Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 1

Tweede 2-gangenlunch gratis bij Eau de Vie

Bekijk de deelnemende restaurants

astrid86

Via online reservering

In een woord fantastisch. Wij hebben genoten van het 4 gangen diner. Alles verfijnde smaak. Mooie opgemaakte borden, prettige niet opdringerige bediening.

Gegeten op 28 december 2014

marijke115

Via online reservering

Ik heb geen woorden voor het de ontvangst,bediening het eten al met al geef ik het een tien. Ik ga niet graag uit eten maar hier hebben zij al mijn wantrouwen weg gehaald.een volgen keer ga ik er graag naar toe.

Gegeten op 25 december 2014

Hoef

Via online reservering

Wij hebben het kerstmenu gegeten bij Eau de vie dat bestond uit vijf gangen met amuse. Dit menu kost bijna 60 euro en inclusief water en 2 halve flesjes wijn, maar zonder kofffie na waren wij 276 euro kwijt voor drie personen. Hiervoor krijg je degelijke holland-franss gerechten, degelijk gemaakt met vakmanschap. Wel een beetje jaren negentig tip-culinair qua creativiteit, maar je loopt geen risico en dus uitstekend geschikt voor een familie of zakelijk diner.
De amuse bestond uit een tongfilet rolletje met heerlijke saus erbij. Het voorgerecht was zalmbonbon gevuld met roomkaas en hollandse garnaaltjes. Goed op smaak, zag er visueel ook erg mooi uit. Vervolgens krijgen we bospaddenstoelensoep onder een hoedje van bladerdeeg, goed van smaak. Daarna een pannetje met kreeftensaus, coquiles en spinazie. Dit was het meest verrassende gerecht en staat ook op de normale kaart. Het hoofdgericht bood de keuze tussen blauw Belgisch rund of hertenbief. Beiden hebben we geproeft, uitstekend van cuisson, smaak en met goede saus geflankeerd. De groente en bijgerechten waren een beetje mager wat aandacht betreft. Het toetje was een grand dessert, iets dat ik al jaren niet meer in een restaurant ben tegengekomen, met als beste onderdeel de citroen cheesecake.
De service was prima, wel een beetje Amsterdams. Even laten voelen dat je heel blij moet zijn dat je bij hun kunt eten en een beetje opdringerig met het inschenken van de wijn. En dat snap ik wel want deze is relatief duur voor het niveau van het restaurant en dus een winstpakker. Decor is klassiek en harmonieus afgestemd op het pand en publiek.
Kortom: degelijk vakmanschap en voorspelbare kwaliteit in eten en service.

Gegeten op 25 december 2014

yvonne112

Ik heb hier vorige week zondag spontaan met een vriendin van de IENS diner deal genoten. Het ontvangst was zeer vriendelijk en onze jassen werden direct aangenomen. We begonnen met een heerlijk aperitiefje (Ik had de port, smaakte fantastisch!) En we kregen heerlijk warm vers brood geserveerd en gedurende de avond werd deze aangevuld. De amuse was een bolletje zalm mousse, klein maar fijn! Hierna kregen we tong rolletjes gevuld met zalm mousse, deze was lekker maar iets minder smaakvol dan Ik had verwacht. Vervolgens kregen we pompoen soep met schuim van truffels en deze was werkelijk geniaal!!! Het hoofdgerecht was een kalfslende en deze viel helaas iets tegen. Smaak was oké en de boontjes en aardappel kroketjes waren niet heel erg bijzonder. Het trio dessert daarentegen maakte dit weer ruimschoots goed en bestond uit een appel tarte tatin, cheesecake en aardbeien parfait, ontzettend lekker. Bij het eten hebben we genoten van hele lekkere witte wijn en de service was buitengewoon vriendelijk. We hebben afgesloten met erg lekker cappuccino en nog lekkerdere friandises. Wellicht een minpuntje was dat het zo ontzettend rustig was in het restaurant, waardoor het een beetje stilletjes werd maar desalniettemin hebben we heerlijk genoten! Erg lekker!

Gegeten op 14 december 2014

harm8

Heerlijk gegeten met de Iens Dinner deals:
Tongfilet gevuld met zalmmousse, wilde spinazie met bieslooksaus
Pompoensoep met een schuim van truffels
Kalfslende Rossini met huisgemaakte foie gras en Madera saus
Trio dessert
een aanrader!

Gegeten op 16 december 2014

bourgogneliefhebber

Via online reservering

Op zondagavond 23 november aten we met zijn tweeën bij Eau de Vie. In de afgelopen jaren was ik daar al enkele malen geweest en had er een goede indruk van over gehouden. We werden niet teleurgesteld. Het was er lekker warm en de tafels zagen er mooi uit. De bediening was vriendelijk en het eten was lekker. Vooral de verhouding tussen prijs en kwaliteit is bij dit restaurant uitstekend. Ik ken genoeg restaurants waar je meer betaalt maar minder kwaliteit krijgt. Eigenlijk was het allemaal prima, maar helaas was er één minpuntje : We moesten na de soep een uur op het hoofdgerecht wachten. Nu weet ik ook wel dat lekker dineren langzaam moet gaan, je moest geen haast willen maken. Ook zag ik dat de enige ober het nogal druk had. Dus dat het even duurde, dat was geen probleem. Maar toch vonden wij een heel uur wachten op het hoofdgerecht te lang. Zeker omdat ons niet werd verteld waarom het zo lang duurde. Allerlei mensen die veel later binnen waren gekomen, kregen hun hoofdgerecht veel eerder. Ik hoop dat dit een eenmalige vergissing is, want verder is dit restaurant zeker een aanrader.

Gegeten op 23 november 2014

PhilipMq

Via online reservering

Als enige gast bij de lunch in Eau de Vie voel je weinig van een prettige sfeer die bij een restaurant hoort. Uiteraard was de bediening daardoor wel uitstekend.
Culinair behoort Eau de Vie tot de betere middenklassen. De lunch smaakte prima en was goed verzorgd, maar spectaculair of heel bijzonder was het niet. Wel verdient het brood een bijzondere vermelding.

Gegeten op 24 november 2014

jolanda59

Via online reservering

Afgelopen dinsdag weer eens bij Eau de Vie gegeten en wederom een genot.
Heerlijk eten & uitstekende service. We komen hier zeker weer terug.

Gegeten op 11 november 2014

MagnoliaViolette

Via online reservering

Gegeten bij dit restaurant ihkv de Restaurantspaaractie van Albert Heijn. Mijn tafelgenoot nam het standaard 3-gangenmenu, met als hoofdgerecht zeebaarsfilet. Kwaliteit van dit menu was goed maar de porties waren erg bescheiden. Voor het warme voorgerecht met coquilles moest een supplement van 3,50 worden betaald. Helaas waren de coquilles taai, leek niet vers. Wat ik ook jammer vind is dat er naast de wijn geen kraanwater wordt geserveerd. Ik moest een fles gebotteld water kopen! en dat terwijl het Amsterdamse kraanwater prima van kwaliteit is.

Gegeten op 7 november 2014

Sidneylouis

Heel lang geleden hier gegeten en was enthousiast. Helaas is de zaak inmiddels in andere handen overgegaan en is de kwaliteit van het gebodene minder geworden. Goede attente service en een mooi interieur zijn gebleven, maar ik ga toch ook voor de kwaliteit van de keuken en was daar teleurgesteld over.

Gegeten op 26 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Eau de Vie in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eau de Vie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.