Lokanta Hollandia

• 8.9

• 7.1

rosemary1
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben echt heerlijk gegeten ,ondanks de harde stoelen en het felle licht was het wel gezellig.Ik vond de kip met champignons erg lekker en mijn man heeft echt gesmuld van de lamskoteletjes!!Alles met liefde gemaakt en heerlijk vers!!de voorgerechtjes waren apart en dit werd ook goed uitgelegd,de bediening was informeel en deskundig,je voelt je wel thuis. wij komen uit Nieuwegein en vinden de rit wel waard! echt een aanrader.

Gegeten op 26 januari 2014

Wilm6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een warm welkom door de eigenaar bladerden we door de menukaart. Het was moeilijk kiezen met zoveel lekkere gerechten op de kaart. Uiteindelijk onze keuze gemaakt: voorgerecht een mix van 6 koude mezzes en als hoofd twee verschillende lamsgerechten van de grill. Een goede keuze. De mezzes bleken (in tegenstelling tot wat ik dacht) verschillende 'smeerseltjes' voor op brood. Allen in een verschillende smaak en samenstelling. Heerlijk! De hoofdgerechten waren ook super. Heerlijke knoflookyoghurt bij mijn lamsspies en de lamskoteletjes van mijn partner waren zo lekker dat hij ze met z'n handen at. Dit leverde een compliment van de eigenaar op. ;) Het toetje hebben we overgeslagen, we hadden ruim voldoende aan voor- en hoofd.
De entourage is geen hoogvlieger, alhoewel de lampjes de inrichting wel ten goede komen. De bediening daarentegen is super. We zijn zowel door de eigenaar geholpen als door een gezellige blonde dame. We komen hier zeker terug.

Gegeten op 26 december 2013

123sim
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten voor een redelijke prijs. Alles vers en lekker gekruid. Bediening is heel vriendelijk en snel, zonder dat je haast voelt. Veel verschillende smaken en soorten op het menu, waardoor ook voor een vegetarier veel te kiezen is. Turkse keuken op z'n best.

veertje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag heerlijk met de kinderen gegeten bij dit Turkse familierestaurant. Hartstikke lekker, veel variatie, meer dan voldoende. Authentieke smaken. Zelfs de rijst en de salade waren bijzonder lekker van smaak. Zeer schappelijk geprijst ook. En de bedienig is zeer gastvrij en vriendelijk. Het decor is niet wat ik gewend ben van n restaurant maar t ziet er gezellig en netjes uit, leuke verschillende sfeerlampjes aan t flafond. Hier komen we zeker nog vaker terug!

Gegeten op 29 september 2013

Imdv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het Euterpeplein mag dan niet zo uitnodigend zijn, maar Lokanta Hollandia maakt dit meer dan goed. Wij hebben hier op een rustige zondag gegeten. Het restaurant zelf is leuk ingericht, maar niet kitscherig. De achtergrond muziek is Turks en past goed in het plaatje, al is het soms wat te dance-achtig. Het decor is verder eenvoudig.

De service was goed. We kregen een hand van onze ober en uitleg bij al onze gerechten, wat het was en wat we hiervan konden verwachten.

Wij hebben gekozen voor de rijsttafel, een 3-gangen diner: vooraf gevulde deegrollen met feta (Borek) daarna koude tapas met brood gevolgd door een warme schotel met verschillende soorten vlees en groenten. Het was heerlijk! We hebben ons prettig verrast dat er zo'n goed restaurant al die tijd bij ons in de buurt zat.

Ben je ook benieuwd naar dit restaurant? Zeker gaan! Goed eten met een leuke sfeer en erg betaalbaar. Kortom, een aanrader!

Gegeten op 30 juni 2013

ben15
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima eten tegen een prima prijs met zeer vriendelijk personeel. Zeker een aanrader om met een kleine of grote groep te eten.

Gegeten op 12 december 2012

ruud28
  • Recensies in de laatste twee jaar

De vriendelijkheid is groot, eten is smakelijk, de Turkse muziek hoort erbij. Eenvoudig, maar puur. Aan te bevelen voor wie de Turkse keuken niet kent.

Gegeten op 25 oktober 2012

Jeannetteuiteten

• Goed

voor prijs/kwaliteit zelfs uitstekend! De ambiance is alleen niet zo gezellig, maar de bediening is hartelijk en de Turkse rijsttafel prima in orde.

Laly

• Goed

Gisteren hier gegeten: de Turkse rijsttafel, om een idee te krijgen wat de keukenbrigade kan. Linzensoep vonden wij niet bijzonder, de mezzes waren heerlijk en de mixgrill, was goed qua vlees maar verder niet verrassend voor ons als liefhebbers van de Turkse keuken.
Maar wij komen zeker nog een keer terug, om andere gerechten te proeven, gezien er op de kaart nog heel spannende gerechten staan. Voor de ambiance moet je hier beslist niet naar toe gaan het is een echt Turks eetcafé, zoals je ze ook in Istanbul vindt, maar de rekening is tot slot een echte meevaller. Eigenaar bijzonder aardig en behulpzaam.

parachuutje

• Uitstekend

heerlijke turkse 'tapenades' vooral die met feta, mmm, ook het gerecht met mosselen, inktvis en garnaaltjes was heerlijk. Het restaurant ziet er simpel, maar prima uit. Bediening is supervriendelijk

Schrijf zelf een recensie over Lokanta Hollandia in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Lokanta Hollandia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!