Antichic

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Op advies van collega gaan eten, lastig te vinden, het zit ergens verscholen lijkt het wel. Maar dan binnenkomen, alleen dat is al een ervaring. Je voelt je thuis, warm welkom door de goed gastheer en lieftallige assistent.

Na een sublieme ontvangst het welkomstdrankje en de mooie wijn/spijs combinaties. Een soepje met gestoomde groentjes, truffel en asperges. Mooie combi en heerlijk knappertje van de groentes. Daarna lamshaas met andijvie. Klassiek maar top van smaak. En die jus, goddelijk. Gevolgd door wijting met bloemkool. Top. Mijn collega had me al voorbereid op het laatste geweld. De pappadelle. Daar het ik maar 3 letters voor. WOW. Geen woord was gelogen.

Deze zaak is top. Geen stijve tafelkleden, maar gewoon zoals de naam. Niets chic. Nu ik het weet te vinden kom ik zeker terug en zal het ook zeker adviseren aan andere. Gewoon heen gaan!

Gegeten op 4 april 2014

Mits89
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een beetje alleen op het hoekje van de korte hoogstraat staat Antichic. Even vraag je je af of dit wel een goede plek voor een restaurant is, maar die vraag wordt bij de eerste stap die je binnen zet beantwoord: de plek doet er niet toe, dit restaurant is top! Perfecte service, overal een verhaal bij en speciale producten. En die pappardelle....hemels. Alle gerechten – soep met gestoomde groente en truffel, lamshaas en viswijting met truffelsaus en bloemkool – waren geweldig, maar de pappardelle (met 3 soorten paddestoelen, truffel, parmezaanse kaas en rucola) is iets waar je speciaal voor naar Antichic komt. Ik heb een top avond gehad!!

ThijsMos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij Antichic ben ik beland via een vriendin, als een totale verrassing nam zij mij hier heen mee naartoe en wat een fantastische avond hebben we gehad. Vriendelijke, snelle en kundige bediening, fantastisch eten en een mix van oude dingen (borden) en nieuwe. Een absolute aanrader; vooral de pappardelle met truffel, echt heerlijk!

Gegeten op 17 april 2014

foodloes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Door de goede recencies had ik hoge verwachtingen van dit kleine en gezellige restaurantje. Die verwachtingen werden helaas niet volledig waargemaakt. De prijs kwaliteit verhouding is echt uit balans; het eten is zeker niet slecht maar veel te duur. Voor bijna 40 euro verwacht ik wat meer dan een groentensoepje, een simpele pasta en een toetje. De "beroemde" truffelpasta is zeker smakelijk, al overheerst de truffel wel erg. Het decor is gezellig en knus. De gastheer was bot en opschepperig, maar de dames van de bediening zijn wel vriendelijk. Water (met munt en komkommer) is gratis en wordt telkens op tijd bijgevuld. De banken zitten niet erg comfortabel, aan het einde van de avond flink pijn aan de billen. Al met al een OK avond, maar ik denk niet dat ik binnenkort terugkom.

Gegeten op 18 april 2014

Pinco
  • Recensies in de laatste twee jaar

We visited Antichic on Feb. 15 (a.k.a. 2e Valentijnsdag) and therefore chose the Valentine's menu with wine arrangement. This little restaurant was full of joyful energy, cozy atmosphere and tempting smell! The dishes were all of top quality! I recommend all of them -- super delicate scallop, tender juicy jodenhaas (beef shoulder petite tender), and of course their signature pappardelle! One of us said he wouldn't mind to have all 5 courses of pappardelle!

Gegeten op 15 februari 2014

wewedeha
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kleinschalig restaurant, bont servies, bevlogen chef. Alles staat in een wip op tafel voorzien van een passende wijn. E.e.a. is stevig geprijsd, maar niet exorbitant. Vooral de pasta - hoe eenvoudig dan ook - vond ik erg lekker.

Gegeten op 28 februari 2014

Marieke001
  • Recensies in de laatste twee jaar

Inerieur lijkt op een voormalig Gauchos-restaurant (banken met koeienhuid, bestek, schedel boven de trap naar het toilet), twee persoonstafels zijn er niet (vierpersoons met scheiding van wijnflessen) waardoor je kan meegenieten van het gesprek van de buren (en zij van jou) en erg rumoerig. Het eten is prima, goede kwaliteit, goed bereid, lekker. De bediening heeft echter meerdere steken laten vallen: bij het tussengerecht dessertwijnglazen op tafel (en bij opmerking nog melden dat we toch echt het nagerecht kregen), bediening die de wijn toelichtte uit een regio boven Madrid maar toegaf geen idee te hebben waar dit lag, bestek voor een andere tafel bij ons willen neerleggen, discussie over wel / niet eten van schelpdieren, bij het wijnarrangement aangegeven geen glas meer te willen (i.t.t. tafelgenoot) en toch bijgeschonken krijgen met commentaar dat tafelgenoot eventueel opdrinkt en het vervolgens op de rekening terugzien ("niet zo netjes"), rekeningen van meerdere tafels door elkaar halen. Conclusie: het eten is prima, maar gezien de hoogte van de rekening (toch aanzienlijk) en met de rest van deze ervaring een prijs/kwaliteit verhouding die m.i. buiten verhouding is. Doet naar mijn mening zijn naam iets te veel eer aan.

Gegeten op 22 februari 2014

uam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant om lekker te eten. Goede wijnen die tevens prima passen bij de gerechten. Bijna ieder gerecht verliest punten door kleine details om echt hoog te scoren. Vanwege de goede recensies had ik het overall iets beter verwacht. Mede door de prettige sfeer en prima eten toch de moeite waard om eens te bezoeken. De prijs/kwaliteitsverhouding vind ik echter wat minder.

Gegeten op 22 november 2013

Sancho
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als gevolg van alle goede recensies met hoge verwachtingen hier heen gegaan maar die zijn helaas niet waargemaakt. Het is een OK restaurant met OK eten maar ook niet meer dan dat. Het is klein en daardoor enorm rumourig. De mensen op de banken zitten prima maar de stoelen zijn oncomfortabel en je zit lager dan degene op de bank wat ik uiterst vervelend vond. Tenzij je natuurlijk een stuk langer bent dan je tafelgenoot dan maakt het niet uit. En zoals gezegd, het eten was allemaal okay maar niks bijzonders. Het hoofdgerecht, truffelpasta, die iedereen zogenaamd heerlijk vond was gewoon een pasta. Het voor- en na gerecht was ook niet van een andere planeet. En goedkoop is het niet. Prijs-kwaliteit is eigenlijk onder de maat. Samengevat, het is geen aanrader.

Gegeten op 8 november 2013

edwinenmariska
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij werden uitgenodigd voor ons 25 jarig huwelijk door zakelijke vrienden. Ondanks we wekelijks uit eten gaan en bijna dagelijks in Rotterdam komen hadden we nog nooit van antichic gehoord. Spannend dus voor mensen die zo kritisch zijn als wij. We hadden dit nooit willen missen.
Het was echt een super avond. Het warme ontvangst en de heerlijke gerechten met de bijpassende wijnen hebben ons een onvergetelijke avond bezorgt. Zelfs voor de Bob's werden heerlijke sapjes bereidt.
Met dank aan de super enthousiaste gastheer, kok en verdere bediening achter de schermen. Echt top hoe jullie je gasten weten te verwennen. Dank jullie wel! We komen zeker terug. Groeten Edwin en Mariska Dasselaar uit Willemstad

Gegeten op 8 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Antichic in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Antichic. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!