Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 662 95 88

Stoffels

We reserveerden al om 18:00 waardoor we de eerste gasten van de avond waren. Het brood zo vers uit de oven! De gastheer was voor ons even wennen, maar na onze ietwat onbeschofte opmerking over het niet schenken van kraanwater was dat vast ook van zijn kant van toepassing. De karaf water die even later toch op tafel kwam was het keerpunt naar een top avond! Heerlijke gerechten, prima wijn, veel flexibiliteit vanuit de keuken (vergeten allergieën door te geven bij de reservering); een goed geoliede zaak :) Dank!

Gegeten op 10 maart 2014

jeen1

Wij werden getrakteerd op een grouponmenu van vijf gangen. Sfeervol restaurant met een verrassend menu, ook de wijnen zijn prima. De goujonettes van tongfilet waren echt bijzonder. Ook de bisque was heerlijk en het stukje kalf gewoon zoals het hoort. Wij dronken een uitstekende pinot grigio bij de eerste drie gangen maar ook de rosé en rode wijn van het huis waren goede begeleiders. Het personeel is prettig dienstbaar en staat meteen voor je klaar, ook als er iets mis gaat. En natuurlijk gaat er wel eens wat mis. Men vergat te vragen of iemand speciale dieetwensen had, de zalmamuse moest dus retour keuken maar werd vlot omgewisseld voor iets anders. Een keer vergeten een wijntje te brengen en dat overkomt de beste. Je hoeft zelf je fles niet aan te raken, dat doen zij consequent voor je. Top is dat. Twee minpuntjes. De wijn laten proeven door twee verschillende mensen uit hetzelfde glas, en daarna dat glas volschenken en aan een van de beide proevers teruggeven, dat kan echt niet, ook niet bij een moeder en dochter. En de porties, die zijn erg klein, zo klein dat we bij thuiskomst meteen wat moesten eten omdat we nog flinke trek hadden. Terwijl we toch flinke stukken brood elk gerecht geserveerd kregen. Als dit menu normaliter 99 euro moet kosten, dan is dat echt aan de hoge kant. Het is niet meer dan een amuse-menu, een goed proeverijtje. Maar ondanks dit alles een prima avond.

Gegeten op 22 februari 2014

AsKock

Hier gegeten met een bon van Groupon, vijf gangen verrassingsmenu. Alle gerechten waren tongstrelend. Smaak en temperatuur waren subliem. Kortom, aan de kwaliteit van het eten valt niets te verbeteren. Ook de hoeveelheden waren goed op elkaar afgestemd. Een 10 is op zijn plaats. Dit geldt ook voor de wijn (witte huiswijn, La Chapinière-touraine 2012). Deze was voortreffelijk. Beter dan de gemiddelde huiswijn die in restaurants geschonken wordt. De prijs is er ook naar (€30,- per fles) maar deze is het dubbel en dwars waard. Op de service kan nog wat verbeterd worden. Hoewel de bediening vriendelijk is, wijn netjes wordt bijgeschonken en een amuse en brood met smeersels worden geserveerd, scoort deze toch niet hoger dan een 7. Bij binnenkomst werd keurig gevraagd of er dingen zijn die wij niet eten. Toen ik daarop positief antwoordde, kreeg ik te horen dat dieetwensen van tevoren moeten worden doorgegeven. Typisch dat bij het telefonisch reserveren hier niet even naar wordt gevraagd als dit zo belangrijk is. Het is wel goed gekomen, maar ik kreeg niet het gevoel dat het van harte ging. Toen ik een karaf kraanwater vroeg naast de wijn, werd er driftig ‘nee’ geschud, nog voor ik was uitgesproken. Je komt het niet vaak meer tegen, maar kraanwater schenkt men hier niet. We hebben hier bij het afrekenen nog wel een opmerking over gemaakt . Dit is echter het beleid omdat men ‘nog wat wil verdienen’. Een fles water (1 liter) kost bijna € 6,-. Geen schokkend bedrag, maar het komt allemaal wat klantonvriendelijk over. Bij de koffie werden echter heerlijke friandises geserveerd. De entourage is goed. Het restaurant is sfeervol ingericht en heeft lekker zittende stoelen. Waar je ook zit, op bijna alle plaatsen kijk je naar buiten.

Gegeten op 1 februari 2014

JanPieters83

Zaterdag avond hier gegeten. De bediening perfect en heel aardig. De ober heeft duidelijk verstand van wijn. Het eten was echt van zeer goede kwaliteit. Als voorgerecht hadden we coquilles. Perfect gebakken en heerlijk van smaak. Als hoofdgerecht hadden we grietfilet met scampi's besteld. Ook weer perfect van smaak. Als dessert een huisgemaakte cheesecake met passievruchtsaus. We hebben een heerlijke avond gehad. Een aanrader! We komen snel weer terug.

Gegeten op 25 januari 2014

Irene1955

We hebben een vijf gangen verrassingsmenu gegeten. [Groupondeal] Vooraf kregen we een amuse van zalmmousse. Er kwamen ook bakjes op tafel met olijven, boter en nog een smeerseltje. Verder werd er erg lekker brood geserveerd.
De voorgerechten waren een kalfsterrine met chutney, gevolgd door een kreeftenbisque met room.
Het tussengerecht was een goujonette van tongfilet met beurre blanc saus.
Het hoofdgerecht was eendenborstfilet met cantharellen, haricots verts en 2 aardappelgerechtjes.
Het nagerecht was ijsparfait van soja en gember met een frambozen coulis.
De gerechten waren verrassend en erg goed op smaak.
Bij de koffie werden friandises geserveerd.
De bediening was uitermate attent. De gerechten werden altijd uitgelegd en de tijd tussen de verschillende gangen was precies goed.
Het restaurant is klein, maar smaakvol ingericht. Er hangt een rustige sfeer.
Kortom het was een geweldige avond!

Gegeten op 3 januari 2014

StevenPost

Wij hadden gereserveerd voor 9 personen op 2e Kerstdag in restaurant Eau de Vie. Wij kwamen aan en werden al meteen hartelijk ontvangen en kregen onze tafel aangewezen. Onze eerste indruk was een net en chique restaurant.
Het menu van deze avond was een geweldig samengesteld. Je kreeg het opgediend in de volgende volgorde:

- Amuse du Chef
- Huisgemaakte terrine van kalf met zwezerik, rivierenkreeftjes, gelei van Madeira
en eendenleverkrullen
- Bospaddestoelensoep met een hoedje van bladerdeeg
- Cassolette van coquilles, verse kreeft wilde spinazie en Perigourdinesaus
- Champagne Spoom
- Ossenhaas met truffeljus en seizoengarnituur
óf
Tournedos van hert met wildsaus, kastanjepuree en bijpassend garnituur
- Kerst-Dessert

Het eten was heerlijk en de sfeer was perfect. Ook de service was zeker een 10 waard. Het was een geslaagde avond. Dit is zeker niet de laatste keer dat wij een bezoek zullen brengen aan restaurant Eau de Vie. De eigenaar mag trots zijn op zijn restaurant.

Gegeten op 26 december 2013

ancel

We eten vaak genoeg buiten de deur maar Franse keuken alsof we in Frankrijk zijn haast nooit. Vanavond wel. Subliem. Eten voortreffelijk, gastvrijheid top. We komen zeker weer. Een absolute aanrader. Last je verrassen door mr. Sargis.

bruno2

Donderdag gegeten met een groupon bon. 2 personen en 5 gangen voor maar 50 euro. Erg goedkoop aangezien de werkelijke waarde 110 euro zou bedragen. Eau de Vie ziet er chique uit. Strak gedekte tafels met veel glazen en bestek. We werden netjes en vriendelijk ontvangen.
De gerechten zelf waren van prima niveau maar niet zo bijzonder als je zou verwachten. De vis (pieterman) was daarnaast tikje te lang gebakken en daardoor droog. AL met al acceptabel maar zeker geen 110 euro waard. Die 50 euro was een eerlijke prijs voor dit eten. Houd er rekening mee dat flesjes wijn pas vanaf 30 euro op kaart staan. 2 flesjes zorgt dus samen met de groupon bon voor een rekening van 110 euro.

Gegeten op 14 november 2013

rwg-iens

Heerlijk wild menu, mooi opgemaakt en geserveerd. Prachtige Pomerol erbij. Beetje ingewikkeld er komen en parkeren, er zijn wat wegonderbrekingen nu.

Gegeten op 4 november 2013

sebastians

Vrijdag genoten van het het wildmenu . Kwaliteit van het eten en bediening van hoog niveau. Terrine van ree en wildzwijn met peper saus waren uitstekend. Bediening attent . Het blijf een aanrader.

Gegeten op 11 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Eau de Vie in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eau de Vie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.