a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 1 foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 2 foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 3 foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 4 foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 5 foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 6 foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 7 foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 8 foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 9 foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 10 foto's van Restaurant Subliem in Haarlem - 11

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 551 05 90

De naam zegt het al

Na een warm welkom door de eigenaar kan het feest beginnen. Een opeenvolging van aangename smaken, mooie borden en heel veel gezelligheid. Een restaurant waar je maar al te graag terugkomt.

Mikefiero

Gisteren avond gegeten bij subliem uit gekozen op de site iens. En ik moet zeggen het was echt top. Bediening erg aardig en mee denkend. De kok had zelf nog tijd om een praatje te maken erg attent. En het eten was gewoon subliem . Als we weer eens in Haarlem zijn komen we zeker weer eten

Gegeten op 9 mei 2015

daniela13

Via online reservering

Voor het eerst bij Subliem gegeten. Wat hebben wegenoten, wat een heerlijke smaken, top bediening en het dessert was echt hemels. Wij komen graag terug

Gegeten op 5 mei 2015

jetske5

Via online reservering

Geweldig gegeten, super vriendelijk en behulpzaam. Goed geprijst. Ook vegetariër zeer goede kaart. Zeer professioneel. We komen zeker terug!!

Gegeten op 1 mei 2015

SteveRobins

Omdat het ons de vorige keer zo goed bevallen was bij Subliem hadden wij besloten om daar nog eens te gaan eten. Op de zondag voor koningsdag kwamen wij hier eten. Op het moment dat wij binnen kwamen viel het ons meteen op dat er veel veranderd is. De tafels en stoelen hebben en andere kleur gekregen, een nieuwe wand en nieuwe schilderijen. In onze eerdere recensie (31 januari 2015) scoorde subliem op decor een 8 van ons. Door deze aanpassingen hebben wij deze nu verhoogd naar een 10. Wij kregen het gevoel dat de recensies met de kritiek op het decor serieus genomen worden. Daarnaast werd er ook andere muziek gedraaid wat ook een verbetering is. Prachtige piano muziek van wat bekendere nummers.

Nu het vervolg van de avond. Op het moment van binnenkomst werden wij keurig naar ons tafeltje begeleid en werden de jassen aangenomen voor in de garderobe. Als aperitief werd ons een koninklijke cocktail aangeraden. Dit vonden wij een mooie inhaker op Koningsdag dat wij besloten om er een te nemen. We hadden de keuze uit 3 verschillende soorten en gingen uiteindelijk voor de Maxima Mojito. Deze cocktail was heerlijk en een goede start van de avond.

De gerechten waren ook weer perfect bereid. Vooraf de zalmcarpaccio en de carpaccio van ossenhaas. Beide uitstekend. Vooral de wasabi dressing bij de zalm. Daarna de entrecote die ik rare bestelde en ook mooi rood aankwam en voor mijn vrouw de eendenborst met een prachtige gereduceerde appelsaus een perfecte combinatie!

Beide hadden we ook een granddessert. Een proeverij van de chef en het kaasplankje met een mooi glas pineaut de charantes. Hier had ik nog nooit van gehoord en dus nam ik de gok. In combinatie met de kaas was het echt perfect!

De service was nog beter dan de vorige keer maar helaas is een 10 het hoogste cijfer dat gegeven kan worden. Dit was zeker niet de laatste keer dat wij hier gegeten hebben en zullen zeker terugkomen.

Gegeten op 26 april 2015

Reinette11

Bij toeval terecht gekomen bij restaurant Subliem en wat kan toeval dan héérlijk zijn! We zijn ontzettend verwend met de zaligste gerechten! We kozen voor de aanbieding 4-gangen voor €20 en dat was het dubbel en dwars waard. De gerechten worden met passie, liefde en vakmanschap bereid en dat proef je. Sowieso ademt het restaurant de sfeer dat hier met toewijding en liefde voor het vak en de gasten gewerkt wordt. Van binnenkomst tot uitgeleide voel je je gastvrij onthaalt en met precies de juiste aandacht omringt. Van het welkomstbroodje t/m de koffie met likeur is het een waar feest van culinaire verwennerij. Dank jullie wel heren, voor de heerlijke avond en als we weer in Haarlem zijn komen we zeker terug!
PS: één klein puntje van aandacht nog: als jullie de volgende keer bij het diner/de wijn een karafje water van het huis verzorgen, dan is de service óók een dikke tien!

Gegeten op 23 april 2015

tirza-mooijman

Besloten om weer eens bij Subliem te gaan eten. Wij zijn hier in het verleden vaak geweest, de laatste keer was met de Albert Heijn restaurantactie. Eten was altijd prima hier en de sfeer heel gezellig. Helaas moet ik nu zeggen dat dat niet meer het geval is. Ik miste de gezelligheid, die ons altijd deed terugkomen. Het geheel lijkt een beetje massaal geworden, niet zoveel aandacht voor de gasten, hoewel het niet zo druk was die avond. Het eten is prima, de kaart is nog altijd hetzelfde zoals wij die kennen, geen verandering.
De bediening lijkt niet zoveel ervaring te hebben en al helemaal geen wijnkennis.
Jammer dat een zaak waar wij vroeger met zoveel plezier kwamen voor ons waarschijnlijk geen optie meer is in de toekomst.

Gegeten op 19 april 2015

giuseppe6

Het was hier zeer goed te vertoeven!

Mijn vriendin en ik hadden iets te vieren dus wij gingen erop uit, eigenlijk onderweg naar het restaurant naast Subliem, maar toen viel ons oog toch op het aantrekkelijkere menu van Subliem, dus zijn we hier naar binnen gewandeld. Wij werden meteen, goed en duidelijk bediend. De ober beoefende zijn vak met veel plezier, waardoor er een fijne sfeer in het restaurant hing. Mijn vriendin is allergisch voor paprika, wat wij hen vertelde. Daar werd heel erg goed rekening mee gehouden, er werd zelfs een hele nieuwe soep gemaakt, omdat er oorspronkelijk paprika in hoorde, de soep en al het andere eten was heel erg lekker:
Zalm Carpaccio
Ossenhaas Carpaccio
2 x de soep
2 x de Black Angus biefstuk
2 x het toetje

Wat ons vooral opviel was de mooie presentatie van het eten. De kok kwam ook nog even bij ons tafeltje kijken om te vragen of alles naar wens was, aangezien de soep toch niet volgens zijn officiële recept gemaakt was. Al met al werd er goed rekening met ons gehouden, werd er voldoende aan ons gevraagd of alles naar wens was en hebben we met het personeel kunnen lachen. Een echte aanrader dus!

Gegeten op 22 april 2015

DominiqueHeemstra

Spannend, mijn eerste recensie.
Eigenlijk net zo spannend als 't eten bij restaurant Subliem in Haarlem. We, mijn man en ik, zijn daar gaan eten op aanraden van vrienden. Wat meteen opviel was het zeer aardige personeel. Je kon gewoon zien dat ze plezier hebben in hetgeen ze doen.
Onze keus viel beiden op de carpaccio, alhoewel ik de zalm variant nam. Heerlijk verse vis met een 'bite', want wasabi-gember dressing. Als hoofdgerecht had mijn man de blackangus entrecôte. Ik zelf nam de met roquefort bereide maiskipfilet. Beide gerechten perfect uitgeserveerd en voorzien van allerhande garnituur. En niet geheel onbelangrijk, de borden verlaten de gedeeltelijk open keuken als ware meesterwerkjes. Ze verstaan het motto 'het oog wil ook wat' erg goed daar.
Omdat we vroeger dan normaal weer terug naar huis moesten (nieuwe oppas) hebben we geen nagerecht genomen. Jammer, want wat we tussen het eten door allemaal langs zagen komen zag er erg mooi uit.
Bij Subliem ga je eten als je van lekker eten houdt, dat staat wel vast. De inrichting zou een kleine opfrisser kunnen krijgen. Maar het - jawel Sublieme - eten maakt dat helemaal goed.

Gegeten op 17 april 2015

roowdekool

Afgelopen zaterdag wezen eten samen met mijn vriend. We hadden geluk dat er net iemand zijn reservering had afgezegd en er daardoor nog 1 tafel vrij was.
Ik kon niet kiezen wat ik wilde als hoofdgerecht en vond het super dat de chef dat zag. Hij raadde mij lamsrack aan. En deze was heerlijk!
Supergoede service terwijl het helemaal volzat en er ook nog een tafel was met zo'n 12 man.
Ook het dessert was een topper, de kok kwam het zelf serveren en vertelde er ook nog bij wat het allemaal precies was.
We hebben er van genoten, heerlijke avond.
En zeker niet de laatste keer dat we hier zullen eten!

Gegeten op 11 april 2015

tantejozefien

Aangetrokken door het 4-gangenmenu voor € 20,-- besloten mijn vriendin en ik om hier naar binnen te gaan. We kwamen aan om tien over 7, pas na een half uur kregen wij de menukaart. Toen we vroegen naar het 4gangenmenu werd gezegd dat dat maar tot 6 uur werd geserveerd, jammer. Dus van de kaart besteld. Toen kwam er een grote groep mensen binnen en moesten wij weer wachten. Er werd met tafels gesjouwd en stresserig heen en weer gerend. Deur ging vaak open voor mensen die wilden roken buiten. Toen wij eindelijk ons eten kregen wachtte de volgende teleurstelling. Mijn vriendin had een vegetarisch gerecht gekozen. Dit was helaas door de kaas erg verbrand aan de bovenkant. Al met al was het niet bijzonder van smaak. Ook konden wij, doordat de tafels erg dicht op elkaar stonden, geen normaal gesprek met elkaar voeren.
De bediening leek het allemaal niet onder controle te hebben en miste duidelijk leiding. Er werd wel excuses gemaakt en ze deden heus hun best maar voor ons was de avond verpest. Hier komen wij in ieder geval niet meer terug.

Gegeten op 7 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Subliem in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Subliem. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.