Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Elit in Rotterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 213 17 66

Puur Italiaans

Als je heerlijk Italiaans wilt eten dan moet je bij Elit zijn. Geniet van de pure, eerlijke smaken uit dit schitterende land. Naast lekker eten, serveren ze hier ook de beste cocktails. Een gouden combinatie!

gert33

Via online reservering

Afgelopen weekend gegeten bij Elit in Rotterdam. Bij aankomst vriendelijk onthaald door de goede bediening: attent en gastvrij.
We aten het Iens menu en namen de rosbief, entrecote en na brownie cq. Pannacotta. Allemaal smakelijk waarbij het de entrecote super mals was, nog nooit zo'n lekkere entrecote geproefd. Deze werd geserveerd met dikke frieten en verse boontjes.
Decor is simpel en ietwat rommelig, maar dat doet wel wat met de ambiance.
Al met al een eigenaardig restaurantje waar je heerlijk een hapje kunt eten. Goed!

Gegeten op 4 oktober 2014

paul218

Via online reservering

Donderdag met een collega gegeten. Leuke sfeer. Eten was prima in orde, vitello tonato en vervolgens entrecote. Niet speciaal, maar prima in orde. Personeel vriendelijk en vlot.

Gegeten op 2 oktober 2014

datproefje

Gisteren hier gegeten in het kader van de IENSdinerdagen. Hadden we niet gereserveerd waren we vast voorbij gelopen. Het oogt nl. niet als een restaurant maar meer als een bar/nachtclub. (een gedeelte van het Oude Bolwerk, bij Rotterdammers zeker bekend). Vrij donker allemaal en maar weinig "eetafels" rest waren meer zitjes. Maar goed we werden hartelijk ontvangen, namen een wijntje en op een vraag of we vast wat brood wilden "ja"gezegd. en konden op het gemak de kaart bekijken waar van de 3 voor-, 3 hoofd- en 3 nagerechten er ieder 1 konden uitkiezen. Altijd prettig dat je toch een keuze hebt. Brood bleek later niet inbegrepen (geloof 4,95) maar was erg lekker, soort knipbroodje bruin, knappend en 3 smeersels.
Vooraf gegaan voor de vitello tonnato, vind ik altijd echt Italiaans en lekker. Ook dit keer. Beetje jammer dat het geserveerd werd op een plank, aardewerk vind ik altijd wat meer hygienisch. Dan partner een pasta met pestokip en ik een gegrilde biefstuk. Goed gedaan, leuk echte zak friet erbij, maar ook weer op plank. En als toetje hadden we panna cotta met gemarineerde kersen. Erg lekker. Leuk dat wij wel echte Italiaanse gerechten kregen (las in andere recensies veel gerechten die niet echt hun oorsprong in Italie hebben : sushi bv.). Het personeel is vriendelijk en gezellig, de achtergrondmuziek fijn, maar ik zou het niet echt een "restaurant"noemen meer een cosy bar waar je ook een hapje kan eten. Door de deal viel de rekening mee. Ook de wijntjes (11,50 de 3) en we gaan zeker nog weleens terug.

Gegeten op 2 oktober 2014

ria62

Via online reservering

Bijzonder vriendelijk personeel en daardoor een welkom gevoel. Ontspannen,rustige sfeer.
Eten van goede kwaliteit en erg lekker!
Héérlijke koffie.
Kortom: een aanrader!

We zijn 60+ !

Gegeten op 23 augustus 2014

Danielle2410

Met de spaaractie van AH heerlijk gegeten bij Elit. Zou dit zeker aanbevelen bij andere om andere gerechten te kiezen van de kaart. Een minpunt was dat de tijd tussen het voor en hoofdgerecht te lang was. Verder vriendelijke bediening en leuke sfeer

Gegeten op 25 juli 2014

iemand niemand

Wij hadden hier gegeten met een AH actie. We konden maar uit 2 gerechten per gang kiezen (daarom hou ik ook niet van dit soort acties,maar ik 'moest' mee met mijn vriendin) Vooraf had ik de carpaccio op en als hoofdgerecht vond ik zowel de vis als vleeskeuze niet lekker.Gelukkig kon ik toch ook voor een pasta kiezen,daar was ik dus wel blij mee.Het eten smaakte ons verrassend goed.We hadden toch meer het idee dat ze het hier van de cocktails moeten hebben,maar koken kunnen ze toch ook wel.Toch vind ik dit niet echt een "restaurant" Wij zaten ook op hele slechte stoelen/krukken naast de wc.Kreeg gelijk last van mijn rug ervan.De bediening vond ik ook niet echt professioneel overkomen.Ze kwamen ook net iets te vaak vragen of het smaakte.Ook toen we nog niet eens begonnen waren.De rekening viel door die actie reuze mee : 27.50 pp voor 3 gangen plus drinken.Toetje was wel heel erg weinig...

Gegeten op 25 juli 2014

Jabre

Positief verrast door Elit met ons etentje n.a.v. de AH-spaaractie. Een fijn restaurant met aardige bediening. Het eten was goed met een mooie prijs/kwaliteit verhouding.

Gegeten op 26 juli 2014

kloris

Hier gegeten met AH/Iens spaaractie, daardoor hadden we een kleine kaart om uit te kiezen, maar dat was absoluut geen bezwaar. Zalm op z'n japans en carpaccio op crostini vooraf en mooie zeebaars op smakelijke risotto als hoofdgerecht. De panna cotta met rood fruit was een verfijnd dessert. De bediening was attent en vlot. Vanwege het mooie weer zaten we heerlijk buiten op leuk ontworpen meubilair, verrassend. Kortom een aanrader, we gaan de andere gerechten ook nog eens proeven!

Gegeten op 26 juli 2014

svencrama

Op een woensdag avond weer eens bij Elit gegeten. Geweldige cocktailbar van Rotterdam die ons een jaar geleden erg verraste met goed eten voor een passende prijs. Vanavond werden we helaas omgekeerd verrast. Het eten was niet slecht maar het nieuwe concept van kleine hapjes voor een 'kleine' prijs viel niet in de smaak. De meeste gerechtjes waren onder de maat. Wel goede frieten maar de gebakken groenten leken wel diepvriesgroenten.
De bediening was snel, vriendelijk en adequaat en dus echt niks op aan te merken.
Blijkt dat de keuken vorig jaar nog samen met naastgelegen 't Witte Huis' was en nu niet meer. Dat is helaas te merken.
Voortaan drinken wij hier alleen een heerlijke cocktail in de zo'n maar eten doen we ergens anders.

Gegeten op 2 juli 2014

Kleindijk

Laatst hier gegeten via de Iens-AH actie. Gereserveerd via de website en konden dezelfde dag nog terecht. Er staan wat mediterrane gerechten op de kaart, maar ook oosterse. Als voorgerecht Sashimi van zalm met wasabi en sojasaus. Redelijk simpel, maar wel lekker. En als hoofdgerecht Rund met paddenstoelen in een saus van port met heerlijke patat. Mijn partner at een zeebaars met groente en wat rijst. Beiden gerechten smaakten uitstekend. Nagerechten ook lekker, maar net wat veel. Goede prijs kwaliteit verhouding. Alle gerechten zijn onder de 10 euro. Leuke vlotte spontane bediening. Helaas hadden wij geen tijd meer voor een cocktail.

Gegeten op 27 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Elit in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Elit. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.