a TripAdvisor company

foto's van Spijckers in Hoorn - 1 foto's van Spijckers in Hoorn - 2 foto's van Spijckers in Hoorn - 3 foto's van Spijckers in Hoorn - 4 foto's van Spijckers in Hoorn - 5

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0229 210 621

Oost ontmoet West

Laat je verrassen in deze culinaire uitblinker gelegen in de haven Hoorn. Chef Gaby hanteert de klassieke Franse keuken als basis met de nodige oosterse mystiek als creatieve toevoeging. Neem een hap en je proeft het meteen: dit zit helemaal goed. De beste wijnen en heerlijke bieren maken je maaltijd helemaal compleet.

Ton-Marjolijne

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Een pakkend concept. Voor een goede prijs (€ 24,50, weekend € 27,50) kun je onbeperkt kleine hapjes eten, maar wel exclusiever en groter dan tapas. Je kunt kiezen uit een kaart met ruim 20 gevarieerde gerechten.
Je bestelt per keer 1 gerechtje per persoon. De wachttijden tussen de gerechten zijn kort, maar je kunt ook zelf een pauze inlassen. Je kunt er een avond vullend programma van maken.
De keuze is variabel: Carpaccio, Ricotta, Tonijn, Langoustine, Kimchi, Ceviche, Zeewier salade, Lamsnek, Scholfilet, Kippenlevertjes (een aanrader), Gamba's en nog veel meer. De vegetariër heeft ook voldoende keuze.
Qua drankjes is er ook een ruime keuze mogelijk.

Gegeten op 23 augustus 2015

Angelique888

Via online reservering

WE konden heerlijk buiten zitten, maar het terras was wel een beetje krap. De bediening was top, we kwamen niets te kort. Het eten is hier echt geweldig: keuze uit ruim 20 gerechtjes die stuk voor stuk heerlijk en verrassend van smaak zijn. onze favorieten: de snoekbaars en de langoustines. Na ieder 6 gerechtjes te hebben gegeten (voor nog geen 25 euro (op do)!) hebben we nog genoten van het dessert en een kaasplankje, beiden erg lekker. We komen hier zeker terug!

Gegeten op 20 augustus 2015

annelieskies

Gisteravond heb ik hier met mijn man gegeten op het knusse terras. Wat een geweldig restaurant! Vroeger ook al eens geweest op de oude locatie, nu voor het eerst aan de haven en tot onze verrassing met een nieuw concept.

Alle gerechten van de kaart worden in het klein aangeboden zodat je extra veel kunt proeven voor een schappelijke prijs. Blij verrast begonnen we aan ons eerste gerechtje. Ieder gerecht zag er prachtig uit, was met zorg bereid en had een ware smaaksensatie.

De service van de serveerster was uitstekend. Het was duidelijk te zien dat ze van haar werk genoot. Ze gaf iedereen op het volle terras evenveel aandacht en wist goed waar ze het over had.

Zoals we de desbetreffende avond ook hebben aangegeven: Wij komen zeker terug! Bedankt

Gegeten op 13 augustus 2015

schoutensuzan

Via online reservering

Ik en mijn man wilden graag gebruik maken van het 'onbeperkt eten menu'. De bediening legde uit dat je allemaal heel kleine gerechtjes kon bestellen, totdat je vol was. Dit zouden 9 of 10 gangen worden. Op onze eerste gang hebben we bijna een uur gewacht. Het was verrukkelijk, we hadden vreselijke trek en hoopten dat de vaart er daarna in zou komen, maar helaas verliep de voortgang te traag. En de tijd begon te dringen want de keuken zou al bijna sluiten. De bediening deed haar best, maar er waren teveel gasten (een grote groep, behoorlijk rumoerig). Om onze trek te compenseren hebben we patat besteld. Maar daar kwamen we natuurlijk niet voor. Hadden we ook wel naar een snackbar kunnen gaan. We hebben slechts 4 kleine gerechtjes gehad. We moesten evengoed de volle mep betalen. Dat vonden we niet fair; het restaurant biedt een all you can eat concept aan. Maar iemand die om 18 uur komt krijgt blijkbaar meer dan iemand om 20 uur komt. En je betaalt evenveel. Eten is heerlijk, maar door de trage voortgang de rumoerige stemming, de compensatie met de (te zoute) patat, een dessert wat leek op brownie deeg waarvoor je ook extra betaalt, komen wij hier niet meer terug!

Gegeten op 8 augustus 2015

Armand62

Wij (een gezelschap van 4 personen) hebben op 8 augustus in dit restaurant gaan eten op basis van de goede resensies (onbeperkt culinair proeven, waarbij 7 gerechten niet ongebruikelijk is). We hadden vooraf persoonlijk in het restaurant gereserveerd, en vanwege te verwachten grote drukte werd ons aangeraden niet om 19.00 te komen, maar wat eerder of later. Helaas besloten wij om om 19.30 te komen ervan uitgaande dat het restaurant toch geopend was tot 0.00u. Ter plekke bleek dat het erg druk was vanwege een groot gezelschap en dat we slechts tot 22.00u konden bestellen. Toen ook nog bleek dat we voor iedere gang ongeveer een half moesten wachten werd al snel duidelijk dat we niet meer dan 4 gangen konden bestellen. Aangezien de gerechten dusdanig klein waren dat 4 gangen onvoldoende is om met een voldaan gevoel naar huis te gaan (ondanks de erbij geserveerde patat en miehoen), probeerden we tegen 22.00 toch bij te bestellen. Dit werd geweigerd.maar we konden wel een nagerecht bestellen, hetgeen we na deze teleurstelling weigerden.
De gerechtjes waren overigens zeer goed, de patat en miehoen acceptabel.
Het was voor ons erg teleurstellend dat de keuken niet de flexibiliteit kon opbrengen speciaal voor de gasten die duidelijk nog niet genoeg hadden gehad een half uurtje langer door te gaan.
De bediening was zeer vriendelijk en we waardeerden het dat we een financiële tegemoetkoming kregen na onze uiting van ongenoegen.
We zullen best nog wel een keer hier terugkomen, maar dan zorgen we er wel voor dat we rond 18.00u aan tafel zitten.
Samengevat: gemengde gevoelens over het eten en de service: Goed eten en zeer aardige bediening, echter te weinig (vanwege de tijd) en te weinig gevoel/begrip voor wat klantvriendelijk inhoudt.

schoutensuzan

Wij hebben gebruik gemaakt van het 'onbeperkt eten menu', maar helaas viel het tegen. Het eten was overigens heerlijk en de bediening beleefd. Er zat een erg grote groep naast ons waardoor het erg druk en rumoerig was. Het duurde bijna een uur voor we onze eerste gang kregen. Het was toen kwart over negen. Het waren zeer kleine gerechten. Dat is op zich helemaal niet erg, maar voortgang van het eten was zo traag dat we maar een paar van zulke kleine gerechtjes zouden kunnen eten voordat de keuken alweer zou sluiten. Daarom hebben we nog maar snel (veel te zoute) patat besteld zodat we niet met honger weg zouden gaan. Maarja, als je patat moet gaan eten ter compensatie terwijl je een 'all you can eat menu' hebt besteld, dan kan dat toch niet de bedoeling zijn. De bediening probeerde het wel goed te maken door een keer extra een bestelling op te nemen. We hebben slechts 4 gerechtjes kunnen eten en als we geen patat hadden genomen, waren we met stevige trek huiswaarts gegaan. Ik vind dit geen eerlijke gang van zaken. Iemand die om 18 uur komt, kan 10 gangen eten. Als je om 20 uur komt, kom je amper aan 4. En je moet evenveel betalen! Bovendien staat op de website niet aangegeven dat de keuken om 22 uur sluit (maar wel dat ze tot 00 uur open zijn). Het was heerlijk, maar wij komen hier niet meer terug.

Esther0412

Super eten!! De gerechten waren super op smaak, alles paste perfect bij elkaar. Prachtig opgemaakte borden. Je zag dat het met zorg en liefde was bereid.Echt een aanrader.

Gegeten op 22 juli 2015

Bas1993

Via online reservering

Verrassende smaakcombinaties, knusse sfeer en een vriendelijke service. De onbeperkte gerechtjes waren ieder op zich lekker. Zeker een aanrader!

Gegeten op 9 juli 2015

ruudtanny

Via online reservering

We vielen met onze neus in een "jubileum" actie van Spijckers. Diverse gerechten van de afgelopen jaren waren in kleinere porties te krijgen. Als je als gast dan 7 x een gerecht probeert (meer mag ook maar ik zat echt vol!) is er altijd wel 1 gerecht wat minder naar de smaak is maar de andere 6 waren heerlijk. Wat het met een jubileum te maken heeft ("we bestaan 8 jaar"?) weet ik niet maar het concept was leuk, net zoals de bediening. Toch nog een puntje van verwondering want als je de bediening een fooi wil geven kan dat alleen contant, de fooi "meepinnen" mag niet.
Los van dat, zeer aan te bevelen.

Gegeten op 27 juni 2015

clementine1

Via online reservering

29 jaar getrouwd tijd voor een etentje. Gereserveerd bij Spijckers. Afgegaan op de resensies die lovend waren. En ook wij zijn heel erg enthousiast. Nette en vriendelijke ontvangst. Echt aandacht voor je. De menu kaart met de kleine gerechtjes koud en warm Super verrassend!
Mooi opgemaakt! Echt alles was lekker! Patat, noedels of brood een goede aanvulling als je dat wilt. Natuurlijk hebben wij nog niet alles gehad en komen dan ook zeker terug.
De Duitse zoete witte wijn was echt heerlijk. O en het tablet met al die toetjes je weet niet wat je kiezen moet zo lekker! Een heerlijk avondje uit in een gemoedelijke sfeer. Keurig weer in de jas geholpen en naar de deur begeleid waar vind je dit nog! Ga zo door kan ik alleen maar zeggen!

Gegeten op 20 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Spijckers in Hoorn

Schrijf hieronder je recensie over Spijckers. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.