• foto's van El Txoko in Groningen - 1

• 7.9 10 28

• 7.8

• 7.7

Geniet van smaakvolle tapas

Zodra je een voet over de drempel zet ben je in het zonnige Spanje. Je eet hier de lekkerste tapas: kleine gerechtjes die je zeker zullen verrassen. Kies er een lekker wijntje bij van de Spaans georiënteerde kaart en meer heb je eigenlijk niet nodig.

jaapsmulaap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond spontaan deze tapas-tent geprobeerd. Een prettige ontvangst en je loopt bij binnenkomst al langs allerlei smakelijk uitziende tapas op de bar. Je kunt van de kaart bestellen of tapas van de bar halen. Stuk voor stuk fraaie creaties. Naar mijn idee soms wat veel ingrediënten in een hapje, maar toch erg lekker. Erg smakelijke Spaanse wijnen en de semi-industriële, sfeervolle inrichting maken de aangename avond compleet. Je betaalt per hapje, of eigenlijk per prikkertje. Betaalden €66 voor 2 personen inclusief wijntjes, likeur, koffie en thee. Heel redelijk dus. Kortom, aanrader voor een fijne avond!

Gegeten op 10 maart 2014

Marloes32
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was een tijdje geleden dat we hier hebben gegeten en nadat de avond voorbij was vroegen we ons af waarom! We hebben ontzettend genoten van deze avond! De bediening was vrolijk en attent; door de invoering van - zo we begrepen - een Spaans georiënteerde wijnkaart heeft het personeel haar kunde kunnen tonen. Het eten was ook erg lekker! Er stonden een groot aantal nieuwe, originele gerechtjes op de kaart, waar met name de makreel met huisgemaakte chorizo mayonaise, de sardientjes en de gemarineerde spareribs ons zeer goed bevielen! De sfeer in El Txoko is zeer plezierig, je zit niet dicht op elkaar en met name door de aankleding van de bar waan je je in Spanje. We gaan dit keer sneller terugkomen!

Gegeten op 9 maart 2014

Proever43717
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben met een groep van acht meiden op een zaterdagavond hier gegeten. Het meisje dat ons bediende was sympathiek, maar kon de drukte alleen niet aan. Keuken leek ook onderbezet, want we moesten heel lang wachten op ons eten. De gerechten smaakten wel zeer goed. Om half negen bleek de witte wijn en rosé op te zijn. Dat vind ik buitengewoon onprofessioneel voor een restaurant. Dan vraag je de buren (zelfde eigenaar) of rijd je naar de supermarkt, maar nee verkopen op een zaterdagavond vind ik niet kunnen. Ook op het nagerecht weer een uur wachten en deze werd niet tegelijk geserveerd. Erg jammer. Inrichting vond ik matig en smoezelig. Denk dat dit restaurant met wat kleine aanpassingen sterk kan verbeteren. Het eten was nogmaals, erg lekker!

Gegeten op 8 februari 2014

gerard42
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via een soort Grouponactie daar gegeten. Uiteraard was dat geen keuzemenu, want de keus werd voor ons gemaakt. Prima eten en er was genoeg. We konden wel meer krijgen toen de schalen leeg waren, maar dat was voor ons niet nodig. Heerlijk dessert met kleine hapjes. Toen degene die de leiding had zag dat mijn dochter haar citroensorbet aan mij gaf ( voor haar te zuur, voor mij perfect) bood hij haar spontaan een bolletje vanille-ijs aan. Wow, dat was ook een smaakexplosie. Leuke inrichting en de binnentuin ( niet open omdat het rustig was) zag er mooi uit. Komen zeker in de zomer eens langs als de binnentuin ook open is. Bediening zeer vriendelijk en attent.

Gegeten op 15 februari 2014

marlene28
  • Recensies in de laatste twee jaar

El Txoko blijft op tapasgebied de voorloper in de stad Groningen. Daar waar het gemiddelde niveau vaak niet boven een merendeel aan frituurhapjes uitkomt, heeft El Txoko 'echte' tapas op het uitgebreide menu staan! Met een paar vriendinnen zelf een aantal hapjes uitgekozen. Met name het geroosterd Spaans brood met haringfilet, gamba's, spareribs (geweldige marinade) en geroosterde kipsticks vonden we heerlijk!! Ook bleek El Txoko sinds kort een eigen wijnkaart te hebben met legio heerlijke en originele Spaanse wijntjes erop! De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam, waardoor er een ontspannen sfeer heerste. De ambiance is prettig en echt Spaans! Kortom, ik blijf hier zeker komen voor een avondje tapas!

Gegeten op 4 december 2013

Edzo Bergman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het werd hoog tijd om weer eens in Txoko te genieten. Op vrijdagavond hier afgesproken en als altijd zeer vriendelijk ontvangen. We bestelden een fles verdejo en de eerste koude tapas met brood. olijvenbrood en fuet waren lekker, de salade rucola te simplistisch. De warme Spaanse pizza was goed. Daarna bestelden we kroketjes chorizo, tortilla, gefrituurde kaas met peergelei, patatas brava, kaasfondue en albondigas. De gehaktballetjes waren helaas niet meer voorradig en werden vervangen door een geitenkaas-bladerdeeg taartje. Toen begon het lange wachten. De wijn was inmiddels op en toen bleek na meer dan een uur de bestelling zoekgeraakt te zijn. Met spoed werd alles alsnog geregeld, was goed bereid, en zonder te vragen kregen we een tweede fles wijn van het huis kado. Jammer van de vertraging maar alsnog lekker gegeten.

Gegeten op 29 november 2013

Fabjola
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 2 oud-collega's hier lekker in de 'tuin' achter gezeten en de hele avond onder het genot van biertjes gepeuzeld van de lekkere tapas. Heerlijk chill avondje, als je je ogen dicht deed had het ook vakantie in Spanje kunnen zijn. De bediening begrijpt dat goed en speelde op onze 'mood' in. De tapas zijn goed. Een restaurant waar ik niet voor het overheerlijke eten, maar wel voor het totaalpakketje en de 'vakantiesfeer' weer naar toe zou gaan.

Gegeten op 11 juni 2013

pvdv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk het Festival tapasmenu genomen. Wat een parade van Spaanse hapjes, tapas en pinxtos. Je proeft dat alles zelf gemaakt is. Geen standaard gerechten, lekker veel knoflook en op een leuke manier geserveerd. Het waren zoveel gerechten, dat niet iedereen een dessert ronde wilde. De bediening was vlot, de rosé wijn ook prima. We zaten in de buitentuin, met uitzicht op de Martinitoren, ook erg gezellig. Binnen had de zelfde inrichting als de tapasrestaurants in Sevilla . Zo waant je je een avondje in Espana!

Gegeten op 21 augustus 2013

jeffreybokma

Duurt erg lang maar ok.

personeel erg afstandelijk en niet gastvrij.

artisjok met roomkaas: wie wil er nu een giga bal roomkaas in de artisjok? niet prettig.
garnalenkroketjes: korst was erg muffig.
zalm met toast: niet gekregen zoals op de kaart werd beschreven ook de toast was muffig.
aardappeltortilla: smaakloos
spiesje in marinade: spiesje smaakloos en droog.
sukade: zoete brei, vlees smaakloos, er gebeurd niets met het vlees evenals het spiesje.
sardientjes: aardig, maar groot niet echt tapas.
de bijzondere ham imberisch? : was ham, kun je niet echt wat aan misdoen, beste dus.

Viel dus zwaar tegen. Ook de uitleg qua werkwijze erg onduidelijk, ik zag allemaal gerechtjes staan toen we naar het terras liepen maar daar werd niets over gezegd. Jammer terwijl de locatie zo mooi is, doe daar wat mee!

Gegeten op 16 augustus 2013

Eddieboter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een prachtige, sfeervolle binnentuin zit er 'verstopt' achter dit tapasrestaurant! Samen met m'n vriendin, die hier al eerder was geweest, een lekker relaxed tapasavondje gehad. Voordeel van deze zaak is dat het frituurgehalte gelukkig er laag ligt. De hapjes zijn origineel en vooral de haringtostades en de dadels omwikkeld met spek alsook de gamba's waren super. Ook fijn dat de witte huiswijn (Panul Sauvignon Blanc) zo goed is. Op de bediening niets aan te merken. Als de zon blijft schijnen ga ik hier zeker weer zitten!

Gegeten op 5 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over El Txoko in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over El Txoko. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!