De Saffraan

• 8.4

• 8.2

Bolderbast
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een avontuur. Drie tienen, omdat er niets te bedenken is aan zowel eten, service als decor wat nog beter zou kunnen.

De amuses en gerechten zijn stuk voor stuk een beleving van smaak en opmaak. Alles vol creativiteit en passie. Het personeel straalt gastvrijheid uit, ook als je een "Groupon-gast" bent. Het tempo klopte gedurende de hele avond perfect. Bij alle gangen was de wijnkeuze een 1+1=3 met het eten. De inrichting van het schip is verrassend ruim, zodat je prettig kunt praten.

Prijs:
Wij betaalden voor de Group-on aanbieding 50 Euro voor 7 gangen en een aantal amuses tussendoor. Het halve wijnarrangement, een extra kaasplankje met bijpassende wijn en koffie brachten het totaal op 115 Euro pp. Het is moeilijk voor te stellen hoe deze fantastische, avondvullende ervaring voor die prijs kan worden verzorgd.

Gegeten op 14 maart 2014

RonaldDlanor
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aparte lokatie, op een boot in de Eemshaven te Amersfoort.
Gastvrije ontvangst, aardige en attente bediening.
Heerlijk vijfgangen diner besteld, met dito wijnarrangement. Was heerlijk, mooie gerechten, mooi opgemaakt. Heerlijke amuses.
Gezellige sfeer.
Echte aanrader.

Gegeten op 16 maart 2014

Zonnebloempjes5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer genoten van een bijzonder smakelijke, fantastische lunch op het dek. Elk gerecht was met uiterste zorg gemaakt, een waar kunstwerk qua zien en smaak. Wij komen zeker snel terug voor het diner.

Gegeten op 20 maart 2014

Giusy1982
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat bijzonder om op een boot te stappen en van binnen een mooi restaurant met een strak interieur te zien! We hadden al eerder over de Saffraan gehoord, dus we waren erg benieuwd.

We hadden gereserveerd in de restaurantweek, dus we kregen een driegangen menu. Alle smaken waren net even anders, maar zo mooi gebalanceerd. De tonijn vooraf was heerlijk, het hert was perfect gebakken en ook voor het dessert met mango, kokos, banaan en rum willen we graag nog eens terug!

De service was goed, leuke uitleg over de wijnen en ze lieten de wijnfles ook nog even op tafel staan, zodat we het nog konden bekijken.
Wel vonden we het gedurende de avond erg rumoerig worden, het restaurant was helemaal vol en we moesten erg hard praten, wilden we elkaar verstaan. Een klein minpuntje, waar niet veel aan te doen is. Maar dit heeft de totale sfeer en smaak van de avond niet verpest!

Gegeten op 13 maart 2014

rdijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ze stonden al langer op het lijstje en in het kader van de restaurantweek hier eens gegeten. Door tijdgebrek was ik de Bob over de wijnen kan ik dus niet oordelen. Een restaurant die zijn ster meer dan waard is. Frisse combinaties, niet alleen op safe spelen maar de gerechten hebben wat lef. We gaan hier zeker nog een keertje terugkomen.

Gegeten op 12 maart 2014

Den-Cath
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben aan topavond gehad bij de Saffraan. Van buiten zou je niet verwachten dat deze oude klipper er van binnen zo strak en modern uit ziet. Wij hadden via een Groupon deal een 7 gangen proeverij besteld, dit bleek erg geslaagd. Originele combinaties en goede porties. De wijnen waren prijzig maar dat kan je verwachten in een dergelijk restaurant, over de smaak kunnen we kort zijn... ze waren heerlijk.

Gegeten op 6 februari 2014

Outhouse
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een werkelijk prachtige culinaire ervaring. Ik had al een tijdje de wens om De Saffraan te bezoeken en dankzij een Iens Dinerdeals over de streep getrokken. Voordeel is dat zo’n deal bij De Saffraan absoluut niet tot kwaliteitsverlies leidt.
Het zevengangendiner was een parade van tongstrelende gerechten. De amuse van groentesoep is werkelijk prachtig en ook de klassieker van schelvis is een heerlijke signature dish. De locatie van een schip is creatief en bijzonder leuk, al was ik na twee wijntjes al lang vergeten dat ik op een boot zat. Maar de locatie geeft zeker iets extra’s aan het decor. De bediening is professioneel. Wel heeft de servicegerichtheid af en toe wat nederige trekjes, dat is iets minder mijn ding.
Werkelijk heerlijk eten op een top locatie! Absoluut een aanrader!

Gegeten op 22 januari 2014

Marleenenmaarten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijke plek om te eten. Prijzig, maar de moeite waard. Dankzij Iens dinnerdeal was het iets goedkoper. Tongstrelende gerechten, top service zonder de stijfheid die je in sommige sterren restaurants tegenkomt. En wat een prachtige locatie! Compliment voor de service: ze schatten je goed in en passen zich aan de gasten aan. Je wordt verwend zonder je bezwaard te voelen.

Gegeten op 29 januari 2014

Chanthal
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn hier met de Dining with the Stars week geweest en verwend met een 6 gangen diner. 6de gang was een extra optie. Echt puur eten, de ingrediënten zijn mooi in waarde gelaten, maar toch iets speciaals. Een diversiteit aan smaken in een bijzonder jasje. Een tartaar van kalfsbil, een mooi stukje schelvis, coquilles en zalm en hertenbiefstuk en een mooi dessert. De amuse hapjes waren ook heel leuk en erg lekker! Mooie opmaak, echt aandacht aan besteed. Allemaal verschillende smaaktonen die uitstekend bij elkaar passen. Met dieetwensen werd ook uitstekend rekening gehouden. We kregen ook diverse dingen die normaal ook op de kaart voor komen. Zeker een aanrader om te gaan eten!

Gegeten op 1 december 2013

happer89
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met groupon hier wezen eten met z'n tweeën. Eten was simpelweg fantastisch. Vegetarische gerechten waren top, maar ook vlees en vis waren erg smaakvol. Bediening attent en vriendelijk. En wat een hemels dessert!

Gegeten op 3 december 2013

Schrijf zelf een recensie over De Saffraan in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Saffraan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!