Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0334 481 753

bebo86

Wij hebben geweldig gegeten bij de Saffraan, kan het iedereen aanraden die van heerlijke smaken en afwisselend en goed eten houdt. Wij hadden ook een wijnarrangement, paste heel goed. Bediening was uitstekend, zeer goed op de hoogte van de gerechten en de wijnen.
Iedereen die een echt avondje uit eten wil en wil genieten moet zeker een keer gaan.

Gegeten op 15 november 2014

marthan

Wij hadden het Groupon-menu van 7 gangen. Alle gerechtjes waren uitstekend en bijzonder van smaak. De bijpassende wijnen waren voortreffelijk gekozen en pasten er prima bij.
Wij komen terug!

Gegeten op 13 november 2014

mariposita

Hier gegeten met 4 personen, waarvan ik de enige was met een veganistisch menu. Ik had speciaal een aantal dagen vooraf aangegeven dat ik veganistisch ben, en dat was 'absoluut geen probleem'. In vergelijking met de niet veganistische gerechten waren mijn gerechten teleurstellend, zeker voor een sterrenkeuken! Ik kwam thuis en heb nog een halve zak chips opgegeten. Mijn gerechten waren klein, licht (alleen groenten en fruit) en niet echt voedzaam. Ik vroeg halverwege nog of er iets kwam met meer vulling, zoals aardappelpuree kwam, ik gaf ook aan dat ik van de amuse met avocado wel meer lustte...helaas het werd niet opgepikt. Het brood was echt niet te hachelen, sorry, het leek een glutenvrije sponsbrood...en heel weinig olie. Voor vlees- en vis-eters is de Saffraan ongetwijfeld een heerlijke ervaring, maar plantaardig bakken ze niet veel van, dan kun je veel beter naar de Eetstee!

Gegeten op 1 oktober 2014

DeDrieMusketiers

Hier via Groupon met 4 personen gegeten.
Het restaurant is gevestigd op/in een oude klipper die ligt aan de eems.
Leuke originele lokatie en mooi klassiek ingericht. Paste helaas niet helemaal in de moderne omgeving met kinderspeelparadijs.
Ontvangst was prima en we werden aan een mooi gedekte ruime tafel gezet.
Na enkele amuses werd gestart met het 7 gangen proeverij menu.
Mooie gerechtjes goed gepresenteerd en voortreffelijk van smaak.
Voorgerecht Makreel prima, tussengerecht tartaar van kalfsvlees mocht iets pittiger gekruid.
Tussengerechten Schelvis Subliem, en tussengerecht Zalm uitstekend.
Hoofdgerecht Veluws hert met bietensaus mooi, lekker en prima passend in het seizoen.
Pre-dessert tegenvallend voor 3 van ons geitenkaas en 1 ivm kaasallergie stukje eende-lever.
De eendelever zonder saus of toevoeging (behalve een toefje)
Mooi Dessert lekker smakelijk oa rum ijs.
Enkele opmerkingen olie bij het brood werd laat geschonken en op enkele tafels vergeten.
Gevraagd werd of we plat water wilde. Ja dus. Dit was kraanwater wat na elke slok bijgeschonken werd. Later bleek waarom er stonden 4 flessen op de rekening a 3,50 euro.
Bediening goed en keurig mag ietjes losser maarja dat is voor een ieder anders.
Als totaal plaatje mooie ervaring en als je er niet te ver voor hoeft aan te raden.

Gegeten op 17 oktober 2014

rianne63

Voor de tweede keer in 2 maanden hier gegeten. In de restaurantweek maar daar gingen we niet voor (met 3 gangen mis je heel wat!) We waren er nu net de verbouwing.
De nieuwe inrichting is erg sfeervol! Gastvrouw/ sommelier Monique verstaat haar vak en is daarbij erg vriendelijk. Ook de overige bediening weet hoe gasten te verwennen.. Niet opdringerig maar wel erg attent. We hadden dit keer een 6 gangen menu: wij vonden alle gangen super. Vlees en vis en dan met name de langoustines en de ree. En dan het dessert: omdat we nog maar kort geleden hier waren leek het of wij iets anders kregen dan de andere gasten. Wat een smaken! En ja dan nog de wijnen: we kozen voor halve glazen bijpassend bij ieder gerecht. Fijn dat dat mogelijk is.
Voor ons is De Saffraan een toprestaurant waar we zeker terugkomen!

Gegeten op 29 augustus 2014

gasttom

Bij wat winderig en mooi weer buiten op het dek gegeten. De omgeving is niet echt inspirerend. Bovendien zijn er dichtbij werkzaamheden met graafmachines. Gelukkig stond de wind de goede kant op.
Onder de parasol toch genoten van het buiten zijn.
Fraaie en lekkere amuses die geserveerd werden door een serveerster die zeer klantgericht en vriendelijk was.
Bij het eten werden aparte en lekkere wijnen geserveerd.
De gerechten waren zeer goed verzorgd en buitengewoon lekker.
Bij het bezoek aan het toilet viel op dat er zeer eenvoudige verzorgingsmiddelen stonden. Dat mag wel wat meer allure hebben. De schilderijen die binnen hingen waren ook weinig origineel; die kom je op meerdere plekken tegen.

Gegeten op 23 juli 2014

AVJ

Tja...een dinerdeal. Wat kan je verwachten? 10 gangen bestaande uit goedkope ingrediënten. Maar iedere gang perfect op smaak. Absoluut sterwaardig. Knap gedaan. Interieur is gedateerd.

Gegeten op 5 juli 2014

liesbyte

Het menu heden en verleden genomen, in 8 gangen. De amuses waren voortreffelijk. De groentesoep maar dan in vaste vorm is geweldig. De smaak en de bite is een grappige ervaring. Gelukkig zat de schelvis filet met ingelegde prei citroengras en kokos er ook bij. Dat is een favoriet van mij. Subtiel en oosters. Fijn dat het een avond was om aan dek te eten, vind ik toch leuker dan in de boot zelf. Gratis entertainment erbij van crossstuntfietsers die in de Eem jumps deden. De wijnkeuze was erg geslaagd.

Gegeten op 18 juli 2014

leef-en-beleef

We waren met 4 personen en hadden een surprise lunch via een Groupon arrangement. Het was een zeer zonnige middag en namen plaats op het dek. Het is geen mooie omgeving, het uitzicht viel tegen. We zaten wel ruim aan tafel op het dek. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. De bediening was tijdens de gehele lunch zakelijk vriendelijk. Oog voor detail. Niets op aan te merken. De gerechten zagen er zeer smakelijk en mooi opgemaakt uit. Ondanks dat alles voortreffelijk smaakte, heb ik toch het meeste genoten van het gerecht met de zalm.
De gangen werden snel achter elkaar geserveerd. Dat gaf ons soms het een gevoel dat we redelijk snel door moesten eten.
Ik heb een bezoek gebracht aan het benedendeks. Dat was ruim ingedeeld met een rustig modern interieur, alleen miste ik daar een vrij uitzicht. Het blijft tenslotte een klipper. Een diner of lunch op het dek is zeker een aanrader. Ik kom hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 17 juli 2014

Rob1966

Wij hadden een Groupon arrangement, een zeven gangen menu van de chef. Het was mooi weer en we konden buiten op het dek eten (restaurant in/op boot). Op zich lekker, maar de omgeving was/is niet erg fraai en soms lawaai van voorbij rijdende brommers. Bediening vriendelijk, maar niet altijd heel attent. Wijn werd bij inschenken gemorst tot twee keer toe en eerste keer wel keurig opgeruimd, maar tweede keer niet. Mijn vraag aan een ander persoon van de bediening over welke wijn bij het vorige gerecht geschonken werd, zou worden nagevraagd, maar dat werd vergeten. Het eten bestond uit allerlei kleine tot zeer kleine gerechten en amuses. Verschil tussen amuse en gerecht was nauwelijks waarneembaar qua grootte van het gebodene. Kwaliteit was zeker niet slecht, maar naar ons idee geen Michelin ster waardig. Ook de geschonken wijnen riepen geen oh's en ah's op, terwijl de prijzen per glas toch echt fors waren. Het dessert vond ik nog het beste gerecht. Al met al lekker, maar geen aanrader. Voor dat geld kan men echt op andere plekken beter terecht.

Gegeten op 3 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over De Saffraan in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Saffraan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.