a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0334 481 753

Culinair wonder

Je vindt dit restaurant in een honderd jaar oude klipper net buiten het centrum van Amersfoort. In de sfeervolle Eemhaven ervaar je de liefde die Kars van Wechem en Monique Korteschiel voor het vak hebben. Proef de passie, levenslust en creativiteit van De Saffraan, sinds 2009 in het bezit van een Michelinster.

job

Als of je in St. Tropez zit! Een verrukkelijke 3-gangen lunch met bijpssende wijnen en talloze amuses. Het blijft gewoon goed toeven op restaurantschip de Saffraan. Gegeten aan dek met een prachtig uitzicht op de Amersfoortse Koppelpoort. De bediening geeft je het gevoel, dat ze alleen voor jou zijn en het eten:ik ga het niet eens meer benoemen want het is allemaal perfect.

Gegeten op 15 juli 2016

gerdyheek

Heerlijk gegeten! 7 gangen diner nog uitgebreid met kaas (heerlijke kaas). Elk gerecht een feestje. Ideetje: wij eten liever kaas én zoet en zouden dan een tussengerechtje best kunnen missen:)
Eerste amuse was komkommer-gemberijs, daar had ik wel een heel nagerecht van gewild. zalig. Heel simpel en daarom juist zo lekker. Dat was sowieso vaak: gen 30 smaken op een bord maar simpel waardoor je echt kon genieten van die specifieke smaak.
Heerlijke wijnen bij de spijzen, twee die niet zo naar smaak waren maar de rest was fantastisch.

Minpuntje omdat we geen kraanwater konden bestellen.
Heerlijk buiten op het terras gegeten, met gezellige loungemuziek van een stel hangjongeren aan de kade. Er gebeurt van alles en dat is echt geweldig om van bovenaf naar te kijken.

rekening was 215,- voor 8 gangen (via Heerlijk menu) en één wijnarrangement. En dus heel veel water.

Ook leuk: het pepermuntje bij de rekening is zelfgemaakt

Gegeten op 20 juli 2016

mirandageise

Via online reservering

Heerlijk gegeten, mooie gerechten met heerlijke smaakcombinaties en daarbij een perfect passend wijnarrangement. Het was erg warm dus kregen een gezellig tafeltje op het dek, met uitzicht op de haven.

Gegeten op 19 juli 2016

Loe5je

Via online reservering

Eerste keer saffraan voor ons en goed om te proberen met de ah-restaurantactie. Heerlijke gerechten, welliswaar zelf opgeleukt met een heerlijk kaasplankje om iets aan te vullen. Dat was in te schatten want in een dergelijk restaurant eet je normaliter 5 tot 7 gangen en dan is een 3-gangendiner wat summier. Al met al een aanrader en wij komen zeker nog eens terug om te smullen van de kaart.
Mooie ambiance en vriendelijk en actief personeels met kennis! Tot snel!

Gegeten op 14 juli 2016

andre_tio

Wegens mooi weer mogen we buiten eten en het uitzicht was erg mooi met koppeltoren op de achtergrond. De zeven gangen heerlijk menu waren lekker, maar ietsje minder dan vorig jaar. De bediening was vriendelijk, maar het kan ietsje sneller vond ik, want na de zonsondergang was direct frisser. Al met al was ik tevreden met het diner.

Gegeten op 24 juni 2016

carinaaal

Ja, wat moet ik zeggen altijd weer en feestje. Heerlijke smaken, en prachtig opgemaakte borden.
Een opmerking, heb nu 4 keer hier gegeten, 3x lunch 1x diner. De gerechten op de kaart mogen wat mij betreft wat vaker vernieuwd worden. Heb voor de lunch vaak de zelfde gerechten gegeten die overigens allemaal heerlijk waren. De dames in de bediening mogen wel wat meer lachen. Laat zien dat je plezier in je werk hebt, dan hebben de gasten ook meer plezier.

Gegeten op 9 april 2016

Den-Cath

Voor de 2e keer gegeten bij de Saffraan. Wij hadden het geluk een mooie dag te treffen en hebben de hele avond op het dek kunnen zitten. Wat een pracht plekje! De bediening was erg vriendelijk maar soms moest je een beetje je best doen om de aandacht te trekken. De gerechten (wij hadden een 7 gangen diner) waren stuk voor stuk kunstwerkjes. De bijpassende wijnen maakten het een: 1+1=3 ervaring. Geen zuinige glazen maar een fatsoenlijke hoeveelheid wijn. Hierdoor viel wel een beetje op de de gerechten een beetje aan de kleine kant waren. Na 7 wat kleinere gerechten met flinke glazen wijn werden wij er een klein beetje aangeschoten van. Zeker geen probleem maar bij iets grotere porties zou dit minder het geval zijn. Dit kleine minpuntje is eigenlijk het enige wat minder positieve wat we over de Saffraan te melden hebben, die ster verdienen ze zo terug!

Gegeten op 20 mei 2016

paulbouwman

Via online reservering

Wederom geweldig gegeten! Sfeer, bediening en eten zijn top. Je weet niet wat je proeft. Prachtige combinaties die altijd heerlijk smaken. Aanrader.

Gegeten op 9 april 2016

nlplop

Eten in de buik van een schip is weer eens wat anders al doen alleen de patrijspoorten beseffen dat je in een schip zit. Genoten van een lunchmenu bij Saffraan, de service was niet minder omdat dit een Groupon actie was, zonder probleem kon de vleesgang door vis vervangen worden. Bijna alles was goed en veel had iets bijzonders. Er wordt wat moois gemaakt van de groentes bij de gerechten: de sjalotjes, zowel in een mousse als amuse en als garnituur bij de vis, beide heerlijk. De kabeljauw was perfect gegaard en smakelijk maar het slappe velletje erop kan gemist worden. De gebrande geitenboter kon ons niet bekoren, een vettige creme, zonde om op dat prima brood te smeren. Het dessert was een feestelijk hoogtepunt voor oog en smaak, veel elementen die goed samenwerkten, en die bergamot gelei....super. De service is prima al duurde het even voor de serveerster hartelijk werd en de 3 of 4 amuses en het voorgerecht werden wel in erg hoog tempo geserveerd, vanaf het voorgerecht liep dat meer naar onze wens.

Gegeten op 25 maart 2016

RobertScheepe

Gegeten op 24 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over De Saffraan in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Saffraan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.