• foto's van Woods in Leiden - 1

• 8.6

Woods doet mee!

Reserveer nu!

Eigentijdse plek

Echt een unieke locatie, deze oude droogloods aan de Oude Rijn. Naar de bedrijvigheid op het water kijken verveelt nooit. Zeker als je weet dat een team topkoks in de keuken ondertussen culinaire hoogstandjes bereiden die je van je sokken blazen. Hier kom je maar al te graag weer terug.

paula
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag met 4 personen heerlijk geluncht . Een persoon moest glutenvrij eten . Van te voren doorgegeven en dat werd prima verzorgd . Brood met idd eigen boter . Ook een carpaccio maar wat aangepast . De kok heeft dat perfect gedaan .
De aspergesoep was heerlijk en de bediening uitstekend . De klant is hier echt koning . Ik kan het echt aanraden !

Gegeten op 11 april 2014

sverhaart
  • Recensies in de laatste twee jaar

Woods restaurant, via Vakantieveiling.nl een lunch geboekt.
Ik boek veel restaurants, omdat we het ontzettend druk hebben en geen zin om te koken.
Ik had bij vakantieveiling 17,00 euro betaald voor een lunch (dit was eigenlijk voor 4 personen), maar we waren met z'n tweetje, dus ik dacht dat het wel bijzonder zou worden voor 2 personen.

Het is een schitterende lokatie, met een molen en een schitterend uitzicht op het water.
Het restaurant ziet er binnen ook heel mooi en verzorgd uit. Het personeel dat bediend is heel vriendelijk.
Maar het eten.................
Uiterlijke schijn: Het lijkt steeds bijzonder, maar valt ontzettend tegen.
We kregen als lunch asperge soep (niet te eten, was waterig, de asperges moesten ze volgens mij nog uit de grond steken, want die zaten er niet in, en volgens mij was de soep uit een zakje aangemaakt, met te veel water.

Toen kregen we Carpaccio. We kregen wel iets bijzonders op een stenen plaat, maar het vlees was zo ingesmeerd met pesto, dat je het vlees niet proefde maar alleen maar zout. Ik heb het laten staan, want het was niet lekker.

Als eigenaar zou ik ook eens van het eten gaan proeven. Daar zou ik maar eerst iets aan doen om zo'n mooi uitziend restaurant , op zo'n mooie lokatie, een opkikker te geven.
De kok krijgt een vette 4 voor de moeite.
Dit boek ik dus nooit meer!

Niet op bieden dus, wel leuk om met mooi weer wat te drinken.

Gegeten op 7 april 2014

Hopmanm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de eerste keer bij Woods gegeten. Het restaurant is gebouwd in een oude opslagloods van hout. Prachtig uitzicht op de Rijn. Het geheel ziet er verzorgd en uitnodigend uit met een schitterend mooie inrichting.
We hebben een vijfgangen menu met twee amuses gegeten (groupon deal). De amuses waren smakelijk en de verschillende gangen ook, hoewel niet uitzonderlijk lekker. Zelf vond ik de Raviolo het lekkerste. Het graan gevoerde rund was een beetje zenig. De bediening heeft het tempo er flink in. Om brood moest worden gevraagd. Bij bestelling van een flesje spa blauw kregen we een liter fles brut. Later bleek daarvoor 6,75 te zijn gerekend. Tja, zo kom je natuurlijk ook wel uit. Koffie en thee is ook 6,50 per persoon (dan wel weer twee kopjes...).
We misten een wijnarrangement, maar dat schijnt te komen door een ander concept met 20 gerechten (?). De huiswijn (wij namen een rode merlot) was redelijk maar niet bijzonder.
De tafel is mooi gedekt en je kunt hier gezellig een avondje tafelen.

Gegeten op 5 april 2014

Culiensie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Af en toe begeef ik me naar dit prachtige restaurant aan het water. Steevast zorgt het voor een vakantiegevoel. Echter, ook voor een gevoel van niet waargemaakte potentie. Tot deze keer. Ik ging er altijd alleen heen met een iens diner deal. Het eten was (gewone kaart) lekker maar disproportioneel duur. Doordat het (denk ik) vrij leeg bleef is de kaart nu aangepast en betaalbaarder geworden. Hierdoor valt het wat mij betreft op zijn plaats. Ik had de bapao, de dikke friet, de steak royale en de tarte fine. Stuk voor stuk erg lekker! Alleen over het dessert, in mijn geval de chocolate love, was ik niet heel enthousiast. Ga zo door mensen van Woods! Binnenkort ga ik vast weer een keer terug. Graag zou ik dan wel gratis kraanwater krijgen bij de wijn.. Wat mij betreft een no go om fleswater te verplichten (en volgens mij ook niet volgens de regels).

Gegeten op 27 februari 2014

boar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtige klassieke omgeving aan het water. Vlak bij Njord en andere bootjes. Ruime afstand tussen de diverse tafeltjes voor rust en discretie. Kleine eindeloze gerechten; met grote flexibiliteit uit te breiden. Geheel individueel pakket. Prima plek. Hygiënisch goede faciliteiten parkeren geen probleem. De plek voor het ophalen van mooie herinneringen.

Gegeten op 26 februari 2014

alexander13
  • Recensies in de laatste twee jaar

in de restaurantweek met vrienden gegeten bij Woods. Wat een mooi restaurant op een bijzondere locatie. Vanaf ons tafeltje hadden we goed zicht op de hard werkende keukenbrigade. Soepele bediening, prettige sfeer, goed eten met bijpassende wijnen, kortom een topavond.

Gegeten op 8 maart 2014

Geert R
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toen we even voor 18.00 uur bij het restaurant aankwamen, gingen we buiten op het terras zitten. Het duurde tot 18.30 uur voordat we eindelijk de menukaart kregen. We hoopten het voorgerecht nog buiten te kunnen te kunnen eten, maar dat lukte dus nu niet meer. De prijs per gerecht (€ 12,50) is ronduit belachelijk. Deze prijs geldt ook voor een nagerecht (waar in een "gewoon restaurant" maximaal € 6,50 betaald moet worden). De hoeveelheid eten is dermate weinig dat je een extra gang moet nemen. Groente moet je met een vergrootglas zoeken. Aardappels zijn amper aanwezig. Het zijn geen volwaardige menu's. Eén van de gerechten was om 18.30 uur (wij waren de eerste gasten) al niet meer verkrijgbaar (dagvers, dus kleine hoeveelheid). Dit is iets wat er bij mij niet in wil (vind ik slechte inkoop).
De locatie aan het water is uniek, maar het wachten is ergerlijk. We komen hier zeker niet terug.

Gegeten op 9 maart 2014

FritsKlaver
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geboekt via Groupon. 6 gangen diner en 2 amuses.

We zijn hier een aantal keer gaan eten (3x) en zijn altijd erg tevreden over de ambiance, de gezellige en enthousiaste gastheer en het heerlijke eten!

We kregen twee smakelijke amuses bij binnenkomst (1x gamba's en 1x rodebiet/appel/mouse). Erg lekker en leuk gedecoreerd (de rodebiet amuse zat in een klein bloempotje).

Vervolgens kregen we een pomodori taartje met pesto (mooie verhouding zoet en zuur), een stukje Skrei (goed bereid qua structuur) en ravioli met quinoa en pompoen. Voor ons was de ravioli het hoogtepunt van de avond! Nog nooit zo'n lekkere ravioli gegeten, heerlijk!

Wij gaan hier zeker nog een aantal keer eten, vanwege de ambiance, de enthousiaste gastheer en het heerlijke eten!

Gegeten op 6 maart 2014

waterbies
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de eerste keer gebruik gemaakt van een IensDinnerDeal en gereserveerd via Seatme.
Dit restaurant ligt op het terrein van een lokaal bekende houthandel/houtopslag en biedt een fraai uitzicht op het water. Ambiance van het restaurant is prima.

De IensDinnerDeal betrof een 4 gangen (voor EUR 29,50 ipv EUR 60,00): twee kleine gamba's (vlak van smaak), raviolo met quinoa (lekker) , een paar plakjes rood rundvlees (beetje taai) met klein blokje sukade en dessert chocolade mousse met wit chocoladeijs.
De bediening lijkt netjes, maar voelt een beetje "te glad"/over the top. Niet echt prettig dus.
En de echte verrassing kwam bij de rekening. Een glas wijn, twee thee, een koffie en een flesje water voor totaal EUR 35,50. Uiteindelijk dus EUR 94.50 afgetikt voor twee personen, wat ik erg veel vind voor een aanbieding.

Voor dat geld kan je elders in Leiden een veel betere kwaliteit en bediening krijgen, zelfs zonder korting.

Mij zien ze hier niet meer terug.

Gegeten op 27 februari 2014

Vannetje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een regenachtige middag langsgegaan voor een lunch. We kozen het 2-gangen lunchmenu wat wordt aangevuld met flink wat aparte amuses. Het waren 2 visgerechten met als hoogtepunt de tot in perfectie gegaarde coquilles. De verse jus d'orange was heerlijk en de bijpassende wijn middelmatig. De uitleg bij de wijn was saai en ondermaats vergeleken met het eten, daarnaast had de bediening er volgens mij niet echt zin in en kwam ongeïnteresseerd over. Gelukkig maakt de locatie en inrichting veel goed. Ga hier graag nog een keer eten om te kijken of de middelmatig tot slechte bediening een incident is.

Gegeten op 22 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Woods in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Woods. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!