Thaicoon

• 7.6

• 7.2

Schiphol2014
  • Recensies in de laatste twee jaar

Thaicoon is een zeer goed Thais restaurant. Het eten smaakt authentiek. De locatie op het Beukenplein in Amsterdam Oost maakt dat er relatief weinig toeristen komen waardoor de klandizie minder vanzelfsprekend is en derhalve de kwaliteit altijd van hoog niveau is. Vriendelijke bediening en hele schappelijke prijzen!

Gegeten op 7 maart 2014

Verbal
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een stukje uit onze buurt, maar als we echt lekker Thais willen eten, dan rijden we met liefde een stukje naar Thaicoon. Het blijft een feest om hier voor een prima prijs te eten.

Deze keer probeerden we de vis special met een fantastische saus. Zuur, zoet, pittig, bitter, alle zo bekende smaken uit Thailand zaten er in perfecte balans in verwerkt. Daarnaast de heerlijke Pad Thai en we gingen weer heel tevreden naar huis.

Een absolute blijver!

Gegeten op 15 maart 2014

glenn4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nog steeds mijn favoriete Thai in Amsterdam vanwege het eten en het lieve personeel. Het maakt niet uit wat je besteld, alles is goed. Ze hebben gewoon goede koks in de open keuken staan. Decor is nog steeds ok maar mag misschien binnenkort een update krijgen. Grootste aandachtspunt is wel de service. De eigenaar zelf is altijd vriendelijk en goed maar de rest van de bediening spreekt geen Nederlands, soms gebrekkig Engels wat aan de telefoon zeker niet handig is. Als het volle bak is, kan de huidige bediening helaas de drukte niet aan. De sfeer is wel altijd heel relaxt en je hebt nooit het gevoel dat je naar huis moet. Aanrader: voorgerecht-viskoekjes, hoofdgerecht-pad thai.

Gegeten op 20 maart 2014

Skoglund
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met vijf personen gegeten op zondag. Restaurant met afhaalfaciliteit, waarvan druk gebruik werd gemaakt. Klein restaurant, wel knus.
Als voorgerecht viskoekjes, deze waren lekker. Saté, net even iets anders dan wat je van de Chinees gewend bent. De pittige vissoep was heerlijk.
De hoofdgerechten waren niet te veel, niet te weinig. Schotel met inktvis, waarvan de saus goed was, maar de vis wat taai. De eend in curry was heerlijk. Ook het rundvlees in rode curry en het rundvlees in oestersaus waren goed! De gefrituurde vis in rode curry was ook goed.
Al met al een aanrader, zeker ook gezien de prijs.

Gegeten op 9 maart 2014

Rak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima Thai waar het volgens mij niet uitmaakt wat je bestelt. Wij hadden de loempias en kipsate als voorgerecht. Hoofdgerechten waren de kip/ cashewnoten en eend in rode curry. Maar wat ik op de andere tafels zag of rook, beloofde ook veel goeds. Vriendelijke en attente bediening. Dit is ook een populaire afhaaltent, waar je wel alleen contant kunt afrekenen.

Gegeten op 5 maart 2014

jorib
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg lekker en echt Thais eten dat lekker vlot op tafel komt. Vooral geschikt om even snel wat te eten. Bijzonder vreemd dat men niet kan pinnen... Alleen contante betaling is hier mogelijk. Duidelijk een minpuntje qua service en echt zoiets waarvan ik me afvraag: waarom??

Gegeten op 19 februari 2014

Fritzke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Thaicoon is een kleine, knusse zaak in Amsterdam Oost. Toen we op maandag om 18:30 uur binnenkwamen was het nog rustig, maar dat duurde niet lang. Het was goed om te zien dat mensen hier ook alleen komen eten, dat draagt zeker bij aan het gemoedelijke aspect.

Mijn gezelschap nam geen voorgerecht, ik wilde graag de viskoekjes. Heerlijk zacht en smaakvol waren die.

Daarna hadden we elk een gerecht met Thaise-whiskysaus. Het ene gerecht was met eendenfilet (Ped pad laow; mild), het ander met garnalen (Koong pad laow; normaal). Het verschil in pittigheid, verklaart waarschijnlijk waarom de kleur en de smaak van de sauzen niet helemaal gelijk waren. Ik proefde de whisky niet echt. Beide waren overigens lekker. De filet was mals en de garnalen goed gegaard; de knapperige groenten en de saus maakten het gerecht compleet.

Helaas was de keuze in desserts beperkt; mango met yoghurt of stukjes kokosnoot. Daar hadden we vandaag geen zin, dus hebben we het hierbij gelaten.

Het personeel is zeer vriendelijk en attent en snel; nadeel is dat je je misschien een beetje opgejaagd voelt.

Een leuk restaurant waar je smaakvol Thais kunt eten. Ik vermoed dat ik hier nog wel vaker zal komen.

Gegeten op 10 februari 2014

amsterdamrs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel goed restaurant. Lekkere loempia's en curry's! Het is altijd zoveel dat ik er de volgende dag nog van kan eten. Restaurant is gezellig ingericht en de bediening is erg aardig.

Gegeten op 12 februari 2014

harmpool
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekkere (afhaal)Thai. Gerechten zoals ze horen te zijn. De Tom kha kai was alleen iets te oily, maar verder heel lekker. Maar voor Oost echt aan de prijzige kant.de kip groene curry en de garnalen met groenten die allebei echt redelijk waren , betalen voor kraan water vond ik absoluut onzin

Gegeten op 13 december 2013

herman26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met mijn vriendin hier gegeten. We zijn meerdere keren in Thailand geweest, kennen de Thaise sfeer en keuken. In Thaicoon hebben ze het niveau van het eten nog iets omhoog gebracht en het is echt top!! Sfeer is heerlijk ontspannen. Het restaurant oogt niet supersexy maar is conform Thaise standaard ingericht. Service is heel goed en bediening is zeer vriendelijk. Een echte aanrader.

Gegeten op 18 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Thaicoon in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Thaicoon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!