Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Woods in Leiden - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 522 22 25

Eigentijdse plek

Echt een unieke locatie, deze oude droogloods aan de Oude Rijn. Naar de bedrijvigheid op het water kijken verveelt nooit. Zeker als je weet dat een team topkoks in de keuken ondertussen culinaire hoogstandjes bereiden die je van je sokken blazen. Hier kom je maar al te graag weer terug.

Heibel

Via online reservering

Een geweldige nieuwe ervaring in een mooie entourage. Tafels klassiek gedekt in een warme ambiance met veel houtwerk(in een voormalige houtzagerij/molen). Gelegen aan, met een schitterend uitzicht op de oude rijn. Het eten was zeer smaakvol en ruim voldoende(amuse, 4 gerechten en mede door de frites met truffelmayonaise). Het nagerecht(creme brule) was heerlijk maar eigenlijk iets te machtig na zoveel lekkers. De gastheer was er een van het uitstervend ras, echt geweldig goed. Gelukkig bestaan ze nog.
Zal er graag terugkomen.

Gegeten op 19 oktober 2014

liesbeth54

Via online reservering

Heerlijk eten en hele vriendelijke bediening. Mooie locatie en gezellig. Groot minpunt waren de porties. Met name van het hoofdgerecht. Er werden geen side dishes geserveerd alleen een klein stukje vis. Ik ben absoluut geen grote eter maar had na afloop nog honger. Thuis een paar boterhammen gegeten.

Gegeten op 11 oktober 2014

marianneremmelzwaal

Via online reservering

Afgelopen vrijdag gegeten bij Woods. Wij komen er vaker en zoals altijd hebben we weer heerlijk gegeten. Dit keer met de ah-iens actie. Het menu was zeer goed, 4-gangen in plaats van 3-gangen en allemaal gerechtjes van de huidige (nieuwe) menukaart ( zoals oa diamanthaas). Het restaurant zat helemaal vol, maar ondanks dat, kregen wij meerdere keren (lekkere) broodjes aangeboden, met roomboter op tafel.
De menuprijs was 38 euro, dus nu kreeg je het 4-gangen menu voor 19 euro per persoon.
Wat ons wel opviel, was dat de porties met deze actie, kleiner waren als normaal. Wij kunnen ons voorstellen, dat als men denkt dat je deze hoeveelheid normaal ook voor 38 euro per persoon krijgt, je hier misschien niet zo snel terugkomt. Dat is misschien wel handig om te weten als je hier geweest bent, of de komende tijd hier nog naartoe gaat, met de ah-iens actie.
Je krijgt hier inderdaad geen kraanwater, maar goed, je drinkt tenslotte ook geen 10 flessen water op een avond en de wijnen zijn inderdaad wat duurder, maar dan heb je wel een heerlijke wijn en geen bocht! Service is prima en als je wat langer wilt tafelen, dan houdt men hier rekening mee en zit er wat meer tijd tussen de gerechten. Er staan veel negatieve reacties op iens over dit restaurant, wat wij echt niet snappen. Als je van lekker eten houdt in een mooi restaurant, dan is dit restaurant toch echt een aanrader!!

Gegeten op 10 oktober 2014

anja75

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten. Vonden het alleen jammer dat er in het menuutje alleen vleesgerechten zaten, geen vis o.i.d.

Gegeten op 7 oktober 2014

dirkeetmetiens

We waren met z'n vieren, dus ik geef de gemiddelde mening weer. De ambiance, gelegen onder een molen en aan het water, is prachtig. Ik wil het verrassingsmenu niet verraden, maar we hadden 5 gangen. Inclusief 2 amuses was de 'doorlooptijd' maar liefst 3,5 uur en dat vonden we allemaal veel te lang. Er waren twee koks en twee man bediening. Dit was duidelijk te weinig met de bezetting, er was geen nee verkocht door Woods. Het werd ook wel toegegeven, maar daar kochten wij niets voor, evenals de andere gasten. Over het eten waren we verdeeld. Niemand vond het van bijzonder niveau gezien de gehanteerde prijzen. De liflafjeshaters misten echte voeding en leden honger, met vingerhoedjes eten vul je geen jonge magen. De porties waren klein. Er werd ook niet gevraagd of het genoeg was, zelfs niet of het naar wens was, daar was blijkbaar geen tijd voor. De crème bruulee was wel uitstekend, het daarbij geserveerde ijs bevatte stukjes bevroren water en dat lijkt mij niet de bedoeling. De smaak van het ijs was zwak. De broodjes vonden we erg hard, de messen daarvoor te bot.
Op internet vond ik het volgende: SELECTIE VAN DE CHEF
4 gerechtjes € 38,-
5 gerechtjes € 47
Achteraf begrepen we de verkleinwoorden. Maar je komt toch ook om je buikje lekker rond te eten? Verder was er nergens informatie over de prijzen te vinden, ook niet in het restaurant. Alleen dat de wijn 6 euro per glas was. Overigens vond ik de gekozen witte wijn voor dat geld onder de maat, voor dat bedrag koop ik een fles van veel hogere kwaliteit. Wat een fles kostte hoorden we niet, moet je als gast alles vragen dan? Wat voor wijn? Vragen maar. Water werd ook niet aangeboden. Al met al: we gaan nog wel een keer voor een drankje, de plek is fantastisch, maar voor het bedrag van de rekening ga ik lekker ergens anders eten, en misschien wel twee keer.

Gegeten op 28 september 2014

aad22

Gebruik gemaakt van de Iens-AH aanbieding, 2de diner gratis en online gereserveerd.
We werden hartelijk ontvangen door de bediening.
De bediening was vriendelijk, zag er verzorgd uit en gaf uitleg over het diner en de wijn.
We kregen een 4 gangendiner en de gerechten waren heerlijk van smaak en de porties waren voldoende.

Gegeten op 23 september 2014

gjlentz

' 2 voor de prijs van 1' dat was een trekker voor Woods. Het was gezellig druk en het menuutje dat bij deze aanbieding wordt voorgeschoteld mag er zeker zijn. Het is geen culinair hoogstandje met overweldigende smaken (wat ik bij Woods meer verwacht had) maar absoluut wel vers en goed. Het hoofdgerecht werd, net wat andere recenten al schreven, niet in een al te grote portie geserveerd. En over de toegankelijkheid van de rauwe tartaar als voorgerecht heb ik kort met mijn disgenoot zitten twisten. De entourage van woods is mooi en aangenaam. De bediening vriendelijk en alert. En aan het slot gaf Woods, bij de koffie, een prettige knipoog. Voor een dergelijke smaaksensatie komen wij zeker nog een keer terug.

Gegeten op 19 september 2014

Donalddona

Via online reservering

Gebruik gemaakt van de Iens-AH aanbieding, 2de diner gratis.
Eerst een aperitief op het terras aan het water dat al een feestje is met de ondergaande zon. Het interieur straalt gezelligheid uit, redelijk modern en smaakvol ingericht. De tafels staan voldoen van elkaar en bedekt met tafellinnen.
De nogal jonge bediening is vriendelijk, ziet er verzorgd uit en is goed geïnformeerd over het diner en de wijnen.
Het 4- ipv. 3-gangendiner werd met goede tussenpozen opgediend en was heerlijk van smaak en voldoende qua porties. Bij elke wijn werd een nieuw glas en aangepast een het soort en de rode wijnen b.v. werden in verschillende grootte van glazen geserveerd. Een pluspunt.

Jaren gelden voor het laatst bij Woods gegeten. Toen was de prijs-kwaliteits verhouding ver te zoeken. Veel te duur en daarom jaren gewacht met een bezoek en was de Iens-AH actie het proberen waard.
De prijzen van de menu's zijn nu meer dan redelijk voor de klasse van Woods al blijven de prijzen voor een glas Campari voor € 6,75 en een betere wijn € 8,50 per glas aan de te hoge kant. Als de dranken ook worden aangepast, gaan wij er zeker vaker lunchen en dineren, want het is een aanrader.
Jammer dat gasten in een restaurant als Woods in korte broek durven te komen dineren.

Gegeten op 19 september 2014

dick64

Via online reservering

Woods heeft het AH menu uitgebreid van 3 naar 4 gangen. Met uitzondering van het tweede gerecht (ravioli, gaf ons het gevoel dat het te lang onder de warme lamp had gestaan waardoor het taai smaakte) waren de overige gerechten uitstekend van smaak.
Entourage, sfeer en bediening was uitstekend.
Belangrijk minpunt (wat voor ons reden is om niet meer terug te gaan) is het feit dat men niet bereid was ons, naast een glas wijn, een glas kraanwater te serveren. Hierdoor werden wij "gedwongen" om een fles mineraalwater (€ 7,75!) te bestellen.
De kwaliteit van het kraanwater in onze regio is van een dusdanige kwaliteit dat deze niet onder doet voor mineraalwater in de fles.
Bovendien getuigt deze houding van Woods niet van betrokkenheid bij het milieu. Cijfer 4 voor de service heeft dus alles met dit aspect te maken.

Gegeten op 14 september 2014

elly29

Via online reservering

Werkelijk alles klopte! We waren er met de AH restaurantactie (dus 2e menu gratis). We kregen 4 "gangen" (kleinere gerechtjes), die alle even heerlijk en verzorgd waren. De bediening was uiterst correct, de wijn was lekker. We vierden ons 48-jarig huwelijk en hadden een heerlijke avond. Het concept van de "kleinere gerechten" is ons ook heel goed bevallen. Als je wat meer aardappelen en/ of groente wilt, kun je dat bijbestellen (tegen betaling), maar dat was voor ons helemaal niet nodig. En door de actie viel de rekening ook nog eens erg mee.

Gegeten op 14 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Woods in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Woods. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.