Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Waterproef

4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 070 358 87 70
  2. www.restaurantwaterproef.nl

Rene3007

Een heerlijke avond. De chef de vrije hand gegeven en een vijf gangen diner met mooie wijnen genoten. De bedrijfsleider en zijn staf heeft ons een bijzondere avond gegeven.
Niet goedkoop, maar zeker een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Gegeten op 10 oktober 2014

pamw

Zaterdag voor het eerst hier gegeten. Hartelijk ontvangen in dit mooie en gezellige restaurant. We kozen voor het oktober menu uitgebreid met een extra gang van griet. Omdat we wars zijn van restaurants die (zogenaamd chique) kleine porties serveren en die aardappels schuwen (waarbij wij dan steeds om brood moeten vragen en dan nog hongerig weg gaan) riepen we vrolijk: 'En heeft u ook frites', het antwoord:' Jazeker, wilt u daar mayonaise bij?' En jawel, bij het hoofdgerecht (malse 'USA beef' met heerlijke gegrilde herfstgroenten) verschenen schaaltjes prachtige frites met mayonaise, wij genoten. Ook van de rest van het uitgebalanceerde menu met heerlijke smaken. En... mijn man - die griezelt van kaas, room, hangop, yoghurt e.d. - constateerde na afloop dat hij vergeten was zijn aversie hiervoor te melden en dit geen enkele keer in de 4 gangen was tegengekomen. Compliment voor de chef! Kortom: heerlijk zuiver eten, lekkere smaken, vriendelijke en correcte bediening, mooie, gezellige zaak, wij hadden een prima avond en komen hier zeker terug! Tip: parkeren in parkeergarage recht tegenover dit restaurant!

Gegeten op 11 oktober 2014

LWAS

Via collega terecht gekomen bij De Waterproef. We werden allen persoonlijk welkom geheten door Yves, de eigenaar. Besluiteloos als we waren over al het lekkers op de kaart, hebben we ons laten verrassen met een 3-gangen verrassingsmenu plus een wijnarrangement. Voorafgaand aan de gerechten werd er uitgebreid uitgelegd wat we kregen, wat een service! De wijnen waren pasten perfect bij de uitgeserveerde gerechten.
Wij vonden de coquilles als voorgerecht en de eendenborst als hoofdgerecht heerlijk. De ambiance is daarbij uitstekend, het decor mag er ook zijn! De glazen wijn-'wand' is werkelijk prachtig. Alles bij elkaar een echte aanrader!

Gegeten op 10 oktober 2014

Zuster_Klivia

Gegeten op 27 september 2014

henkdebruijn2010

De hartelijke ontvangst bij Waterproef maakt dat je je echt welkom voelt. Vakmensen ook in de keuken, die voor een constant goede kwaliteit zorgen. Een uiterst vriendelijke, attente en meedenkende bediening maakt de avond heel bijzonder. Aanpassingen ten opzichte van de kaart, alles is mogelijk. Heerlijke huiswijn, dat siert dit restaurant. Toch een paar minpuntjes. Het voorgerecht van coquilles met garnalen was voor mij over de top. De coquilles zijn geweldig gegrild en sappig. Hun verfijnde smaak wordt echter overvleugeld door die van de garnalen waar de coquilles bovenop liggen, en dat is jammer. En ja, de porties zijn voor deze prijzen echt te klein: een (weliswaar heerlijk) stukje dorade van ongeveer één ons voor mij en een eveneens heerlijk stukje tongschar van ook één ons voor mijn disgenote en nauwelijks iets van groente (of iets dergelijks). Dat mag best wat meer zijn! Anders komt de prijs wel in schril contrast te staan met het gebodene, hoe hoog de kwaliteit ook is.

Gegeten op 22 september 2014

Maldini

Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten bij Waterproef dat nu wel 1 van mijn meest favorite restaurants in de haven is samen met de nieuwe Italiaan die aan de kop van de haven zit.
Je wordt hier vriendelijk ontvangen en naar je tafel gebracht. We hebben ons met 4 gangen laten verrassen en er zaten hele mooie smaaksensaties bij. Echt een mooie zaak om te gaan dineren als je wat te vieren hebt. niet goedkoop maar zeker waar voor je geld dus alleen maar lof over dit restaurant.

Gegeten op 19 september 2014

Sophieronde

Gisteren voor het eerst in waterproef gegeten. We hadden wat te vieren dus afgaande op alle positieve recensies voor dit restaurant gekozen. Aardige ambiance. Correcte en vriendelijke bediening. Vooraf hadden bouillabaisse besteld. Ravioli gevuld met kalfssukade en witlof taartje. Wat een teleurstelling. De vissoep smaakte op zich goed alleen had 1van ons vervanging voor de gamba gevraagd. Bij uitserveren bleek er geen vervanging in de keuken voorhanden te zijn dus ook geen ander stukje vis of desnoods dezelfde vis. De ravioli was veel te dik van deeg. De vulling te zwaar en de saus veel te vet. Geen lichte starter. Hoewel dat wel had gekund. Het witloftaartje bleek aangebrand.
Hoofdgerecht van tongschar met kreeftensaus was op zich oké maar ook niet verfijnd. Een te zware vette saus begeleidde de vis die wat te gaar bleek. Voor het ibericospek was het prettig dat de tafelheren over een eigen gebit beschikten. De koffie na was goed maar ach.....

Gegeten op 30 augustus 2014

ThomasAK

Wat is het toch een topadres. Er was werkelijk niets op onze avond aan te merken. Het eten was zoals altijd helemaal fantastisch de juiste balans de perfecte cuison. De bediening onder leiding van Lendl de talentvolle sommelier vlekkeloos. We zijn weer helemaal in de watten gelegd. Zonder uitzondering waren de zorgvuldig gekozen wijnen helemaal raak en de ene nog specialer dan de andere. Het weer was er naar om heerlijk op het terras in de haven te zitten en we waanden ons in mediterrane sferen. We komen weer snel terug.

aleloux

Op vrijdag 4 juli genoten van een 4-gangen lunch op het terras, heerlijk in het zonnetje. We waren hier ter ere van de verjaardag van mijn man. We kregen daarom een glas bubbels van het huis. Altijd leuk! De lunch was heerlijk en de bijpassende (halve) glazen wijn maakten de gerechten echt af.
Aangegeven dat we voor een kaasplankje wilde gaan in plaats van een zoet dessert. De vorige keer viel het kaasplankje wel een klein beetje tegen dus daar hebben we een kleine aanpassing in laten doen en deze keer was het kaasplankje helemaal in orde! Ook voor een lunch ben je bij Waterproef zeker op het juiste adres. Eens kijken of we een zomeravondje op het terras van Waterproef kunnen gaan plannen.

Gegeten op 4 juli 2014

MarleenGabrielle

Afgelopen zondag voor het eerst met mijn vriend een bezoek gebracht aan Waterproef. Ondanks dat we nieuwe gasten waren werden we onthaald als oude vrienden, de service was uitermate correct en vriendelijk en zorgde voor een ontspannen, informele sfeer. Wat betreft de wijn vertrouwden we op de deskundigheid van sommelier Lendl die ons heerlijke, passende wijnen bij de gerechten schonk (schappelijke prijzen). Het was redelijk rustig in de zaak op zondag en aan het einde van ons bezoek werden we nog getrakteerd op een bezoekje aan de wijnvoorraad!
Op het eten niks aan te merken, alles erg smaakvol en in balans. We hadden beide de ravioli met langoustines voor, ik als hoofdgerecht het vegetarische 'risottotuintje' en mijn vriend de zeebaars. Vegetariërs hebben niks te klagen, het risottotuintje was het enige vegetarische hoofdgerecht op de kaart maar het was heel goed. De aanrader van de avond was toch wel de zeebaars! Perfect gebakken en de tomatenrisotto paste er perfect bij. Als dessert namen we de panna cotta en het kaasplankje. Ik vind de hoeveelheid kaas juist prettig, precies goed, zodat we allebei voldaan de deur uit gingen, maar niet naar huis hoefden te rollen. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 25 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Waterproef in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Waterproef. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.