Metropole
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond met 4 personen, gezeten aan het raam, genoten van de maaltijd. Allereerst, wat een aangename ontvangst aan een ruime tafel met grote heerlijke stoelen. Mooi uitzicht, rustige sfeer ondanks de bijna volle bezetting. Zoveel fijner dan de 2 megagrote restaurants aan weerszijden. Het menu: prachtig gebakken gamba's met exquise smaakjes. Geen geleur om brood door de bediening, gewoon prachtig brood op tafel en een klein aspergesoepje erbij.
Goed gebakken veal-entrecôte met toebehoren. Goede timing, mooie huiswijnen zowel de rode als de witte (sauvignon maar een bijzondere!). Waren erg tevreden ook over de altijd correcte bediening!

Gegeten op 12 april 2014

Seessie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond met vrienden naar – voor ons voor het eerst – Restaurant Waterproef in Scheveningen. Na een prettige ontvangst kwamen we terecht in een gezellig, sfeervol restaurant met een uitermate vriendelijke en professionele bediening.

Hun reputatie op wijngebied bleek volledig terecht. Een wijnkaart waar je u tegen zegt, goede adviezen en als klap op de vuurpijl mochten we na afloop in het “heilige der heiligen”. De wijnkamer met de (zeer) speciale wijnen waar je als liefhebber daadwerkelijk de ogen uitkijkt.

Terug naar waarvoor we echt kwamen. Vooraf hadden de dames de gebakken coquilles in zoetzuur en couscous van bloemkool kerrie en de heren de krokante Iberico buikspek met tonijn en eendenlever. Prima gerechten, goed van smaak maar persoonlijk vind ik bijvoorbeeld combinatie krokante buikspek met tonijn geen topper.

Als hoofdgerecht hadden we alle vier de Burger Deluxe met truffelkaas en eendenlever. Gebakken naar wens (ik had hem zelf rood) en uitstekend van smaak. Een absolute aanrader.

Als dessert hadden we het kaasplankje en ook daar hebben we volop van genoten.

Zoals gezegd, was de bijgaande wijn uitstekend en zondermeer betaalbaar. Maar wil je uit je bol gaan op wijngebied dan is dit de plek waar het ook daadwerkelijk kan!

Als afsluiter een heerlijke Irish Coffee en daarna uitermate voldaan naar huis. Een reprise zit er zeker in; kan me voorstellen dat met mooi weer het op het terras extra genieten is.

Gegeten op 22 februari 2014

Paulminderman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op maandag 17 februari 2014 gegeten ter ere van een verjaardag.
We wilde alleen visgerechten eten.
Gekozen voor een 4 gangen verrassingsmenu.
Super avond en heerlijk gegeten.
Voor vis zeker een aanrader !!!

nelleke1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ter ere van mijn verjaardag gingen we hier eten, op een maandagavond. Dat vind ik sowieso al een pre, dat het restaurant ook op een maandag geopend is. Daarna werd het alleen maar beter. Het eten kwam in goede hoeveelheden: niet te veel zodat je al vol zit na je voorgerecht, maar ook niet zo weinig dat je nog een beetje trek hebt achteraf. De kwaliteit van het eten was echt heel goed, heerlijke vis hebben we gegeten. Mijn man had een vega-voorgerecht en ook dat was supergoed en origineel. De borden waren professioneel opgemaakt.
De bediening vonden wij uitzonderlijk goed, de heren waren erg beleefd en heel erg vriendelijk. Ze lieten ons nooit wachten en stonden ons steeds met raad en daad bij zonder te veel aanwezig te zijn. Echt een super super super bediening! Alleen al daarvoor zouden we terugkomen, maar zeker ook voor de heerlijke maaltijd!

Tip: vraag hulp bij de kundige obers bij het uitzoeken van een wijn, want de wijnlijst is zo dik als de bijbel. Wij lieten ons verrassen en hadden daar geen spijt van!

Gegeten op 27 januari 2014

liandrah
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant zelf ligt in de Haven van Scheveningen. Net buiten het drukke gedeelte van het Kurhaus. De locatie is wat minder maar de restaurants zijn daar wel beter en je kunt er voor de deur parkeren.

Binnen zit je op hele comfortabele stoelen, de sfeer is erg aangenaam en het personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Je zit ver genoeg bij de andere gasten vandaan zodat je de verhalen van je buurman niet hoeft aan te horen.

Het eten was super! Amuse van pompoensoep. Onbeschrijfelijk lekker! Voorgerecht de krabkoekjes, ook super. ALs hoofdgerecht de schol met pompoenrisotto.. Heerlijke combinatie van smaken... Maar het meest fantastische was nog wel het toetje. Huisgemaakte vanille ijs met een sabayon van vanille en honing...een culinair orgasme!

De wijnkaart was een boekwerk maar helaas hadden ze de door ons gekozen wijn niet, iets soortgelijks konden ze wel aanbieden.

Al met al was hier eten een heerlijke en fijne ervaring. Met een rekening van 150 euro niet iets wat je (ok ik dan) wekelijks kan doen. Maar echt wel voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 6 december 2013

MideG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de tweede keer bij Waterproef gegeten en wederom aangenaam verrast. Bediening top, warme huiselijke atmosfeer en aangename akoestiek. Gekozen voor het vier gangen menu. Hoofdgerecht en nagerecht waren overheerlijk. Enkel de gebakken poon was niet geheel naar onze smaak dam wel de bijbehorende 'zure' noodles pasten naar onze mening niet echt binnen de gehele samenstelling van het menu. Kwestie van smaak uiteraard. Kortom super ervaring en zéker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 7 december 2013

GustaMucho
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met twee personen hier gegeten en het 4-gangen menu genomen, met daarbij de witte huiswijn. Zeer geslaagd. Vooral de hertenfilet was zeer lekker en zacht.
Bediening deze keer weer zoals ik het gewend was, in tegenstelling tot de vorige keer.
Stoelen zitten zeer comfortabel.

Gegeten op 25 november 2013

aleloux
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst op een zaterdagavond bij Waterproef gegeten. Wat was het weer genieten! We hebben genoten van een 4 gangen menu inclusief wijnarrangement. We kregen van de chef kok nog een extra gerechtje tussendoor en dus ook nog een extra slokje wijn. De voorgaande keren dat we hier gegeten hebben, werden we verrast met een wijn die anders is dan andere wijnen. Ook deze avond gebeurde dat. De bediening is ook altijd top. Bij binnenkomst een warm onthaal en ondanks het volle restaurant was er toch voldoende aandacht voor ons. De tafelopstelling zou van mij wel iets ruimer mogen en het kaasplankje zou ook iets meer mogen zijn. Waterproef is en blijft 1 van onze favorieten!!

Gegeten op 2 november 2013

w-q
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een geweldige avond was dit. Het begon al met de voorproefjes (zeebaars en krabkoekjes). Dan moest de zgn. hoofdproef - gegrilde grietfilet en gebakken tongscharfilet- ook wel heerlijk zijn. Helemaal perfect i.c.m die heerlijke huiswijn. Zij nog creme brulee en ik volstond met een lekkere French coffee. De klasse, niet opdringerige bediening maakte alles TOP.

Gegeten op 11 oktober 2013

Metropole
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond goddelijk gezeten op het terras van Waterproef tegenover de jachthaven! En, wat een rust vergeleken met alle buren waar de tafels erg dicht op elkaar staan. Sympathiek om de tafels ver uit elkaar te zetten! Je voelt je geen nummer. Ober wist nog welke wijn we 6 (!) weken geleden dronken! Geweldige dorade met gamba's te midden van prachtige beetgare groenten, ook de schol van mijn tafelgenote viel in goede aarde. Men onderscheidt zich hier door de kwaliteit én de vriendelijke en correcte bediening!
Niet té vrij, precies goed. Kleine kanttekening: hoewel we geen grote eters zijn: de porties van het alla carte menu zijn aan de kleine kant. Die mogen wel iets groter zijn!
Tóch komen we terug!

Gegeten op 3 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Waterproef in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Waterproef. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!