De Saffraan

• 8.4

• 8.2

Bolderbast
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een avontuur. Drie tienen, omdat er niets te bedenken is aan zowel eten, service als decor wat nog beter zou kunnen.

De amuses en gerechten zijn stuk voor stuk een beleving van smaak en opmaak. Alles vol creativiteit en passie. Het personeel straalt gastvrijheid uit, ook als je een "Groupon-gast" bent. Het tempo klopte gedurende de hele avond perfect. Bij alle gangen was de wijnkeuze een 1+1=3 met het eten. De inrichting van het schip is verrassend ruim, zodat je prettig kunt praten.

Prijs:
Wij betaalden voor de Group-on aanbieding 50 Euro voor 7 gangen en een aantal amuses tussendoor. Het halve wijnarrangement, een extra kaasplankje met bijpassende wijn en koffie brachten het totaal op 115 Euro pp. Het is moeilijk voor te stellen hoe deze fantastische, avondvullende ervaring voor die prijs kan worden verzorgd.

Gegeten op 14 maart 2014

RonaldDlanor
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aparte lokatie, op een boot in de Eemshaven te Amersfoort.
Gastvrije ontvangst, aardige en attente bediening.
Heerlijk vijfgangen diner besteld, met dito wijnarrangement. Was heerlijk, mooie gerechten, mooi opgemaakt. Heerlijke amuses.
Gezellige sfeer.
Echte aanrader.

Gegeten op 16 maart 2014

Zonnebloempjes5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer genoten van een bijzonder smakelijke, fantastische lunch op het dek. Elk gerecht was met uiterste zorg gemaakt, een waar kunstwerk qua zien en smaak. Wij komen zeker snel terug voor het diner.

Gegeten op 20 maart 2014

Giusy1982
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat bijzonder om op een boot te stappen en van binnen een mooi restaurant met een strak interieur te zien! We hadden al eerder over de Saffraan gehoord, dus we waren erg benieuwd.

We hadden gereserveerd in de restaurantweek, dus we kregen een driegangen menu. Alle smaken waren net even anders, maar zo mooi gebalanceerd. De tonijn vooraf was heerlijk, het hert was perfect gebakken en ook voor het dessert met mango, kokos, banaan en rum willen we graag nog eens terug!

De service was goed, leuke uitleg over de wijnen en ze lieten de wijnfles ook nog even op tafel staan, zodat we het nog konden bekijken.
Wel vonden we het gedurende de avond erg rumoerig worden, het restaurant was helemaal vol en we moesten erg hard praten, wilden we elkaar verstaan. Een klein minpuntje, waar niet veel aan te doen is. Maar dit heeft de totale sfeer en smaak van de avond niet verpest!

Gegeten op 13 maart 2014

rdijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ze stonden al langer op het lijstje en in het kader van de restaurantweek hier eens gegeten. Door tijdgebrek was ik de Bob over de wijnen kan ik dus niet oordelen. Een restaurant die zijn ster meer dan waard is. Frisse combinaties, niet alleen op safe spelen maar de gerechten hebben wat lef. We gaan hier zeker nog een keertje terugkomen.

Gegeten op 12 maart 2014

Den-Cath
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben aan topavond gehad bij de Saffraan. Van buiten zou je niet verwachten dat deze oude klipper er van binnen zo strak en modern uit ziet. Wij hadden via een Groupon deal een 7 gangen proeverij besteld, dit bleek erg geslaagd. Originele combinaties en goede porties. De wijnen waren prijzig maar dat kan je verwachten in een dergelijk restaurant, over de smaak kunnen we kort zijn... ze waren heerlijk.

Gegeten op 6 februari 2014

Outhouse
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een werkelijk prachtige culinaire ervaring. Ik had al een tijdje de wens om De Saffraan te bezoeken en dankzij een Iens Dinerdeals over de streep getrokken. Voordeel is dat zo’n deal bij De Saffraan absoluut niet tot kwaliteitsverlies leidt.
Het zevengangendiner was een parade van tongstrelende gerechten. De amuse van groentesoep is werkelijk prachtig en ook de klassieker van schelvis is een heerlijke signature dish. De locatie van een schip is creatief en bijzonder leuk, al was ik na twee wijntjes al lang vergeten dat ik op een boot zat. Maar de locatie geeft zeker iets extra’s aan het decor. De bediening is professioneel. Wel heeft de servicegerichtheid af en toe wat nederige trekjes, dat is iets minder mijn ding.
Werkelijk heerlijk eten op een top locatie! Absoluut een aanrader!

Gegeten op 22 januari 2014

Marleenenmaarten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijke plek om te eten. Prijzig, maar de moeite waard. Dankzij Iens dinnerdeal was het iets goedkoper. Tongstrelende gerechten, top service zonder de stijfheid die je in sommige sterren restaurants tegenkomt. En wat een prachtige locatie! Compliment voor de service: ze schatten je goed in en passen zich aan de gasten aan. Je wordt verwend zonder je bezwaard te voelen.

Gegeten op 29 januari 2014

Chanthal
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn hier met de Dining with the Stars week geweest en verwend met een 6 gangen diner. 6de gang was een extra optie. Echt puur eten, de ingrediënten zijn mooi in waarde gelaten, maar toch iets speciaals. Een diversiteit aan smaken in een bijzonder jasje. Een tartaar van kalfsbil, een mooi stukje schelvis, coquilles en zalm en hertenbiefstuk en een mooi dessert. De amuse hapjes waren ook heel leuk en erg lekker! Mooie opmaak, echt aandacht aan besteed. Allemaal verschillende smaaktonen die uitstekend bij elkaar passen. Met dieetwensen werd ook uitstekend rekening gehouden. We kregen ook diverse dingen die normaal ook op de kaart voor komen. Zeker een aanrader om te gaan eten!

Gegeten op 1 december 2013

happer89
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met groupon hier wezen eten met z'n tweeën. Eten was simpelweg fantastisch. Vegetarische gerechten waren top, maar ook vlees en vis waren erg smaakvol. Bediening attent en vriendelijk. En wat een hemels dessert!

Gegeten op 3 december 2013

berry4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren een heerlijke avond gehad bij De Saffraan. Met de Dining with the Stars actie verwend met een 6 gangen diner. De groentesoep amuse was helemaal top. Het gerecht met zalm en pompoen wat ontzettend smaakvol en terwijl ik eigenlijk niet zo van hert houd was dit veluws hert zalig. De begeleidende wijn was goed en de bediening zeer netjes. Voor een avond vol culinaire verwennerij moet je echt hier zijn. De prijs is ernaar maar is het absoluut meer dan waard. Het lijkt me leuk hier op een warme dag weer te komen en op het dek te eten.

Gegeten op 29 november 2013

Jeannette01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 2 personen geluncht bij De Saffraan. 3 gangen Groupon menu.
Eerste gang tartaar van kalfsvlees viel wat tegen. Hoofdgerecht en dessert lekker, maar onze verwachtingen lagen hoger. Vonden ook de orties niet al te groot. Bediening was erg vriendelijk.

Gegeten op 14 november 2013

tdekonink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten! Alles dagvers en kwalitatief hoogwaardig eten. De liefde van de kok (er zijn er meerdere) zit in het eten en dat proef je! Leuke eigenaar die van ondernemen en mensen en eten houdt. respect voor deze meneer die echt iets prachtigs van zijn zaakje heeft gemaakt. Sfeer is goed, alles is mogelijk en goed doordacht.laten stellen. Van alles en nog wat proeven. Nou dat lukt je thuis echt niet! Echt een aanrader als je gezond en lekker wilt eten en je tong wilt verwennen met prachtige smaaksensaties

Gegeten op 1 november 2013

OLaarman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je bij de locatie aankomt herken je het niet direct als een restaurant met ster, maar bij binnenkomst wordt je verrast.
Heerlijke amuses, super mooi verzorgd en gedetaillerd opgemaakte gerechten zorgen ervoor dat je weet waarom je er ook al we was gaan eten.
We hadden een 7 gangendiner met een mini bob arrangement, erg fijn. Lekker alle bijpassende wijnen genieten, maar wel nog met de auto kogen rijden.
Topper was de droge soep amuse, veluws hert en het desert.

Als ik dan toch nog een opbouwende opmerking mag plaatsen; bij een tafel met twee personen met 2 mensen tegelijk bedienen en daarbij wisselen van bediening vonden wij wat 'druk ' aandoen. Maar de service is zeker erg vriendelijk.

Gegeten op 12 november 2013

Firegirl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit was geweldig. Een van de amuses, vier stuks, deden de tranen in mijn ogen springen. Wat prachtig. Het ene gerechtje na het andere, prachtig en kundig opgediend. De jongedame in de bediening was allerliefst en zeer professioneel, wat verlegen ook, dat maakte haar een prachtig tegenwicht voor de geroutineerde en eveneens professionele gastvrouw.
Wij hadden het Groupon menu en ik kan dit iedereen, al dan niet met Groupon, aanbevelen. Het hoofdgerecht, Veluws hert met bietgebeuren, had zo een mooie begeleidende wijn dat we een half uur over deze gang gedaan hebben. We namen een extra gang in de vorm van kaas en ook deze waren enorm bijzonder. De laatste kaas, een blauwe, was ons iets te scherp maar wel een belevenis. Het (kleine) wijnarrangement was prachtig bij het eten, de gerechten waren stuk voor stuk zalig. Twee kleine dingetjes; bij het gerecht met snijbonensaus en eendelever was het bord warmer dan het eten zelf. dat vond ik zonde en onprettig. En dan konden sommige borden ansich wel wat warmer. Maar dat is ook omdat we zo sloom aten denk ik.
Na afloop koffie met zeer creatieve friandises en daarna tijdens een gezellig, open en ontspannen gesprek met de gastvrouwen nog een madeleine. Alles op hapjesformaat maar op elk front voldaan en intens genoten. Dank voor deze mooie avond (zowel aan mijn man als aan de brigade van de Saffraan).

Gegeten op 30 oktober 2013

Skephon
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen de Saffraan bezoeken op een zonnige dag, met een hele lichte bries. We zouden dan ook graag aan dek zitten, maar het personeel deelde ons mee dat 'dat toch wel vervelend is voor ze, omdat het erg koud wordt dan'. Nou, prima, verder heel beleefd, maar overigens niet hartelijk. Binnen was het ook mooi, dus het was niet erg om ons naar binnen te begeven, maar toch geen houding die ik verwacht van een dergelijk restaurant. De gastvrouw was verder heel vriendelijk en maakte een compromis door ons de amuses wel buiten te laten nuttiger.

Het eten zelfs smaakte beter dan een gemiddeld restaurant, maar was naar mijn mening niet geheel michelin-waardig. De vis teveel van hetzelfde (mijn partner liet deze zelfs staan) en het nagerecht te zoet (deze liet ik staan). Het vlees was niet biologisch, wat mij zeer verbaasde (hoe kan een zichzelf respecterend Michelin restaurant geen biologisch vlees serveren?), maar het voorgerecht was een mooi uitgebalanceerd gerecht dat heerlijk smaakte. Het wijnarrangement was fantastisch.

Al met al, een mooie locatie (waar we desondanks niet optimaal van hebben kunnen genieten), vriendelijke gastvrouw (maar geen optimale gastvrijheid) en vrij goed eten (maar niet Michelin-waardig): vandaar overall een 7.

Gegeten op 7 augustus 2013

AnBa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastische avond gehad! We hebben hier gegeten met een groupon. Vooraf was niet bekend wat het menu zou worden, een hoop restaurants hebben toch een kaartje op tafel staan. Ook de prijs van het wijnarrangement was niet bekend en achteraf een beetje schrikken, maar wat een heerlijke avond hebben we gehad.
We zijn zeer hartelijk ontvangen en zo ook de hele avond geholpen. De gastvrouw is een hele sociale en vriendelijke dame die ons een geweldige avond heeft gegeven. Het eten was zeer smakelijk en ook vonden wij er erg goede wijn-spijscombinaties bij zitten.
We zijn de avond begonnen met een groentesoep die je met je vingers kon eten. Vervolgens een drietal amuses waarvan het eitje helaas wat vlak van smaak was. Daarna volgde een drietal visgerechten, waarvan de schelvis in combinatie met de Riesling een hele smakelijke was!
Daarna volgde twee vleesgerechten; hert met rode biet en eendenlever met komkommer.
Het dessert vond ik heerlijk; een crème brûlée van jasmijn met biet, braam en passievruchtenijs. Mijn partner had helaas moeite met de uitgesproken smaak van de jasmijn en de structuur van de crème brûlée.

Mede door het wijnarrangement was het een pittige rekening, maar de wijnen werden ook bijgevuld en we hebben zeker zes verschillende wijnen gedronken. Wij komen hier graag nog eens terug!

Gegeten op 22 oktober 2013

danny29
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een geweldige verrassing. Verfijnde smaken, liefdevol bereidt, goede wijnen, inclusief kennis hiervan en een meer dan ongewoon goede en gepaste bediening. En bij ieder gerecht uitleg van bereiding en ingrediënten. Kortom een aanrader, wij komen terug. Prijs/kwaliteit verhouding meer dan in orde.

Gegeten op 22 oktober 2013

VanVliet74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je binnenkomt dan oogt het een beetje tuttig en zo is de bediening ook. We miste flair en enthousiasme, het is allemaal een beetje degelijk en provinciaals. Het eten daar-en-tegen is briljant de ene fijne smaakexplosie na de andere en dat in combinatie met een paar goede wijnen gewoon subliem. De prijs is er ook wel naar, dat kan je natuurlijk verwachten als je naar een ster restaurant gaat, maar dit is wel high-end in deze categorie. Bescheidenheid is goed maar laat zien dat jullie trots zijn op de zaak en straal dat uit. Conclusie vriendelijke en kundige bediening een beetje saai, maar met een meer dan briljante keuken

Gegeten op 10 mei 2013

Bignose
  • Recensies in de laatste twee jaar

de boot ziet er van buiten wat armzalig uit, maar van binnen netjes en de tafels zijn ruim opgezet. met een groupon hier gegeten en het eten was erg goed. bediening gewoon normaal en niet te stijf. aanrader!

Gegeten op 9 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over De Saffraan in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Saffraan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!