a TripAdvisor company

4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 070 358 87 70
  2. www.restaurantwaterproef.nl

Legendarische wijnen

Sla de wijn van Restaurant Waterproef niet over. De wijnkaart is groots en de kennis van Sommelier Lendl Mijnhijmer is legendarisch. Het eten complimenteert het drinken perfect. Experimenteer met wijn- en spijs combinaties in het restaurant aan de sfeervolle kade van Scheveningen.

Jerrys

Geweldig! Echt super gegeten om de verjaardag van m'n lieve vriendinnetje te vieren. We namen het 4 gangen keuzemenu (gemarineerde rauwe zalm vooraf, gebakken grietfillet als tussengerecht, daarna gebraden kalfsmedaillon, en toe perzik in rosé gelei) met bijpassende wijnarrangement. Dit restaurant ligt echt op een super locatie. Het buitenterras ligt bijna tussen de zeilboten, uniek! Aardige en zeer correcte bediening!

Gegeten op 21 augustus 2015

ameling1

Beste restaurant van Scheveningen! Uitstekende keuken, prima wijnen en echt voortreffelijke service. Elke keer weer een genoegen om hier te eten. Nog nooit teleurgesteld. Vanavond was m.n. mijn voorgerecht opvallend goed; steaktartaar van tomaat met o.a. kappertjes en mozzarella; lijkt simpel maar smaakte heel bijzonder (en lekker). En, zoals gezegd, zeer vriendelijke en deskundige bediening. Wij blijven terugkomen.

Lefra

Voor ons is Waterproef al bijna 6 jaar een vaste zekerheid voor uitmuntend eten werkelijk alles is goed verzorgd en als gast sta je hier altijd op nummer 1.
De wijnen zijn uitstekend aan het menu aangepast! Voortreffelijk!
Frank Rijnveld

Gegeten op 4 juli 2015

peter1970

Niet ons eerste bezoek aan deze mooie zaak aan de haven, maar wel wederom een feestje. Professionaliteit, gastvrijheid en ambitie zijn drie begrippen die je direct waarneemt als je hier binnenstapt. We genoten van een uitgebreid verassingsmenu met begeleidende wijnen en was heerlijk! Vooral de krokante gamba's en de gebakken schol vonden wij het einde. Tot snel !

Gegeten op 7 juni 2015

Gaastmeer

Dit is mijn lievelingsrestaurant! Het feestje begint al bij de ontvangst die allerhartelijkst is maar niet opdringend, heerlijke amuse en het eten is iedere keer weer een grote verrassing. Alles op je bord heeft een eigen smaak. De wijn is altijd weer goed en het dessert is moeilijk om niet te nemen! Kortom ik verheug me nu al op de volgende keer.
Elly van vliet

Gegeten op 27 mei 2015

kingklipper

Het was al weer een jaar geleden dat ik in dit restaurant at. Ik had al een keer bot gevangen toen ik wilde reserveren en ook nu zat het restaurant vol. Begrijpelijk dacht ik, het kookniveau van vorige keren in gedachten. Die herinnering werd nu al snel gewist. De jongeman in de bediening was te familiair en te nadrukkelijk aanwezig, ondanks zijn ongetwijfeld goede bedoelingen. Wij namen beiden een hoofdgerecht. De oosterse saus bij de tonijn bleek een soep te zijn. Het kan zijn dat het door de 'soep' kwam waarin de tonijn dreef, feit is dat de tonijn droog was. En droge tonijn is het tegendeel van de zaligheid die hij kan zijn. De zoektocht naar de oosterse groenten bij de tonijn leverde niets op; die had het bord nooit bereikt. Mijn kabeljauw was goed, maar werd begeleid door een ondefinieerbare saus die teveel ingedikt was en uit elk willekeurig pakje had kunnen komen. Heel jammer, maar ik vond niets terug van de verfijnde keuken, die een jaar geleden (en in de jaren daarvoor) nog dicht bij een ster zat. Met dit kookniveau onderscheidt Waterproef zich echter niet meer in de gunstige zin waarvoor ik in het verleden graag een stukje omreed en waarvoor ik graag wat meer betaalde. Die hogere prijs zou nu alleen nog gerechtvaardigd kunnen worden door het decor van de haven.

Gegeten op 3 mei 2015

Henk O.

Met een gezelschap van 7 personen hebben we goed gegeten in Waterproef. De gerechten zijn heerlijk, de bediening professioneel vriendelijk en de ambiance ( uitzicht op de haven met zeilboten) aantrekkelijk.

Gegeten op 13 maart 2015

Almeerse proevers

Met 7 personen hier gegeten, 3 gangen met kaas ipv dessert. Het eten was goed, borden zagen er verzorgd uit. De bediening was zeer service gericht. Het interieur is sfeervol met uitzicht op de haven.

Gegeten op 22 maart 2015

ginger_1976

Wij komen regelmatig bij Waterproef; voor het heerlijke eten - ook voor mij als vegetariër - voor de goede wijnen en de fijne bediening.

Gegeten op 17 januari 2015

Eneri

Tja, wat valt er nog te zeggen over Waterproef? Het eten is van grote klasse, de bediening is super vriendelijk, professioneel en heeft zichtbaar plezier in het beantwoorden van vragen van hun gasten.
Ik was onder de indruk van hun wijn/spijscombinaties, maar nog meer van de uitleg over wijnen door de sommelier. Geweldig dat hij ons de gekozen wijnen eerst liet proeven voordat hij verder inschonk en pas na het gerecht nog meer over de gekozen wijn vertelde.
Hun gerechten zijn niet alleen een plaatje om naar te kijken, maar zijn ook heerlijk! Kortom een echte aanrader, en prijs/kwaliteit is prima!

Gegeten op 19 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Waterproef in Scheveningen

Schrijf hieronder je recensie over Waterproef. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.