Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Lokanta Hollandia

1. BBQ/grill

Lokanta Hollandia

1. BBQ/grill
  1. Toon telefoonnummer 0334729990

Omiyvo

Vanavond heerlijk gegeten bij Efem Lokanta Hollandia voorheen Euterpeplein 7a Amersfoort en sinds kort gevestigd op de Leusderweg 60 Amersfoort.
Als vanouds de goede gastvrijheid van Hassan en zijn kokkie en dochter.
Een aanrader voor een ieder die gewend is aan de de Turkse keuken.
Gratis parkeren aan de overkant.
Wij wensen hun een hele goeie tijd toe op de nieuwe locatie.

Gegeten op 16 december 2014

graafvd

Eerlijk gezegd hadden we geen idee dat er op het Euterpeplein in Amersfoort een Turks restaurant gevestigd is. Reden temeer om het met een Grouponarrangement eens uit te proberen. Wij hadden een Turkse vegetarische proeverij voor 2 personen bestaande uit een kommetje linzensoep, 9 koude mezzes (diverse bolletjes hangop in allerlei smaken, humus, tapenades) met heerlijk warm, knapperig Turks brood. Daarna een schaal met warme mezzes ( gefrituurde aardappel, aubergine, courgette, Turkse peper, paprika, een tomatensaus en toefjes Turkse yoghurt. Daarna het hoofdgerecht: een grote schaal, gevuld met allerlei lekkere warme groentegerechten, Turkse geitenkaas, gevulde champignon, gevulde puntpaprika en 2 hoorntjes van filodeeg gevuld met kaas. Hierbij rijst en wat salade. Inmiddels kwam de eigenaar aan onze tafel vertellen dat de recepten hetzelfde waren als 40 jaar geleden en dat de Turkse keuken van tegenwoordig veel met kant en klare produkten werkt. Wij vonden de gerechten stuk voor stuk erg lekker! Eenvoudige smaken, heerlijke verse groente en alles vers bereid. Het dessert (we zaten inmiddels plof) : hangop met walnoot, baklava, bolletje ijs, wat vers fruit. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 28 september 2014

Jess73

Via online reservering

Wij gingen door de Grouponaanbieding voor het eerst eten bij Lokanta Hollanda. Aangezien wij nogal kritisch zijn (met name over de turkse keuken) lieten wij ons verrassen.... Het was echt heerlijk...vlees precies goed bereid en vriendelijke bediening. De "chef" kwam zelf ook even aan tafel om navraag te doen of alles smaakte en nam ook de tijd voor een babbeltje. Het is absoluut een aanrader en ze hebben er wat mij betreft vaste klanten bij!

Gegeten op 13 september 2014

bastiaan14

Wij hebben hier ook met de ah-iens actie gegeten.
We werden vriendelijk onthaald en namen een tafeltje binnen. Alle tafels waren gereserveerd en binnen drie kwartier was het vol maar wel gezellig. Personeel was onderbezet maar ving het op een leuke, persoonlijke manier op. Als maaltijd hebben wij diverse koude en warme mezze gegeten. Wij raakten erg enthousiast over de heerlijke gerechten en het personeel weer van onze keuze om alleen mezze te eten. Hele leuke wisselwerking.
Ik hoop dat wij bij onze volgende bezoeken net zo vriendelijk bediend worden en heerlijk zullen eten.

Gegeten op 31 juli 2014

jan-paul2

Wat een teleurstelling!

1) We moesten bijna een half uur wachten voor ze kwamen vragen wat we wilde drinken.
2) Weer lang wachten en toen kwam het eten.
3) De koteletten stonken! (de kook had een vreemde verklaring)
4) De Turkse pizza’s waren vergeten.
5) Toen bleek het bier op.
6) De Turkse pizza’s zouden nog gemaakt worden.
7) Vervolgens stond het tweede biertje gewoon op de rekening en
8) Kwamen de Turkse pizza’s na 20 min. nog niet en zijn we maar weggelopen.
9) Personeel deze avond totaal ongeïnteresseerd.

Wat een teleurstelling (!) en dat terwijl we zoveel mensen deze tent adviseren.
Wat een teleurstelling deze keer. Al diverse keren heerlijk gegeten, maar deze keer (doordeweekse avond) ging alles mis en was het tevens de laatste keer.
We moesten 25 minuten wachten voor ze kwamen

Gegeten op 22 juli 2014

josvos01

Hier eerder gegeten met de AH actie, zeer goed bevallen. Vriendelijke eigenaar, lekker eten dus nu met gasten voor de tweede keer naar toe gegaan. Wij waren vol lof over de eerste keer, maar wat een teleurstelling. Het meisje in de bediening was super onvriendelijk, op het onbeschofte af. Sauzen werden vergeten, ongeinterresseerde bediening. Het voor en hoofgerecht was goed. Lekker gekruid vlees en lekkere rijst. Maar hoe lekker het eten ook is, de bediening kan het maken of breken. Dit meisje liep met een ontzettend boos gezicht over het terras. Gevraagd waar wij dit aan hebben verdiend ... de ramadan ???? Ik kom als gast mijn geld brengen en heb er geen boodschap aan dat zij aan de ramadan doet. Waarom moet een betalende gast hier de dupe van zijn ? De eigenaar (vorige keer bijzonder vriendelijk) aangesproken en hij vond het eigenlijk normaal dat tijdens de ramadan de bediening niet optimaal is (??). Sorry, maar gooi dan je restaurant een maand dicht. Nog geen kopje koffie van het huis, een erg slechte zakenman. Dit was voor ons de tweede maar zeker de laatste keer, helemaal teleurstellend als je gasten meeneemt en vol lof bent over het vorige bezoek. Absoluut geen aanrader. Wat verder ook bijzonder irritant is, de brommertjes die als wilde over het terras razen. Zonde van je geld om het hier te brengen.

Gegeten op 18 juli 2014

femke36

Heerlijk gegeten met de groupon actie. Erg veel, maar heerlijk! Vriendelijke bediening en sfeer :)
Leuk om lekker een hapje te eten, goed, meer dan genoeg te eten, niet te formeel, gezellig en niet duur. Wat mij betreft precies goed voor een spontaan avondje!

Gegeten op 28 juni 2014

Manal93

Samen met mijn vriend heb ik ontzettend genoten van de het etentje bij restaurant Hollandia. Vanwege de mooie lampen aan de muur en het kleine kaarsje dat voor ons werd aangestoken, waande we ons in een fijne romantische sfeer. In afwachting van het hoofdgerecht bestelden wij een mezze dat verschillende Turkse tapenades bevatten en werd geserveerd met lekkere stukjes Turks brood; zeker een aanrader! Als hoofdgerecht namen wij een mix grill schotel (vlees) waarbij het water me van in de mond loopt als ik er aan terugdenk. Het vlees was goed gekruid en de rijst en patat erbij was een lekkere combinatie.
De service was prima, het decor idem en het eten was heerlijk; voor een authentieke Turkse ervaring is restaurant Hollandia dus zeker the place to be!

Gegeten op 17 juni 2014

Finefoodfinder

Door de AH spaaractie kwamen wij hier terecht, helemaal buiten de gebaande paden..Onverwacht een klein pareltje achter een simpele gevel op een doorsnee pleintje. De inrichting past bij het restaurant en geeft de juiste Turks-mediterrane en gemoedelijke sfeer. Het was lekker druk en levendig. De bediening is heel vriendelijk en net zo gemoedelijk als het restaurant, waardoor we soms wel wat dorstig werden.....De kaart is wel erg uitgebreid, waardoor het moeilijk kiezen was, een soort chef's menu, een proeverij van verschillende warme en koude hapjes zou een uitkomst zijn, ook voor het hoofdgerecht.
Vooraf een mix van koude en warme mezze, alles heel goed gekruid en heel erg lekker. Als hoofdgerecht kiprolletjes gevuld met groenten, een beetje pittig en heerlijk van smaak. Mijn tafelgenoten deelden een combischotel met grill gerechten, erg lekker, wel veel vlees voor 2 personen. De rijst was ook zeer smakelijk.
De salade had wat ons betreft iets uitgebreider gemogen als tegenhanger voor het vele vlees. Compliment ook voor de droge witte wijn, deze was perfect bij de gekruide gerechten.
Als dessert diverse soorten koffie en baklava, prima keuze. De prijs kwaliteit verhouding is ook zonder kortingsactie helemaal in orde. Wij komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 21 juni 2014

tom87

Via de zegeltjesactie iens/ah hier terecht gekomen. Er was eigenlijk geen plaats, maar na een belletje mochten we toch om 17:00 uur aanschuiven. Wel apart als je op dat moment de enige gasten bent. Bediening zeer vriendelijk, gewoon in vrije tijdskleding. Inrichting eenvoudig, formica tafels en stoelen. En een groot pluspunt. Niet steeds iemand aan je tafel die komt zeuren of alles naar wens is.
Vooraf had ik een champignonsoepje met (lams)gehaktballetjes, geen aanrader. Laf van smaak en er dreef veel vet van het gehakt aan de oppervlakte. Mijn partner had een soort van hangop met kruiden, dat was goed en goed van smaak. De hoofd- en nagerechten (pangerecht lamsvlees en ossenhaas vd grill; baklava met ijs) waren heerlijk en voldoende. We kregen zelfs nog een koffie van het huis aangeboden. Prijs/kwaliteit is prima in verhouding. Een absolute aanrader als nagerecht: Baklava.
Een restaurant(je) op deze lokatie hadden we niet verwacht en zonder deze actie zouden we hier ook nooit terecht gekomen zijn. Wij hebben nog een kaart en die gaan we zeker hier verzilveren.
N.B.: Voor deze actie worden per dag maar een paar tafels beschikbaar gehouden, vandaar dat het soms moeilijk reserveren is.

Gegeten op 21 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Lokanta Hollandia in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Lokanta Hollandia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.