a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0334 481 753

Culinair wonder

Je vindt dit restaurant in een honderd jaar oude klipper net buiten het centrum van Amersfoort. In de sfeervolle Eemhaven ervaar je de liefde die Kars van Wechem en Monique Korteschiel voor het vak hebben. Proef de passie, levenslust en creativiteit van De Saffraan, sinds 2009 in het bezit van een Michelinster.

ad_wijgerde

Gegeten op 2 april 2015

Formula29

Had hier gegeten vanwege een speciale gelegenheid. We hadden een 7-gangen diner besteld via een Groupon-actie. Alle gerechten waren mooi opgemaakt en met zorg bereid. In totaal 4 uur genoten van 7 kleine gerechtjes (kalfszwezerik, zalmtartaar, schelvis, zalm, lamsfilet, geitenkaas en desserts) samen met lekkere rode wijn uit Chili. De Saffraan is sinds kort verbouwd, heeft een moderne uitstraling en aparte sfeer omdat het restaurant op een boot is gevestigd. De Saffraan is zeker sterren-waardig en voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 29 april 2015

nicolerob

Samen met mijn man en gewapend met een groupon bon arriveerden we bij dit bijzondere restaurant.
Buiten heerlijk aperitiefje gedronken en we kregen er diverse zalige amuses bij..
Het diner werd binnen geserveerd, enorm veel gangen, heerlijke bereidingen van vis en mooi gebruik van diverse groenten. Ook het rund smaakte fantastisch in combinatie met die heerlijke saus van rode biet,
En als klapper van de avond het dessert....wauw, wat een smaaksensatie, geweldig!
Kortom, zalig eten, geweldige bediening en een heerlijke culinaire beleving TOP !!
Alle medewerkers van de Saffraan, heel erg bedankt!

Gegeten op 8 mei 2015

bart123456789

Afgelopen donderdag voor de 2de keer bij de Saffraan gegeten. Wederom een fantastische ervaringen. Had telefonisch kort gemeld te kiezen voor het 5 gangen verrassingsdiner en toen wij aan tafel zaten werd dat keurig genoemd dat ik de keuze al had gemaakt. Klasse!
De gerechten waren keer op keer een verrassing en een heerlijke smaak explosie. Hoe ze dat doen, dat was de vraag. Tsja dat is het geheim van de kok.
Omdat ik nog moest rijden vroeg ik om een klein glaasje van de bijbehorende wijnen. Ook dat werd keurig elke geboden, wel de fantastische smaak van de wijn, maar niet te veel alcohol. zeer geslaagd.
Had mijn vriendin uitgenodigd om ons 3 maanden samenzijn te vieren. Ze was zeer aangenaam verrast door de fijne sfeer, perfecte bediening, maar vooral de heerlijke gerechten. Had ook dit telefonisch aangegeven en tot onze verrassing stond bij het dessert op de borden van harte gefeliciteerd. Hoe leuk is dat.
Kortom De Saffraan is een echte aanrader

Gegeten op 7 mei 2015

AnBa

We hebben voor de vierde keer gegeten bij De Saffraan, ditmaal als restaurant zonder een Michelinster. We vonden het jammer dat dit restaurant de ster verloren had, zelf begrepen ze ook niet zo goed waarom. We hebben er heerlik geluncht en zagen er oude en nieuwe dingen.
Wat ons opviel was dat er scherper werd gelet op reservering en bediening. Onze reservering werd voor het eerst dubbel bevestigd via e-mail en ook was de bediening vlotter, scherper en op hoog tempo.
De gerechten waren helaas soms een herhaling van zetten. Zo waren de amuses vrijwel hetzelfde zoals wij eerder hebben gegeten, maar wel lekker van smaak.
We aten drie gangen deze luch, waarvan alle gerechten technisch zeer goed bereid waren en ook veel verschil in textuur een smaak op het bord. In ieder gerecht zat een crunch, iets waar ik veel van houd. We vonden het grote stuk vis (heilbot) zeer goed bereid, maar het was te veel voor ons. Het voor en nagerecht waren heerlijk van smaak (tartaar van kalf en twee desserts van mango, mandarijn, koffie en kokos).
Wat wij vooral opmerkten, was dat de wijn-spijscombinatie niet altijd even top was. Het waren op zich zelf lekkere wijnen, maar ze voegden weinig toe aan de smaak van de gerechten.
Wij komen hier graag en zullen zeker terug komen. Ook hopen we dat ze hun ster terug kunnen krijgen. Mijn tip zou dan dan zijn nog wat meer vernieuwen en iets breder gaan denken in wijnkeus.

Gegeten op 7 mei 2015

Adriana-

Gegeten op 29 april 2015

G. Ruizendaal

Echtgenote en ik hadden gekozen voor het 5 gangen verrassingsdiner.
Iedere gang was een feestje op zich. Wat een keur aan smaken. Voortreffelijk.
De geschonken wijn bij ieder gerecht paste uitstekend.
Topper is de schelvis. Tsjonge jonge, wat een culinair hoogstandje.

Gegeten op 14 april 2015

Jako71

Met een speciale aanbieding hier gegeten met z’n tweetjes.
Dit restaurant is de ster die zij heeft gekregen verdiend. Je eet op een boot wat het allemaal romantisch en knus maakt. De bediening is uiterst beleefd maar niet stug zoals in andere ster restaurants.
Alle maar dan ook alle gerechten hadden een aparte smaak, waren prachtig opgediend en de smaak was voortreffelijk. De geadviseerde wijn was perfect en de rekening redelijk.
Hier kom ik graag nog een keer terug! Absoluut een aanrader.

Gegeten op 29 januari 2015

Champiaan

Afgelopen week een gezellige en leuke avond gehad bij de Saffraan. Je hebt helemaal niet in de gaten dat je aan het dineren bent op een boot. De 7 gangen hebben mij 1 voor 1 verrast. Ook de bijpassende wijnen waren perfect gekozen bij de gerechten. Mijn complimenten voor de mannelijke bediening, wat had bij een plezier in zijn werk. Een jongen die snapt hij hoe zijn klanten moet bedienen. Al met al is mijn ervaring bij de Saffraan prima.

Gegeten op 27 maart 2015

eduard2

Gisteren gebruik gemaakt van de 'Heerlijk'-aanbieding voor een 7-gangendiner met amuses. Het was een hele ervaring die over het algemeen prima bevallen is. De setting aan boord van een oude kotter is bijzonder en knus. Wel zijn er twee gedeelten, één dat wat ruimer van opzet is, en een wat krapper gedeelte waar wij zaten. Dat werd al snel behoorlijk rumoerig, te rumoerig naar onze zin voor een restaurant van deze allure. De amuses en het diner zijn goed bevallen. Er was soms wel sprake van een explosie van uiteenlopende smaken per gerecht, die naar onze mening vaak te geprononceerd waren. In veel gevallen zat er een iets te zoete nuance over de smaken. Soms waren de combinaties naar onze mening wat té gezocht zoals eendenlever met sperziebonensap. Maar over de hele linie vonden we het een mooie ervaring, prettige en attente bediening, gevarieerde en smakelijke gerechten en in het algemeen een keurige prijs-kwaliteitverhouding. Ons lijkt het een ideaal restaurant voor een lange zomeravond, wanneer men boven aan dek kan dineren. We komen in de zomer dus zeker nog eens terug.

Gegeten op 27 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over De Saffraan in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Saffraan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.