• foto's van Looks Dining in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 320 09 49

Oesters, Entrecote en Kreeft

Bij Looks zult u niet snel voor een standaard menukaart komen te staan. Chef Maykel Arts houdt van verrassen, en komt daarom elke 6 weken met een wisselende kaart. Waar u van op aankunt, is dat er steevast oesters, entrecote en kreeft op zal staan. Maar de bereidingswijze is allesbehalve standaard.
Van buiten lijkt het misschien een traditioneel restaurant, maar schijn bedriegt. Eenmaal binnen heeft Looks een trendy, urban en warme uitstraling waar u ontspannen kunt genieten van de moderne Franse keuken.

MA-P

We hebben lekker gegeten bij Looks. De chardonnay die we als aperitief bestelden was niet echt lekker: schraal en smaakte eigenlijk naar niets. De Spaanse chardonnay die we bij het eten hadden gekozen, was gelukkig een stuk beter. De gerechten: vooraf eendenlever met een schilfertje buikspek erbij (je had een vergrootglas nodig om dit op het bord te kunnen vinden), met een originele opgediende doperwten creme. Verder de zalmtartaar met lotuswortel en peterselie gelei. Het gerecht was vrij flauw van smaak, de knoflookmayonaise daarentegen erg overheersend. Het hoofdgerecht, de entrecote uit de Big Green Egg was fenomenaal van smaak. Wat een mooi stuk vlees en wat een lekkere saus erbij. Garnituur ook prima in orde. Het dessert, appeltaart creme brulee met kaneelijs was erg lekker, maar het brandende schilfertje kaneel heeft eigenlijk geen functie en ruikt ook niet lekker.
Al met al een goede eetervaring. De bediening was ook prima. De toiletten mogen wel wat schoner!

Gegeten op 20 maart 2015

yvonne112

In één woord geniaal! Echt een geweldige ervaring! Ik ben hier maandag met een vriendin tijdens de restaurant week wezen eten. Wat een super vriendelijk onthaal, heel fijn. Jassen werden netjes aangenomen en we voelden ons echt een beetje in de watten gelegd, maar niet op een overdreven manier. Het restaurant zelf is heel mooi, classy, maar tegelijkertijd ook wel enigszins casual, de perfecte mix. Het was wel rustig, maar het was dan ook maandag en bovendien vond ik dit niet storend. We konden kiezen uit twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee desserts (niet een 3 gangen verrassings diner zoals vermeld stond op de restaurant week site). We kozen allebei hetzelfde: vooraf de huis gerookte zalm tartaar met een kroketje van kreeft, een gelei van peterselie gepocheerde kwartelei, lotus chips en een crème van gepofte knoflook. Als hoofdgerecht de kabeljauw gebakken met vadouvan, venkel, risotto en wakkame met een saus van strand krab en als dessert de witte chocolade taart met gepofte rijst, vanille-ijs en bloedsinasappel saus. Het was echt allemaal té lekker. Gebeurt mij niet vaak dat er niet echt iets is wat ik minder smakelijk vind, maar dit was echt genieten. Het werd super mooi gepresenteerd op het bord (het oog wil ook wat!) en de sauvignon blanc smaakte er erg goed bij. Alle onderdelen waren perfect, goede unieke smaken zodat ieder hapje weer een andere smaakbeleving gaf. En zoveel verschillende smaken op één bord, ik vond de combinaties bijzonder goed gematcht. Als ik dan toch iets moet bedenken, dan zou ik kunnen zeggen dat ik de witte chocolade taart heavier en zoeter had verwacht, maar ik ben dan ook wel een zoetekauw. Mijn vriendin vond hem namelijk precies goed zo. Toen we de rekening kregen dachten we eigenlijk allebei hetzelfde: super lekker gegeten voor relatief een spotprijsje. Leuk die restaurantweek, nu weet ik dat ik graag terug kom bij Looks!

Gegeten op 9 maart 2015

rufus1

Een erg mooi en kwalitatief hoogstaand restaurant met een erg fijne atmosfeer. De moderne inrichting en het alles behalve standaard menu maakt het een ervaring die wij graag nog een keer ervaren! De bediening is goed op de hoogte van de kaart en geeft waar nodig tips voor de wijnkeuze. Ons zie je wel weer terug!

Gegeten op 7 maart 2015

Hazeldh

Goed eten (surf&turf) maar we zullen hier niet terugkomen. Ongezellige verlichting, decor is matig, sfeer ook. Bediening vriendelijk maar slaat de plank mis, we kregen de wijnkaart zonder de menu kaart en brood zonder olie. Denk dat er geen Amsterdammers in de zaak zaten maar vooral mensen die n avondje uit gingen in A'dam.

sajh

Vrijdag heerlijk 3 gangen gegeten! Als voorgerecht de salade van kreeft en als hoofdgerecht de surf en turf. Alle bij erg lekker! bediening was erg vriendelijk. Wij komen zeker terug!

gerardvd

Met mijn vriendin genoten van een 4-gangen kreeftenmenu. We zaten in een nis op het balkon welke voldoende privacy gaf. De inrichting is redelijk trendy en je kunt ook aan de bar van de open keuken zitten. Vooraf vier kleine hapjes, waaronder een Dim Sum van kreeft, daarna een prima bisque van kreeft met daarin twee Jacobsschelpen en vervolgens "surf en turf" met een halve kreeft. Het toetje met vier erg zoete lekkernijen smaakte goed, maar de volgende keer ga ik toch kaas nemen. Het menu kostte € 37,50 hetgeen heel redelijk is. De huis(Sauvignon Blanc)wijn was prima.
Looks is een restaurant in een hogere klasse en zo bezien is de prijs/kwaliteitverhouding in orde.

Jfd14

Ik schrijf normaal nooit een recensie maar ik heb in tijden niet zo een leuk avondje uit gehad. Het eten was uitstekend, beniening onwijs aardig en scherp. Het restaurant zat vrij vol dus er hing een gezellig en romantisch sfeertje. Zeker een aanrader!

M-vdP

Gegeten op 15 januari 2015

helen28

Ik neem vrijwel nooit de moeite om een recensie te schrijven. Voor restaurant Looks maak ik echter graag een uitzondering. De verjaardag van mijn vriendin, we houden beide van lekker eten, maar waar moet je naar toe? Ik kan je vertellen dat restaurant Looks een heuse aanrader is voor een heerlijk avondje romantisch uiteten. Dit is mede mogelijk door alle verschillende niveau's in het restaurant. Plaatsen aan de open keuken, bar, balkon en een benedenruimte voor grotere groepen. Ik had gereserveerd met de opmerking: romantisch tafeltje voor 2. Bij binnenkomst ontvangen door een vriendelijke meneer, volgens mij tevens de eigenaar (komt ook niet vaak meer voor) die bracht ons naar de loveseats. Bij placeren werd meteen duidelijk waarom dit de loveseats worden genoemd. Een romantisch nisje op het balkon met zicht op de open-keuken. We zijn voor het vier-gangen wildmenu gegaan. Een wijn-arrangement hebben wij niet genomen, we spraken onze wens uit aan de bediening voor een flesje rode wijn die zou passen bij elk gerecht. Een ontzettende rot vraag natuurlijk maar deze werd goed vervuld.

Het eten was goed van smaak, mooi gepresenteerd en je merkt aan alles dat het vers wordt bereid. We kregen vlees, vis en een vegatarische gerecht, alles smaakt ontzettend goed. Met veel kennis van de producten en ingrediënten, werd er een toelichting gegeven bij elk gerecht. De prijs / kwaliteit verhouding was op zijn plaats. Bediening is alert, attent en vriendelijk. Het grote pluspunt van Looks vind ik de sfeer en de inrichting, wat dat betreft zeker een aanrader voor een culinaire avond. We begrijpen waarom op maandagavond alle andere restaurants in de buurt het rustig hebben, en Looks zeer goed gevuld is! Was onze eerste keer, maar zullen hier zeker vaker terugkomen!

Groetjes, Helen

Gegeten op 24 november 2014

MartinK

Paar keer voorbijgelopen en uiteindelijk wat gegeten. Een mooi modern maar ook warm ingericht pand met een prachtige open keuken. Bediening is aller aardigst maar vanwege de mooie gerechten op de kaart + de wijnkaart verras het me toch dat zo' restaurant geen sommelier heeft.

Buiten dat zijn de jongens in de bediening aller aardigst en konden ze toch enkele toelichtingen geven op de kaart. Ik zelf geen als voorgerecht voor de kalfswang met eendenlever en mijn vriendin voor de coquille. Beide zeer smakelijk een vooral de overheerlijke ossenstaart bouillon bij de coquille was erg lekker!

Als hoofd hadden we allebei een hele kreeft die goed gegaard was met een lekker saus. Ook het kaasplankje waren we zeer over te spreken. Kortom een aanrader voor zowel groepen als een item diner.

Gegeten op 5 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Looks Dining in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Looks Dining. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.