a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0334 481 753

Culinair wonder

Je vindt dit restaurant in een honderd jaar oude klipper net buiten het centrum van Amersfoort. In de sfeervolle Eemhaven ervaar je de liefde die Kars van Wechem en Monique Korteschiel voor het vak hebben. Proef de passie, levenslust en creativiteit van De Saffraan, sinds 2009 in het bezit van een Michelinster.

elleke63

Via Groupon eens kunnen ervaren hoe bijzonder chic eten kan zijn. Mooi opgemaakte amuses van een klein blokje biet, een stukje schuim met o.a. een minuscuul stukje van allerhande groenten en na 3 van dit soort hapjes nog 7 gangen met wederom bijzondere, lekkere en voral ook prachtig opgemaakte kleine porties. Ik lust eigenlijk geen via, maar heb zo toch 5 (!) soorten kunnen proeven, zondrr dat dit tegenviel. De vissmaak overheerste gewoon niet.....
tonijn, zalm, schelvis, inktvis en een stukje oester gegeten, waarvan ik alleen de oester niet fijn vond. De buikspek geproefd, maar dat is ook niet zo mijn ding, (man lustte deze nog wel), maar de kwartel was ook verrassend lekker.
Echt leuk was het laatste, zoete gerecht, die 1 vd chefs persoonlijk presenteerde; een mimi paas-eiland beeldje van cappuccino-room, een zuur (heerlijk) iets ernaast, een bolletje mango, een hapje ijs en nog wat van die fijne lepeltjes met lekkers.
En dat op een mooie boot!

Gegeten op 27 juni 2015

Noot95

Heerlijk gegeten. Via groupon een 7 gangen menu gekozen. Daar aangekomen per gerecht een passend glas wijn genomen. Het eten was top. Bediening heel vriendelijk, en constant werd je goed in de gaten gehouden. Je hoefde bij wijze van spreken alleen met je ogen te knipperen en ze stonden aan tafel. De kok kwam het dessert naar tafel brengen. En de avond afgesloten met een heerlijke Irish Coffee. Kortom, een heerlijk avondje uit.

Gegeten op 25 februari 2015

bkortooms

Hier hebben we genoten van een heerlijk 8 gangen menu. Alle gangen waren van een hoog niveau, de runderbavet met saus van rode biet, de langzaam gegaarde zalm en de sashimi van tonijn sprongen eruit voor ons.

Uitermate vriendelijke service en zaken als water worden voor een zacht prijsje constant aangevuld.

Het decor is verrassend, op de oude schuit, we hebben eerst buiten kunnen zitten, nadat het begon te regenen zijn we naar binnengegaan, ook daar een mooie inrichting. Punt van aandacht: op een broeierige dag zoals wij hadden is het binnen in de boot (veel) te warm, wat verkoeling zou het decor dan beter tot haar recht brengen.

Gegeten op 5 juni 2015

auvry

We waren met een gezelschap van 9 personen en hadden gekozen voor een 8 gangen menu. Het waren met zorg bereide kleine hapjes. Elk gerecht was een plaatje. Het personeel was correct, maar niet verassend. Wel leuk was dat de chefkok zelf ook af en toe aan tafel kwam om te vertellen over zijn gerecht. Hij paste zich ook goed aan aan zijn gasten. Grappig was de groentesoep. Hun variant op de soep was een schattig klein hapje dat in je mond de smaak had van groentesoep. Erg lekker gegeten.

Gegeten op 2 juni 2015

ad_wijgerde

Gegeten op 2 april 2015

Formula29

Had hier gegeten vanwege een speciale gelegenheid. We hadden een 7-gangen diner besteld via een Groupon-actie. Alle gerechten waren mooi opgemaakt en met zorg bereid. In totaal 4 uur genoten van 7 kleine gerechtjes (kalfszwezerik, zalmtartaar, schelvis, zalm, lamsfilet, geitenkaas en desserts) samen met lekkere rode wijn uit Chili. De Saffraan is sinds kort verbouwd, heeft een moderne uitstraling en aparte sfeer omdat het restaurant op een boot is gevestigd. De Saffraan is zeker sterren-waardig en voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 29 april 2015

nicolerob

Samen met mijn man en gewapend met een groupon bon arriveerden we bij dit bijzondere restaurant.
Buiten heerlijk aperitiefje gedronken en we kregen er diverse zalige amuses bij..
Het diner werd binnen geserveerd, enorm veel gangen, heerlijke bereidingen van vis en mooi gebruik van diverse groenten. Ook het rund smaakte fantastisch in combinatie met die heerlijke saus van rode biet,
En als klapper van de avond het dessert....wauw, wat een smaaksensatie, geweldig!
Kortom, zalig eten, geweldige bediening en een heerlijke culinaire beleving TOP !!
Alle medewerkers van de Saffraan, heel erg bedankt!

Gegeten op 8 mei 2015

bart123456789

Afgelopen donderdag voor de 2de keer bij de Saffraan gegeten. Wederom een fantastische ervaringen. Had telefonisch kort gemeld te kiezen voor het 5 gangen verrassingsdiner en toen wij aan tafel zaten werd dat keurig genoemd dat ik de keuze al had gemaakt. Klasse!
De gerechten waren keer op keer een verrassing en een heerlijke smaak explosie. Hoe ze dat doen, dat was de vraag. Tsja dat is het geheim van de kok.
Omdat ik nog moest rijden vroeg ik om een klein glaasje van de bijbehorende wijnen. Ook dat werd keurig elke geboden, wel de fantastische smaak van de wijn, maar niet te veel alcohol. zeer geslaagd.
Had mijn vriendin uitgenodigd om ons 3 maanden samenzijn te vieren. Ze was zeer aangenaam verrast door de fijne sfeer, perfecte bediening, maar vooral de heerlijke gerechten. Had ook dit telefonisch aangegeven en tot onze verrassing stond bij het dessert op de borden van harte gefeliciteerd. Hoe leuk is dat.
Kortom De Saffraan is een echte aanrader

Gegeten op 7 mei 2015

AnBa

We hebben voor de vierde keer gegeten bij De Saffraan, ditmaal als restaurant zonder een Michelinster. We vonden het jammer dat dit restaurant de ster verloren had, zelf begrepen ze ook niet zo goed waarom. We hebben er heerlik geluncht en zagen er oude en nieuwe dingen.
Wat ons opviel was dat er scherper werd gelet op reservering en bediening. Onze reservering werd voor het eerst dubbel bevestigd via e-mail en ook was de bediening vlotter, scherper en op hoog tempo.
De gerechten waren helaas soms een herhaling van zetten. Zo waren de amuses vrijwel hetzelfde zoals wij eerder hebben gegeten, maar wel lekker van smaak.
We aten drie gangen deze luch, waarvan alle gerechten technisch zeer goed bereid waren en ook veel verschil in textuur een smaak op het bord. In ieder gerecht zat een crunch, iets waar ik veel van houd. We vonden het grote stuk vis (heilbot) zeer goed bereid, maar het was te veel voor ons. Het voor en nagerecht waren heerlijk van smaak (tartaar van kalf en twee desserts van mango, mandarijn, koffie en kokos).
Wat wij vooral opmerkten, was dat de wijn-spijscombinatie niet altijd even top was. Het waren op zich zelf lekkere wijnen, maar ze voegden weinig toe aan de smaak van de gerechten.
Wij komen hier graag en zullen zeker terug komen. Ook hopen we dat ze hun ster terug kunnen krijgen. Mijn tip zou dan dan zijn nog wat meer vernieuwen en iets breder gaan denken in wijnkeus.

Gegeten op 7 mei 2015

Adriana-

Gegeten op 29 april 2015

Schrijf zelf een recensie over De Saffraan in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Saffraan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.