• foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 1

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 662 95 88

Davidv87

Via online reservering

Hier via de IENS deal terecht gekomen; 'klassieke Franse smaken' op hoog niveau uitgevoerd. De prijs kwaliteit was met deze IENS deal uitstekend, als ook de voorgeschotelde gerechten. Zo waren de pompoensoep met schuim van truffels en de tongfilet (met saffraan saus in plaats van bieslooksaus) absolute hoogtepunten van de avond. Wijnen waren ook goed hetzij ietwat prijzig per glas. Service was uitstekend, hoewel het op sommige momenten ietwat 'botste'. Zo werd de fles water heel keurig gepresenteerd, ingeschonken en naast ons koud gezet om later de hele ervaring te niet te doen met de opmerking 'het is toch maar kraanwater' .. Meerdere van dit soort momenten gehad wat helaas afdoet aan de 'servicebeleving'.
Ambiance is verder mooi, hoewel er op onze plek in het midden 'weinig te beleven was' (geen uitzicht op iets eigenlijk). Toiletten en garderobe zijn wel echt te klein. Al met al een restaurant waar je vooral heen moet gaan voor het eten .. en laten we eerlijk wezen dat is toch een hele goede reden?

Gegeten op 28 december 2014

thole

Met vijf personen het vier gangen menu gegeten in het kader van een kortingsactie. Keurige ronde tafel met voldoende ruimte voor een ieder. Ondanks een volle zaak voldoende rustig om met elkaar te kunnen converseren. Prima gerechten, goed uitgeserveerd en met voldoende snelheid. Kwaliteit van ingrediënten en afstemming van smaken dik okay, maar niet spectaculair. Mooie etageré met kleine friandises bij de koffie..... Attente bediening met oog voor detail. Niet op het niveau van een Michelinster maar zeker een stuk beter dan het gemiddelde Amsterdamse restaurant op dit moment. Geen moment het gevoel gehad dat er haast bij was ondanks dat wij de laatsten waren in het restaurant. Samenvattend....een prettige plek voor een fijn menu zonder grote pretenties met prima service!

Gegeten op 3 januari 2015

solange2

Via online reservering

Het eten was uitstekend en de service was snel. Desondanks geef ik hier een laag cijfer voor om de volgende reden, ik had een nieuwe bontjas aan en wilde die bij me houden, maar dat mocht niet. De garderobe is tegenover de keuken en toen ik mijn jas terugkreeg rook hij vies. Die vieze geur gaat er nu niet meer uit en het stomen van een bontjas is duur en het is een nieuwe jas. Had ik dit van tevoren geweten was ik niet naar dit restaurant gegaan en ga ook niet meer terig.

Gegeten op 29 december 2014

Jaap en Patty

Via online reservering

Wij waren hier op een maandagavond tussen Kerst en Oudjaar en toch was het goed bezet. Uiterst vriendelijke bediening en het Iens-menu was prima! De gewone kaart zag er ook heel goed uit. Uitstekende wijnen per glas en mooi wijnkaart.

Gegeten op 29 december 2014

astrid86

Via online reservering

In een woord fantastisch. Wij hebben genoten van het 4 gangen diner. Alles verfijnde smaak. Mooie opgemaakte borden, prettige niet opdringerige bediening.

Gegeten op 28 december 2014

marijke115

Via online reservering

Ik heb geen woorden voor het de ontvangst,bediening het eten al met al geef ik het een tien. Ik ga niet graag uit eten maar hier hebben zij al mijn wantrouwen weg gehaald.een volgen keer ga ik er graag naar toe.

Gegeten op 25 december 2014

Hoef

Via online reservering

Wij hebben het kerstmenu gegeten bij Eau de vie dat bestond uit vijf gangen met amuse. Dit menu kost bijna 60 euro en inclusief water en 2 halve flesjes wijn, maar zonder kofffie na waren wij 276 euro kwijt voor drie personen. Hiervoor krijg je degelijke holland-franss gerechten, degelijk gemaakt met vakmanschap. Wel een beetje jaren negentig tip-culinair qua creativiteit, maar je loopt geen risico en dus uitstekend geschikt voor een familie of zakelijk diner.
De amuse bestond uit een tongfilet rolletje met heerlijke saus erbij. Het voorgerecht was zalmbonbon gevuld met roomkaas en hollandse garnaaltjes. Goed op smaak, zag er visueel ook erg mooi uit. Vervolgens krijgen we bospaddenstoelensoep onder een hoedje van bladerdeeg, goed van smaak. Daarna een pannetje met kreeftensaus, coquiles en spinazie. Dit was het meest verrassende gerecht en staat ook op de normale kaart. Het hoofdgericht bood de keuze tussen blauw Belgisch rund of hertenbief. Beiden hebben we geproeft, uitstekend van cuisson, smaak en met goede saus geflankeerd. De groente en bijgerechten waren een beetje mager wat aandacht betreft. Het toetje was een grand dessert, iets dat ik al jaren niet meer in een restaurant ben tegengekomen, met als beste onderdeel de citroen cheesecake.
De service was prima, wel een beetje Amsterdams. Even laten voelen dat je heel blij moet zijn dat je bij hun kunt eten en een beetje opdringerig met het inschenken van de wijn. En dat snap ik wel want deze is relatief duur voor het niveau van het restaurant en dus een winstpakker. Decor is klassiek en harmonieus afgestemd op het pand en publiek.
Kortom: degelijk vakmanschap en voorspelbare kwaliteit in eten en service.

Gegeten op 25 december 2014

yvonne112

Ik heb hier vorige week zondag spontaan met een vriendin van de IENS diner deal genoten. Het ontvangst was zeer vriendelijk en onze jassen werden direct aangenomen. We begonnen met een heerlijk aperitiefje (Ik had de port, smaakte fantastisch!) En we kregen heerlijk warm vers brood geserveerd en gedurende de avond werd deze aangevuld. De amuse was een bolletje zalm mousse, klein maar fijn! Hierna kregen we tong rolletjes gevuld met zalm mousse, deze was lekker maar iets minder smaakvol dan Ik had verwacht. Vervolgens kregen we pompoen soep met schuim van truffels en deze was werkelijk geniaal!!! Het hoofdgerecht was een kalfslende en deze viel helaas iets tegen. Smaak was oké en de boontjes en aardappel kroketjes waren niet heel erg bijzonder. Het trio dessert daarentegen maakte dit weer ruimschoots goed en bestond uit een appel tarte tatin, cheesecake en aardbeien parfait, ontzettend lekker. Bij het eten hebben we genoten van hele lekkere witte wijn en de service was buitengewoon vriendelijk. We hebben afgesloten met erg lekker cappuccino en nog lekkerdere friandises. Wellicht een minpuntje was dat het zo ontzettend rustig was in het restaurant, waardoor het een beetje stilletjes werd maar desalniettemin hebben we heerlijk genoten! Erg lekker!

Gegeten op 14 december 2014

harm8

Heerlijk gegeten met de Iens Dinner deals:
Tongfilet gevuld met zalmmousse, wilde spinazie met bieslooksaus
Pompoensoep met een schuim van truffels
Kalfslende Rossini met huisgemaakte foie gras en Madera saus
Trio dessert
een aanrader!

Gegeten op 16 december 2014

bourgogneliefhebber

Via online reservering

Op zondagavond 23 november aten we met zijn tweeën bij Eau de Vie. In de afgelopen jaren was ik daar al enkele malen geweest en had er een goede indruk van over gehouden. We werden niet teleurgesteld. Het was er lekker warm en de tafels zagen er mooi uit. De bediening was vriendelijk en het eten was lekker. Vooral de verhouding tussen prijs en kwaliteit is bij dit restaurant uitstekend. Ik ken genoeg restaurants waar je meer betaalt maar minder kwaliteit krijgt. Eigenlijk was het allemaal prima, maar helaas was er één minpuntje : We moesten na de soep een uur op het hoofdgerecht wachten. Nu weet ik ook wel dat lekker dineren langzaam moet gaan, je moest geen haast willen maken. Ook zag ik dat de enige ober het nogal druk had. Dus dat het even duurde, dat was geen probleem. Maar toch vonden wij een heel uur wachten op het hoofdgerecht te lang. Zeker omdat ons niet werd verteld waarom het zo lang duurde. Allerlei mensen die veel later binnen waren gekomen, kregen hun hoofdgerecht veel eerder. Ik hoop dat dit een eenmalige vergissing is, want verder is dit restaurant zeker een aanrader.

Gegeten op 23 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Eau de Vie in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eau de Vie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.