Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Rede van Dronten

1. Internationaal
  2. 62% Duurzaam

De Rede van Dronten

1. Internationaal
  2. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0321 336 039

jan373

Na reservering vriendelijk ontvangen. En vanaf dat moment vlotte, attente bediening. Zeer ruime keuze uit gerechten, menu's gemist op de kaart. Hoofdgerecht en nagerecht bijzonder mooi opgemaakt. Smakelijk met niet te veel sausen of smaakmakers. Vis is aanrader, zeebaars bijvoorbeeld. Gezellige ruime tafel tussen gezellige drukte op woensdagavond.

Gegeten op 17 december 2014

rina2608

Hoewel er weinig concurrentie is in Dronten (en ze daardoor misschien niet altijd op hun tenen hoeven te lopen), blijft dit toch ook gewoon een goed restaurant. De bediening is altijd erg vriendelijk en niets is teveel gevraagd. En het eten is altijd erg smaakvol en de porties zeker niet te klein. Dit blijft een aanrader

Gegeten op 14 april 2014

sharonnn

Decor netjes, hip.
Tafels veeeel te dicht op elkaar.
Eten erg goed bereid, genoeg keuze op de kaart, van simpel naar wat spectaculairder.
Prijs kwaliteit niet goed. Te duur.
Goede service, netjes en vrolijk.
Carpaccio salade favoriet!

Gegeten op 6 december 2013

simone16

Aardig restaurant, niveau redelijk eetcafé. Prijs is pittig, wel een keurig glas water naast de wijn. (Alweer) keuze uit twee wijnen, zonder dat de bediening iets laat weten over de prijs per glas. Bediening is vriendelijk, eten vlot geserveerd. Brood alleen als extra te bestellen met direct 3 zware sauzen erbij, standaard geen stukje brood bij het voorgerecht valt mij tegen, vooral als de prijzen net geen 10 euro per gerecht zijn.
Varkenshaas saté was goed, had wat knapperiger gebakken (grill?) en beter gemarineerd gemogen, moest nu alle smaak van de saus hebben. Leuk geserveerd met friet in een zakje op het bord. Stukjes kroepoek op de saus, tja, die worden slappe lapjes.
Kleine tafeltjes, dicht op elkaar.
Bediening in geen velden of wegen te bekennen toen we de rekening wilden vragen, stonden met elkaar te kletsen achter een pilaar. Mijn tafelgenoot had de ervaring dat opstaan en naar de kassa gaan zou helpen, maar dat verwacht ik toch niet echt in een restaurant.
Algemene indruk is een zesje, echt net voldoende. Samen 70 euro kwijt, heb voor dat geld wel beter gegeten. Voorlopig blijft het bij dit bezoek...

Gegeten op 17 december 2013

cees-jan1

gisteravond spontaan er naar toe gereden, vergeten dat het ook nog eens koopavond was... dus volle bak, toch nog net 1 tafeltje vrij, wel een beetje in ee hoekje, maarja misschien iets eerder moeten reserveren!
eten echt heerlijk, paddestoelensoepje vooraf met heerlijk brood, daarna voortreffelijke zalm met super garnering en als toetje div. choco.
prijs ook wel redelijk € 58,- met z'n 2 en.

wij gaan zeker nog eens

Gegeten op 18 oktober 2013

mennevellinga

Soep vandaag is mosterdsoep. Met wel heel veel mosterdzaad. Is dat het aangekondigde Zwolse accent? Eigenlijk een te zwaar voorafje als je kiest voor een pittig sterk Thais gelijkend kipgerecht.

Grote stukken kippenborst en mooie groene groenten.
Mooi gestapeld met te veel pittige saus en te weinig witte rijst (om te blussen). Opvallend standaard bijgerecht frites en gebakken kriel (...). Naast een aangenaam blusmiddel frisse appel compote. De fishstew is minder spicy. Hierbij dezelfde gemengde groene groenten.

De ruimte kent vele niveaus met hoge lage en ronde groepstafels. Veel jongeren. Maar ook hele gezinnen met grootouders.

Huiswijn in grote glazen € 3,50 Water van de tap uit Dronten!

Op de vraag waarom zoveel aardappel varianten? Dat wil de chef uit de keuken graag! Veel gaat retour naar de keuken (...).

Met espresso na voor nog geen € 60,00 gegeten

Gegeten op 29 juni 2013

elwin-albert

Op advies van een relatie zijn we hier gaan eten.
Bij aankomst werden we onmiddellijk verwelkomd en naar een tafeltje geleid. Minpuntje, er is geen kapstok, iedereen moet zijn jas bij zijn tafeltje neerleggen.

Onmiddellijk werd gevraagd of we vooraf iets wilden drinken, dat maak je wel eens anders mee.
Ook tijdens ons hele verblijf werd heel attent op lege glazen gelet.

Bij ons drankje hebben we een 'olijfje' en 'Turks brood' als tapas besteld. Dat was heerlijk en heel veel waar voor je geld. Heel bijzonder en lekker waren de gezoete olijven.

Bij het opnemen van de bestelling voor het hoofdgerecht werden als extra een tweetal gerechten van de dag genoemd, alles met veel kennis van zaken.
Wij zijn voor de Varkenshaas en Biefstuk (gerecht van de dag) gegaan. Werkelijk geweldig en goed verzorgd wat betreft bijgerechten. Bijzonder om te vermelden is het puntzakje met Vlaamse frieten, in plaats van een paar frieten op het bord.

Kortom, een echte aanrader, zeer betaalbaar, echt een adres om vaker naar toe te gaan.

Gegeten op 20 maart 2013

eline5

Op zondag 29 juli gegeten bij de Rede. Drie keer eerder gegeten en altijd redelijk tevreden geweest. Maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Als voorgerecht hadden we 3x de halve kreeft met kerriemayonaise en gegrilde groenten. De kerriemayonaise waren ze vergeten en de de kreeft was zo lang gekookt/warmgehouden dat hij taai was geworden. Zonde. Een van de andere voorgerechten was een wrap met eend, maar ook de eend was doorbakken en droog. De bereidingstijd van de (overigens mooie) producten was sowieso een probleem voor de 16 jarige "chefjes" in de keuken, bleek ook bij de hoofdgerechten. De dagvis was zeeduivel en was veel te lang verhit. Ik had mijn tournedos 'rare' besteld en ik kreeg hem medium-well done. Gelukkig was hij nog wel mals! De andere hoofdgerechten (zalm+ gamba's en spare ribs) waren wel goed. In principe staan er mooie gerechten op de kaart, maar volgens mij hadden ze vakantie krachten in dienst bij de Rede die de mooie producten professioneel verpest hebben. Ik kom nog wel een keertje terug op een vrijdag of zaterdagavond na de zomervakantie...

dronten1975

• Redelijk

Leuk restaurant, beetje prijzig voor hetgene wat geboden wordt. Kaart is redelijk simpel maar alles is goed uitgevoerd. Op maandag 14 mei 2012 hier gegeten en voor de zoveelste keer last gehad van een groep Drontense ondernemers. Groep was luidruchtig en is hier blijkbaar iedere maandag. Het personeel had moeite om de gasten aan te spreken op hun gedrag. Meerdere gasten hebben dit verzocht! Tip: op maandag kun je de Rede het beste mijden.

klave037

• Redelijk

Zelfs door de week is het druk, maar komt dat door de Rede of doorgebrek aan concurrentie?? De entourage is prima, maar het eten? De prijs is fors voor het gebodene, de smaken simpel, en aan de vette kant . Presentatie op de borden eenvoudig..
Kortom, concurrenten : zet 'm op!!

Schrijf zelf een recensie over De Rede van Dronten in Dronten

Schrijf hieronder je recensie over De Rede van Dronten. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.