Ni Hao Stadsparkpaviljoen

• 7.2

• 8.0

Rieks
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanwege mijn verjaardagsfeest heb ik met mijn gezin en enkele vrienden gegeten bij NI Hao Stadsparkpaviljoen. Ik ben er al meerdere keren geweest, dus je weet van te voren wat je ongeveer krijgt qua aanbod en kwaliteit.
Ik vind het kwalitatief een doorsnee wokrestaurant met een bovengemiddelde ambiance. We waren er om 19.00 uur en dan weet je eigenlijk al uit eerdere ervaringen dat sommige producten er niet meer zijn en ook niet meer worden aangevuld. Zo ook deze keer. Zelfs zoiets eenvoudigs als spekkoek bij het toetjesbuffet was om 19.00 uur al niet meer verkrijgbaar. Maar ook van de gepocheerde zalm, die waarschijnlijk mooi opgemaakt bovenop een salade lag, waren om 19.00 uur alleen de graten en de kop nog over. En die graten bleven er de hele avond veelzeggend liggen. Ik vind dat dat niet kan. Ik heb hetzelfde betaald (€31,50 p.p. all inclusive) als de gasten die eerder aanwezig waren en wil dan ook hetzelfde volledige assortiment aantreffen. In ieder geval nog tot omstreeks 21.00 uur.
Bij de grillplaat stond onder andere een kok van Oost Europese komaf met wie het moeizaam communiceren was. Er ging dan ook regelmatig iets mis met de bestellingen. En ook qua handigheid achter de bakplaat moet deze jongeman nog beslist enkele trainingen volgen.
Het personeel dat de drankjes serveerde en de vuile borden meenam deed vriendelijk hun werk. Ze hadden het tempo er goed in en wat het aantal biertjes en overige drankjes betrof, kwamen we niets tekort.

Gegeten op 21 maart 2014

just-serious
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel mooi restaurant op een geweldige plaats. Als je op een mooie zomeravond lekker wil eten moet je hier zijn. Je kunt buiten op het grote terras zitten aan de rand van de grote vijver in het stadspark. Voor je gevoel zit je midden in de natuur.
Eten is prima, zoals een goede wok is. Uitgebreide keuze uit traditionele gerechten, wok, bakplaat, dimsum en pekin eend. Niet beter dan de rest maar gewoon goed. De ligging en inrichting maken het echter speciaal.
Wij komen hier jaarlijks met 2 personen en ook regelmatig als bedrijfsuitje met een grote groep.

Gegeten op 11 oktober 2013

smartstar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier met de collega's van kantoor gegeten. Na wat verwarring werden we naar de goede tafels gewezen. De bediening was vlot, ze kwamen vaak genoeg vragen of we nog drankjes wouden. Verder was er genoeg keus. Ik alleen ik heb het lopende buffet gemeden, dat was mij allemaal te zout. Maar het wokken was lekker, genoeg keuze uit de groentes. En het toetjesbuffet blijft echt super, zoet, zoeter, zoetst. Zalig! Voor groepen een prima restaurant, alleen niet voor 2 personen om te eten.

Gegeten op 31 oktober 2013

kirinda
  • Recensies in de laatste twee jaar

prachtig plekje, mooi uitzicht over het water. Het is hier wel vaak druk, maar de bediening erg vriendelijk en efficiënt. Het eten is heerlijk. Wokken uiteraard heerlijk vers, verder veel keus; alle traditionele Chinese gerechten, sushi, een kinderbuffet, een zeer uitgebreid toetjesbuffet. Een aanrader: niet voor een romantisch dinertje voor 2, maar wel voor groepen, gezinnen, lekker eten.

Gegeten op 11 augustus 2013

Cartelli
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super locatie, binnenin zitten wij graag in 't koepeltje. Vragen wij naar bij de reservering. Maakt 't eten gelijk aangenamer. Het eten is zeer divers en wisselend. Van redelijk tot super lekker. Dit wisselt ook per keer dat we er komen. Toch gaan we zeker een keer per jaar. De Japanse bakplaat is meestal wel oké, Peking eend (zonder) erg lekker, en zo heeft iedereen binnen de familie zijn favoriete dingen.

Jerzy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben niet van de extreem lage cijfers geven maar in dit geval moet ik dat toch echt doen. We hebben met een kleine groep (6 volwassenen, 1 kind) hier op zondagmiddag gegeten. Het decor van dit prachtige pand is mooi. Ik weet nog hoe het vroeger was maar zie daar nog veel van terug. Het is een prachtig gebouw dat goed en effici?nt en professioneel is omgebouwd tot restaurant. Maar dat is ook al het positieve over dit restaurant. Het eten is gewoon ronduit slecht. Het is zoet, vet, volkomen kapot gekookt en volslagen fantasieloos. Ik begrijp het wel want de meeste mensen komen voor babi pangang, sat? en extra veel mini-loempia's. Maar er was ook niets anders. Geen wokken, geen teppanyaki, geen dimsums... oftewel niets dat niets dat afwijkt dan standaard "de Hollandse Chinees". Het wordt goed aangeboden (dat moet gezegd) maar de meeste gasten konden daar niet mee omgaan. Daardoor werd het al snel een bende en zaten mensen met hun handen aan alles... erg onhygi?nisch. En als je bekeek wat er in die bakken zat, is het eigenlijk heel bedroevend. Alle sauzen zijn zoet en leken op basis van poeder, al het vlees is weinig meer dan alleen vet of heeft zo lang gebakken totdat het taaie en droge rommel is geworden, alles is zout en vol met smaakversterkers. Zelfs de paprika en ui zijn tot pap geworden. De rijst en een vegetarische groentegerecht (niet de foe yong hai want die was nog zoeter dan de rest) waren het enige dat echt smaak had. Sommige salades waren ook wel te eten maar er was bijna niets te kiezen. En ik had per ongeluk een "salade" met een soort mihoen onder de rest gedaan en die mihoen smaakte echte vies. Ik kan het niet anders dan dat omschrijven. En zelfs dat was gewoon zoet. Is dan werkelijk aan alles, behalve de rijst, suiker toegevoegd? Voor de desserts was er ijs waar kinderen met hun vingers in de bakken liepen te graaien. Het fruit was onrijp en ook daar volwassenen en kinderen die met hun handen alles pakten en soms weer terug legden... Dankjewel, voor mij dan maar even niet. Ik kan niet anders zeggen dat dit een bijzondere ervaring was en ik ben bang dat ik in al mijn vooroordelen ben bevestigd. Dat is niet pedant bedoeld maar ik schrik gewoon van de slechte kwaliteit van het eten en de rommel die mensen die daar naar binnen schuiven. De Chinese keuken is zeer divers en soms erg rijk en kruidig maar sowieso gebaseerd op verse producten. Ni Hao lunch op zondagmiddag heeft niets met die Chinese keuken te maken. En het zou eigenlijk verboden moeten worden om mensen (die zelf geen flauw idee hebben en als makke schapen in de massa meeschuifelen) zulk zoet, zout, vet en ronduit slecht eten voor te zetten.

Gegeten op 11 augustus 2013

SienekevD
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op de mooiste locatie van Groningen, in het Stadsparkpavillioen met uitzicht op de grote vijver, ligt dit (wok)restaurant.
Op zondagmiddag kun je hier voor 11,50 € lunchen en voor dat geld krijg je een buffet, zonder wok.
De voorgerechten waren best lekker, goede krabsalade, zalm, kip in sesamdressing, en een licht pittige vegetarische salade.
De hoofdgerechten waren minder: babi-pangang bestond uit sneetjes gekookt vlees met een onduidelijke saus, de saus bij de babi-ketjap leek wel motorolie. Dat kan makkelijk anders.
De zoete toetjes waren niet onze smaak, te slappe taartjes en mousse, maar er was wel goed vers fruit en ook de ijsbar was in orde.
Erbij dronken we allebeid een flesje prosecco à €6,--,
De bediening was vlot, vriendelijk en behulpzaam.
Komen we hier weer?
Jazeker, prijs/kwaliteit/uitzicht verhouding is dik in orde.

Gegeten op 9 juni 2013

hkb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een wokrestaurant en dat zegt eigenlijk genoeg. Het was druk (2e paasdag) en dan zijn de wachttijden voor het wokgedeelte vrij lang. Dan beland je al gauw bij de traditionele gerechten in warmhoudpannen. Kwaliteit daarvan was normaal, geen culinaire hoogstandjes.) De tweede gang was langs het wokgedeelte. Jammer dat de smaak van de verschillende onderdelen vervlakt omdat het geheel in waterige bouillon wordt voorgegaard. Verder is het een nette keurig verzorgde zaak.

Gegeten op 1 april 2013

VeenkerM
  • Recensies in de laatste twee jaar

hier gegeten tijdens de kerstdagen, het eten is wel goed en het drinken is er snel alleen tijdens deze dagen is het niet aan te raden hier te gaan eten, het is erg druk.

voor de rest ziet het er netjes uit en goed te eten

Gegeten op 26 december 2012

EdmondV
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wie kinderen de keuze laat, komt al snel in een wokrestaurant terecht. Vooral het weten dat er een uitgebreid toetjesbuffet is met chocoladefontein is hun motivatie, meer dan het overige eten.

De kwaliteit bij Ni Hao Stadsparkpaviljoen is overwegend goed, maar daarbij moet gezegd dat ik alles wat onder warmhoudlampen ligt, niet eet. De Chinese gerechten die daar liggen zijn nog wel lekker en hebben een voldoende doorloopsnelheid om ook smakelijk te blijven, voor alle overige zaken zoals frietjes, poffertjes en meer, geldt dat niet.

Door exclusief te kiezen voor juist het wok-eten kan er bij Ni Hao Stadsparkpaviljoen best lekker gegeten worden. Vlees of vis, schelpdieren, groente erbij en met wat knoflook en saus even in de wokpan, levert al snel een knapperige en smaakvolle maaltijd op.

Het door de kinderen begeerde nagerechtbuffet is opnieuw van fabriekskwaliteit. Vruchtjes uit blik, ijs uit de fabriek, slagroom en softijs uit een machine, wat taart en bavaroises, eveneens zo van de groothandel.

De beperking van een restaurant als Ni Hao Stadsparkpaviljoen is dat er natuurlijk niet echt gekookt wordt, laat staan geïnspireerd gekookt. Er is dan ook weinig verschil tussen met een bordje in de rij van de wokafdeling staan of met de auto in de drive-thru van een fastfoodrestaurant. En net als bij de drive-thru is ook hier interactie met het personeel nauwelijks mogelijk, al komt het hier doordat die overwegend geen woord Nederlands spreken.

Hoewel chinees eten bij Ni Hao duidelijk nog de boventoon voert, rukt andersoortig voedsel op in het aanbod. Dit gold natuurlijk al voor het nagerechtbuffet en het (zeer beperkte aanbod) sushi, maar inmiddels is er ook een redelijke saladebar waar een min of meer Italiaans-aandoende salade kan worden samengesteld en zijn er eveneens in beperkte mate, Franse en Belgische kazen voor op het stokbrood. Jammer is dat men deze moeite niet steekt in het juist verbreden van het aanbod aan Chinese gerechten.

Gegeten op 3 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Ni Hao Stadsparkpaviljoen in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Ni Hao Stadsparkpaviljoen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!