Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Babylon

Babylon

1. Toon telefoonnummer 078 614 51 11

Latte

Voor een redelijke prijs kan je bij Babylo? heerlijk eten. Mooie locatie aan het water op het pleintje en met mooi weer heerlijk op het terras

Gegeten op 14 juli 2014

Lucien-Arend

Hier samen met vrienden gegeten tijdens het Big Rivers festival Blues festival was een gezellige avond. Dit was mede door het prachtige weer, maar zeker ook door de het goede eten. De basis van het restaurant is goed Turks eten. Restaurant Babylon serveert mee dan enkel Döner Kebab. Allen lekker gegeten en de bediening was erg vriendelijk. Ga er zeker nog graag eens heen.

Gegeten op 19 juli 2014

PC1990

Omdat mijn vriend verhuisd was had hij 'cadeaubonnen' gekregen van de gemeente Dordrecht. Erg leuk initiatief! Daarom besloten we bij Babylon te eten, want hier kregen we de tweede pizza gratis. De pizza's waren goed van formaat, goed en vers belegd en een goede bodem. Super! Bediening was vriendelijk. Goede prijs/kwaliteit verhouding! Aanrader.

Gegeten op 5 augustus 2013

blackanon

Bij babylon kun je erg lekker en niet al te duur eten. Ze gebruiken lekkere verse ingrediënten en alles is goed van smaak. De pizza's zijn echt een aanrader. Ze hebben ook hele lekkere voorgerechten en salades. Ik vind het zo lekker dat je ook als borrelhapje een schaal met gezonde komkommer, tomaat en olijfjes kunt bestellen i.p.v. alleen maar bittergarnituur. Bij de voorgerechten en de salade krijg je altijd een lekker gebakken broodje.

Het personeel is vriendelijk, maar soms als het druk is duurt het wel even voor ze je zien zwaaien en zo groot is het terras nu ook weer niet. Wanneer het druk is kan het even duren voor je eten er is, want de keuken is klein, maar ik heb geen haast. Ik heb hier gegeten tijdens het Big Rivers weekend en het hele terras zat vol, toch had ik best snel mijn eten.

Voor het decor niet zo'n hoog cijfer, want er is niet veel binnen en ook niet super bijzonder. Ik zit bij hun altijd op het terras.

Gegeten op 13 juli 2013

johan1

Vandaag hier geweest met een groep van 7. Allen waren we goed te spreken over het eten, we hadden van alles iets. Ik had voor af een smakelijk en vers gemaakt gerecht van onder andere tomaat, pepers, etc, met brood. De anderen aten alleen hoofdgerechten, ik een vleesmix met wat rijs en salade. Goed gekruid, wel een beetje droog, maar ala. We zaten wel erg krap, de zaak bestaat uit en fors terras en een piepkleine binnenruimte. Niet zo handig als het op 21 april nog steeds niet warmer wordt dan max. 14 graden. De verwarming stond dan ook aan, de kunst was daar niet tegen aan te gaan zitten. De kelner was aardig, maar schreeuwde ons wel heel luid een welkom toe. De serveerster zaaide enige verwarring door op het ene moment te laten weten al die Turkse namen van gerechten niet te kennen, op het andere moment Nederlandse omschrijvingen van de (juiste) Turkse naam te voorzien. Eén gerecht werd verkeerd geserveerd, de fout werd ruiterlijk toegegeven en in straf tempo gecorrigeerd, zelfs begeleid door het aanbod van een hele fles wijn. Kortom, aan aardig zaakje wat best wel de moeite van een herbezoek waard is

Gegeten op 21 april 2013

emerentia

zaterdag 8 september op het terras gegeten. Kwaliteit/prijs in goede verhouding. Bij voorgerecht slechts één broodje en bij hoofdgerecht 2 + frites. Liever bij voorgerecht wat meer. Kip smaakte prima; groenten ook.
Jammer dat er geen ijs als dessert meer was.

Gegeten op 8 september 2012

Hanny

We hebben hier zondag weer een keer gegeten met zijn tweeën.Ditmaal op het gezellige terras.We hebben beide kipstukjes in knoflook yoghurtsaus gegeten,lekker maar jammer er zat erg weinig knoflook in de saus.Heerlijke frietjes en lekkere frisse salade.Het personeel is vriendelijk en vlug.De zaak binnen is erg klein en naar de wc gaan is nogal vermoeiend,twee trappen op.Je loopt de calorieën er gelijk weer af.Verder goed bier,lekkere wijn en goede koffie.

Gegeten op 9 september 2012

herman11

Het was mooi weer, dus een goed moment om eens lekker op het terras van Babylon te gaan zitten en een broodje te eten. Ik ging zelf voor een brood met tonijn en gesmolten kaas en wat losse groenten: een eenvoudig gerecht, maar het was bijzonder lekker. Tel daar het vriendelijke personeel bij op en je komt aan een hoge waardering. Enkel het terras vond ik niet super (maar nog altijd prettig, temeer daar de tafeltjes ook niet te dicht op elkaar staan), het plein ontbeert toch wat sfeer. Maar daar kan Babylon ook weinig aan doen. De tafeltjes meteen tegen het gebouw zagen er wel gezellig uit. Al met al een plek om terug te komen, wat mij betreft.

Gegeten op 26 juli 2012

Caroline Rijsterborgh

Hoewel het een Turks restaurant heet en er aardig wat Turkse mensen werken bij Babylon, is de iskender met kip niet zoals ik die ken van veelvuldig en angdurig verblijf in Turkije. Dat neemt niet weg, dat het gerecht (hier bereid met een soort shoarmakruidenen kerrie) wel smakelijk was. De Beytikebab was ook lekker. Een gastronomisch hoogtepunt is het misschien niet, als je toch even snel een hapje moet eten, dan is dit beslist een goede plek. De bediening op het terras is vlot en vriendelijk. Overigens, als u moeilijk ter been bent is het niet eenvoudig om via smalle draaitrappen het toilet op de tweede verdieping te bereiken. Dat is het enige echte minpuntje.

Proever60151

• Uitstekend

• Uitstekend

Prijskwaliteit verhouding was bijzonder goed; genoeg te eten en zeer smakelijk. Voor iedereen aan te raden, ook voor vegetarisch (beperkt maar niet slechts 1 gerecht zoals veelal verder gewoon is)

Schrijf zelf een recensie over Babylon in Dordrecht

Schrijf hieronder je recensie over Babylon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.