a TripAdvisor company

4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 070 358 87 70
  2. www.restaurantwaterproef.nl

Legendarische wijnen

Sla de wijn van Restaurant Waterproef niet over. De wijnkaart is groots en de kennis van Sommelier Lendl Mijnhijmer is legendarisch. Het eten complimenteert het drinken perfect. Experimenteer met wijn- en spijs combinaties in het restaurant aan de sfeervolle kade van Scheveningen.

Ibrahimovic

Altijd weer een genot om hier te kunnen eten. De reservering keurig bevestigd per mail en daarbij de tafelvoorkeur ook geregeld. Yves (de eigenaar) is een echte gastheer en betrokken bij zijn gasten. Naast het heerlijke 3 gangen menu ook fantastische passende wijnen mogen drinken welke 1 op 1 aansloten om zo de smaak van het gerecht nog beter tot zijn recht te laten komen.

Gegeten op 23 april 2016

scheppie

Een geweldige ambiance, warm welkom door de eigenaar en personeel. Deskundigheid van zaken. Een prachtig decor in de oude haven van Scheveningen. Met familie van een heerlijk 4 gangen diner genoten met bijpassend wijnarrangement. Alles past perfect bij elkaar, en met een deskundig praatje erbij van het personeel smaakt de wijn en het eten nog beter. Er moeten prima koks ook werkzaam zijn in de keuken, die de borden op een geweldige manier presenteren. Een aanrader voor ieder die van een gezellig avondje houdt qua eten en een goed wijntje. We kunnen het de echte kenners bij deze echt aanbevelen. We hebben er heerlijk van genoten met elkaar, en komen vast nog eens terug. Zullen de zaak aanbevelen bij familie en vrienden.

Gegeten op 23 april 2016

JJpost

Uitstekende ervaring! Met 4 personen een 5-gangen verassingsmenu gegeten. Bestond uit; zwaardvis, kabeljauw, buikspek, varkenslende en een heerlijk dessert met witte chocola. Service is vakbekwaam en attent. Ligging fantastisch! Prijzen zijn hoog maar niveau ook

Gegeten op 9 april 2016

Todeloo

Wij hebben erg lekker gegeten en gedronken in dit restaurant in de Scheveningse Jachthaven.

Wij kozen beide voor het verrassingsmenu van de chef. De gerechten waren allemaal erg verfijnd en goed op smaak. Mooie, bijzonder smaakcombinaties.

De bediening was zeer deskundig en bracht alles op een frisse, vlotte manier.

Het bijpassende wijnarrangement sloot naatloos aan bij alle smaken op het bord, uitmuntend! De wijnen en de combinaties werden op een erg leuke en professionele manier toegelicht door de zeer kundige sommelier.

Ondanks het late tijdstip van binnenkomst, werd ons alle tijd tussen de gerechten gegund. Na het menu en alle wijnen nog mogen genieten van een bijzonder glas rode wijn van het huis.

Wij hebben een zeer fijne avond gehad, dank.

Gegeten op 31 maart 2016

Romarn

Voor de tweede keer ontzettend lekker gegeten bij waterproef en het was weer super! Wij hadden zin om uitgebreid te eten dus hebben gekozen voor een 5-gangen menu. Iedere gang was verrassend, goed op smaak en door de meerdere smaken bij elkaar een ware smaak explosie. De bediening is kundig, vlot en correct maar zeker niet stijfjes. Wij komen zeker heel snel weer terug!

Gegeten op 5 april 2016

Lefra

En niet een 10 maar een dikke,dikke vette 10
Wederom fantastisch gegeten. Het 3 gangenmenu van de maand is subliem!
Een aanrader! Service is optimaal en kan niet beter( komt ook door die Limburger)
De huiswijn is uitmuntend.
Wij hebben een tevreden gevoel van "echt uit eten te zijn geweest"
Houdoe

Gegeten op 12 maart 2016

FoodonFood

Onlangs in dit restaurant gegeten. Ongedwongen ambiance, professionele bediening die de sfeer aan tafel perfect aanvoelt en lekkere gerechten.

Wij gingen voor het menu van de Chef. Een parade aan verrassende gerechten met perfecte begeleidende wijnen. Vooral het dessert (peer) was waanzinnig. Fijne smaken, niet te zoet. De droge wijn (geen dessertwijn) vulde het gerecht uitmuntend aan.

Wij komen al jaren in dit restaurant in de haven en worden altijd weer opnieuw in de watten gelegd.

Gegeten op 20 februari 2016

amajou2

Met een oude vriendin heel gezellig gegeten in dit restaurant. Voortreffelijke bediening, attent en zorgzaam. Voortreffelijke wijnen en een gebakken griet om van te smullen. Klein beetje risotto eronder maakte het perfect. Ook de kaasschotel als dessert met 3 verschillende wijnen bij de 3 kazen was af maar wel een beetje weinig. Nouvelle cuisine met kleine hapjes. Ergens had ik het gevoel waarom niet iets meer. Prijs/ kwaliteit/ hoeveelheid is daardoor wel aan de hoge kant. Wij komen er echter zeker weer

Gegeten op 5 december 2015

TB1975

Het was al weer een paar jaar geleden dat we hier (toen voortreffelijk) hadden gegeten, maar nu viel het toch tegen. De bediening wist niet goed wat hij op tafel zette en kwam erg warrig over, en het eten viel enigszins tegen, gezien de prijs. Mooie opmaak, maar de smaken kwamen niet tot hun recht. De standaard huiswijn viel tegen, bij hoofdgerecht een glas laten uitkiezen door de sommelier die wel erg goed was. Hernieuwde kennismaking blijft bij deze ene keer.

Gegeten op 4 februari 2016

m.koudijs

Afgelopen zaterdag voor de eerste keer gegeten bij Waterproef.
Omdat we niet al te veel tijd hadden, acht uur begon onze voorstelling in het Zuiderstrandtheater, stonden we om 18:00 uur al voor de deur.
Als aperitief bestelden we een glas Champagne. Jammer dat deze niet aan tafel werd ingeschonken en jammer dat er niet bij verteld werd welke Champagne we dronken.
De a la carte gerechten die we besteld hadden voldeden aan de verwachting; goed opgemaakt en goed van smaak. Wat dan wel tegen valt is dat er op de rekening € 5,00 voor vier broodjes wordt doorbelast. Is dat echt nodig bij voorgerechten van € 17,00 gemiddeld en hoofdgerechten van € 27,00 gemiddeld?
Al met al een leuke ervaring maar wel duur/ te duur. Voor hetzelfde geld eet je in een restaurant met wel een Michelinster. Het restaurant verdient wat ons betreft wel een tweede kans.

Gegeten op 30 januari 2016

Schrijf zelf een recensie over Waterproef in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Waterproef. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.