Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0334 481 753

De Saffraan doet mee!

Vanaf €20,- uit eten bij de beste restaurants bij in de buurt. Het culinaire feest begint op 26 september en duurt maar liefst 10 dagen! Heerlijk toch?

Bekijk de deelnemers

rianne63

Voor de tweede keer in 2 maanden hier gegeten. In de restaurantweek maar daar gingen we niet voor (met 3 gangen mis je heel wat!) We waren er nu net de verbouwing.
De nieuwe inrichting is erg sfeervol! Gastvrouw/ sommelier Monique verstaat haar vak en is daarbij erg vriendelijk. Ook de overige bediening weet hoe gasten te verwennen.. Niet opdringerig maar wel erg attent. We hadden dit keer een 6 gangen menu: wij vonden alle gangen super. Vlees en vis en dan met name de langoustines en de ree. En dan het dessert: omdat we nog maar kort geleden hier waren leek het of wij iets anders kregen dan de andere gasten. Wat een smaken! En ja dan nog de wijnen: we kozen voor halve glazen bijpassend bij ieder gerecht. Fijn dat dat mogelijk is.
Voor ons is De Saffraan een toprestaurant waar we zeker terugkomen!

Gegeten op 29 augustus 2014

gasttom

Bij wat winderig en mooi weer buiten op het dek gegeten. De omgeving is niet echt inspirerend. Bovendien zijn er dichtbij werkzaamheden met graafmachines. Gelukkig stond de wind de goede kant op.
Onder de parasol toch genoten van het buiten zijn.
Fraaie en lekkere amuses die geserveerd werden door een serveerster die zeer klantgericht en vriendelijk was.
Bij het eten werden aparte en lekkere wijnen geserveerd.
De gerechten waren zeer goed verzorgd en buitengewoon lekker.
Bij het bezoek aan het toilet viel op dat er zeer eenvoudige verzorgingsmiddelen stonden. Dat mag wel wat meer allure hebben. De schilderijen die binnen hingen waren ook weinig origineel; die kom je op meerdere plekken tegen.

Gegeten op 23 juli 2014

AVJ

Tja...een dinerdeal. Wat kan je verwachten? 10 gangen bestaande uit goedkope ingrediënten. Maar iedere gang perfect op smaak. Absoluut sterwaardig. Knap gedaan. Interieur is gedateerd.

Gegeten op 5 juli 2014

liesbyte

Het menu heden en verleden genomen, in 8 gangen. De amuses waren voortreffelijk. De groentesoep maar dan in vaste vorm is geweldig. De smaak en de bite is een grappige ervaring. Gelukkig zat de schelvis filet met ingelegde prei citroengras en kokos er ook bij. Dat is een favoriet van mij. Subtiel en oosters. Fijn dat het een avond was om aan dek te eten, vind ik toch leuker dan in de boot zelf. Gratis entertainment erbij van crossstuntfietsers die in de Eem jumps deden. De wijnkeuze was erg geslaagd.

Gegeten op 18 juli 2014

leef-en-beleef

We waren met 4 personen en hadden een surprise lunch via een Groupon arrangement. Het was een zeer zonnige middag en namen plaats op het dek. Het is geen mooie omgeving, het uitzicht viel tegen. We zaten wel ruim aan tafel op het dek. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. De bediening was tijdens de gehele lunch zakelijk vriendelijk. Oog voor detail. Niets op aan te merken. De gerechten zagen er zeer smakelijk en mooi opgemaakt uit. Ondanks dat alles voortreffelijk smaakte, heb ik toch het meeste genoten van het gerecht met de zalm.
De gangen werden snel achter elkaar geserveerd. Dat gaf ons soms het een gevoel dat we redelijk snel door moesten eten.
Ik heb een bezoek gebracht aan het benedendeks. Dat was ruim ingedeeld met een rustig modern interieur, alleen miste ik daar een vrij uitzicht. Het blijft tenslotte een klipper. Een diner of lunch op het dek is zeker een aanrader. Ik kom hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 17 juli 2014

Rob1966

Wij hadden een Groupon arrangement, een zeven gangen menu van de chef. Het was mooi weer en we konden buiten op het dek eten (restaurant in/op boot). Op zich lekker, maar de omgeving was/is niet erg fraai en soms lawaai van voorbij rijdende brommers. Bediening vriendelijk, maar niet altijd heel attent. Wijn werd bij inschenken gemorst tot twee keer toe en eerste keer wel keurig opgeruimd, maar tweede keer niet. Mijn vraag aan een ander persoon van de bediening over welke wijn bij het vorige gerecht geschonken werd, zou worden nagevraagd, maar dat werd vergeten. Het eten bestond uit allerlei kleine tot zeer kleine gerechten en amuses. Verschil tussen amuse en gerecht was nauwelijks waarneembaar qua grootte van het gebodene. Kwaliteit was zeker niet slecht, maar naar ons idee geen Michelin ster waardig. Ook de geschonken wijnen riepen geen oh's en ah's op, terwijl de prijzen per glas toch echt fors waren. Het dessert vond ik nog het beste gerecht. Al met al lekker, maar geen aanrader. Voor dat geld kan men echt op andere plekken beter terecht.

Gegeten op 3 juli 2014

YDavina

Gisteravond culinair genoten bij De Saffraan.
8 gangen surprise menu. Echt top van begin tot eind.
Gastvrouwen en -heer allemaal even vriendelijk en servicegericht. Ze leggen je echt in de watten.
Helaas viel het weer een beetje tegen, zodat we niet boven op het dek konden dineren. Maar dat mocht de pret zeker niet drukken.
Hoogtepunt was de schelvis met een sausje van kokos. Echt verrukkelijk!

Wij komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 26 juni 2014

obers

Less is more gaat wat mij betreft zeker niet altijd op.
vorige week gegeten bij de saffrraan....6 gangen diner met een 4-tal amuses.......er was weinig verschil in hoeveelheid tussen de amuses en de gangen.....(behalve het toetje)..het leek meer op een proeverij ....erg minimale hoeveelheden dus....erg jammer....de smaken waren ok doch niet hemelbestormend...de opmaak van de borden leken soms een beetje erg veel op elkaar.
Jammer dat het brood en de drank ervoor moest zorgen dat je nog net niet met hongergevoel naar huis ging. de bediening was overigens zonder meer vriendelijk.
De tafel waaraan wij zaten was versleten ...wat m.i. niet past bij een sterrenrestaurant....camouflage met een damasten tafelkleed kan dit euvel verhelpen.

Gegeten op 29 mei 2014

hapje_drankje

Heerlijk 7-gangenmenu verorbert met zijn tweeën. Het is zoeken naar de oneffenheden die er altijd wel zijn, maar overall springt naast de smaak, kwaliteit en opmaak van de gerechten, de service er wel uit. Het team is klantgericht, niet uit de hoogte (wat je wel eens meemaakt bij een sterrenzaak) en doet er alles aan om je een mooie avond te bezorgen.

Persoonlijk vind ik dat de bijpassende wijnen nog niet bij iedere gang een goede match vormen, maar ik kom hier graag nog een keer terug om mijn ongelijk te bewijzen...

Wat tenslotte erg fijn is aan de inrichting is dat er voldoende ruimte tussen de tafels is, ruime setting.

Gegeten op 29 mei 2014

janey67

Helemaal top. Ook wij hadden het 7 gangen diner met wat amuses. Ieder gerecht op zich is een pure smaaksensatie. Het weer zat mee, dus eerst lekker boven aan dek gezeten met een drankje. Erg fijn dat daar dan ook de amuses bij geserveerd worden. De verwachtingen zijn dan ook direct hooggespannen. En met ieder gerecht wordt het waargemaakt. Voor het diner benedendeks gegaan. Bediening vriendelijk en zeker niet te stijf. Ik kreeg ivm een bleekselderij allergie een vervangend hoofdgerecht met oh gruwel, bietjes en daarbij ook nog een saus van rode biet. Ik lust geen bietjes, dacht ik nog even, had ik natuurlijk wel even moeten melden. Nou, deze dus wel. Ook dit was weer een perfecte combinatie van een mooi stukje rood vlees met een subtiele saus. Na het diner nog even boven aan dek gezeten met de koffie/thee. Kreeg meteen ook een dekentje omgeslagen omdat het intussen wat frisser was geworden en ook hierbij weer wat lekkers. Wij komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 23 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over De Saffraan in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Saffraan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.