niet aan kan, doe het dan gewoon niet. Een beroerde kennismaking dus...

Gegeten op 22 januari 2016

Schrijf zelf een recensie over Looks Dining in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Looks Dining. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.