• foto's van Parkheuvel in Rotterdam - 1

• 8.4

Parkheuvel doet mee!

Reserveer nu!

Culinaire Kunst

Kwaliteit, daar draait het om in de keuken van Erik van Loo. Hij duikt als het ware in het gerecht en zorgt ervoor dat iedere smaak die je proeft maximaal naar voren komt. Culinaire Kunst. Aan de voorkant vertalen gastvrouw Anja van Loon en haar equipe de uitzonderlijke prestaties van de keuken naar gastvrijheid en schenken de perfecte wijnen bij al dit moois. Culinaire Kunst.

Evandendoel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zaterdagavond zijn we bij Parkheuvel gaan eten. Alles waar we op hoopten bleek werkelijkheid: het eten was fantastisch, de bediening attent, vlot, en precies genoeg aanwezig. Het decor en de tafel waren ook mooi.

We kozen voor een 8-gangen menu met wijnarrangement. Het was op-en-top verzorgd. De aardappel-truffel soep, ik had gewild dat ik een emmer mee naar huis had kunnen nemen. Het Wagyu tartaar was fantastisch. Alle smaken waren uitgesproken, en toch verfijnd. Elk gerecht wat werd neergezet was een plaatje. De wijnen complimenteerden alles perfect, de sommelier was een jonge, enthousiaste man waar we nog even mee spraken over hoe je als sommelier begint en wordt opgeleid.

Na 5 uur compleet in de watten te zijn gelegd nog even met de Chef mogen spreken! Helaas zei mijn vriend dat ik iets meer "sliste" dan ik zelf herinnerde (dat krijg je van zo'n schitterend wijnarrangement), maar ik vond het een eer!

Een aanrader - ik kan niet wachten tot we weer gaan.

Gegeten op 8 maart 2014

stevendebeven
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk met zijn vieren gegeten. Ook de vegetarische eter komt hier goed aan zijn trekken.
Personeel past zich goed aan aan het gezelschap. Geen stroef gedoe bij mensen die daar niet op zitten te wachten. Fijne, verrassende wijnen en sublieme chocolade bij de koffie.

Gegeten op 23 maart 2014

RoelandFotograaf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Waar te beginnen? We waren hier met een of andere actie, en we hadden dus een menu, van 3 gangen.

Er ontstond enige verwarring toen onze gastvrouw wel water aanbood, maar geen aperitief wijn, en ook geen extra gang. Verder wisten ze bij binnenkomst en naam noemen, direct dat ik vegetarier ben, maar werd het eerste gerecht wel bij allebei buikspek opgediend. Tot vermakelijk ongeloof en ongenoegen van de gastheer,... Buikspek weg, 5 minuten later 1 buikspek terug, en 1 proeverij van ui. De 9 en niet de 10 voor service is dan ook te wijten aan deze punten. Ik vind het geen issue, maar het is wel een 2-sterren restaurant.

Het eten. De wijn. Van zeer, zeer hoog niveau. Goede uitleg bij het eten en de wijn, maar vooral de smaken zijn echt bijzonder, maar niet vergezocht. Amuses, voor- hoofd en nagerecht. En de Beaujolais die bij mijn hoofdgerecht kwam is ongekend, en was de ster van de wijnavond.

Speciale vermelding verdient de koffie. Eerst met wat kleine zoetigheden, en dan komt er nog een kop koffie en verschijnt er een dame met een blad met wel 10 smaken, zelfgemaakte bonbons, en van elke soort een bak vol, dus een paar honderd bonbons. Bovenmenselijke zelfbeheersing is dan vereist om niet elke bonbon te willen proberen. Deze koffies en zoetigheden voor 8 euro de man. Ik moet het niet zeggen, maar dat is goedkoop.

Het decor mag van mij wat minder druk, veel verschillende soorten wandbekleding die een luxe uitstraling moeten geven, maar wat mij betreft past de chef niet alleen de kunst van het weglaten weg op zijn eten, maar ook op zijn decor.

Al met al, een zeer geslaagde avond. Mij zien ze zeker nog eens terug, al wordt het lastig om te zien wanneer, want Rotterdam zit vol restaurants waar ik eerst nog heen moet.

Gegeten op 12 maart 2014

henk-z
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gerechten waren stuk voor stuk bijzonder (flowerpower - lam - frambozen). Dat kan ik zeggen namens ons hele gezelschap.

Geweldige bediening.

Keurig een hand van de heer van Loo bij vertrek ontvangen.

Complimenten!

Gegeten op 22 februari 2014

Arve
  • Recensies in de laatste twee jaar

En als hekkensluiter van de Sterrentour het dessert bij Parkheuvel. Een heerlijk zoet dessert met bloedsinasappel-variaties en goud. Een heuse gouden bal tussen krokante suikerwafels en gemarineerde bloedsinasappel. Helemaal top. Met wederom een geweldig glas wijn erbij een feestje om het geheel af te sluiten. Vervolgens koffie met de meest zalige bonbons en friandises ever.
De bediening was zeer attent en vriendelijk. Heerlijke humor en alle aandacht voor de gasten. Een geweldig concept die Sterrentour. Eigenlijk maar 1 aanbeveling....voortaan vooraf laten betalen en niet bij ieder restaurant apart. Bij al die gastvrije mensen past dat eigenlijk helemaal niet.

Gegeten op 19 maart 2014

DenL
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs hier de lunch gebruikt ter gelegenheid van onze huwelijksdag. Wij hebben hier bijzonder van genoten, bij het reserveren gemeld dat wij onze trouwdag vieren en hier is zeker iets extra's mee gedaan. Een geweldig en zeer smakelijk 5 gangen lunch met het signatuur gerecht natuurlijk de Ravolie. Tussendoor creatieve en erg lekkere amuses, af en toe iets extra's en de koffie met friandises en truffels als geste niet op de factuur. Wij hebben er zeer van genoten. Tot slot de uitleg van de wijnen waren zeer compleet en professioneel, de inrichting is bijna statig, ruim van opzet en comfortabel.

Gegeten op 9 december 2013

Kavi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen woensdag bij Parkheuvel gaan eten ivm met de restaurantweek. We hebben heerlijk gegeten! Extra tussengerecht genomen van de Ravioli van bressekip omdat we wisten dat dit een signature dish van de chef was. En dat was ook te proeve! De ravioli had precies de juiste dikte en de jus van schaaldieren had de diepgang die je verwacht. Daarna lamsvlees uit de oven met groeten. Lam was precies goed gegaard, smolt op tong.

De bediening is ook erg goed. Erg vriendelijk en helemaal niet stijf. Ze zijn ook heel alert en hebben precies door als je iets nodig hebt, of als je glas leeg is.

janwillem2
  • Recensies in de laatste twee jaar

We wilde graag eten bij Restaurant Fred maar deze zat helaas vol, even Parkheuvel gebeld en zij hadden gelukkig een plekje. Van ons vorige bezoek herinnerde ik mij vooral nog het gevoel dat het allemaal niet héél bijzonder was. Maar goed, met veel plezier zijn wij op pad gegaan.

De ontvangst was keurig en we kregen een mooie plek aan het raam met uitzicht op de SS Rotterdam. De avond begon met een mooie champagne van Pol Roger begeleid met een aantal heerlijke hapjes. Hierna volgde een mooie amuse. Daarna begon het festijn pas echt. Een prachtig gerecht volgde van coquille met truffel. Maar de topper van de avond was voor mij toch wel een gerecht van Tarbot met Kalfswang, ge-wel-dig. De hele avond begeleid met prachtige wijnen.

Om onze smaak te neutraliseren volgde er nog een pre-dessert met een warm en koud gedeelte. Hierin zat appel verwerkt.

Kortom; wat een geweldig restaurant, alle smaken klopte! Vorige keer vond ik het nog veels te duur maar deze keer viel de rekening ons alles mee. Wij gaan héél graag een keertje terug!

Gegeten op 1 maart 2014

Liefhebbereaa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer een perfecte avond bij Parkheuvel beleefd zaterdag. Alle smaken klopten en de service was de hele avond enthousiast en foutloos. 6 gangenmenu was in evenwicht, vooral de coquilles ceviche stijl black & white en de klassieker ravioli van bressekip waren voor ons hoogtepunten. In aanvulling nog een mooi op maat gemaakt kaasplankje (had wat ons betreft ook wel in het arrangement mogen zitten met 1 andere gang minder, maar dat zal persoonlijk zijn) en een bezoekje aan de keuken. Wijnen waren uitzonderlijk goed en pasten fantastisch bij het eten. Enige probleem met zoveel overdaad is dat wij ons niet kunnen inhouden, dus (wellicht iets te) voldaan weer vertrokken aan het einde van de avond! Parkheuvel blijft onze favoriet qua topgastronomie in Rotterdam (e.o.)...

Gegeten op 1 maart 2014

rogier12
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond ben ik met mijn vrouw wezen eten bij Parkheuvel. Wat een belevenis. Een avond vol culinaire hoogstandjes met daarnaast een aantal voortreffelijke wijnen. Zo'n avond is een waar feestje voor de smaakpapillen.
Het begon al direct bij binnenkomst met een geweldig warm ontvangst. Je voelt je direct op je gemak. Bij het aperitief diverse aperitief garnituren waar je direct al heel enthousiast van wordt. Daarna volgde een amuse, een soepje van ui, op 5 verschillende manieren bereid. Bij elk gerecht wordt verteld wat het is en welke smaken er samenkomen. Toen het voorgerecht, Coquilles met crème frâiche, Imperial Kaviaar, krokante witlof en een paddenstoel moesje. Hoe verzin je het? Maar wat een geweldige smaken combinatie. Daarna een witvisgerecht met mossel en een krokantje, begeleid door een geweldige wijn.
Toen het hoofdgerecht, een topper, Reerug met een korstje van amandel en broodkruim en een fantastische reejus. Op het bord verschillende andere smaakbelevenissen waarvan ik niet meer precies weet wat het was maar wel dat de smaken allemaal klopten. Uiteraard wederom begeleid door een fantastische wijn.
Toen kregen we een kaasplankje met 5 verschillende kaassoorten, begeleid door een Muscadel dessertwijn. Topcombinatie.
Daarna volgde een Madeleine en vervolgens het dessert. Dit dessert was een feestje op zichzelf. Een gouden bal gevuld met bloedsinasappel en witte chocolade. Onder de gouden bal een bedje van bloedsinasappel en champagne sabayon.
Als afsluiter koffie met diverse friandises.

Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 28 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Parkheuvel in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Parkheuvel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!