• foto's van Blauw Amsterdam in Amsterdam - 1

• 7.8

• 7.4

CuliLady
  • Recensies in de laatste twee jaar

Knap, die twist aan de Indonesische keuken. Chef Agus Hermawan vindt klassieke gerechten opnieuw uit, zonder dat je in verwarring raakt. Rendang is nog steeds rendang, sateh kambing is nog steeds sateh kambing, maar halleluja, wat een smaken..! Verse boemboes van verse kruiden, marinades met diepte: je proeft het verschil. En hoera, eindelijk eens niet '50 tinten bruin' op het bord, maar kleur! Nu alleen nog wat meer ruimte om te zitten, en dan is de eetbeleving echt subliem. Ik zat compleet klem tussen het (te kleine) tafeltje en mijn achterbuurman. Niet echt bevorderlijk voor een fijn 'maaggevoel'. Maar verder ben ik fan van Blauw!

Gegeten op 11 maart 2014

voorneveldm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom heerlijk gegeten bij Blauw. Deze keer waanzinnig verwend met een menu van de chef....echt heerlijk. Traditionele gerechten met een twist, mooi gepresenteerd en heerlijk van smaak. Het leuke van het menu van de chef is dat je niet weet wat je krijgt...elk gerecht is een kadootje!

Gegeten op 20 februari 2014

Andrea-Monti
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wow great evening with great food at blauw. The service was friendly with an eye for the detail always paying attention and friendly. The food was new to me a lot of little dishes and very flavorful. The restaurant is elegant modern. A nice place to go out!

Gegeten op 1 februari 2014

corinepauline
  • Recensies in de laatste twee jaar

Blauw is "trendy indisch" (ofwel: Indonesisch voor de jongeren onder ons..). En dat is leuk, omdat veel Indische restaurantjes een wat muffige en vergane sfeer hebben. Blauw dus niet. De gerechten zijn afwisselend traditioneel, maar soms ook gedurfd en verrassende combinaties van europese en indische ingredienten en technieken. De grote garnalen, adoeh so lekker! De sateh kambing heerlijk!

Gegeten op 11 januari 2014

draai
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een aanrader. Leuk trendy Indonesisch restaurant. Prima service. Heerlijk eten. De rijsttafel was uitgebreid en perfect Canada smaak.

Gegeten op 24 januari 2014

Punk toef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten was prima maar de service en klantvriendelijk is gewoon slecht! Als eerste, toen we binnen kwamen kregen we te horen, omdat er waarschijnlijk 3 mensen minder kwamen, dat we wel daarvoor moesten betalen... lekkere binnenkomer! Sorry Blauw... dit kan echt niet. Sfeer was daardoor wel een beetje verpest. Ook had de bediening moeite met het bijhouden van de aanvulling van de drank aan tafel. Lang wachten en herhaaldelijk vragen. Sorry voor ons niet voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 23 januari 2014

willem1850
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekende rijsttafel gegeten bij Blauw. Geen culinaire verrassingen tegengekomen, maar de bekende Indonesische gerechten waren goed en lekker. De Sauvignon huiswijn was prima.
De bediening was wat plichtmatig, maar attent.
De sfeer in het volle restaurant was prettig, de verschillende verdiepingen met allerlei trappetjes, geven een wat rommelige indruk, maar het heeft ook wel iets intiems.

Gegeten op 15 januari 2014

emmadth
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond bij Blauw gegeten en nu nog heerlijk aan het nagenieten, wat was dat lekker! We hadden de Selera Blauw (rijsttafel met vlees, vis en groenten) en alles was echt goed van smaak en authentiek Indonesisch. Beste saté (zowel geit als kip) die ik ooit in een restaurant heb gegeten denk ik! Service is ook heel vriendelijk en geeft goed uitleg bij de enorme hoeveelheid gerechten die op tafel worden gezet. De Pinot Gris die we er bij dronken was ook heerlijk en smaakte goed bij de gerechten. Ik kom hier snel terug!

Gegeten op 13 januari 2014

Edmund
  • Recensies in de laatste twee jaar

Overenthousiast kwam ik hier afgelopen zaterdag naar buiten, want het eten is echt verrukkelijk. Ik ben zelf van Indonesische afkomst, en ik heb een hoop Indonesische gerechten mogen proeven de afgelopen tijd, maar wanneer ik Blauw vergelijk met andere Indonesische restaurants, krijg je hier waar voor je geld. De voorgerechten waren misschien wel het beste van de avond. Ik had gekozen voor de Loempia Pepesan Ikan, dit was een loempia met gemarineerde vis. Zeer nette en mooie presentatie, en de smaken waren subtiel en niet te overheersend, echt een aanrader! Als hoofd hebben we de Selera Blauw gekozen, de volledige rijsttafel met vis, vlees en groente gerechten. Waarbij het varkensvlees voor mij als beste eruit kwam. Alle gerechten waren goed op smaak en ook zeer verschillend, want dit wil nog wel eens ontbreken bij een Indonesisch restaurant. Maar om mezelf niet alleen maar in positieve berichten te uiten, hierbij een kritische noot, en dat is wanneer het chocoladetaartje iets minder droog zou zijn geweest, dan zou ik het nog hoger hebben beoordeeld. Service vlekkeloos, en het decor zag er prima uit! Totaal 8,5.

Gegeten op 7 december 2013

Stephanieg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben we genoten bij Blauw!! Na enige tijd in Indonesie gewoond te hebben, is het moeilijk om restaurants te vinden waar je even terug kunt in de tijd ;) Bij Blauw is dat 100% geslaagd! Als voorgerecht koos ik voor de Aneka Laut Lilit. Krab en garnalen op een serehstokje, heerlijk. Enige wat ik erop kon aanmerken dat het net ietsje minder droog had gemogen, maar het chili sausje maakte dat helemaal goed. Als hoofdgerecht deelden we de Blauw rijsttafel, toen begon het echte foodfest eigenlijk pas. Een tafel vol met kleine bakjes geurige gerechten. Mijn favorieten waren de 'soort van' rendang, de gado2 en de sateetjes van geit. We dronken er een witte wijn bij, de Domaines Schlumberger bij die er goed bij paste. Een mooie wijn voor een mooie prijs. Als dessert, terwijl er eigenlijk niks meer bij kon, de pannenkoek met kokos en palmsuiker. Heel herkenbaar en net zo lekker als ik hem in Bali at. Service was niets op aan te merken, vriendelijk en informatief. Blauw, bedankt en tot snel!

Gegeten op 20 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Blauw Amsterdam in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Blauw Amsterdam. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!