1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0334 481 753

G. Ruizendaal

Echtgenote en ik hadden gekozen voor het 5 gangen verrassingsdiner.
Iedere gang was een feestje op zich. Wat een keur aan smaken. Voortreffelijk.
De geschonken wijn bij ieder gerecht paste uitstekend.
Topper is de schelvis. Tsjonge jonge, wat een culinair hoogstandje.

Gegeten op 14 april 2015

Jako71

Met een speciale aanbieding hier gegeten met z’n tweetjes.
Dit restaurant is de ster die zij heeft gekregen verdiend. Je eet op een boot wat het allemaal romantisch en knus maakt. De bediening is uiterst beleefd maar niet stug zoals in andere ster restaurants.
Alle maar dan ook alle gerechten hadden een aparte smaak, waren prachtig opgediend en de smaak was voortreffelijk. De geadviseerde wijn was perfect en de rekening redelijk.
Hier kom ik graag nog een keer terug! Absoluut een aanrader.

Gegeten op 29 januari 2015

ad_wijgerde

Team Saffraan presteerde helemaal volgens verwachting, die overigens erg hoog lag, en des te minder snappen we de inspecteurs van het rode boekje die het team afgelopen jaar flink te kort hebben gedaan. De gerechten van de ervaren Kars van Wechem zijn verfijnd met mooie en regelmatig originele smaken en is in onze beleving zeker een omweg waard. Over de wijnkeuzes ook niks dan lof, in een lichte ondersteunende stijl die mij persoonlijk erg aanspreekt. Kortom, een aanrader voor de levensgenieter en fijnproever.

Gegeten op 2 april 2015

Champiaan

Afgelopen week een gezellige en leuke avond gehad bij de Saffraan. Je hebt helemaal niet in de gaten dat je aan het dineren bent op een boot. De 7 gangen hebben mij 1 voor 1 verrast. Ook de bijpassende wijnen waren perfect gekozen bij de gerechten. Mijn complimenten voor de mannelijke bediening, wat had bij een plezier in zijn werk. Een jongen die snapt hij hoe zijn klanten moet bedienen. Al met al is mijn ervaring bij de Saffraan prima.

Gegeten op 27 maart 2015

eduard2

Gisteren gebruik gemaakt van de 'Heerlijk'-aanbieding voor een 7-gangendiner met amuses. Het was een hele ervaring die over het algemeen prima bevallen is. De setting aan boord van een oude kotter is bijzonder en knus. Wel zijn er twee gedeelten, één dat wat ruimer van opzet is, en een wat krapper gedeelte waar wij zaten. Dat werd al snel behoorlijk rumoerig, te rumoerig naar onze zin voor een restaurant van deze allure. De amuses en het diner zijn goed bevallen. Er was soms wel sprake van een explosie van uiteenlopende smaken per gerecht, die naar onze mening vaak te geprononceerd waren. In veel gevallen zat er een iets te zoete nuance over de smaken. Soms waren de combinaties naar onze mening wat té gezocht zoals eendenlever met sperziebonensap. Maar over de hele linie vonden we het een mooie ervaring, prettige en attente bediening, gevarieerde en smakelijke gerechten en in het algemeen een keurige prijs-kwaliteitverhouding. Ons lijkt het een ideaal restaurant voor een lange zomeravond, wanneer men boven aan dek kan dineren. We komen in de zomer dus zeker nog eens terug.

Gegeten op 27 maart 2015

Rudie_V

Gisteravond een 7 gangen menu in De Saffraan gegeten en het was voortreffelijk en erg aangenaam. Vanaf de amuses tot het dessert, elk gerecht had zijn eigen karakter en de bijpassende wijnen waren ook echt erbij passend. We hadden 1 niet-vis eter en die kreeg prachtige vervangers en ook andere bijpassende wijnen.
De ambiance is modern en plezierig, zeker niet koud maar met mooie kleuren. Het idee dat je in een boot zit komt niet in je op als je er zit. De stoelen zitten prettig, zeker niet onbelangrijk voor 7 gangen.
De bediening is zeer vriendelijk, attent en niet formeel. Goede uitleg bij de wijnen.

Een geweldig restaurant en hopelijk wordt dit ook door anderen gewaardeerd.

Gegeten op 17 maart 2015

jeh

Afgelopen week met vrienden een 7-gangen diner gegeten. Na een eerste glas duurde het bijschenken dusdanig lang dat we zelfs moesten vragen of we nog iets mochten bestellen. Ook bij gang 1 om servetten gevraagd, lagen er dus niet. En na gang nummer 4 was het inmiddels 22.30 (vanaf 19.30 aanwezig) toch maar gevraagd of het iets sneller kon... Gang 6 maar laten zitten evenals de koffie. Om 23.30 stonden we buiten. Bediening was dus erg onder de maat. Geen vaste gastheer, niet voorstellen etc...
Het eten was wel erg mooi en vooral ook lekker. Helaas bleken een paar gasten aan onze tafel iets niet te lusten en de oplossing was dan ook gewoon het ingrediënt weglaten en niet iets creatiefs.
Nu heeft Amersfoort diverse zeer goede restaurants dus deze eerste ervaring blijft dan ook een eenmalige. Advies aan hen zou dan ook zijn om de bediening iets zorgvuldiger en gastvrijer te maken.

Gegeten op 10 maart 2015

gertjan31

Vanavond heerlijk gegeten 7 gangen alleen was de eendeneieren niet geliefd bij ons allen maar rest was subliem! Alleen even dinermessen laten slijpen kon de hertenbiefstuk amper snijden !

Gegeten op 11 maart 2015

HenkvH

Het is alweer een paar jaar geleden dat we hier voor het laatst aten. Toen waren onze ervaringen nogal wisselend, dus we zijn benieuwd.
Het interieur is flink onder handen genomen. Het ziet er aangenaam modern uit, je voelt je er meteen thuis. Het blijft verbazingwekkend hoeveel ruimte er is in het ruim van een klipper; je hebt geen moment het gevoel dat alle tafeltjes opeengepakt staan.
We nemen een vijfgangen menu met wijn arrangement. Bij het voorgerecht is het al meteen raak: krab met een crème van avocado en transparante tomaat. Wat een heerlijke combinatie van zachte smaken. Daarna schelvis met stukjes inktvis en oester en een saus met citroengras, opnieuw een tongstrelend gerecht. Het niveau blijft trouwens het hele menu hoog: uitstekend gebakken rogvleugel met een konijnenniertje en daarna ree van de Veluwe. Om af te sluiten maar liefst drie desserts. Omdat de porties niet klein zijn, is het zaak om vooraf niet teveel lekkere knabbels en brood te eten.
De wijnkeus is origineel – er zit zelfs een Nederlandse Lingewijn bij –, de wijnen passen uitstekend bij de gerechten en ze worden gul geschonken. De geheel vrouwelijke bediening is aardig en alert.
Kortom: in het water van de Eem ligt een toprestaurant.

Gegeten op 8 maart 2015

Bardarbunga

Vanmiddag hebben we bij de Saffraan gelunched. We kwamen via een Groupon aanbieding maar hebben ons laten verleiden nog meer te proeven...
Na een potje met knapperige krokantjes kregen we diverse verrassende amuses - picalily ijs bijvoorbeeld. Als voorgerecht kalfstartaar voor de een en makreel, maar dan rauw, voor de ander. Hoofdgerecht was een geweldige bereiding van zalm, op lage temperatuur en onder druk bereid waardoor de vis boterzacht was met een heerlijke smaak. We lieten ons verleiden tot een selectie van Nederlandse kaasjes, daarna nog een dessert en om af te sluiten een koffie die eveneens voorzien was van zoete heerlijkheden.

Gecombineerd met een prachtige omgeving (het restaurant bevindt zich in een schip), de gezellige sfeer (fijne lounge muziek, mooie inrichting) en een prima service was het voor ons een top plek!

Gegeten op 26 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over De Saffraan in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Saffraan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.