Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Saffraan

3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 0334 481 753
  2. www.desaffraan.nl

PB1981

Ondanks het verlies van de ster, we blijven hier komen. Tradiotioneel sowieso met kerst. Dit jaar voor de 6e keer op rij. Voor mij het leukste en lekkerste restaurant in een cirkel van 40 km van mijn huis (Nieuewegein)Na het eten van alle gerechten, wederom de conclusie: de Michelinrapporteur heeft de eigenaresse willen versieren en ze is hier terecht niet op ingegaan. Niets verklaart het verlies van de ster. Eten is van hoog niveau. Alles perfect in belans. Sausen bij de gerechten zijn echt heerlijk (lekkerder dan bij de Leest!). Mooie wijnkaart, met zeer schappelijk geprijsde wijn (tignanello onder de 100euro) en ook nog eens wat verrassende keuzemogelijkheden. We gaan in februari maar weer...

Gegeten op 26 december 2014

Trudievk

Als je eens op een ongewone plek wilt eten dan zit je bij De Saffraan goed. Het is immers op een klipper. Via een trapje kom je in een sfeervolle restaurant waar we hartelijk werden ontvangen. Onze lunch begon met een verfrissende amuse die zeer smaakvol was. We hadden gekozen voor een 3-gangen menu welke wederom zeer smaakvol waren. Tussendoor werden leuke, smaakvolle amuses gebracht. De bediening was vriendelijk en correct. Ook gaf zij goede adviezen welke wijnen bij de gerechten te drinken.
Onze lunch lunch was zeer geslaagd en we kijken uit om daar een keer te gaan dineren.
Enige nadeel was dat je niet dicht bij De Saffraan kon komen met de auto. Vooral met heel slecht weer is het jammer dat je niet even mensen kan afzetten voordat je de auto gaat parkeren in de nabij gelegen garage.

Gegeten op 15 januari 2015

Midagter

Twee jaar geleden hier gegeten. Bracht toen niet wat we er van gehoord hadden. Op aanraden van een kennis, die lyrisch is over De Saffraan, zijn we nogmaals gaan lunchen, maar helaas viel het weer tegen. Het begint (net als twee jaar geleden) veelbelovend. Vriendelijke ontvangst, spannende amuses, maar dan neemt het in hoog tempo af. Het wijnarrangement lijkt wel een bob-variant met halve (zeg maar kwart) glazen, terwijl we daar toch echt niet om gevraagd hebben. Bij het hoofdgerecht is een van de gasten niet tevreden over de temperatuur van de vis. "Hoort zo", zegt de bediening, en laat het daar verder bij ook al gaat er een nauwelijks aangeraakt bord terug. Jammer. Twee maal proberen is voldoende. Er zit nog veel meer in de omgeving.

Gegeten op 14 november 2014

bebo86

Wij hebben geweldig gegeten bij de Saffraan, kan het iedereen aanraden die van heerlijke smaken en afwisselend en goed eten houdt. Wij hadden ook een wijnarrangement, paste heel goed. Bediening was uitstekend, zeer goed op de hoogte van de gerechten en de wijnen.
Iedereen die een echt avondje uit eten wil en wil genieten moet zeker een keer gaan.

Gegeten op 15 november 2014

marthan

Wij hadden het Groupon-menu van 7 gangen. Alle gerechtjes waren uitstekend en bijzonder van smaak. De bijpassende wijnen waren voortreffelijk gekozen en pasten er prima bij.
Wij komen terug!

Gegeten op 13 november 2014

mariposita

Hier gegeten met 4 personen, waarvan ik de enige was met een veganistisch menu. Ik had speciaal een aantal dagen vooraf aangegeven dat ik veganistisch ben, en dat was 'absoluut geen probleem'. In vergelijking met de niet veganistische gerechten waren mijn gerechten teleurstellend, zeker voor een sterrenkeuken! Ik kwam thuis en heb nog een halve zak chips opgegeten. Mijn gerechten waren klein, licht (alleen groenten en fruit) en niet echt voedzaam. Ik vroeg halverwege nog of er iets kwam met meer vulling, zoals aardappelpuree kwam, ik gaf ook aan dat ik van de amuse met avocado wel meer lustte...helaas het werd niet opgepikt. Het brood was echt niet te hachelen, sorry, het leek een glutenvrije sponsbrood...en heel weinig olie. Voor vlees- en vis-eters is de Saffraan ongetwijfeld een heerlijke ervaring, maar plantaardig bakken ze niet veel van, dan kun je veel beter naar de Eetstee!

Gegeten op 1 oktober 2014

DeDrieMusketiers

Hier via Groupon met 4 personen gegeten.
Het restaurant is gevestigd op/in een oude klipper die ligt aan de eems.
Leuke originele lokatie en mooi klassiek ingericht. Paste helaas niet helemaal in de moderne omgeving met kinderspeelparadijs.
Ontvangst was prima en we werden aan een mooi gedekte ruime tafel gezet.
Na enkele amuses werd gestart met het 7 gangen proeverij menu.
Mooie gerechtjes goed gepresenteerd en voortreffelijk van smaak.
Voorgerecht Makreel prima, tussengerecht tartaar van kalfsvlees mocht iets pittiger gekruid.
Tussengerechten Schelvis Subliem, en tussengerecht Zalm uitstekend.
Hoofdgerecht Veluws hert met bietensaus mooi, lekker en prima passend in het seizoen.
Pre-dessert tegenvallend voor 3 van ons geitenkaas en 1 ivm kaasallergie stukje eende-lever.
De eendelever zonder saus of toevoeging (behalve een toefje)
Mooi Dessert lekker smakelijk oa rum ijs.
Enkele opmerkingen olie bij het brood werd laat geschonken en op enkele tafels vergeten.
Gevraagd werd of we plat water wilde. Ja dus. Dit was kraanwater wat na elke slok bijgeschonken werd. Later bleek waarom er stonden 4 flessen op de rekening a 3,50 euro.
Bediening goed en keurig mag ietjes losser maarja dat is voor een ieder anders.
Als totaal plaatje mooie ervaring en als je er niet te ver voor hoeft aan te raden.

Gegeten op 17 oktober 2014

rianne63

Voor de tweede keer in 2 maanden hier gegeten. In de restaurantweek maar daar gingen we niet voor (met 3 gangen mis je heel wat!) We waren er nu net de verbouwing.
De nieuwe inrichting is erg sfeervol! Gastvrouw/ sommelier Monique verstaat haar vak en is daarbij erg vriendelijk. Ook de overige bediening weet hoe gasten te verwennen.. Niet opdringerig maar wel erg attent. We hadden dit keer een 6 gangen menu: wij vonden alle gangen super. Vlees en vis en dan met name de langoustines en de ree. En dan het dessert: omdat we nog maar kort geleden hier waren leek het of wij iets anders kregen dan de andere gasten. Wat een smaken! En ja dan nog de wijnen: we kozen voor halve glazen bijpassend bij ieder gerecht. Fijn dat dat mogelijk is.
Voor ons is De Saffraan een toprestaurant waar we zeker terugkomen!

Gegeten op 29 augustus 2014

gasttom

Bij wat winderig en mooi weer buiten op het dek gegeten. De omgeving is niet echt inspirerend. Bovendien zijn er dichtbij werkzaamheden met graafmachines. Gelukkig stond de wind de goede kant op.
Onder de parasol toch genoten van het buiten zijn.
Fraaie en lekkere amuses die geserveerd werden door een serveerster die zeer klantgericht en vriendelijk was.
Bij het eten werden aparte en lekkere wijnen geserveerd.
De gerechten waren zeer goed verzorgd en buitengewoon lekker.
Bij het bezoek aan het toilet viel op dat er zeer eenvoudige verzorgingsmiddelen stonden. Dat mag wel wat meer allure hebben. De schilderijen die binnen hingen waren ook weinig origineel; die kom je op meerdere plekken tegen.

Gegeten op 23 juli 2014

AVJ

Tja...een dinerdeal. Wat kan je verwachten? 10 gangen bestaande uit goedkope ingrediënten. Maar iedere gang perfect op smaak. Absoluut sterwaardig. Knap gedaan. Interieur is gedateerd.

Gegeten op 5 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over De Saffraan in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Saffraan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.