a TripAdvisor company

4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 070 358 87 70
  2. www.restaurantwaterproef.nl

Legendarische wijnen

Sla de wijn van Restaurant Waterproef niet over. De wijnkaart is groots en de kennis van Sommelier Lendl Mijnhijmer is legendarisch. Het eten complimenteert het drinken perfect. Experimenteer met wijn- en spijs combinaties in het restaurant aan de sfeervolle kade van Scheveningen.

henkdebruijn2010

Het was al weer een jaar geleden dat ik in dit restaurant at. Ik had al een keer bot gevangen toen ik wilde reserveren en ook nu zat het restaurant vol. Begrijpelijk dacht ik, het kookniveau van vorige keren in gedachten. Die herinnering werd nu al snel gewist. De jongeman in de bediening was te familiair en te nadrukkelijk aanwezig, ondanks zijn ongetwijfeld goede bedoelingen. Wij namen beiden een hoofdgerecht. De oosterse saus bij de tonijn bleek een soep te zijn. Het kan zijn dat het door de 'soep' kwam waarin de tonijn dreef, feit is dat de tonijn droog was. En droge tonijn is het tegendeel van de zaligheid die hij kan zijn. De zoektocht naar de oosterse groenten bij de tonijn leverde niets op; die had het bord nooit bereikt. Mijn kabeljauw was goed, maar werd begeleid door een ondefinieerbare saus die teveel ingedikt was en uit elk willekeurig pakje had kunnen komen. Heel jammer, maar ik vond niets terug van de verfijnde keuken, die een jaar geleden (en in de jaren daarvoor) nog dicht bij een ster zat. Met dit kookniveau onderscheidt Waterproef zich echter niet meer in de gunstige zin waarvoor ik in het verleden graag een stukje omreed en waarvoor ik graag wat meer betaalde. Die hogere prijs zou nu alleen nog gerechtvaardigd kunnen worden door het decor van de haven.

Gegeten op 3 mei 2015

Henk O.

Met een gezelschap van 7 personen hebben we goed gegeten in Waterproef. De gerechten zijn heerlijk, de bediening professioneel vriendelijk en de ambiance ( uitzicht op de haven met zeilboten) aantrekkelijk.

Gegeten op 13 maart 2015

Almeerse proevers

Met 7 personen hier gegeten, 3 gangen met kaas ipv dessert. Het eten was goed, borden zagen er verzorgd uit. De bediening was zeer service gericht. Het interieur is sfeervol met uitzicht op de haven.

Gegeten op 22 maart 2015

ginger_1976

Wij komen regelmatig bij Waterproef; voor het heerlijke eten - ook voor mij als vegetariër - voor de goede wijnen en de fijne bediening.

Gegeten op 17 januari 2015

Eneri

Tja, wat valt er nog te zeggen over Waterproef? Het eten is van grote klasse, de bediening is super vriendelijk, professioneel en heeft zichtbaar plezier in het beantwoorden van vragen van hun gasten.
Ik was onder de indruk van hun wijn/spijscombinaties, maar nog meer van de uitleg over wijnen door de sommelier. Geweldig dat hij ons de gekozen wijnen eerst liet proeven voordat hij verder inschonk en pas na het gerecht nog meer over de gekozen wijn vertelde.
Hun gerechten zijn niet alleen een plaatje om naar te kijken, maar zijn ook heerlijk! Kortom een echte aanrader, en prijs/kwaliteit is prima!

Gegeten op 19 februari 2015

ronaldenloes

gezellige avond uit met vrienden. goede locatie fijne tafel met uitzicht op de haven. prima 6 gangen diner met de aanpassing van het hoofdgerecht.Alle gerechte kregen een ruime voldoende. Uitstekende wijnen. Door onderbezetting helaas een te trage bediening. Begonnen om 8 uur en kregen om 10 uur de tweede gang. Uiteindelijk om half 12 laatste toetje en koffie kwam er niet meer van. Ondanks dat toch een geslaagde avond.

Gegeten op 31 januari 2015

peterselie1

Erg lekker vijf gangen menu met een wijnarrangement. Wijnarrangement is echt goed afgestemd op het eten. Bediening zeer vriendelijk en attent, foutje van een vergeten gerecht werd snel hersteld en ook nog eens met een gratis koffie gecompenseerd.
Niet goedkoop maar toch een goede prijs kwaliteit verhouding. " Bob" wijnarrangement is daarentegen echt niet duur.

Gegeten op 30 januari 2015

JohnVerheggen

Lekker gegeten dat zeker maar echt bijzonder of lekker anders was het niet. Prijs kwaliteit is echt scheef! Bediening doet zijn ding en dat stoort niet echt maar.....het zou ook wat hartelijker kunnen en betrokkenheid bij alle gasten ipv de blijkbaar regelmatige gast.
Muziek is te luid en de akoestiek helpt niet.
Kortom als ze nu alles iets meer vanuit hun hart laten komen en de puntjes op de 'i' zetten kom ik misschien terug.

Gegeten op 3 januari 2015

thehague

De gerechten bij Waterproef zijn eenvoudig, maar goed bereid en smakelijk. De presentatie is aardig. De daarbij geadviseerde wijnen zijn zeker niet slecht, maar ook geen hoogstandjes. Prijs-/kwaliteitverhouding is redelijk. De bediening is tamelijk ongeïnteresseerd, maar gelukkig wel deskundig en vooral snel. De entourage is echter onprettig. Wij aten op de bovenverdieping. Daar was conversatie met tafelgenoten vrijwel onmogelijk wegens het lawaai om ons heen. Doordat niemand zich verstaanbaar kan maken, gaat uiteindelijk iedereen steeds harder praten, waardoor het gaandeweg een steeds vervelendere kakafonie wordt. Wat doet Waterproef? Het niveau van de muziek steeds verder opschroeven. Ik zou zeggen: doe iets aan de akoestiek, want dit is echt niet te doen. Ondanks het redelijk goede eten komen wij hier waarschijnlijk niet meer terug.

Gegeten op 22 november 2014

Fleurvaneck

We hebben genoten bij Waterproef. Het begint al bij de heerlijke stoelen waar je heerlijk de hele avond in kan zitten. En dan de ontzettende aardige en professionele bediening is erg fijn. Maar het draait uiteraard ook om het eten. Wat werkelijk fantastisch was. Ik had voor de tweede keer daar de zalige bisque. Ik denk dat ik die nog nooit zo lekker gegeten heb. Voor het hoofdgerecht heb ik me laten verrassen. Ik hoefde niet te weten of het vlees of vis zou zijn. Ik kreeg een heerlijke scholfilet met langoustines. Omdat het allemaal zo lekker was namen we ook een dessert. Smullen! Dat allemaal met een heerlijke pinot grigio en een dessert wijn ook uit Italië. Koffie hebben we lekker thuis op de bank genomen. We hebben genoten en willen het iedereen aanraden als je eens een bijzondere avond wilt.

Gegeten op 27 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Waterproef in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Waterproef. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.